Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Добре де хора, не ви ли изглежда странно някой да определя правила на свиренето.ОК наистина има някои верни неща, но като цяло ми бяга идеята.Всеки свири така както иска:по табулатури.по ноти,по слух, импровизация.Защото е много лесно на един добър китарист да каже "да се свири по ноти и табулатури е тъпо, щото еди-що си".Не оспорвам подобно мнения, но всеки трябва да има свободата сам да решава как, колко, кога и къде да свири.Та нали това е хубавото на музиката :):greenball:

  • Отговори 63
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Голям смях, спорите за мисленето на някой! Що някой не дойде да ме убеди мен в правотата на мисленето ми относно инструментите? Малко ще му е трудно защото аз разбирам нещата по свой начин и имам различен вкус. Пича мисли така, аз мисля, че маршала си е маршал и фендера си е фендер и ENGL е пълен та*ак. Ся разбира се ще се появи 3-ти, който ще каже, че аз съм пълен малоумник, че не харесвам ЕНГЛ, ма какво да се прави, като мен не ме кефеи?

Отговорено

Само да попитам пак.

 

Защо, когато стане дума за отворено мислене си донасосвате нещата ? Къде горе пише дали да ползвате таблатури или ноти ? Да учите теория или не ?

 

Свобода не е равно на свободия и горе нищо не пише за това че не трябва да се учи, да се упражнява техника, да се вади по слух, да се свири с учител...

 

Пише само, че има и други неща, които се пропускат от доста музиканти. Като си просвирите упражненията, минете си уроците за деня и извадите 1-2 парчока по слух не е краят на свиренето, тогава е началото, тогава сте отметнали нужното и можете да почнете с експеримента.

 

И за 3ти път в тоя пост - горе никъде никой не ви убеждава да не учите теория или да се упражнявате ! Защо много хора го тълкуват така, на това може да си отговорите сами...

Отговорено

Просто нали знаеш че някои хора ги приемат нещата на сериозно . Просто няма смисъл да оставяме тези които сега хващат китарата да си мислят че това е начина да станеш Про . И талибаните имат по-отворено мислене за това как трябва да изглежда света ... Думите на високопоставените се ценят повече и те спекулират с това . Айде сега Иванчо да отиде си купи първата китара и да я нае** от опити да се "научи да свири като него" .

Отговорено

Хайде да ти го поставя по - конкретно.

 

Когато гледате видеота на Петручи и Майкъл ДиАнджело, в които се говори за скорост, техника, скорост, техника, скорост, техника и скорост, а в почивките за скорост, техника и разтягане на мускулите на ръцете, защо не се оплаквате, че никой не е споменал за композиране, за авторско мислене, за свирене като част от групата а не като Мусколо Гел Китаропроводчик ?

 

Талибаните не са прави, но заради такива като талибаните и тълкувания като твоите в момента много хора мразят всички мюсулмани, а те в мнозинството си са готини хора.

 

И Иванчо ако иска може и да се опита. Това е негово право. После ако не се е научил, вината си е негова, хората трябва да се научат, че всеки урок и ученето му изисква и собствено мнение, както и малко мозък и инициатива....

Отговорено

Това не е начина да станеш про, това е начина да не се ръководиш в музиката си от рамките на стилове, прогресии и т.н. Идеята е да експериментираш, да позлваш китарата не само в традиционния и смисъл като китара. Обърнете внимание на точка #1. Може би Флиск неправилно е кръстил темата, това са по-скоро 10 съвета как да свириш на китара по малко по-различен начин. Да не робуваш само на това което си научил от хората преди теб, а сам да си откривател зад инструмента. Това както каза флиск все пак не е китарен герой и не очаквайте съветите да са от рода на: Свири скали по цял ден докато не почнеш да свириш със скоростта на светлината...

Отговорено
Само да попитам пак.

 

Защо, когато стане дума за отворено мислене си донасосвате нещата ? Къде горе пише дали да ползвате таблатури или ноти ? Да учите теория или не ?

 

Свобода не е равно на свободия и горе нищо не пише за това че не трябва да се учи, да се упражнява техника, да се вади по слух, да се свири с учител...

 

Пише само, че има и други неща, които се пропускат от доста музиканти. Като си просвирите упражненията, минете си уроците за деня и извадите 1-2 парчока по слух не е краят на свиренето, тогава е началото, тогава сте отметнали нужното и можете да почнете с експеримента.

 

И за 3ти път в тоя пост - горе никъде никой не ви убеждава да не учите теория или да се упражнявате ! Защо много хора го тълкуват така, на това може да си отговорите сами...

Предполагам, че не съм се изразил правилно:дадох таблатурите и нотите и т.н. като пример.Нямат нищо общо с темата.

Отговорено

Кво толкова се хвърляте. Така мисли човекът. Който е съгласен - супер. Който не е съгласен - пак супер. Аз съм съгласен с някои от нещата.

Тези съвети са по-скоро приложими за напреднали китаристи с развит слух. И все пак, такива неща са ценни. Аз им знам само една песен на тия (от НФС-то), така че нямам мнение за китариста им, обаче явно е постигнал нещо. Хубаво е да се отдели внимание поне да се види какво говори. Оттам нататък всеки си знае. Правила няма. Има съвети, насоки, разширяване на мирогледа...

Отговорено (Редактирано)

дайте един бърз и кратък/може и подробен стига да ви се занимава/ превод, че не всичко разбирам, а момчето е идейно!

Редактирано от rockstar666
Отговорено (Редактирано)

^ Нямам много време за това на бързо

1 - Вземи си китарата, затвори си очите и си представи, че държиш дръм машина или просто нещо различно от китарата.

2 - (свободен превод) Не се страхувай да импровизираш с различни стилове и техники в една и съща песен.

3 - Не свири акорди или ноти - свири чувства и емоций. Не свири Cm7, а например изсвири изригване на вулкан.

4 - Обичай баса и барабаните, повече от китарата. Направи така, че китарата да подържа баса и барабаните, а не обратното.

5 - Свири нещо което ниой не е чувал. Бъди композитор, а не само свирач.

6 - Приемай ефектите, като инструменти (дори включването и изключването на Амп-а, го приемай за музика)

7 - Бори се против всички общоприети правила:

1) - Изгори всяко списание за китари.

2) - Отиди в магазина за китари и изгори, всяка "оригинална" китара и остави само евтинийте.

3) - Унищожи всичко, на което пише Marshall

8 - За всяка скъпа китара, можеш да си купиш 10 евтини. Не бъди перфекционист. Пробвай всякакви различни настройки, измисли твой, свири на тях с ножове отверки и каквото намериш, просто използвай китарата, не традиционално.

9 - Научи се да си "играеш" с миди файлове и да правиш неща, които да support-нат свиренето ти.

10 - Защо изобщо да свириш на китарата?! Направи си някакви странни мелодийки на миди и забрави за нея.

 

Това беше превода(малко свободен, но ако не ви хареса вие го преведете).

 

Цялата идея на тази тема обаче беше, че искам да споделя нещо - Гледам във форума, често се спрягат имената на именитите и велики китаристи, но според мен трябва да се борим, да направим така, че след време хората да спрягат нашето име, заради нашия собствен стил, а не заради това че свирим като Steve Vai примерно. Това е неправилно. Не трябва да се борим да сме като някой, а трябва да се борим, хората да искат да са като нас. Оригиналноста е това което се изисква, според мен. Всеки може да копира.

 

Извинявам се за дългия и късен post, просто имах да казвам нещо.

 

 

Успехи ;)

Редактирано от Додо
Отговорено

Еми лизардмен-а и Додо са синтезирали добре.

 

Само едно допълнение към размислите на Додо. Това не значи че не трябва да гледаме и да се учим от големите или да не ги признаваме, напротив, занаят, както е казано не се учи, занаят се краде. Важното е да се краде със собствен стил ;)

Отговорено

Както казах, трябва да накараме другите да се стараят да приличат на нас, следователно трябва да има такива, които да се стараят да приличат на други, но през своята призма и тн. и тн. Пак почнах да говоря глупости(ама щото е сутрин).

 

Наздраве ;) !

Отговорено

Между другото, тази тема е подходяща за да споделяме разни трикчета и звуци, които не са чак толкова стандартни.

 

Ето едно от мен:

 

Ако ползвате дилей Line 6 Echo Park (не знам дали действа с други дигитални дилеи, но може да се пробва)

 

1. Нагласете на безкрайно повторение

 

2. Настройте си темпото както решите

 

3. Изсвирете нещо (ако ще и безсмислен шум) и го оставете да се луупва.

 

4. Сега хванете копчето за промяна на темпото и почнете да връткате :)

 

По този начин можете да изкривите фразата по много интересни начини и можете да получите какви ли не звуци от DJ скречове, до шум подобен на море (примерно като в Just a Phase на Incubus).

 

Наздраве и от мен и дано съберем повечко интересни трикчета. :)

Отговорено

Мога да добавя - импровизаций със строевете на китарата(нещо като Prison Sex на Tool). Също така, може да добавяте и natural harmonics и всякакви такива пинизи, за да "пооцветите" сивите рифчета. С повече не помогна, поради факта че съм начинаещ, а също така имам само акустична китара, което ограничава от към "странности" в музикално отношение!

 

:) :)

Отговорено

За акустична китара има още един трик (не действа толкова добре на ел.). Само че предупреждавам, не е много полезен за китарата, особено когато още не знаеш какво точно правиш, така че по - добре го опитвайте на старите кремонки на вуйчо си :)

 

Ако хванещ 6а струна някъде между 5 и 10 прагче и я бенднеш нагоре, ама здраво, докато не я "качиш" отгоре на грифа, където не и е мястото.

 

Получава се звук малко като от някои индийски народни инструменти (едно леко пораздрънкано звучене )и с малко упражнения може спокойно дори да си слайдваш напред назад, тогава звуците стават още по интересни :)

 

Става и с найлонови и с метални струни и споко, аз поне не съм късал струна така до сега.

 

И пак, правете го на китара, на която не се страхувате да издраскате лака на грифа.

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.