Jump to content
Българският форум за музиканти

един регент 60 с рога


Recommended Posts

IMG_1204.jpg

 

Доста време мина, но го направих най-накрая.

Първо искам да благодаря на metalhammer и Parni_Valjak за помощта! Благодаря момчета :)

 

Като цяло това чудо представлява фендър туин ревърб + сенд-ретърн и крайно стъпало с 6л6 - руските аналози. Тук госпидин Parni_Valjak може да ми се скара, че не съм го послушал, но най-малкото времето ще покаже, колко време може да работи този амп с тези лампи. Единия от проблемите беше високото анодно - 450 волта, което не е много подходящо за тези лампи, но за сега работи много добре. Също така във форумът има хора, които не удобряват преправянето на ценни стари техники, но и тук съм проявил самоинициатива, и съм развалил хубавото регентче. Е поне сега кутията му е малко по-красива.

 

 

Останалата снимкология е тук: http://s2.photobucket.com/albums/y23/Naudi...ent%2060%20mod/

 

 

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този коментар е за малцината избраници от подфорум "Изработка и ремонт". Останалите да не се стягат, все пак нещата са специфични.

 

Единия от проблемите беше високото анодно - 450 волта, което не е много подходящо за тези лампи, но за сега работи много добре.

Цялата музикална индустрия е изградена без много съобразяване, така, че който иска брада, да си купува гребенче... Като се скапят лампите, се купуват нови. Ламповата техника не е за всеки (скъпичка се явява тъй да се каже).

Има други проблеми, но не са за дебат тук, поради високата си специализираност и няма да са от Юзерски интерес.

Интересен е въпросът със съгласуването RaaRls, поради готовите(много качествени, да отбележа специално) специфични трансформатори. А бе, немска му работа!

Мисля, че е време да се стъпи на следващото ниво, като се представят все пак някакви обективни данни. Поне тези, които са инвариантни спрямо специфичния вид звук. Например изходна мощност, чувствителност, обхват на тон-контрола, дълбочина на ООВ и влиянието върху параметрите, ниво на шум и разпределението му при различните регулировки и т.н.

Не че не може и по-нататък да се отиде, ама се съобразявам с възможностите за инвестиции...- THD, IMD, FFT spectra при различни входни нива (степен на компресия/изкривявания) и редица други модерни параметри ...

Тук спадат и други характеристики, като диференциалната чувствителност dS/dХ. Тя се явява особено важен параметър при оценката на влиянието на толеранса на употребените елементи спрямо резултантния звук. Малко сложничко, ама това е положението.

 

Вярно е, че за Юзерите тези неща са непонятни и безинтересни, но от професионална гледна точка (на инжинер/производител) се оказват безценни. Особено при опитите да се повтори някой вече постигнат, определено характерен звуков резултат. Иначе, при недооценка на тези влияния, всеки повторен усилвател ще има различен звук, което автоматично става юзърски проблем.

 

Хайде накрая и аз да се включа в ръкоплещенето и да крякна "Бравос!"

 

Добре си се справил, само дето си го "зглабял", а не си го брал от дървото, както се прави с онези - "истинските" усилватели

:):):) !!!!!!!!!

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ данке шон :)

 

Правенето на този усилвател се проточи във времето поради куп причини, един от тях е и моя мързел :)

Момчето за което беше този усилвател го пробва с няколко характерни китари, плюс няколко добре познати камиончета. Във всяка една от пробите усилвателят звучеше много добре по наша обща субективна преценка. Най-много ми хареса звука със стандартен стратокастер с единични адаптери и с телекастер. Повече със стратокастера. С двойни адаптери - пробата беше с нисък клас на фендер звукът не беше много гот - поне на мен не ми допадна.

 

Абе в крайна сметка всички останахме доволни, което е най-важното, а и покрай този усилвател и аз обогатих знанията си в тази област.

 

Имам един проект със същите трафове зарязан от преди повече от 2 години, та сега се надявам да го донаправя рано или късно и него, поне да не събира прах, ама да видим кога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен е въпросът със съгласуването Raa<>Rls, поради готовите(много качествени, да отбележа специално) специфични трансформатори. А бе, немска му работа!

 

 

Здравейте , моля да ни обясните какво точно кара даден китарен изходен трансформатор да е качествен :

1. вида на желязото / по принцип какво желязо трябва да се ползва? /

2. начин на секциониране / примерно там нейде в HI-FI форум един разглобил маршалски траф и с изненада открил че не е секциониран

3. изчисление / надявам се не се изчисляват като на чист HI-FI усилвател -все пак нали крайното стъпало трябва да има известно изкривяване за хубав китарен тон - примерно тип маршалски /

4. качество на изработка

 

Мисля че ще бъде интересно на всички съфорумници, а най вече на мене . Понеже сме чували че изходния траф е сърцето на ламповия усилвател ама защо отговора е винаги там някъде в сферата на мистиката .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре в кутийката е много спретнато и подредено. Учили са ме, че естетиката в електрониката е много важна, а тук си се постарал /както и при другите ти творби, ако мога да добавя :punk_guitar: /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен е въпросът със съгласуването RaaRls, поради готовите(много качествени, да отбележа специално) специфични трансформатори. А бе, немска му работа!

 

 

Здравейте , моля да ни обясните какво точно кара даден китарен изходен трансформатор да е качествен :

1. вида на желязото / по принцип какво желязо трябва да се ползва? /

2. начин на секциониране / примерно там нейде в HI-FI форум един разглобил маршалски траф и с изненада открил че не е секциониран

3. изчисление / надявам се не се изчисляват като на чист HI-FI усилвател -все пак нали крайното стъпало трябва да има известно изкривяване за хубав китарен тон - примерно тип маршалски /

4. качество на изработка

 

Мисля че ще бъде интересно на всички съфорумници, а най вече на мене . Понеже сме чували че изходния траф е сърцето на ламповия усилвател ама защо отговора е винаги там някъде в сферата на мистиката .

Мили ми bir4o, винаги задаваш най-болните въпроси :D !

И най-пространните!

За добро обяснение няма да стигне мастилото в писалката/клавиатурата. Затова ще опитам лаконично да дам общи отговори, които няма да са изчерпващи, но все пак тук е форум е за музиканти, а не симпозиум на научни специалисти...

 

Най-напред "защо отговора е винаги там някъде в сферата на мистиката". Мистиката е заместващото звено при липса на знания. Знанието е безкрайно, и не е дадено свише човек да знае всичко. Освен тези известни младоци, които си МИСЛЯТ, че знаят всичко...

Така, поред на номерата:

1. Естетствено е, качествата на определен материал да определят качествата на елемента, в който се използва. Сърцевината на нискочестотния трансформатор (и не само на него) служи за концентрация на магнитно поле. Затова се използват материали с високо "u" (мю - магнитен пермабилитет). Всяка хубавина има странични проблеми - например линейност на "u" в зависимост от честота, амплитуда, температура; хистерезис на характеристиката B/H - загуби и максимална индукция без насищане, линейност на характеристиката B/H и още огромно мнозинство от взаимно-зависими параметри.

Въпросът "Какво желязо да се използва" няма еднозначен отговор. Има много сериозни научна и конструктивна теории, които са разработени от началото на електротехниката по нашия свят до наши дни. Нормално е да спра дотук, защото продължението ще е на "китайски", демек неразбираемо.

2. Секционирането е скъп процес, който повишава значително цената заедно с качеството. Изискванията конкретно на китарната индустрия са толкова минимални спрямо нормалните звукотехничеки изисквания, че секционирането е абсолютно излишен лукс. Още повече, когато целта е да се получи от отвратителен до по-отвратителен звук - критериите за избор са коренно различни. Конкретен пример - в един известен модел на MESA изходният трансформатор е толкова малък, че няма линеен диапазон на работа - кривочът е от минимум до максимум. Нормално за подобна конфигурация на крайно стъпало, отговарящо на "нормални" изисквания трафът трябва да е 10 пъти по-голям. Но целта на усилвателя е за "характерен" звук, и тя е определила подобно решение.

Има разбира се и сериозни усилватели, които естествено са скъпи, където трансформаторите са произведени по всички изисквания за високо качество - сърцевина за висока индукция, секциониране за широка честотна лента, сериозно внимание отделено на изолирането - изобщо друг подход.

Съвсем леко ще вдигна завесата върху Know-How -то. За да се направи усилвател, комбиниращ Clean и Lead характеристики, трябва да се използва висококачествен, нека да кажем "HI-FI" трансформатор. Това е сложна дилема пред производителите, затова усилватели с истински CLEAN канал се срещат извънредно рядко. Пък и тези на които им трябва качество си го плащат с купуването на два, три или повече "специализирани" в опреден звук усилватели.

3. Голяма част от този отговор се съдържа в предния. Изчислението е сложна комбинация от строго научни и емпирически решения. Затова всеки производител си пази конкретните технологични и конструктивни особености. Което важи и за мен също. :ok:

4. Е тук ме разбиваш! Качество на изработка - естествено, ако изработката е калпава не само звукът може да не става, но и сигурността на работа е под въпрос. Подпалени усилватели, колкото щеш!

 

Накрая да открехна същността на моя въпрос за RaaRls, за конкретния случай на Никифена. Трансформаторите са за Raa на EL34 в определен режим на работа, препоръчан от фирмите производители на лампите. Съответните индуктивности, индукции и т.н. са съобразени. Rls е 6 ома, и така е фиксирано преводното отношение на трафа. От тук смяната на лампите, действителния товар (високоговорителите) и режима на работа изискват друг трансформатор. Постигането на някакъв резултат е добре да е доказан с измервания, които да изяснят резултатите след промените. Както вече споменах, китарните усилватели търпят много, кое е добро и кое лошо, зависи от вкуса на Юзера. Понеже Юзерите са различни и друг Юзер може да има друг вкус, са въведени несубективни критерии, част от които са резултатите от основни типове измервания.

 

Моля да ме извинят хората, за които моите писания са досадни, защото са им неразбираеми. От друга страна разбирам тези си писания като вид отрезняване за Юзерите които си мислят, че всичко което лети се яде.

 

Пожелавам успех на упоритите колеги !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пожелавам успех на упоритите колеги !

 

Мерси , някои работи ги знаех-други не. Отговора със сигурност ще бъде полезен на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Накрая да открехна същността на моя въпрос за Raa<>Rls, за конкретния случай на Никифена. Трансформаторите са за Raa на EL34 в определен режим на работа, препоръчан от фирмите производители на лампите. Съответните индуктивности, индукции и т.н. са съобразени. Rls е 6 ома, и така е фиксирано преводното отношение на трафа. От тук смяната на лампите, действителния товар (високоговорителите) и режима на работа изискват друг трансформатор.

Моля да ме извинят хората, за които моите писания са досадни, защото са им неразбираеми. От друга страна разбирам тези си писания като вид отрезняване за Юзерите които си мислят, че всичко което лети се яде.

 

Между другото е широко разпространено , китаристите с лампови усилватели да замепят ЕЛ34 с 6Л6 , като по отворените променят биаса . Но както се вижда от написаното по горе не е препоръчително, макар да са с еднакви цокли . Та въпроса ми е промяната на биаса спасява ли лампите от евентуално претоварване ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[Накрая да открехна същността на моя въпрос за RaaRls, за конкретния случай на Никифена. Трансформаторите са за Raa на EL34 в определен режим на работа, препоръчан от фирмите производители на лампите. Съответните индуктивности, индукции и т.н. са съобразени. Rls е 6 ома, и така е фиксирано преводното отношение на трафа. От тук смяната на лампите, действителния товар (високоговорителите) и режима на работа изискват друг трансформатор.

Моля да ме извинят хората, за които моите писания са досадни, защото са им неразбираеми. От друга страна разбирам тези си писания като вид отрезняване за Юзерите които си мислят, че всичко което лети се яде.

 

Между другото е широко разпространено , китаристите с лампови усилватели да замепят ЕЛ34 с 6Л6 , като по отворените променят биаса . Но както се вижда от написаното по горе не е препоръчително, макар да са с еднакви цокли . Та въпроса ми е промяната на биаса спасява ли лампите от евентуално претоварване ?

Както написах, китарната техника търпи всичко. Сега за лампите: има коренна разлика между EL34 и 6L6/6П3с/е. Първата е пентод, втората е лъчев тетрод.

Първата е с

Vh---Ih---VaMax ---Vg2Max---VhkMax---PaMax---Pg2Max---IkMax

6.3--1.5---800------500--------100--------25---------8----------150

втората е с

Vh---Ih---VaMax ---Vg2Max---VhkMax---PaMax---Pg2Max

6.3--0.9---360------270--------100--------19-------2,5

Както се вижда:

максималното допустимо анодно напрежение на 6L6 е доста по-ниско от това на EL34

максималното допустимо напрежение на решетка втора(екранна) на 6L6 е доста по-ниско от това на EL34

максималната допустима анодна мощност на 6L6 е доста по-ниска от тази на EL34.

 

При препоръчителните режими има голямо несъответствие в Raa.

 

Bias(преднапрежение на Български !) не е контрол на мощност или претоварване! С него се подбира работната точка на покой на крайното стъпало, т.е. в какъв клас на работа ще бъдат поставени лампите - А, АВ, В. Разбира се режимът е много важен и има последствия в звука, но само при ниски нива на сигнала, т.е. при тихо свирене. Нагоре по скалата на мощността също има влияние, но пренебрежимо малко. Там влияят параметрите на лампите, на трансформаторите и на захранването.

С други думи "промяната на биаса НЕ спасява лампите от евентуално претоварване"!

 

Субективните мнения по въпроса ги оставям на Юзерите, не ги оспорвам, но и в повечето случаи не съм съгласен с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер тема!Аз като юзър бих казал на техниците - взимайте оригинални Маршалски трафове и нататък си знаете..Един от амповете на bir4o ме утрепа като звук-правен от стара немска техника,за разлика от Балевските (които 1 от 10 може и да звучи).Моят малък 15 ватов амп ,произведен от Галин също "трепе рибата" ,но явно трябва да се подбира трафа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер тема!Аз като юзър бих казал на техниците - взимайте оригинални Маршалски трафове и нататък си знаете..Един от амповете на bir4o ме утрепа като звук-правен от стара немска техника,за разлика от Балевските (които 1 от 10 може и да звучи).Моят малък 15 ватов амп ,произведен от Галин също "трепе рибата" ,но явно трябва да се подбира трафа.

 

Вярно машинката на Грек кърти мивки , ама на мен ми се щеше да похвалиш и малкото усилвателче дето го сглобих от части на / Хармония 103 / с което да докажа на някои съфорумници дето преди се изказваха че от старо лампово радйо китарен усилвател не става .

На него също много ти хареса звука .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...взимайте оригинални Маршалски трафове и нататък си знаете...

Ето тук идва моето несъгласие с Юзерите. Явно на Hillibilly му харесва определен звук, свързан с името Marshall. Дали обаче на всички останали това ще е мнението? Трансформаторите на Маршал са променяни няколко пъти във времето. И това става, когато спират доставките от избрания доставчик. Не знам дали сега имат вътрешно производство, но преди са използвали други фирми, специализирани за трансформатори.

И така, Маршал с истински clean канал няма. Мощностите им са винаги по-малко от обявените. Но тези неща именно са една от причините да се утвърди името на фирмата. Различният, характерен, а не технически издържан звук. Звукът на Маршал!

Временат обаче се менят, вижданията на музикантите също. Търсят се нови звуци, нови начини на изява. Технически това не може да стане със старите средства. Затова се появяват различни концепции, различни подходи при конструирането и в частност - различни трансформатори.

С горното искам да отбележа, че Hillibilly е прав, че ако ако се търси звук тип Маршал, не е лошо да се използва оригинален трансформатор.

Но това не е решение за всички останали случаи. Просто светът не е само Маршал !

 

Брей, че оспамихме темата на Никифена! Дано приеме тези алабалистики позитивно (поне от повишения интерес към темата :) ).

Защо ли имам усещането, че трудно ще затворим темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.