edgecrusher Публикувано Юли 23, 2008 Публикувано Юли 23, 2008 (Редактирано) Отдавна ми се въртеше из главата тази идея, да си обновя двата Винтиджа. Купих им нов хардуер и адаптери. Първоначално мислех да поверя цялото занимание на човек, който се занимава с това професионално. Но това означаваше да се наема с поне 2 пътувания до България (от Лондон) и разнасяне на инструменти насам-натам...Неприятна работа, затова реших, че ще я карам сам, макар и резултатите да не са толкова задоволителни както при колегата ultramega например.( Всички снимки са с външни линкове, защото се оказа че не е възможно да ги направя видими директно на страницата,заради размера или бройката им) Ето как изглеждаха преди интервенцията: Снимка 1 Снимка 2 Първо реших да сваля боята(черен мат) и да видя какво ще излезе от натуралната шарка. Използвах ей тия пособия и най-вече 2те си "сръчни" ръчички за целата. Снимка 3 Оказа се, че двете китари макар и еднакъв модел са произведени от различна дървесина. Едната е махагон (с доста лошо качество както се вижда), а другата все още не съм съвсем сигурен, но предполагам е eastern poplar както на другите им модели напоследък. Прави впечатление, че е доста по-лека от махагона, каквото и да значи това. Снимка 4 Снимка 5 Снимка 6 Снимка 7 Виждат се сериозни "рани" в дървесината на махагона, които са китосани и изравнени, но без черната боя доста се виждат. Не че е болка за умиране, защото аз не съм чак толкова претенциозен относно външния вид и все пак идеята е тези две китари да бъдат обновени, защото ми харесват въпреки всичките им кусури. Сега предстои да реша дали да се пробвам за един "сънбърст" на махагоновата китара и после да я завърша с лак или просто да я оставя както си е с Dark Mahagony Varnish, както е в момента в едното ъгълче Снимка 8 Отне ми 2 дни (не цели де, по 2-3 часа всеки) работа докато стигна до тази фаза. Снимка 9 Снимка 10 На другата китара, тази от топола (poplar) реших да запазя оригиналната боя на грифа. Понеже е доста по-светла и сметнах че черен гриф ще и отива, а и от многото свирене на нея се е получил такъв готин гланц, че направо сърце не ми даваше да го развалям. Снимка 11 Има малка разлика в хедстока на двете. Понеже махагоновата я купих наскоро от ръка и имаше отчупено парченце на едното рогче, се наложи да изшкуря и другото зада са симетрични. Също така заради логото, което се наложи да премахна с ожесточено шкурене, явно бяха третирали главата с някакви лакови покрития, защото пейнт-стрипъра, който използвах за сваляне на боята от тялото изобщо не подейства на хедстока и се наложи да употербя груба сила . Сега изглеждат ето така: Снимка 12 Снимка 13 Тук от друг ъгъл, зада се види контраста с черното отстрани: Снимка 14 Ето и двете една до друга на сегашния етап от работата: Снимка 14 Следващата стъпка е проби с различни оцветители за дърво и после пак ще ъпдейтна до къде съм я докарал. Сега като за 2 дни работа съм доста доволен от резултата Редактирано Юли 23, 2008 от edgecrusher Цитирай
SomeoneElse Отговорено Юли 23, 2008 Отговорено Юли 23, 2008 Яка работа Мен ако питаш остави сънбърста за тополовата китара. За махагоновата може, ако имаш техническите средства, разбира се, да опиташ да направиш някакъв едноцветен бърст, ако мога така да го кажа - да я байцнеш до по-тъмно и след това да "затвориш" в краищата със същия звят и да оставиш да прозира дърво само на здравите части на дървото. Нещо като това, само че в краищата да става плътен цвета: Вярно, не е с флейм топ, който да разкрасява и да изпъква така...но не знам, моите 5...пенса Цитирай
edgecrusher Отговорено Юли 24, 2008 Автор Отговорено Юли 24, 2008 Днес нанесох тъмен махагонов безир(това ли е превода за Varnish?) на едната, но виждам че не покрива нищо. Май ще направя плътни черни кантове по краищата и на двете, а останалото само ще го финализирам с каквото намеря. Тоя ефект като на ЕИсПиТа-та няма как да го постигна, иначе изглежда супер. Цитирай
the_gorer Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 Много кефи махагоновата, ако я оставиш така,както си е - натуралният цвят. После отгоре само прозрачен лак и ще стане убиец. Ако т епритесняват накопаванията в махагона,запълни ги с кит за дърво и го ббайцни в махагонов цвят ( в товоя случай по-скоро цвят палисандър, понеже махагонът ти не е от най-червеникавите). Няма да си личи нищо. Има и друг вариант за запълване. Пиши ми в Кюто да ти разясня, че сега ме мързи. Цитирай
vlex Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 (Редактирано) Опала! Първо да те нахокам, че си свалля боята с пейнт стрипъри - принципно си тъковал мамата на дървесината, като си я импрегнирал, макар и косвено докато си свалял и разяждал боята. Тия неща се ползват за черчеветата на соц прозорци, бе човек, как така китари? Но стореното е сторено и вече няма връщане назад. Браво за свършената работа. Ако можеш си намери една шлайфмашина (ленто или ексцентър! в никакъв случай виброшлайф!!!) (не знам как са цените на уредите в английско, но ако ти е по-възможностите някой малък ексцентършлайф ще ти бъде много полезен, особено ако (обичаш да) поправяш разни работи вкъщи редовно ). Имаш възможност да изтъниш от едната страна телата на абрихт (ако имаш достъп до техника - тук е важно да се определи до какво имаш достъп, щото тук майтори и работилници бол, ама там знам ли ) и да сложиш флейм топ, който да изравниш по контурите и да байцнеш като оставиш лек бърст по ръбовете, а страниците и гърба в черно. Тогава ще получиш готиния ефект на иеспи-тата по-горе. Другият вариант е, ако нямаш достъп до машини и глупости да намериш отнякъде (при теб и интернет магазин върши работа) тънък флейм топ, който да сложиш отгоре, без да пречи с увеличаването на дебелината (говоря за фурнир с дебелина в диапазона 0,2 - 2мм) и него да байцваш. Директно (полу)прозрачен финиш върху наранено и поправяно с кит дърво не се препоръчва, защото особено след лака (varnish доколкото знам е вид прозрачен лак/финиш - не е задължително да е гланцов, може да бъде и импрегнационен) когато естествената текстура на дървото блесне ще си личи адски много и ще разбереш колко грозно ще стане. Ако знаех, че няма да се прецака по пътя бих ти пратил малко махагонов фурнир с дебелина 0,2мм, който ще ти свърши перфектна работа (имам чувството, между другото, че това не е махагон, ами по-скоро някаква бубинга или коа - махагонът принципно е малко по-червеникав), но пък не знам дали ти се поема шипинг не знам си колко паунда (ти си знаеш - ако искаш ще измислим как да ти пратя - ако имаш интерес пиши едно лс да измислим нещо). Ако не слагаш фурнир поне за тъмната е изключено да оставяш в такъв случай, поне според мен, (полу)прозрачен финиш и отиваш директно към боите. Тополовата ми изглеждаше по-чистичка и на нея можеш да си позволиш някакъв байц или полупрозрачен финиш (поиграй си върху кухините с различни оцветители). Според мен байц и лак или тониран лак директно е най-добрият ти избор за тополата, ако искаш да я оставиш така, че да се виждат шарките на дървото Всъщност ся като ти поглеждам пак поста, май темата е по-скоро да зяпаме, отколкото да искаш съвети. Ако такива са нежелани - кажи ще уредим да изчезнат Дерзай! Поздрави, Влад Редактирано Юли 24, 2008 от vlex Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 Що бре, какво му има на виброшлайфа? Цитирай
vlex Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 /офф Ами от скромният ми опит с виброшлайф, освен че после не си усещам кътниците от вибрациите нищо друго му няма... И осезаемият ефект като че ли също му го няма ... Не знам, може и просто моят да е някакъв мизерен, което си е много възможно де, обаче мисля, че спор няма, че ексцентър- и лентошлайфовете са много по-продуктивни от виброто Поздрави, Влад Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 Така е. Лентовия, обаче отнема по много, което може да е проблем. Иначе с виброшлайфа с шкурка 80-120 се сваля 2-3 часа боята. Не е шега работа. Но за сметка на това става доста равномерно и почти не се отнема нищо от дървото. За треперенето на ръцете - така е, ама това и при дълга работа с урарна бормашина се получава. Цитирай
Басурендер Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 (имам чувството, между другото, че това не е махагон, ами по-скоро някаква бубинга или коа - махагонът принципно е малко по-червеникав) Според мен това си е махагон , но това на "снимка 11" много- много ми прилича на елша , и много-малко на топола... Ама ..може Цитирай
the_gorer Отговорено Юли 24, 2008 Отговорено Юли 24, 2008 Махагон е, да. Има много видове махагон и не всички са със силен червеникав оттенък. Този от снимките има известна червнина -долу-горе като на традиционния rosewood. Цитирай
edgecrusher Отговорено Юли 24, 2008 Автор Отговорено Юли 24, 2008 Всъщност ся като ти поглеждам пак поста, май темата е по-скоро да зяпаме, отколкото да искаш съвети. Ако такива са нежелани - кажи ще уредим да изчезнат Дерзай! Поздрави, Влад Влад, благодаря много за дългото резюме. Съветите,макар и да не съм споменал че ги искам - винаги са от полза. Въпроса е, че това което предлагаш е леко извън плановете ми. Знам, че ще стане много добре всичко, но изисква повече време и умения отколкото разполагам. Относно пейнт стрипъра, споко! Този който ползвам е съвсем "нежен" и дори не успя да свали лака над боята на хедстока. Не е повредил дървесината изобщо. Махагоновата китара няма грапавини, това което се вижда като белези е предварително запълнено с някаква прозрачна маса (смола или кой знае какво). Странно ми е дървото на хедстока,защото е различно от тялото и от самия гриф. Дори и след байца, пак си стои различно. Утре ще постна още малко снимки с резултатите от днес. Другата китара няма идея какво е дървото, преположих че е топола,защото за почти всички от сегашните модели на Винтидж е посочено такова като материал. Но каквото и да е, има много по-завършен вид от махагона и е идеално изравнено и загладено. Дори си мисля че и без каквато и да е обработка би изглеждало също толкова добре. Благодаря за мненията и съветите на всички и ще ги имам предвид в хода на работата, така че продължавайте да споделят впечатления относно видяното и казаното до сега. Цитирай
vlex Отговорено Юли 25, 2008 Отговорено Юли 25, 2008 (Редактирано) Относно главата на грифа - има няколко начина да се постигне тоя ъгъл на изкривяване от обикновено 13-15 градуса. Единият естествено е от масина трупа, но дава много фира, вторият е като дъската се среже и се залепи едното парче на обратно, или директно друго парче => може просто да са ти сложили друго дърво по една или друга причина. За финиша: ти си знаеш китарите са си твои. Ако все пак си промениш мнението - ще измислим нещо за листата фурнир Поздрави, Влад Редактирано Юли 25, 2008 от vlex Цитирай
edgecrusher Отговорено Юли 25, 2008 Автор Отговорено Юли 25, 2008 Замислих се за идеята с фурнира. Ако наистина е толкова тънък (0.2мм) не би трябвало да има нужда да свалям нищо от китарата с шлифоване и рендосване. Самата китара е доста тънка, но не е лицево плоска, което ще е малко по-трудно да се напасне фурнира точно по чупките, но не е и невъзможно. Ще се позаинтересувам тук на местна почва какво може да се намери (сигурно има, само трябва да разбера къде да го търся), а ако не ще ти пиша да се разберем как да ми го пратиш. Аз съм работил с такъв или подобен фурнир в работата ми, но там е бил на ленти. Сигурно има и на листи. Цитирай
edgecrusher Отговорено Юли 25, 2008 Автор Отговорено Юли 25, 2008 (Редактирано) Един Линк информативно за видовете венир (това,което ние наричаме фурнир). И още един ЛИНК Кофтито е,че са 0.6 мм само Редактирано Юли 25, 2008 от edgecrusher Цитирай
vlex Отговорено Юли 25, 2008 Отговорено Юли 25, 2008 Опа, да ме прощаваш - и моят е 0,6мм , моя грешка. Иначе моят е на ленти към 30см на около метър и половина, но е стар и тук таме има нацепено. Не е драма - може да си се ползва съвсем спокойно. Успех с търсенето Поздрави, Влад Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.