Jump to content
Българският форум за музиканти

Пълно обновяване на 2 броя Vintage Razar


Recommended Posts

Отдавна ми се въртеше из главата тази идея, да си обновя двата Винтиджа. Купих им нов хардуер и адаптери. Първоначално мислех да поверя цялото занимание на човек, който се занимава с това професионално. Но това означаваше да се наема с поне 2 пътувания до България (от Лондон) и разнасяне на инструменти насам-натам...Неприятна работа, затова реших, че ще я карам сам, макар и резултатите да не са толкова задоволителни както при колегата ultramega например.( Всички снимки са с външни линкове, защото се оказа че не е възможно да ги направя видими директно на страницата,заради размера или бройката им)

Ето как изглеждаха преди интервенцията:

 

Снимка 1

Снимка 2

 

Първо реших да сваля боята(черен мат) и да видя какво ще излезе от натуралната шарка. Използвах ей тия пособия и най-вече 2те си "сръчни" ръчички за целата.

 

Снимка 3

 

Оказа се, че двете китари макар и еднакъв модел са произведени от различна дървесина. Едната е махагон (с доста лошо качество както се вижда), а другата все още не съм съвсем сигурен, но предполагам е eastern poplar както на другите им модели напоследък. Прави впечатление, че е доста по-лека от махагона, каквото и да значи това.

 

Снимка 4

Снимка 5

Снимка 6

Снимка 7

 

Виждат се сериозни "рани" в дървесината на махагона, които са китосани и изравнени, но без черната боя доста се виждат. Не че е болка за умиране, защото аз не съм чак толкова претенциозен относно външния вид и все пак идеята е тези две китари да бъдат обновени, защото ми харесват въпреки всичките им кусури.

Сега предстои да реша дали да се пробвам за един "сънбърст" на махагоновата китара и после да я завърша с лак или просто да я оставя както си е с Dark Mahagony Varnish, както е в момента в едното ъгълче

 

Снимка 8

 

Отне ми 2 дни (не цели де, по 2-3 часа всеки) работа докато стигна до тази фаза.

 

Снимка 9

Снимка 10

 

На другата китара, тази от топола (poplar) реших да запазя оригиналната боя на грифа. Понеже е доста по-светла и сметнах че черен гриф ще и отива, а и от многото свирене на нея се е получил такъв готин гланц, че направо сърце не ми даваше да го развалям.

 

Снимка 11

 

Има малка разлика в хедстока на двете. Понеже махагоновата я купих наскоро от ръка и имаше отчупено парченце на едното рогче, се наложи да изшкуря и другото зада са симетрични. Също така заради логото, което се наложи да премахна с ожесточено шкурене, явно бяха третирали главата с някакви лакови покрития, защото пейнт-стрипъра, който използвах за сваляне на боята от тялото изобщо не подейства на хедстока и се наложи да употербя груба сила :girl_witch: . Сега изглеждат ето така:

 

Снимка 12

Снимка 13

 

Тук от друг ъгъл, зада се види контраста с черното отстрани:

 

Снимка 14

 

Ето и двете една до друга на сегашния етап от работата:

 

Снимка 14

 

Следващата стъпка е проби с различни оцветители за дърво и после пак ще ъпдейтна до къде съм я докарал. Сега като за 2 дни работа съм доста доволен от резултата :girl_witch:

Редактирано от edgecrusher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яка работа :girl_witch:

 

Мен ако питаш остави сънбърста за тополовата китара. За махагоновата може, ако имаш техническите средства, разбира се, да опиташ да направиш някакъв едноцветен бърст, ако мога така да го кажа - да я байцнеш до по-тъмно и след това да "затвориш" в краищата със същия звят и да оставиш да прозира дърво само на здравите части на дървото.

 

Нещо като това, само че в краищата да става плътен цвета:

 

MH-400NT_STBLK.jpg

 

Viper-100FM_STBLK.jpg

 

Вярно, не е с флейм топ, който да разкрасява и да изпъква така...но не знам, моите 5...пенса :girl_witch:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нанесох тъмен махагонов безир(това ли е превода за Varnish?) на едната, но виждам че не покрива нищо.

Май ще направя плътни черни кантове по краищата и на двете, а останалото само ще го финализирам с каквото намеря. Тоя ефект като на ЕИсПиТа-та няма как да го постигна, иначе изглежда супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много кефи махагоновата, ако я оставиш така,както си е - натуралният цвят.

После отгоре само прозрачен лак и ще стане убиец.

Ако т епритесняват накопаванията в махагона,запълни ги с кит за дърво и го ббайцни в махагонов цвят ( в товоя случай по-скоро цвят палисандър, понеже махагонът ти не е от най-червеникавите).

Няма да си личи нищо. ;)

 

Има и друг вариант за запълване. Пиши ми в Кюто да ти разясня, че сега ме мързи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Опала! Първо да те нахокам, че си свалля боята с пейнт стрипъри - принципно си тъковал мамата на дървесината, като си я импрегнирал, макар и косвено докато си свалял и разяждал боята. Тия неща се ползват за черчеветата на соц прозорци, бе човек, как така китари? :headbang: Но стореното е сторено и вече няма връщане назад. Браво за свършената работа. Ако можеш си намери една шлайфмашина (ленто или ексцентър! в никакъв случай виброшлайф!!!) (не знам как са цените на уредите в английско, но ако ти е по-възможностите някой малък ексцентършлайф ще ти бъде много полезен, особено ако (обичаш да) поправяш разни работи вкъщи редовно ;) ). Имаш възможност да изтъниш от едната страна телата на абрихт (ако имаш достъп до техника - тук е важно да се определи до какво имаш достъп, щото тук майтори и работилници бол, ама там знам ли ;) ) и да сложиш флейм топ, който да изравниш по контурите и да байцнеш като оставиш лек бърст по ръбовете, а страниците и гърба в черно. Тогава ще получиш готиния ефект на иеспи-тата по-горе. Другият вариант е, ако нямаш достъп до машини и глупости да намериш отнякъде (при теб и интернет магазин върши работа) тънък флейм топ, който да сложиш отгоре, без да пречи с увеличаването на дебелината (говоря за фурнир с дебелина в диапазона 0,2 - 2мм) и него да байцваш. Директно (полу)прозрачен финиш върху наранено и поправяно с кит дърво не се препоръчва, защото особено след лака (varnish доколкото знам е вид прозрачен лак/финиш - не е задължително да е гланцов, може да бъде и импрегнационен) когато естествената текстура на дървото блесне ще си личи адски много и ще разбереш колко грозно ще стане. Ако знаех, че няма да се прецака по пътя бих ти пратил малко махагонов фурнир с дебелина 0,2мм, който ще ти свърши перфектна работа (имам чувството, между другото, че това не е махагон, ами по-скоро някаква бубинга или коа - махагонът принципно е малко по-червеникав), но пък не знам дали ти се поема шипинг не знам си колко паунда (ти си знаеш - ако искаш ще измислим как да ти пратя - ако имаш интерес пиши едно лс да измислим нещо). Ако не слагаш фурнир поне за тъмната е изключено да оставяш в такъв случай, поне според мен, (полу)прозрачен финиш и отиваш директно към боите. Тополовата ми изглеждаше по-чистичка и на нея можеш да си позволиш някакъв байц или полупрозрачен финиш (поиграй си върху кухините с различни оцветители). Според мен байц и лак или тониран лак директно е най-добрият ти избор за тополата, ако искаш да я оставиш така, че да се виждат шарките на дървото :headbang:

 

Всъщност ся като ти поглеждам пак поста, май темата е по-скоро да зяпаме, отколкото да искаш съвети. Ако такива са нежелани - кажи ще уредим да изчезнат :headbang: Дерзай!

 

Поздрави,

Влад

Редактирано от vlex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

/офф

 

Ами от скромният ми опит с виброшлайф, освен че после не си усещам кътниците от вибрациите нищо друго му няма... И осезаемият ефект като че ли също му го няма :headbang: ... Не знам, може и просто моят да е някакъв мизерен, което си е много възможно де, обаче мисля, че спор няма, че ексцентър- и лентошлайфовете са много по-продуктивни от виброто ;)

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Лентовия, обаче отнема по много, което може да е проблем.

Иначе с виброшлайфа с шкурка 80-120 се сваля 2-3 часа боята. Не е шега работа.

Но за сметка на това става доста равномерно и почти не се отнема нищо от дървото.

За треперенето на ръцете - така е, ама това и при дълга работа с урарна бормашина се получава;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(имам чувството, между другото, че това не е махагон, ами по-скоро някаква бубинга или коа - махагонът принципно е малко по-червеникав)

Според мен това си е махагон , но това на "снимка 11" много- много ми прилича на елша , и много-малко на топола...

Ама ..може ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махагон е, да.

Има много видове махагон и не всички са със силен червеникав оттенък.

Този от снимките има известна червнина -долу-горе като на традиционния rosewood.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ся като ти поглеждам пак поста, май темата е по-скоро да зяпаме, отколкото да искаш съвети. Ако такива са нежелани - кажи ще уредим да изчезнат ;) Дерзай!

 

Поздрави,

Влад

Влад, благодаря много за дългото резюме. Съветите,макар и да не съм споменал че ги искам - винаги са от полза.

Въпроса е, че това което предлагаш е леко извън плановете ми. Знам, че ще стане много добре всичко, но изисква повече време и умения отколкото разполагам.

Относно пейнт стрипъра, споко! Този който ползвам е съвсем "нежен" и дори не успя да свали лака над боята на хедстока. Не е повредил дървесината изобщо. Махагоновата китара няма грапавини, това което се вижда като белези е предварително запълнено с някаква прозрачна маса (смола или кой знае какво). Странно ми е дървото на хедстока,защото е различно от тялото и от самия гриф. Дори и след байца, пак си стои различно. Утре ще постна още малко снимки с резултатите от днес.

Другата китара няма идея какво е дървото, преположих че е топола,защото за почти всички от сегашните модели на Винтидж е посочено такова като материал. Но каквото и да е, има много по-завършен вид от махагона и е идеално изравнено и загладено. Дори си мисля че и без каквато и да е обработка би изглеждало също толкова добре.

Благодаря за мненията и съветите на всички и ще ги имам предвид в хода на работата, така че продължавайте да споделят впечатления относно видяното и казаното до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Относно главата на грифа - има няколко начина да се постигне тоя ъгъл на изкривяване от обикновено 13-15 градуса. Единият естествено е от масина трупа, но дава много фира, вторият е като дъската се среже и се залепи едното парче на обратно, или директно друго парче => може просто да са ти сложили друго дърво по една или друга причина.

 

За финиша: ти си знаеш китарите са си твои. Ако все пак си промениш мнението - ще измислим нещо за листата фурнир :girl_witch:

 

Поздрави,

Влад

Редактирано от vlex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислих се за идеята с фурнира. Ако наистина е толкова тънък (0.2мм) не би трябвало да има нужда да свалям нищо от китарата с шлифоване и рендосване. Самата китара е доста тънка, но не е лицево плоска, което ще е малко по-трудно да се напасне фурнира точно по чупките, но не е и невъзможно.

Ще се позаинтересувам тук на местна почва какво може да се намери (сигурно има, само трябва да разбера къде да го търся), а ако не ще ти пиша да се разберем как да ми го пратиш. Аз съм работил с такъв или подобен фурнир в работата ми, но там е бил на ленти. Сигурно има и на листи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Един Линк информативно за видовете венир (това,което ние наричаме фурнир).

И още един ЛИНК

 

Кофтито е,че са 0.6 мм само

Редактирано от edgecrusher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опа, да ме прощаваш - и моят е 0,6мм , моя грешка. Иначе моят е на ленти към 30см на около метър и половина, но е стар и тук таме има нацепено. Не е драма - може да си се ползва съвсем спокойно. Успех с търсенето :punk_guitar:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.