Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравей вдигащ оглушителен шум народе! :greenball: Пускам темата във връзка със следния цитат:

 

Еееее-чак пък експерт :godbless::cheers:

Относно тези по-стари модели на Тама, не съм много наясно с вида на дървесината,по-специално дали има разлика между основните дървесини на Роял Стар и Империал Стар,но това лесно може да се провери.Тама, мисля, са една от малкото фирми,на които в страниците може да се намери информация за стари серии барабани и стари каталози.Но едно нещо беше положително при тези барабани,както и при старите Пърл и Ямаха съм виждал подобно нещо,а именно дървото отвътре на корпусите е обработено по някакъв начин.Дали е вид боя консервираща дървото-не зная,но визуално ми прилича на мозайка.Ръбовете на корпусите се запазват дълго време остри,което си е голям+.

 

Такааа, и аз имам от старите Пърл-ове и наистина отвътре дървото е набръчкано, релефно като мозайка, не е гладко както в повечето случаи. Стана ми интересно на какво се дължи и каква е функцията му. :) Самият сет е запазен като нов и вади доста пробивен звук.

 

Та относно корпусите какво ще кажете?

Отговорено

И на мен ще ми е интересно:godbless: Би трябвало барабанистите от ДМА да имат малко повече информация по въпроса.

По-скъпите серии, които предлагат повечето марки,освен външния "финиш"/маслен,лак,пластмасови фолиа/, обработват корпусите и отвътре.Най-често това се прави със специални масла за обработка на дървесината-тунгово,ленено и различни смески на тяхна основа.С това се цели дървото да се изолира от всякакви климатични условия,а тон инжинерите в студиата са доказали,че масления финиш отвътре подобрява акустичните характеристики на барабана /правел звука по-топъл/.Само не обработват ръбовете с този маслен финиш.Обяснението за мен е ,че правят вътрешния финиш и чак след това нарязват ръбовете,такава е последователността, за да се намали риска от прецакване на ръбовете с всякакви допълнителни манипулации.На мен ми предстои такова нещо-да си импрегнирам корпусите на Стейдж Къстъма отвътре с Топ Ойл на ОСМО,с който си направих финиша на барабанчето, което изработих преди време.Тогава ще пиша какъв е резултата и дали има разлика на ухо:cheers:

А относно тези стари серии на Тама и Пърл,ми е интересно какъв е този вътрешен "финиш"?

Роджърса /made in U.S.A./ на един приятел,модел 50- те,60-те години,също има подобно покритие отвътре,а Тактон вътре са боядисани с бяла боя.Но като се махне внимателно тази боя,поне аз не съм намирал някаква разлика в звученето.Може би тогава целта е била само изолация от влага????

Опасявам се обаче,че темата няма да е много интересна на повечето посещаващи този раздел-"Sad but True" :greenball:

Отговорено

Корпусите на моя Пърл отвътре пак са си с дървесен цвят, но много интересно, леко набръчкано дървото и то така на всички корпуси. Грапаво е на пипане и изглежда доста красиво. А и имайки предвид звука на сета, значи може би има ФАЙДА от тая работа.

 

Самият сет е старичък на годинки (и нов на свирене) - прилича на Export, но вместо "Export" на табелките на томовете пише "Wood Fiberglass" и самите томове са с едни големи дупки, за да влязат холдърите в тях направо.

 

Ще ми е интересно ако някой даде повече информация за серията, към която може би принадлежи горният сет (почти сигурен съм, че е Експорт, но годината не знам).

 

Някой друг с "релефни корпуси" ?

Отговорено

По-добре дай някоя снимка на твоя сет за да можем да добием представа поне коя година е горе-долу,иначе можеш да разгледаш архивните каталози на Pearl в техния сайт- http://www.pearldrum.com/catalogs.asp

Дано някой е запознат за покритието отвътре че и на мен ми стана много интересно :greenball:

Отговорено (Редактирано)

Да видим каталозите... Сета е поне на 15тина години а е произвеждан още по-отдавна.

 

Изглежда 1:1 с Експорт, само че не пише "Export", a "Wood-fiberglass".

 

Ето снимка от нета ---> http://media.zzounds.com/media/brand,zzoun...690d32027a7.jpg

 

Окачването ан томовете също е различно - холдерите влизат направо в самите томове.

 

Я вижте този каталог: http://www.pearldrum.com/02_catarchive/1978.pdf

 

Какви са тези корпуси под рототомите в началото? Не съм виждал подобно нещо досега. Vari-Pitch Cannons w?

Редактирано от marin_zhelezov
Отговорено
И на мен ще ми е интересно:godbless: Би трябвало барабанистите от ДМА да имат малко повече информация по въпроса.

По-скъпите серии, които предлагат повечето марки,освен външния "финиш"/маслен,лак,пластмасови фолиа/, обработват корпусите и отвътре.Най-често това се прави със специални масла за обработка на дървесината-тунгово,ленено и различни смески на тяхна основа.С това се цели дървото да се изолира от всякакви климатични условия,а тон инжинерите в студиата са доказали,че масления финиш отвътре подобрява акустичните характеристики на барабана /правел звука по-топъл/.Само не обработват ръбовете с този маслен финиш.Обяснението за мен е ,че правят вътрешния финиш и чак след това нарязват ръбовете,такава е последователността, за да се намали риска от прецакване на ръбовете с всякакви допълнителни манипулации.На мен ми предстои такова нещо-да си импрегнирам корпусите на Стейдж Къстъма отвътре с Топ Ойл на ОСМО,с който си направих финиша на барабанчето, което изработих преди време.Тогава ще пиша какъв е резултата и дали има разлика на ухо:)

А относно тези стари серии на Тама и Пърл,ми е интересно какъв е този вътрешен "финиш"?

Роджърса /made in U.S.A./ на един приятел,модел 50- те,60-те години,също има подобно покритие отвътре,а Тактон вътре са боядисани с бяла боя.Но като се махне внимателно тази боя,поне аз не съм намирал някаква разлика в звученето.Може би тогава целта е била само изолация от влага????

Опасявам се обаче,че темата няма да е много интересна на повечето посещаващи този раздел-"Sad but True" :greenball:

Излишно скромен е този младеж.Аз през живота си не съм писал толкова :cheers:

Ще ми е интересно какво ще се получи с Топ Ойл-а,защото един приятел ми предлагаше да го направя,но не се осмелих.

Отговорено

Марине,снимай някой от твоите корпуси отвътре-ако може да се хване релефа.

А към Сашко-действай смело с маслото,лесно е.В темата за направата на барабанчето съм описал съвсем точно как се прави и колко слоя трябват.Предварително може да пробваш на някой аматски корпус,но маслото е скъпо,така че не си струва:thumbs_up:

Отговорено

Здравейте на всички! :thumbs_up: Най- накрая, Тама пуснаха старите си каталози и аз най-накрая успях да намеря моята Тама. Оказа се, че модела е (слушайте сега!) Imperialstar Mars 5A '77 (последния да затвори вратата). Та Тамата няма това покритие за което говорите. Но от известно време съм собственик и на барабани Hoshino които имат въпросната мЪзилка. Това е някакъв вид вид лепило с което е измазана вътрешната страна на корпуса. На местенца където се е поолющило се вижда, че има и някаква основа върху която е нанесен този слой.

Имам приятел, който има Тама суингстар (на времето е била на Христо Йоцов). Там за първи път видях такова нещо. Малко по - късно днес ще постна и снимки за да видите за какво става въпрос. Но истината е, че това покритие запечатва дървото и го прави... дет' се вика вечно. Хошиното е по-старо от Тамата ми а изглеждат почти като нови.

Отговорено (Редактирано)

На пипане лъскави ли са? Защото моите корпуси са доста хммм... нелъскави, не личи да е нанаяно нищо, но пак са грапави. Снимки в момента не мога да сложа. :thumbs_up:

Редактирано от marin_zhelezov
Отговорено

Остава един въпрос.

Как този тип покрития влияят на акустиката на самият барабан?

Защото за да има повече "дървен" звук, вътрешната повърхност се оставя по-груба и не се полира,за разлика от външната.

Отговорено

Сори за втория пост,но не можех да вляза във форума и да си редактирам предходното мнение!!!

За мен логиката е следната.Корпуси с по-груба вътрешност и отворени пори,би следвало като гъба да "попиват" звука на двете кожи.Теоретично би следвало да се забави и скоростта на въздуха в барабана, при удар върху бойната кожа,намалява се резонанса на корпуса.Звука се убогатява,става по- топъл и плътен.

Обратното също е в сила,така както направих с барабанчето си полирайки вътрешността,за да намаля "дървения" звук.

.....бях написал малко повечко,но го забравих ;)

Отговорено (Редактирано)

Хъмм, нищо общо с моите корпуси, което прави въпроса ощр-по интересен. Няма как сега да си снимам барабаните (по ред причини), но при първа възможност ще пратя снимки. Моите корпуси отвътре са мнооого набръчкани като релеф (ако не ме лъже паметта, че не съм си ги виждал отдавна).

 

Вихро, това сивото ли е лакът?

Редактирано от marin_zhelezov
Отговорено

И аз не зная точно.Не би трябвало да е лак,а както колегата,на когото са барабаните,беше казал по-горе,че му изглежда като лепило.Отдавна не съм имал възможността да разгледам толкова стари корпуси отвътре,за да имам по-точна представа за това покритие.

Много е възможно да съм разглеждал същата прословута стара Тама,за която се говореше,че е била на Христо Йоцов.Тези барабани имаха шуменски собственик /а сега не знам къде са/, където за първи път видях подобното на мозайка покритие.Аз имах стар Роял стар /ако не ме лъже паметта/,но отвътре си беше чисто дърво-без каквото и да е покритие.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.