Viper-X Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 При мен е според настроението, както ми е кеф, не е хубаво някой като си създава комплекст към определена техника Не трябва да има басисти от сорта на "Ми то с перо не е яко" Всяка техника си има специфичен звук, на тея с пръсти по същия начин мога да им кажа "ми то пръсти е супер тъпо, по яко е слап" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Funky Monk Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 При мен е според настроението, както ми е кеф, не е хубаво някой като си създава комплекст към определена техника Не трябва да има басисти от сорта на "Ми то с перо не е яко" Всяка техника си има специфичен звук, на тея с пръсти по същия начин мога да им кажа "ми то пръсти е супер тъпо, по яко е слап" Ами то настроението, колега, е важно (даже много), но най-вече си е до самата музика. С перо или с пръстенца зависи от това, което свириш и как искаш да ти прозвучи китарата (това, което ти вече си споменал). Аз лично свиря повече с перо, но то е просто, щото това което творя го предполага. Иначе не съм виждал някой да прави фънк с перо :girl_cray2: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
black_waltz Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 Всичко е въпрос на техника и практика. Аз свиря изключително и само с пръсти, като постигам бързина( примерно 16-ини на 280) само с два пръста. Освен това използвам и специфична постановка на дясната ръка, като по този начин постигам отчетливост , все едно ползвам перце. Изводът е ясен. Брех, би ли постнал някое клипче как свириш 16-тини в по-бавни темпа и постепенно ги ускоряваш до към 280. Би ми било, изключително интересно да видя техниката ти. Аз не съм басист, но се мъча от време на време да свиря на бас с пръсти, реших че няма смисъл да се занимавам със свирене с перо, тъй като на китара така или иначе си свиря с перо. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zeuglodon Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 За жалост нямам клип с достатъчно добро качество, но бих могъл накратко да обясня техниката: при стандартното свирене с два пръста, чрез редуване можем да постигнем различна бързина, която обаче върши работа до 110 ВРМ (32-ни). Ето защо аз използвам и движението на показалеца не само навътре, но и навън. Имай предвид, че тази техника я развивам над 15 години. Координацията е от съществено значение тук. Както и големият ъгъл между пръстите и струната. Това е накратко. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper-X Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 Скоростта не е особен проблем, тъй като и аз свиря за скорост, макар че 16тини на 280 даже и мен не ми се вярва, аз съм стигал до 240 (после просто не съм се замислял дали мога) И една малко корегция, не е толкова до това с какво дърпаш струната, а до това къде я дърпаш, някой хора са се чудили "абе ти с перо ли свириш", просто когато искам по агресивен тон свиря максимално близо до мостчето, а когато искам хармония почти върху самия гриф ПП. И да виждал съм фънк с перо, даже перото е една от основните техники, тък като създава един пльокащ звук когато блъскаш повече Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Funky Monk Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 Скоростта не е особен проблем, тъй като и аз свиря за скорост, макар че 16тини на 280 даже и мен не ми се вярва, аз съм стигал до 240 (после просто не съм се замислял дали мога)И една малко корегция, не е толкова до това с какво дърпаш струната, а до това къде я дърпаш, някой хора са се чудили "абе ти с перо ли свириш", просто когато искам по агресивен тон свиря максимално близо до мостчето, а когато искам хармония почти върху самия гриф ПП. И да виждал съм фънк с перо, даже перото е една от основните техники, тък като създава един пльокащ звук когато блъскаш повече Ами да, но дали случайно не е било от ония перца дето си ги закачваш на палеца ( thumb ), защото ако е така, ок значи и аз съм свирил фънк с перце Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kulov Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 Обръщай внимание и на 2те техники, като си наблягаш на тази, която повече ти харесва. При мен го считам за грешка, че преди години тотално игнорирах перото. Само с пръсти. Свиря и слап, но в дабъл тъмб-а съм пълна трагедия. Що? Щото и с перото съм пълна трагедия, затова. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper-X Отговорено Февруари 17, 2010 Share Отговорено Февруари 17, 2010 е аз с перото съм добър, но в дъбъл палеца ме няма, на слап си държа средно ниво (просто не съм си правил преоритет да ставам по-добър) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MDFk Отговорено Февруари 18, 2010 Share Отговорено Февруари 18, 2010 ....но в дабъл тъмб-а съм пълна трагедия. Що? Щото и с перото съм пълна трагедия, затова. Ако си го казал на майтап се ядва. Иначе двата подхода на свирене нямат нищо общо, освен движението "нагоре-надолу". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kulov Отговорено Февруари 18, 2010 Share Отговорено Февруари 18, 2010 Защо да е на майтап, МДФк? Интересувал съм се доста от тази техника, харесвам много стила на свирене на ММ. Не се сещам кой го беше казал, в някой туториъл го бях гледал, при дабъл тъмб палеца се използва като перо и самото му движение е вертикално, докато при стандартния слап е хоризонтално. И в такива случаи ако имаш малко хал хабер от свирене с перо на бас ще ти е 100 пъти по-лесно да възприемеш и техниката двоен палец. Всъщност сетих се, това го гледах в урок на Марлоу, сега не мога да се сетя кой точно от уроците вътре в страницата му, ама както и да е. Е'го отдолу въпросния. http://www.youtube.com/user/MarloweDK?feature=chclk Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viper-X Отговорено Февруари 18, 2010 Share Отговорено Февруари 18, 2010 Глупости на търкалета... дъбъл палеца ползва движението при китка по характерно за слапа, перото използва съвсем друга техника на движение, дъбъл палеца е поче като слап и пропуснае на струната и после издърпване отдолу Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolega Отговорено Февруари 18, 2010 Share Отговорено Февруари 18, 2010 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MDFk Отговорено Февруари 19, 2010 Share Отговорено Февруари 19, 2010 @Kulov - помислих си че като ги свързваш двете техники по този начин, се шегуваш. Без лоши чувства. Аз просто изказвах мнението си, което в подробности е следното: И аз съм фен на Маркъс, но неговия дабъл тъмб е малко дървен - в смисъл неговия подход има нещо общо със свиренето с перо, ама по доста по уморителен начин - обърни внимание че движи ръката от лакътя, оттам надолу я стяга. За да се получи двойния палец така, трябва да движи ръката си по траектория с лек ъгъл, водеща под струната. Другото нещо е, че тогава си изправя леко палеца, защото ако той е в "леко извита" позиция с всичката приложена сила в движението при 99% от случаите ще се завклини под струната при движението нагоре. Другото положение е двойния палец на Виктор Утън - при него е движение основно от палеца, и преместване на ръката над избраната струна. Няма напрежение някак си. Опитвал съм се с Викторовия подход, не ми се отдава. Затова лъжа ..И двамата твърдят че двойния палец е "like a pick", ама аз плющя и на китари от край време и просто не мога да се съглася с това. На баса също съм свирил с перо, и на него и на китарата не откривам общо. Съобразно постановката ми(подчертавам ми), мнението ми е такова - за мен просто нямат общо. При теб вероятно е различно, зависи от мноооого неща. едит: сетих се за един интересен момент - при перцето движението е огледално на движението, което описах горе. Дано не е прозвучало кофти по някакъв начин. Ай со здраве! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Февруари 19, 2010 Share Отговорено Февруари 19, 2010 (Редактирано) MDFK - страхотно свирене. Макс брой звездички. Готиното е, че кавъра е със собствен поглед. От клипчетата за начинаещи схаванах идеята за двойния палец, вече тренирам. zeuglodon - много интересно ми стана как го правиш, хайде някой от форума да го запише, моля. (ако си от Сф, сигурно ще е лесно, все ще има някой маниак с камера) Редактирано Февруари 19, 2010 от TONY Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kulov Отговорено Февруари 20, 2010 Share Отговорено Февруари 20, 2010 Нема ядове, МДФк. Нищо не е прозвучало кофти. Това тук за това е форум, за да се водят конструктивни разговори, от които хората да получават знания Не знам кой-прав-кой-крив, но не ща да задълбочаваме спора. Признавам си, че конкретно за тази техника съм само теоретик. Въпреки всичко си поддържам тезата, че е добре перото да не се игнорира тотално от басистите (колкото за обща култура само, повече не ) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.