Jump to content
Българският форум за музиканти

Нови звуци


Recommended Posts

Ами то не е чак толкова до идеи, в този смисъл че вече нищо ново и уникално не може да се измисли-вече някой средновековен гений го е измислил. Така че ни остава само да смесваме и да смесваме, докато ни се завие свят... А що се отнася до семплите-на мен са ми попадали някакви, ама на шотландска или не знам си още каква гайда, но не и на българска, макар че българската ми звучи най-приятно(и това не е от патриотизъм).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 34
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Според мен няма проблем да се вкарват такива инструменти, стига да звучи добре композицията.+ това Artery, които ползват бузуки са една от наи-яките BG групи за мен.Така че зимаите гайдите и почвайте!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, сега всички ако хванат гайди... Не че имам нещо против, ама хайде да не сме еднакви! :metalist:

Редактирано от CorvusCorax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е важна гайдата, а това, което правиш с нея! :) Примерно ако я риташ по сцената с могъщи крака 45-ти номер (аз съм 41-42, ама ще си взема по-големи обувки), ще е много яко, мисля си да пробвам. Някой да продава гайда?

Редактирано от VOSTOK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Според мен тук има едно генерално неразбиране на тематиката със звуците и инструментите в БГ. Както и напоследък стана много модерно всички песни да имат нещо "народно" - т.е лепнат кавал или гайда, които звучат повече от смешно и нелепо в дадена композиция. Не искам да цитирам примери, но има такива, които ни представят и на световно поп/рок ниво. Това може само да ме натъжи.

Всеки инструмент носи своя специфичен тон - своя специфичен дух. Ако мелодията (или функцията), която той изпълнява в дадена композиция е в синхрон с характера му, както и с характера и идеята на цялата композиция резултатът е налице. При това няма значение какъв стил е самата песен - дали е метъл или поп - или класика.......

Но не да има "гайда" (щото по-горе я цитирате) само защото е модерно или ще придаде пикантна подправка на безвкусната манджа, която сте сготвили.......

 

Не мога да кажа за себе си, че имам сериозни успехи по въпроса, но поне работя в тази посока - www.balkandji.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това следва да се съобрази - въпрос на оркестрация и аранжимент, където разбира се има норми и правила, но те са по-скоро ориентиращи, отколкото строги, и е особено нужно буквално да се чува в главата какво се пише. Още повече за по-експериментални стилове, за каквото става дума тук. Самият тембър на инструмента, техниката на свирене и изобщо всичките му акустични качества придават настроение, усещане, и ако това не е съобразено с целта и настроението на композицията, с останалите инструменти, не е дадено походящото място на инструмента, звучи по-скоро объркващо и размива настроенията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че цялата тая патардия идва оттам, че всички искаме да правим "нещо, което не е правено преди". И понеже малко е късно вече да бъде измислен нов музикален стил (не казвам, че е навъзможно, но все пак трудно се случва), то решаваме да му праснем нещо " експериментално" като звук. В доста от случаите става някаква боза (няма да цитирам имена у нас и по света, че много банички ще изядем), но се получават и много интересни неща, които дори аз, отявлено критикарче, слушам и се радвам. Що се отнася до така модерната етно-инспирирана музика, специално за българската, по-важно е да носи някакъв български дух, и гайди, кавали и т.н. да бъдат там само за да допълнят тоя дух. И все пак, добре е да се експериментира. Иначе рискуваме да останем на едно място, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което много ми хареса, е обяснението към темата. Да, наистина в момента едва ли не ни внушават, че трябва да използваме фолклорни инструменти (или поне мотиви). За мен лично това не е решение и не е възможно най-добрият начин да се направиш на "бааааахти новатора, копеле", просто защото започнаха вече да се изтъркват. Лично аз никога не бих го направил, защото народни инструменти и мотиви биха съсипали всичко в музиката, която пиша, но тук говорим принципно.

Стъпва се там, където е възможно за конкретния композитор в конкретния момент. Композирането не е като да ядеш семки - когато имаш възможност и желание. Композирането идва в определени настроения и условия, които са строго-индивидуални за всички. И винаги се появява като идея, съдържаща определена насока. Наистина не разбирам как така някой ще дойде да ти каже как трябва да се композира и най вече, какво да вкараш в композицията и какво - не. В смисъл, че аз самият понякога се чувствам, все едно нямам никаква дума по въпроса каква да е идейната насока на собствените ми песни. Пък камо ли да тръгна да гледам тенденции и такива неща. Всеки си знае какво прави. И го прави според стила си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенденциите идват и си отиват. За да не си отидеш така бързо и ти, като творец, по-добре не им робувай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции...

Идеята за етно музика се надигна някъде към 95-96г. сега сме 2006!!!!!

В момента на преден план излизат други авангардни концепции, а стандартния ПОП започва да опошлява хубавата етно идея. :violin: :o

Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции...

...

Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........

Срам ги е, ама търпят <_<

 

едит: Предполагам, че истинският творец просто си живее живота и от време споделя някакви неща, от което се раждат напълно нови звуци - даже без да се експериментира.

Редактирано от qbodp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Творците не трябва да следват тенденциите - или по-точно ИСТИНСКИТЕ творци. Те трябва да създават такива тенденции...

Идеята за етно музика се надигна някъде към 95-96г. сега сме 2006!!!!!

В момента на преден план излизат други авангардни концепции, а стандартния ПОП започва да опошлява хубавата етно идея. :violin: :headbang:

Направо ми се повръща от някои от резултатите и се чудя самите автори не ги ли е срам........

Чакай да се разберем- следват или създават? Няма такова нещо бе човек- истински творци! Или ако има е много относително- ти сам го каза- едни следват тенденции, други ги създават, а нито един от двата не е по- малко творец, просто бачка в различна насока! Да си призная- опредлено ми допадат нещата, които са уникални и новаторски, но има и друга страна на монетата... А иначе по темата- аз съм твърдо за новаторските идей, когато те са с цел и насоченост, а и в прилични норми, защото иначе се преекспонират нещата, пренасища се и някак си се губи цялостна насока и тогава не гледаш дадената идея като музикален продукт, а като поредната нова измислица и шаренийка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.