Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Лично аз смятам, че за да е наистина добър един барабанист, той

трябва да отговаря на три изсквания , а именно:

1.Да има техника - придобива се с тренировки и уроци

2.Да има бързина - също се постига с труд

3.Да има фантазия - това за мен е най-важното условие.Да

измислиш и вкараш подходящата фигура в подходящото време и място,

тъй като барабаните дават безкрайни възможности за импровизация.

Иначе свиренето става само еднообразна хамалогия.

Снощи гледах клип - соло на тримата Dave Weckl, Vinnie Colaiuta & Steve Gadd.

Всичките са страшни барабанисти, но когато започна Steve Gadd, публиката

експлодира.Смятам, че това се дължи на хитрото използване на

контраста между високите и ниски тонове, които извлича от

комплекта си.Това е постановката и на John Bonham от Led Zeppelin

( уточнявам за по-младите).

Бих искал да споделите и вашите мнения...

 

P.S. Имам невероятен клип на Tony Royster Jr. на 12 г.Много бих искал

да го видите, но не знам къде може да се качи.Само 22МВ е.

Някой искаше да сравниме "невероятния" Mike Portnoy с друг.

Ще умра от смях...

  • Отговори 87
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

А к'во ще кажеш тогава за изключителния стил на Маню Каче - свири страшно "музикално" - без много виртуозничене, но пък винаги на място. Стила му просто не може да се сбърка. Не случайно на drummerworld.com го наричат forgotten hero.

Отговорено (Редактирано)

И не само на него - също и с Питър Гейбриъл, Ян Гарбарек, Ал Ди Меола, Дайър Стрейтс, Тиърс фор Фиърс - само да споменем някои от най-известните, а списъка иначе е бая дълъг..

Редактирано от ecmjazz
Отговорено

Ами аз съм за:

1. Техниката е задължителна

2. Бързината е желателна, но не определяща

3. Фантазията - да, тя е най-важна.

4. Да се опитва да бяга от стандартите за инструмента (след като ги овладее обаче) - пример - как господин Каче си базира бийта на алтове вместо на соло барабанче.

5. Да разглежда барабаните като "мелодичен" инструмент - свързано е с предишните две точки..

 

Е това е от мене макар, че не съм барабанист, но все пак като басист съм близо. Може някой сега и да не се съгласи с нещо, ама това ми е мнението.

Отговорено (Редактирано)

Моето мнение е:

 

1. Трябва да има безпогрешно агогично усещане, за да може без другите "да се усетят" да сгъстява или разрежда темпото, "да дърпа" или "да влачи" все в подходящия момент.

 

2. Бързина - не е задължителна... никак даже.

 

3. Да не блъска като хамалин, а да се чува динамиката на ударите! Това за някои е доста трудно постижимо... може би щото си увреждат слуха от блъскане!

 

П.П. Да не пуши, щото само ша губи времето и на другите.

Редактирано от adXok
Отговорено

Според мен е най важно да е ритмичен,защото доста барабанисти се увличат в правенето на техника и забравят,че в крайна сметка би трябвало да свирят с група а не сами.Колкото до Майк Портной,оставете го на мира,човека е наистина велик и е тъпо да бъде сравняван с хора като Стийв Гад защото са много различни.По същата логика и аз мога да задам въпроса:как би звучал Стийв Гад ако отиде да свири в Дрийм Тиътър?

Нещо не мога да си го представя :blink: Тва ще е нещо като Ларс Улрих в Тото.

Иначе ,чуй Дийн Кастроново и ще видиш кво е гениален барабанист.

Отговорено

П.П. Да не пуши, щото само ша губи времето и на другите.

 

:D:D

 

Това разби ! А по жени може ли да ходи ? ;)

 

Сега малко по-сериозно:

 

1. Да се вписва с останалите с които свири, т.е. да е на място така да се каже.

2. Техника - обезателно, бързина желателно, фантазия и експеримент - задължително !!!

3. Визия - в смисъл да не е "онзи препариран бастун зад храстите от чинели и т.н."

4. Да харесва Майк Портной :greenball::greenball::D

 

Айде стига толкоз !

Отговорено (Редактирано)

По таз тема май е писано доста в тоз форум. Ама:

1. Ритмичност и точност - да цъка кат метроном сиреч да не клати темпото и да поддържа постоянна силата на свирене на всеки елемент от сета в даденото парче.

2. Да има груув - трудно обяснимо с думи. Фани 10 барабниста да ти изсвирят прав такт и става ясно. Трябва да се лей...

3. Въображение -

4. Усещане за цялост когато свири с банда.

Редактирано от mengel
Отговорено
Според мен е най важно да е ритмичен,защото доста барабанисти се увличат в правенето на техника и забравят,че в крайна сметка би трябвало да свирят с група а не сами.Колкото до Майк Портной,оставете го на мира,човека е наистина велик и е тъпо да бъде сравняван с хора като Стийв Гад защото са много различни.По същата логика и аз мога да задам въпроса:как би звучал Стийв Гад ако отиде да свири в Дрийм Тиътър?

Нещо не мога да си го представя :rolleyes: Тва ще е нещо като Ларс Улрих в Тото.

Иначе ,чуй Дийн Кастроново и ще видиш кво е гениален барабанист.

има добри барабанисти има и велики !

 

Майк е от добрите , а Гад е от великите,затова никой не ги сравнява :cheers:

Отговорено
Според мен е най важно да е ритмичен

Никак не е най-важна ритмичността ;) Един доста голям барабанист беше казал "Все пак ние сме хора и не трябва да изключваме човешкият фактор от свиренето.А ако времето,дори и "разклатено" се заключи от цялата ритмична секция - кой ще разбере ?"

1. Техниката е задължителна
- Джон Бонъм и Кийт Муун доста оборват тази крайност в мнението ти :)

3. Фантазията - да, тя е най-важна.

4. Да се опитва да бяга от стандартите за инструмента (след като ги овладее обаче) - пример - как господин Каче си базира бийта на алтове вместо на соло барабанче.

5. Да разглежда барабаните като "мелодичен" инструмент - свързано е с предишните две точки..

- тук вече съм абсолютно съгласен,като изключа от части т.4 !

 

Аз лично не бих заложил изцяло на нищо физическо ! За мен музиката е въпрос на усет,барабаните-още повече ! Дали си бърз,техничен,ритмичен,красив или грозен,за да си добър-свиренето ти трябва да е пропито с "фийлинг" и груув ! Защото това се усеща ! въпроса не е "Какво" свириш,а "Как" го свириш ! Няма никакво значение дали можеш да изсвириш тремоло с една ръка,крак или нз. още с какво :greenangel: от значение е как звучиш в музиката,която правиш ! Затова и не може да се сравняват барабанисти от различни стилове ! Всеки стил си има своите си изисквания към инструменталистите,които го свирят ! Ману Каче свири ужасяващо красиво,чисто и на място,а Картър Беуфорд-срахотно накъсано и с изместена ритмика-коренно различни барабанисти като стил на свирене-убийствени като груув ! Примерите са много ! То е трудно да сравняваш барабанисти(добри) които свирят в един стил(най-яркия пример за който се сещам е: Поркаро/Филипс ! На едни им харесва единият,на други-другият,но всички ги признават за великани !),че какво остана за различни :D

Някой беше казал в една друга тема,че ако един барабанист е добър-неможе да се сравнява с другите,защото вече е достигнал висотата,която му позволява,да е сам сред десетките други "добри" !

Има обаче една най-елитна група барабанисти и тя е на великите ! Това са хората,които със стила си на свирене,с нововъведенията си,променят самото значение на думата музика/барабани/свирене. Стийв Гад е от тази група и затова няма как да бъде сравняван с Портной(който пък определено е на едно от първите места във "ВИП" ложата на прогресива !) ;)

 

 

Уф бая извъртях темата май,но се надявам да ме разберете :)

Отговорено

F.I.N.E. написа:

4. Да харесва Майк Портной

 

Хахаха, а може ли да харесва повече жена си (примерно)? :greenangel:

 

 

 

@mengel

менгеле, знаеш... че харесвам много музиката ти, но позволи да не се съглася с изказаното мнение от теб:

... да цъка кат метроном сиреч да не клати темпото и да поддържа постоянна силата на свирене на всеки елемент от сета в даденото парче.

Всъщност ти сам се оборваш с последвалата т.2 от изказването ти!

Клишето: "Да е като метроном!" е кофти според мен. Но и нотите на великите композитори не звучат точно така като са написани (ако ги пейстнеш едно към едно в някоя програма като Sibelius).

Агогика му е майката...

Отговорено
има добри барабанисти има и велики !

 

Майк е от добрите , а Гад е от великите,затова никой не ги сравнява :metalist:

Ами според мен Майк е от великите и с нищо не можеш да ме убедиш,че това не е така.Стийв Гад наистина е легенда и е много голям,но той си остава в своето време и в музиката която е характерна за това време.Не е нужно да се изказваш толкова императивно и поучително всякаш всички останали тук сме неграмотни и не разбираме от това как трябва да се свири,пък било то и на барабани,нищо че някои не сме барабанисти.Колкото по въпроса за ритмичността,да барабаниста трябва да бъде на първо място ритмичен,както и всички останали от групата.Не исках да ставам прекалено обстоятелствен в първия си постинг и затова бях лаконичен,но явно ще ми се наложи да обяснявам тъй като някои хора упорито отказват да приемат чуждата гледна точка.

Та на въпроса за ритмичността:на първо място,ако един барабанист свири неритмично се губи именно груува.Следва въпроса защо?Ами защото когато някой свири неритмично(лично аз съм забелязал)обикновено темпото се забързва и става много грозно и припряно.Груува се изразява именно в това да не се сбиват времената между отделните удари или тонове и по този начин самата музика звучи широко и плавно а за ухото на обикновения слушател просто се лее.И нека не се заблуждаваме,че обикновените слушатели не разбират кога се свири неритмично и грешно,това вообще не е вярно.Груува е много важен компонент от свиренето на всякакви инструменти в съвременната музика не само на барабани.Давам пример с великия китарист на PENTERA Dimebag Darrel(R.I.P.) който свири брутални хеви метъл рифове,но в китарата му има талкова много груув,че имам чувството,че слушам някой зъл фънкар.А това се постига само с ритмичност,тоест свирене с метроном и игра с времената,но в метрума на парчето а не извън него както доста хора обичат да правят понеже са пропуснали момента с метронома и после ти обясняват,че излизали от метрума щото тва било импровизация разбираш ли.Не, тва не е импровизация,тва са глупости.Както един приятел казва:Барабаниста не е свирил AC/DC а трябва. :wall:

Отговорено

Отговора е еднозначен: за всеки вкус си има добри музиканти! Навремето много ме изкефи един лаф на Дани Годжев: "Копеле, нали си виждал кренвирш? Е, т'ва е! Дръмера трябва да е за групата това, което е обвивката за кренвирша!"

Лично за мене, ПОДЧЕРТАВАМ: ЛИЧНО ЗА МЕНЕ моето становище е:

Барабаниста не бива да забравя никога, че инструмента му е акомпаниращ! Поради тази причина не си падам по Майк Портной. Когато излезе от пубертета и спре да показва колко е велик, може и да ми допадне. Иначе не отричам качествата му. Пример за типично акомпаниращи барабанисти + бесни грууваджии (в три различни стила) са Джеф Поркаро, Ник Мейсън и Стив Гад. :metalist::metalist::metalist: За по-младите ще уточня, че втория е барабанист на "Пинк Флоид".

И, господа, пак мое лично мнение: тук е форум за музика, та спрете да давате за пример музиканти от "Пантера", "Корн", "Продиджи" и т.н. групи, които понякога не знаят и в коя хармония им е парчето... Не искам да засегна никой, но стига фенски пристрастия и "Левски" v ЦСКА... Аз лично съм от "Славия". :)

А иначе, поста на Мастера е както винаги на ниво и няма какво много в повече да се допълни.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.