archi Публикувано Март 25, 2009 Публикувано Март 25, 2009 Здраввейте, Имам следното питане, всеки да си каже какво му е на душата: Какво трябва да има в една репетиционна, за да ви хареса и да я посещавате редовно? Общо взето, каква е всичката техника, която трябва да се закупи, така че да е качествена и добра, но да не отиваме в космически цени на час? Ако имате любима марка, пишете направо точния модел. А ако всичко е ок, като стане - ще ви поканим да тестваме заедно :-))) Цитирай
stevie wonder Отговорено Март 25, 2009 Отговорено Март 25, 2009 Лампов усилвател за китара - в много малко репетиционни има - само някакви валвстейти и други боклуци които не мога да дишам ! Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 25, 2009 Отговорено Март 25, 2009 ^ахах,изпревари ме колегата. Но,за съжаление искат подръжка и и затова е по-изгодно Велвстейти и т.н. Цитирай
stevie wonder Отговорено Март 25, 2009 Отговорено Март 25, 2009 ^е нали искат да я направят какато хората ,пък и каква толкова подръжка освен лампи ? аз съм съгласен да платя с лев ,два на час повече но да се кефя когато свиря ,а не да звуча като Клеш 1981 г Цитирай
yotzzo Отговорено Март 25, 2009 Отговорено Март 25, 2009 (Редактирано) За мен е много важно да има възможност да се включат повече от 3 микрофона. SM58 вършат работа. Много е хубаво, когато помещението е демптнато и не кънти. Разположението на мониторите е от значение също. Пулт и стъпала има много марки и модели, важното е да не са гадни самоделки, все пак. 16 канала са достатъчни. Някакъв панел с ревърб задължително за вокалите. Пак има много, само да може да работи човек с тях. Китарните усивлватели - колегите казаха. Ще кажат и за басовия. Барабаните трбва да са със здрава механика и здрави кожи, поне. Хубаво е да има фусчинели, креш и райд. Ясно, че ще са евтината серия на пайст/302/ или аналогичната на дзилджеан. Това е в овчи линии, което мога да кажа. Желая успех! Редактирано Март 25, 2009 от yotzzo Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 25, 2009 Отговорено Март 25, 2009 ^е нали искат да я направят какато хората ,пък и каква толкова подръжка освен лампи ?аз съм съгласен да платя с лев ,два на час повече но да се кефя когато свиря ,а не да звуча като Клеш 1981 г :) Че кво им е на Клеш? аз съм съгласен да платя с лев ,два на час повечеАз съм съгласен и на 5 лв в повече ,ако има Маршъл Плекси от 70 -те ,колко му е подръжката? Цитирай
Адам Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Аз ще обобщя какво трябва да има в една прилична репетиционна според моите ЛИЧНИ виждания. Китарно кубе/може и да не е лапмово, но да е поне 2х12"/ и микрофон за него Бас кубе Барабани /чинели, стойки, КАРДАН/ Пулт - поне 16 канала 3 вокални микрофона Микрофони за барабаните Стъпало и кросоувър + 2 сателите и 2 бас каси 1-2 монитора за барабаниста Вокален ефект Еквалайзер Кабели в изобилие Звукоизолирано помещение Компютър с прилична звукова карта Климатик Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 ^ ... и ако може някак си това всичкото да струва 4-5 лв./час нали... Цитирай
Адам Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Една прилична репетиционна не може да струва 4-5лв на час. Идеята на темата е да се дадат предложения за репетиционна, която бих посещавал. Предпочитам да давам 15лв на час, отколкото да свиря в някое влажно мазе с правени тонколони и стъпала. Ако целта тук е да се 'събере' репетиционна, в която да се сиври за 5лв/час, веднага мога да си едитна поста. Цитирай
metalhammer Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Човек който може да си позволи репетиционна 15 лева на час - отдавна си е наел помещение и си има своя. Втората опция е носи си собствената апаратура със себе си... Една прилична репетиционна трябва да има хубаво централно озвучаване (нещо което малко от репетиционните имат), хубав комплект барабани (без чинели) . Сериозните хора си носят и микрофони и чинели и усилватели - освен палките и китарите. Цитирай
yotzzo Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 (Редактирано) ^ Кой па ше си носи микрофони? За чинели съм съгласен, макар че един комплект евтини чинели е редно да има. Не е приятно да се мъкнат с градски транспорт, примерно. Но съм забелязал, че свестните репетиционни имат микрофони. Някой ако пее със специален да си го носи. А ако трябва да си нося усилвател вече става много тегаво. От всеки среден усилвател може да се изкара приличен звук като за репети. Редактирано Март 26, 2009 от yotzzo Цитирай
metalhammer Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 Сигурно ти е странно но ние си носим и микрофон и чинели и усилвател.... Цитирай
yotzzo Отговорено Март 26, 2009 Отговорено Март 26, 2009 ^ Много хубаво правите и изобщо не ми е "странно". Не винаги има възможност хората да си носят всички тези неща. Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) В интерес на истина на всякъде по света е прието дори и студията да имат базово оборудване, а всичко по-специфично групата го наема и го носи. Що се отнася до репетиционните в BG, понеже съм сред създателите на една от първите в София в далечната 1993 година, мога да кажа как стоят нещата сравнявайки опита си от тогава и допълвайки го от позицията на човек работещ в компания която най-общо продава всичко за една репетиционна: 1. Микрофоните: Много крехки създания, които трудно устояват набезите на вдъхновени млади хора, и това важи дори за пословичния със здравината си SM58. Oсвен това, микрофона е нещо толкова персонално, колкото и четката за зъби... така, че микрофоните за пеене се носят, а и не са особено тежки. 2. Барабаните: Предоставянето на сет чинели, дори и от най евтините серии на PAISTE, Stagg и т.н. е наливане на вода в пясъка. Като изключим, че доста екстремни люде ще свирят още по-екстремна музика на тях, самият начин на звукоизвличане при по-млади и неопитни дръмъри, води до появата на пукнатини в сплавта още след първата седмица. А по нягога води до липса и на цели парчета от периферията. Инвестицията не се рентира и при цена 15 лв. на час, защото свен за чинели, репетиционната има разходи за наем, ток, заплати и поддръжка на останалата част от техниката. Кожите също няма как да се сменят постоянно, и за това няма как всеки път да свирите на нови кожи. Може би добър вариант е ако въпросната репетиционна разполага с малко по-голямо складово помещение, сериозните хора да могат да си оставят там по тежките неща които не им се мъкнат всеки път, че дори и сет или част от сет барабани. Навремето Даката правеше точно така, просто защото уважаващият се себе си музикант, държи да свири със собствения си инструмент. (точка по този въпрос) 3. PA системата (вкл. китарните апаратури) Практиката показва че колкото по мощна е системата, толкова повече не стига, и от това страда самата система и комбо усилвателите, че и барабани и чинели.... Не се надвикват лесно 4-5 kw централно вервайте ми пък и не е необходимо. За парите които се изкарват от този бизнес, защото това е бизнес и трябва да печели, а не да бъде спомоществователно дружество с идеална цел) та с парите които се изкатрват, трудно може да се купи нещо повече от класа на BEHRINGER. Лошото е че мощността не всинаги е достатъчна, а високочестотните драйвери на тези колони горят изключително лесно при CLIP. А да вкараш такава система в CLIP е едно от най-лесните неща на света. Лампови усилватели също няма как да бъдат предоставени в такъв тип предприятие. Скъпи са, малко хора ще го оценят, и още по-малко хора знаят как да ги експлоатират правилно без да им нанесат щети. 4. Фразата "съгласен съм да плащам 15лв. но да има...." не върви. Опити са правени, и точно такива хора започват да твърдят, че за тези пари ще репетират в студио... До тук никъде не употребих думата "мутант" а може би трябваше, защото част от клиентите са именно такива и не заслужават по-добро от читалищно оборудване. Обаче категоризацията може да засегне някого, или пък да влезе в конфликт с някое от правилата на форума и админа да ме бие за това спирам до тук! Редактирано Март 27, 2009 от BREAKDOWN Цитирай
yotzzo Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) ^ Ами в репетиционните, които работят за около 8-10лв/час има микрофони SM58. Аз такъв ползвам и не намирам за нужно да си нося. Вокалистката ни си носи, защото нейният е специфичен. В две от тях /репетиционните/ има лампови усилватели. Има и някакви чинели, нищо че барабаниста ни обикновено си носи. Ми това е положението, аз не знам как си покриват разходите, но си е тяхна работа. Аз защо не си правя репетиционна? Така ми е по-лесно, удобно и приятно, и докато се предлага услугата ще я ползвам. Редактирано Март 27, 2009 от yotzzo Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.