Jump to content
Българският форум за музиканти

Предлагам сцена


Recommended Posts

да се включа и аз в коментара

 

според мен плащането на Вход е смърт за един рок клуб в БГ. Все пак всички обръщаме парите в бири. Най добрия вариант за мен е процент от оборота, или по точно процент над определен оборот.

 

Не знам защо повечето банди така сами се прецакват с входа, все пак свиренето по клубове особенно на авторска музика се прави с цел да те чуят хората, да говорят за теб, да си купят албума, тениска, значка и не на последно място да си начешем крастата (по яко нещо от свирене пред публика и то пред много публика няма). Групите в България трябва да почнат да се замислят каква е платежоспособността на публиката им (или по точно на таргет аудитодията) дори вход 2 лева е много ако музиката ти се слуша от 18-19 годишни, особенно в малък град. Все пак 2 лева вход и 2 лева бирата става малко трудничко човек да се понапие, а в събота вечер да се напиеш е цел на всеки 18 годишен младеж да не се заблуждаваме :greenangel:

 

като музикант какво очаквам аз от един клуб

 

1. Барабани и колкото се може повече техника

2. Сцена и място за публиката все пак ако клубчето събира 30 човека на кръст смисъл нито за бандата нито за клубът

3. Коректно отношение, без да се лъжем за процентите и така нататък, щото и такива цигански номера стават често

 

А за тези коит мислят да изкарват пари от свиренето си. Постарайте се първо да създадете нещо качественно което да се харесва на хората, защото ако чакате на тея 10-20 лв дето ще ги взимате на вечер за никаде не сте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има смисъл и в това което предлагаш, но знам че в заведения в които няма вход за жива музика ( това са ми разправяли приятели, които са свирили много извън БГ) има практика - когато групата почне да свири, цените скачат 2 пъти. И според мен, това наистина би било правилно, защото ако бандата създава настроение, колкото повече се накефят хората, толкова повече ще пият. Друг е въпроса, как ще се възприеме това в БГ. Пак ще има нацупени хора, само като видят цените и ще си вдигнат чукалата и ще си тръгнат. Само за пример - оня ден в събота свиреше готина банда при мен. Хората идват от Враца в Ботевград и си карат цялата апаратура - глави, кабинети, централно, барабани, осветление. И ми влизат разни шемети и като им кажа - добър вечер, има вход 3 лева, защото има група, някои ми викат, ама къде пише, ама защо, ама защо не си отвън на входа, ами ми идваш тук на масата и ми искаш вход... Някои останаха, други демонстративно си тръгнаха... Абе нямам думи. Но, трябва всички хора да се научат, че задължително трябва да се плаща за жива музика. Имаше една група, която съответно идваше от среща на випуска си. И между другото за малко не се решиха да си платят входа. На практика няколко човека се отказаха, иначе останалите даже бяха извадили парите. Останаха отвън (имам пред заведението маси с чадъри) и съответно си пийнаха хората. Седяха доста време. Ако бяха влезли вътре, имаше 2-3 свободни маси - щяха да се поберат, сигурен съм че щяха да си направят невероятен купон, защото бандата свири основно стари рок енд рол хитове. Аз после се замислих - ако не бях им поискал вход, щяха да влязат, да се накефят, да изпият два пъти повече пари. Това добре, но щях да си наруша принципите. И затова сметнах, че съм бил прав. Може би изпуснах още 50 или 100 лева оборот, но всички трябва да се научат, че за жива музика се плаща. Та така - не знам ако направя експеримента, да увеличавам цените, когато свири група как ще реагират хората. Знам, че има хора, които си пият яко - те ще бъдат ощетени - не е все едно да пиеш примерно 2 водки или 6 водки. Този дето изпие 2 водки на двойна цена, ще си плати все едно същия вход, колкото би платил ако го събирах на входа. Този който изпие 6 водки, обаче вече ще е прецакан, в сравнение с другия вариант. Така че относителни са нещата. Но здраве да е - надявам се да оцелеем и рок енд рола да живее.

Хайде със здраве и успехи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е правилно да има вход ! Без значение какви са цените на бара, плащането на входа е плащане към и заради групата. Ако няма вход, все едно си в ресторант, където има щатен оркестър към заведението !

Отделно плащането на вход е с възпитателна цел - да се научат, че да всичко се плаща! А тоя, дето са му проблем 3-4-5-те лв вход, на него ще са му и проблем двойната цена на питиетата - искате ли такъв клиент ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

По темата.

Има достатъчно места за изява, НО:

Докато днешните хлапета не решат, че е готино да се свири на китара, няма да стане.

Докато телевизията рекламира само нечии парашутисти и протежета, няма да стане.

Докато всички свирят 'Enter Sandman' и 'Smoke on the Water', вместо да си размърдат мозъците да композират нещо, да изразят себе си, да си докажат, че са способни, когато правят даже и кавър, да го преработят по свой начин...

Да решават своята музика във вариант, който е по-техните възможности (професионалистите го правят даже на 70%).

 

Примерно рок музиката в България винаги си е била в криза, но помислете това попречи ли на Ахат, Контрол, Ер Малък, Милена, Хиподил ако щете - еми аз мисля, че не им попречи.

Според мен музикалният бизнес в България биде погребан именно от кавър бандите, които научиха широкият кръг от слушатели да възприемат всяка една група, като предвидим и безличен джу-бокс.Гнусна работа.

 

Затова поднасям своите адмирации, на всяка една група, която има свой облик.

 

КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ РАЗГРАНИЧАТ ПОНЯТИЯТА КЛУБ И КРЪЧМА.

 

Аз пожелавам на автора на темата да има възможност и късмет да избере правилната посока, или в противен случай да демонтира сцената в заведението и да сложи още три маси.

 

Без лоши чувства.

:)

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце, сцената няма да я демонтирам. Ако се стигне до там - просто ще зарежа заведението. Така че може да се успокоиш. А кавъри ще се свирят, като наистина е желателно да са наистина кавъри, а не жив джу-бокс. Защото без кавъри не може да се мине. За кой ли път трябва да го повтарям, че всички известни групи са тръгнали с кавъри. Някои даже са издавали цели албуми с кавъри. Та разликата между клуб и кръчма е, че в кръчмата ти свирят музика, тихичко, лекичко, за да ти създадат настроение да си ядеш и да си пиеш. В кръчмата музиката е на заден план. На преден план е яденето и пиенето. В клуба - независимо да ли се свири авторска музика или кавъри, или и двете, вниманието е съсредоточено в сцената. Хората отиват там не само да пийнат няколко напитки, а да видят някаква сценична изява. И тука няма никакво значение, какво се свири. Важното е да се свири добре, да се свири с емоционален заряд, желание и чувство. Така само ще накараш хлапетата да се кефят от музиката, да искат и те да са на сцената. Без значение дали ще свирят на китара, на барабани, на клавишни или на каквото и да е. Това е целта на занятието. И аз съм се запънал като магаре на мост и ще я постигна тая цел. Ако ще да си инвестирам заплатата (която получавам за другата работа която работя) цяла година в тази кръчма. Ако трябва ще го карам на хляб и зъби цяла година, но ще разработя това заведение. Единственото нещо, което ме притеснява, това е да си създам наистина добър екип, който да работи с желание, защото това е най-важното. Ако екипа не привлича клиентите, ако някой от този екип създава проблеми ( било то липси или някакви дрязги вътре в колектива) то нещата няма да вървят със сигурност. Колкото и добра да е идеята. За мен това също е мнооого важна точка. Защото освен концепцията на заведението, трябва и самия мениджмънт да е добър. Изпълнението трябва да се припокрива със замисъла. Това е една от задачите, които в момента ме вълнуват и трябва да разреша. Иначе и групи има, и публика има. Лошото е, че покрай работата, която си върша иначе просто ми остава много малко време, което да посветя в клуба. Но пък тази работи ми носи едни прилични други пари, с които мога да си позволя да покривам разходите в клуба. Докато, надявам се приходите станат такива, че да надвишат разходите :butcher: . А това че много хора и до сега се кефят и на 'Enter Sandman', и на 'Smoke on the Water' - просто е неоспорим факт. Нищо че и на мен не ми харесва. Особено 'Smoke on the Water' , който съм го свирил толкова пъти, че не знам до къде ми е дошло. Но както и да е. Здраве да е. Между другото хрумна ми една идея, да си категоризирам бандите, които са свирили при мен. И на тази основа да им определям хонорара. Като ще плащам на час - както е нормално да се плаща на всяка работа. Все още не съм избистрил какви ще бъдат тарифите, но за да няма недоволни - това ще бъде положението. Като някоя банда е по-висока категория - получава повече на час. Като е по-ниска по-малко. Като няма никаква категория - значи като свири за пръв път - още по-малко. Ако е разочароваща - няма да ги поканя следващ път. И освен това - като свири 2 часа - получава хонорар за 2 часа. Ако свири 4 часа - получава за 4. Смятам така ще бъде справедливо. Още не съм решил за мен какви ще бъдат конкретните цифри, но ще ги реша. И ще ги публикувам тук. Нещата да бъдат ясни. Още от сега мога да заявя, че групи като RESPONSE ще бъдат в топ категорията. Като мисля оценката да бъде комплексна - музикални умения, репертоар, сценично поведение и отзиви от публиката. За мен най-важното е - публиката да се кефи на това което става на сцената. И като резултат от това, да консумира повече. И да дойде и следващия път.

Това е за сега - ха със здраве и наздраве!

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

По принцип е редно групите сами да си определят тарифата.

Друг е въпроса до колко тези условия са реални.

А това за цената на час ... може би е приложимо, само че в някоя бакалия.

 

Според мен има един реален и приложим начин да се постигнат обективни критерии, и то така, че нито една от страните да няма основание да се сърди на другата.

Групата плаща 30 лв на заведението - наем за сцена (апаратура).

Заведението плаща 30 лв на групата за пътни разходи (бензин).

Печалбата за заведението е от оборота на клиентите.

Печалбата за групата е от входните такси, които музикантите сами са си определили (ако искат нека си продават сами билетите).

Ако заведението вдигне цените, си носи последствията.

Ако групата се надцени с входа, същото - прави си репетиция.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за почасово заплащане е много добра - познавам колеги, които се измъкват с по 40 мин, а други свирят над два часа. Първите, естествено са "звезди", вторите не са. Има, разбира се и такива, които са "звезди" и свирят над два часа (нямам определине за "звезда" - предполагам сам си го лепваш).

 

 

 

На едно частно парти преди години свирихме до 5 сутринта - всичко беше точно след това. Друг път си тръгнах в 12 от някакъв тузарски купон и казах, че повече няма да свиря, дори тъпите баровци ми направиха път до изхода за да си тръгна свободно, след рязък отговор на въпроса "защо?". (Отговорих, че за толкова пари, толкова свиря - келнерите от кетеринга взимаха повече, една чинийка с мезета струваше повече от хонорара ми тази вечер. Както и да е - уискито беше добро, но тази причина не ми стигаше). Та, малко се стреснаха баровците, но никой не се сети, че лесно може да ме накара да остана...

Групата ми се нацупи естествено, но те и до сега си близкат д_ _ _ нца.

 

Поздрави и успехи, много хубави девойки имате във вашия град, може скоро и да направим връзка :curse:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
леко като гледам сме положение 95та.

Те тва нещо не го разбрах ;)

 

Еми 95-та тогава се мина на гръндж и след това рока си замина, но сега като гледам пак се мъчи за връх...

 

 

:greenangel:

Не съм съгласен че повечето хлапета мислят че е тъпо да се свири на китара...

Обаче и групите не подхождат правилно към сцената...

 

Лично аз със Broken Fender съм свирил почасово, кавъри и наши парчета на вън... А дори и тук си е готино да пееш и свириш пред някой и да правиш пози и глупости по сцената...

Просто не всеки става за това а и не всеки подхожда правилно към стила си.

 

:cheers2:

 

Ако групата се представя сама става малко по трудно... Но пък така на място си преценяват... Да се разходят из града и да направят една промоция че ще свирят... В сърбия имаше успех и стана... Вечерта напълнихме клуба...

 

Но пък всичко което може да направи една група го може и един менджър... Само дето тогава на групата и остава повече време за алкохол и рок'н'рол

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но пък всичко което може да направи една група го може и един менджър... Само дето тогава на групата и остава повече време за алкохол и рок'н'рол

То това си е много добре, въпроса е че всяка група трябва да си има мениджър. Така е в цивилизования свят. Но тук в БГ ако групата не печели достатъчно пари, си казва, защо ни е мениджър, като ние не можем да печелим достатъчно за себе си? Ако имаме мениджър и на него трябва да плащаме...И се заема сама с мениджмънта, от което според мен само страда. Защото не се съсредоточава в това, което трябва да прави. А освен това мениджъра би трявало да си е добър професионалист - да направи така, че групата да има участия и повече печалба от тях. Аз тук в БГ съм чул само няколко групи да имат мениджъри - повечето нямат. Някой от бандата играе тази роля.

Ама хайде както и да е, най-важното е да сме живи и здрави и да имаме желание за свирене. И да има свирене, защото без това няма полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпроса е че всяка група трябва да си има мениджър

 

Зависи какъв.

От 1995 до 2001, когато метъла в БГ беше в апогеят си свирехме с една група.Правехме само авторска музика (кавъри правехме само на репетиция, но никога не сме ги изпълнявали на живо) и в началото имахме официален менаджер, като единственото което направи за бандата беше два вида визитки.Единият модел с логото на бандата и неговото име и "изпълнявана длъжност", другият модел по-малко лого, неговото име и накрая нашите.

Изгонихме го още през 1996 и от тогава групата за период от 3-4 години тръгна доста добре.Имам предвид много участия в нашият град, както и на няколко фестивала във Враца, Берковица и Монтана, излъчвания по кабелни телевизии и т.н., разни появявания в пресата и подобни глезотийки на фона на пост-комунистическата пропаганда на зоо...ката Росица Кирилова. ;)

Та в тази връзка ако този менаджер ще е повече за престиж, спокойно може да бъде освободен от длъжност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, тъй де, аз съм написал нещо по въпроса

А освен това мениджъра би трявало да си е добър професионалист - да направи така, че групата да има участия и повече печалба от тях.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.