Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

^ Радио Тангра мислчя все още си има предаване, което май се води от вокала на Last Hope. Друг е въпроса, че Тангра в момента е изцяло онлайн радио, но пък за нова и различна музика е едно от малкото адекватни такива в БГ (хеле пък за рок). Едно време пак той водеше "Точка на пречупване" за пънк/ска/хардкор, когато Тангра още беше ефирно радио (знам много добре, защото от това предаване ми бяха първите зарибявки и по-сериозен интерес към музиката).

 

И изобщо ако гледаме в тази сцена, макар че такава музика от доста време не слушам активно, там има много повече движение отколкото в останалия "музикален бизнес" в БГ. Това до голяма степен се дължи на DIY философията в точно тези стилове и на факта, че повечето свирещи там нямат нито намерението или целта да стават звезди и да изкарват пари от това.

 

Затова и са готови да пътуват по-далеч, да свирят за по-малко пари и да пробват какви ли не схеми за дистрибуция и издаване. От години (и то поне 10) се правят в тези среди редовно компилации, издават се албуми, правят се тениски и блузи с логота, има промоции и мини турнета, много фестивалчета, когато може.

 

Разбира се и феновете им са такива, че и 2 стотинки да имат в джоба, ще тръгнат на стоп за поредния концерт някъде из родината (поне преди беше така, сега не знам как е).

 

Друг е въпроса, че това не влиза като информация в "мейнстрийм" медиите, защото тези стилове стоят в така наречения "ъндърграунд" по подразбиране (в което няма лошо).

Редактирано от fLiSk
  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
^ Радио Тангра мислчя все още си има предаване, което май се води от вокала на Last Hope. Друг е въпроса, че Тангра в момента е изцяло онлайн радио, но пък за нова и различна музика е едно от малкото адекватни такива в БГ (хеле пък за рок). Едно време пак той водеше "Точка на пречупване" за пънк/ска/хардкор, когато Тангра още беше ефирно радио (знам много добре, защото от това предаване ми бяха първите зарибявки и по-сериозен интерес към музиката).

 

Не го водеше той. Делян Стефанов беше водещ. Това по Тангра не го слушам, защото пускат основно метъл, няма нищо общо с "Точка на пречупване", което си беше супер предаване. Отклонихме се от темата.

Отговорено

:) Вярно че беше Делян. Явно остарявам щом забравям. И вярно, Точка на пречупване беше много по-разнообразна стилово (един приятел пънкар все мрънкаше "Абе тоя Делян много ска и хардкор пуска, да си въти Exploited там :) )

 

Иначе, общо с темата има доста, от тази гледна точка, че хора като господина Янкулов мрънкат, че не пускали продуктите на работниците им по радиото. В същото време, от съответния господин се очакват някакви определени неща като например да гарантира някакво определено ниво на продукта от страна на смесване, мастериране, запис (това е основна роля на продуцента), а щом се е занимавал да праща бачкаторите си по клубовете, значи се е разпрострял и в рекламата/промотирането/продажбата на продукта. Като знам нивото на много от групите и изпълнителите, които е изредил в интервюто, ами те нито като звук, нито като музика поне според мен са над средно ниво. Да не говорим как по един и същи начин от 20 години им се провеждат рекламните кампании. Тоест той носи според мен много пряка отговорност радиото да не иска да пуска продуктите му.

 

В същото време, както упоменах по-горе, множество хора, повечето нямащи и 20 години използват доста по-нови похвати за промотиране, създали са си информативни сайтове, в които да следят събитията от "сцената". Тук в нашия форум също съм забелязал Ростислав, който поддържа може би най-популярния такъв сайт и който неуморно опреснява информацията за предстоящите групи по всички БГ форуми и сайтове където става.

 

А тия хора може и да не изкарват сериозни парички, но на фона на това което влагат, често си покриват повечето разходи + няколко бири и имат твърда фен база.

 

С други думи, господин продуцента се оплаква от какво ли не, докато едни абсолютни непрофесионалисти в областта, с минимум ресурс се справят (поне в моите очи) по-добре от него. Е при това негово ниво с какво право се оплаква от радиата ?

 

Не искам да кажа, че ХК/ска/пънк сцената по нашите земи е цъфнала и вързала, но поне за разлика от поп песньовките на господина, се справя сравнително на съвременно европейско ниво за стила (в тези стилове навсякъде групите, които правят добри пари се броят на пръстите на стругар алкохолик).

 

Това ми беше мисълта по темата :thumbs_up:

Отговорено

Ростислав наистина е доста активен. Вика групи от чужбина, организира фестивали. В hcspirit.com влизам всеки ден за да съм в час с нещата, или просто да полафя във форума. На сайта има и секция за продажба на дискове, тениски, а както виждам сега и билети за концерта на ska-p в Солун. Не мисля, че му е особено лесно обаче. Не съм сигурен дали винаги е успявал да покрие разходите от събитията, които е организирал. Хубаво е, че има хора, които карат нещата да се случват, а не седят само да се жалват колко са добри, но света не ги обича.

Отговорено

^ (^)

 

Не познавам човека и дейността му - сега за пръв път го чувам от вас, но може само 'Браво!' да се каже на такива правачи; докато ги има, има надежда!

 

:greenangel:

Отговорено

Е, не винаги всичко е успешно откъм пари, ама пък има изградена мрежа за информация, така наречения мърч(ъндайз) както и доста промоционни схеми и тн и тн.

 

Иначе не им е много лесно, сигурен съм, но то това е и идеята, че е работа, малко или много. От такива като Янкулов може да решиш, че да си продуцент, това е да пиеш кафе с разни хора дето ги споменават по медиите и после радиата да въртят музика и да ти дават пари :bravo:

Отговорено

аз нямаше да се обаждам вече, обаче искам да се намеся малко така по-професионално.

думата 'продуцент' е преведена и имплементирана некоректно в ЗАСП и се тълкува некоректно. от там идват и всички беди, защото на базата на същата дума има две абсолютно паразитни оганизации който събират отчисления от радио излъчвания и рекет на магазини и бензиностанции за т.нар 'продуценти' (профон), и БАМП, който са субсидирани ежегодно от ИФПИ за бораба с пиратсвото.

неможе да се наричаш продцент, след като не си ппродуцирал дадена продукция. този въпросния е само издател, но понеже музикантите, с които е подписвал са били много наивни и профани в областа са подписали много смешни договори.

така че не му обръщайте внимане. аз преди няколко седмици му обяснявах елементарни неща в контекст с 'ъпдейтването' в стратегиите и тактикита в муз биз и той не искаше да ги капирва.

 

а по въпроса за медиите. положението там е 'от умрял писмо да чакаш' . изисква кадри, които разбират и който да си обичат работата, а не някви роботи, които даже и незнаят къде се намират като ходят на концерти с покани.

ние искаме да съпортваме бг музикалната култура, но явно самите банди не искат да ни помагат. така, че в момента сме ги оставили да се оправят сами и да си цъкат безкрайно в майспейс.

Отговорено
ние искаме да съпортваме бг музикалната култура, но явно самите банди не искат да ни помагат. така, че в момента сме ги оставили да се оправят сами и да си цъкат безкрайно в майспейс.

 

Може да е нещо дребно, но просто ми стана интересно кои сте "вие" ? Ако е удобно да питам де :bravo:

Отговорено

ние сме против номенклатурата една групичка от хора които издават(списания), тиражират и продуцират групи, промотират - евенти( гигове, фестивали, турнета), както и букинг. нищо особено, няккви си 50тина групи. тва е в общи линии.

  • 5 months later...
Отговорено

Защо в bg компании, артисти различни от чалга рядко стигат до втори албум?

Артистите, продуцентите или аудиторията са причината?

Защо Ahead (Русе) , Lora (Бургас) , Джанго Зе (Варна) и много други останаха еднодневки?

 

Може би г-н Янкулов знае отговора най-добре?

 

Това е зависимост, която за съжаление е факт не само в неговата компания , но така или иначе имаме тема във форума.

Медиите ли са причината, както той твърди?

Или комплекс от причини?

Отговорено
Защо в bg компании, артисти различни от чалга рядко стигат до втори албум?

Артистите, продуцентите или аудиторията са причината?

Защо Ahead (Русе) , Lora (Бургас) , Джанго Зе (Варна) и много други останаха еднодневки?

 

Може би г-н Янкулов знае отговора най-добре?

 

Това е зависимост, която за съжаление е факт не само в неговата компания , но така или иначе имаме тема във форума.

Медиите ли са причината, както той твърди?

Или комплекс от причини?

Вероятно защото толкова им е потенциала. Тук за пример ще дам известната група Van Halen. Преди много години като излизаше някакъв техен пореден албум имаше интервю с тях и те споменаха, че за албума са подготвили над 30 песни. От тях в албума са влезли 11 или 12 (не помня точно). Останалите просто не отговаряли на концепцията на продуцента. В последствие обаче, в следващо интервю, се оказа че няколко песни от останалото творчество влязоха в следващия албум. Така че просто нашите банди това им е потенциала. Мислиш ли, че ако всяка една банда можеше да създаде такъв обем творчесто, което да бъде качествено, нямаше да продължи да издава. Огледай се и виж колко много западни групи също са еднодневки. Направят един-два хита, издадат един албум с тях и станат популярни. Да ама всъщност те са издали още 10 албума, но някой знае ли за тях? Никой не знае. Та така и с нашите групи. С тази разлика, че те освен това не издават друг албум освен първия си просто защото няма пари, няма продуценти... Джанго Зе например направиха един наистина голям хит - Лудите жаби, а след това какво? Имаха още няколко песни, които ги въртяха по медиите, но те си бяха просто пълнеж. Помисли си защо групи като Ъпсурд например издават и продължават да правят неща, които се слушат. Ами просто защото си могат. Имат потенциал пичовете. А това, че чалгаджийте издават непрекъснато някакъв талаш - това няма смисъл да го коментираме.

Айде със здраве и дерзайте - правете музика. Колкото повече музика се направи, толкова по-вероятно е да се направи нещо качествено и да стане популярно. А в момента дето се казва и едно демо направено в домашни условия върши работа - важното е публиката да чуе, че се прави нещо, че има творчество.

Отговорено

Алооо съвсем наизуст почнахме да говорим с имена.

 

Група Лора, която останала еднодневка, вече две години и кусур работи в Ирландия с добра звукозаписна компания, записаха албумче, поработиха с продуцента на Кранбърийс, спечелиха няколко награди на медиите там.

 

Просто като се преместиха се прекръстиха на Amoris.

Отговорено
Алооо съвсем наизуст почнахме да говорим с имена.

 

Група Лора, която останала еднодневка, вече две години и кусур работи в Ирландия с добра звукозаписна компания, записаха албумче, поработиха с продуцента на Кранбърийс, спечелиха няколко награди на медиите там.

 

Просто като се преместиха се прекръстиха на Amoris.

Ами той колегата много добре е попитал. Тук не става въпрос за ирландски звукозаписни компании, нали? Става въпрос за български.

Защо в bg компании, артисти различни от чалга рядко стигат до втори албум?

Бях чул за тази група че е емигрирала в Ирландия и има вече някакви успехи. Много се радвам за тях и най-вече се радвам, че цялата група има някакви успехи. Дано и други български групи успеят да постигнат нещо в цивилизования свят. Но ако бяха тук, щяха да си бъдат еднодневка - едва ли щяха да се развият.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.