CorvusCorax Отговорено Октомври 29, 2005 Отговорено Октомври 29, 2005 Ами то не е чак толкова до идеи, в този смисъл че вече нищо ново и уникално не може да се измисли-вече някой средновековен гений го е измислил. Така че ни остава само да смесваме и да смесваме, докато ни се завие свят... А що се отнася до семплите-на мен са ми попадали някакви, ама на шотландска или не знам си още каква гайда, но не и на българска, макар че българската ми звучи най-приятно(и това не е от патриотизъм). Цитирай
pampi Отговорено Ноември 8, 2005 Отговорено Ноември 8, 2005 Според мен няма проблем да се вкарват такива инструменти, стига да звучи добре композицията.+ това Artery, които ползват бузуки са една от наи-яките BG групи за мен.Така че зимаите гайдите и почвайте!!! Цитирай
CorvusCorax Отговорено Ноември 12, 2005 Отговорено Ноември 12, 2005 (Редактирано) Е, сега всички ако хванат гайди... Не че имам нещо против, ама хайде да не сме еднакви! Редактирано Ноември 12, 2005 от CorvusCorax Цитирай
VOSTOK Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 (Редактирано) Не е важна гайдата, а това, което правиш с нея! Примерно ако я риташ по сцената с могъщи крака 45-ти номер (аз съм 41-42, ама ще си взема по-големи обувки), ще е много яко, мисля си да пробвам. Някой да продава гайда? Редактирано Ноември 14, 2005 от VOSTOK Цитирай
CorvusCorax Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 Недей така бе, Мъро! Боли, боли Цитирай
fLiSk Отговорено Ноември 14, 2005 Отговорено Ноември 14, 2005 За нестандартни звуци питайте мистър Лес Клейпол, все ще измисли нещо. Цитирай
Zmejcho Отговорено Февруари 7, 2006 Отговорено Февруари 7, 2006 Според мен тук има едно генерално неразбиране на тематиката със звуците и инструментите в БГ. Както и напоследък стана много модерно всички песни да имат нещо "народно" - т.е лепнат кавал или гайда, които звучат повече от смешно и нелепо в дадена композиция. Не искам да цитирам примери, но има такива, които ни представят и на световно поп/рок ниво. Това може само да ме натъжи. Всеки инструмент носи своя специфичен тон - своя специфичен дух. Ако мелодията (или функцията), която той изпълнява в дадена композиция е в синхрон с характера му, както и с характера и идеята на цялата композиция резултатът е налице. При това няма значение какъв стил е самата песен - дали е метъл или поп - или класика....... Но не да има "гайда" (щото по-горе я цитирате) само защото е модерно или ще придаде пикантна подправка на безвкусната манджа, която сте сготвили....... Не мога да кажа за себе си, че имам сериозни успехи по въпроса, но поне работя в тази посока - www.balkandji.com Цитирай
Steppenwolf Отговорено Февруари 7, 2006 Отговорено Февруари 7, 2006 Точно това следва да се съобрази - въпрос на оркестрация и аранжимент, където разбира се има норми и правила, но те са по-скоро ориентиращи, отколкото строги, и е особено нужно буквално да се чува в главата какво се пише. Още повече за по-експериментални стилове, за каквото става дума тук. Самият тембър на инструмента, техниката на свирене и изобщо всичките му акустични качества придават настроение, усещане, и ако това не е съобразено с целта и настроението на композицията, с останалите инструменти, не е дадено походящото място на инструмента, звучи по-скоро объркващо и размива настроенията. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Февруари 7, 2006 Отговорено Февруари 7, 2006 Мисля, че цялата тая патардия идва оттам, че всички искаме да правим "нещо, което не е правено преди". И понеже малко е късно вече да бъде измислен нов музикален стил (не казвам, че е навъзможно, но все пак трудно се случва), то решаваме да му праснем нещо " експериментално" като звук. В доста от случаите става някаква боза (няма да цитирам имена у нас и по света, че много банички ще изядем), но се получават и много интересни неща, които дори аз, отявлено критикарче, слушам и се радвам. Що се отнася до така модерната етно-инспирирана музика, специално за българската, по-важно е да носи някакъв български дух, и гайди, кавали и т.н. да бъдат там само за да допълнят тоя дух. И все пак, добре е да се експериментира. Иначе рискуваме да останем на едно място, нали? Цитирай
Pinky Отговорено Февруари 11, 2006 Отговорено Февруари 11, 2006 Това, което много ми хареса, е обяснението към темата. Да, наистина в момента едва ли не ни внушават, че трябва да използваме фолклорни инструменти (или поне мотиви). За мен лично това не е решение и не е възможно най-добрият начин да се направиш на "бааааахти новатора, копеле", просто защото започнаха вече да се изтъркват. Лично аз никога не бих го направил, защото народни инструменти и мотиви биха съсипали всичко в музиката, която пиша, но тук говорим принципно. Стъпва се там, където е възможно за конкретния композитор в конкретния момент. Композирането не е като да ядеш семки - когато имаш възможност и желание. Композирането идва в определени настроения и условия, които са строго-индивидуални за всички. И винаги се появява като идея, съдържаща определена насока. Наистина не разбирам как така някой ще дойде да ти каже как трябва да се композира и най вече, какво да вкараш в композицията и какво - не. В смисъл, че аз самият понякога се чувствам, все едно нямам никаква дума по въпроса каква да е идейната насока на собствените ми песни. Пък камо ли да тръгна да гледам тенденции и такива неща. Всеки си знае какво прави. И го прави според стила си. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Февруари 11, 2006 Отговорено Февруари 11, 2006 Тенденциите идват и си отиват. За да не си отидеш така бързо и ти, като творец, по-добре не им робувай. Цитирай
Zmejcho Отговорено Март 17, 2006 Отговорено Март 17, 2006 Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции... Идеята за етно музика се надигна някъде към 95-96г. сега сме 2006!!!!! В момента на преден план излизат други авангардни концепции, а стандартния ПОП започва да опошлява хубавата етно идея. :violin: Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........ Цитирай
ronia Отговорено Април 27, 2006 Отговорено Април 27, 2006 (Редактирано) Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции...... Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........ Срам ги е, ама търпят едит: Предполагам, че истинският творец просто си живее живота и от време споделя някакви неща, от което се раждат напълно нови звуци - даже без да се експериментира. Редактирано Април 27, 2006 от qbodp Цитирай
toshevski Отговорено Май 9, 2006 Отговорено Май 9, 2006 Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции...Идеята за етно музика се надигна някъде към 95-96г. сега сме 2006!!!!! В момента на преден план излизат други авангардни концепции, а стандартния ПОП започва да опошлява хубавата етно идея. :violin: Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........ Чакай да се разберем- следват или създават? Няма такова нещо бе човек- истински творци! Или ако има е много относително- ти сам го каза- едни следват тенденции, други ги създават, а нито един от двата не е по- малко творец, просто бачка в различна насока! Да си призная- опредлено ми допадат нещата, които са уникални и новаторски, но има и друга страна на монетата... А иначе по темата- аз съм твърдо за новаторските идей, когато те са с цел и насоченост, а и в прилични норми, защото иначе се преекспонират нещата, пренасища се и някак си се губи цялостна насока и тогава не гледаш дадената идея като музикален продукт, а като поредната нова измислица и шаренийка... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.