Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

На първо място китарата се избира спрямо стила ( това не винаги е в сила) По принцип за по-лека музика , като блус и джаз китарите са със сингъл койл адаптери, което ще означава, че китарата има единични адаптери , който който изглеждат така http://www.musikland-online.de/pix/onlines...-Pickup-Set.jpg . Причината да се използват такива адаптери е, че музиката в стиловете споменати по-горе, изисква по-малко гейн, по-малък аутпут, звученето е по-отчетливо, спрямо някой други стилове. Като пример за такива китари мога да дам Фендер и Скуайър, който са най-често срещани, още повече, че няма човек, който да не знае за Фендер, дори и да не е музикант. За по-тежка музика е пожелателно китарата да е хъмбъкъри, който изглеждат по този начин http://www.gibson.com/press/gear/PICKUPS/Humbucker_db.jpg Характеризират се с по-голям аутпу и се използват (не винаги ) за мо тежка музика. Като марки адаптери могат да се изредят много, от който най-често срещани в България са Dimarzio и Seymour Duncan. На официалните им сайтове можете да получите информация за всеки модел, който е на пазара с пълните им характеристики.

 

Това по-горе казано не е на 100 % вярно има много изключения, но не мисля, че е редно да се впускам в чак такива обяснение, смисъл, че едва ли музикант, който свири от 5-6-7-30 години няма да ги знае тези неща.

 

Другото важно нещо в една китара е грифа – той трябва да ни е удобен, затова разбира се трябва да имаме база за сравнение, поне между няколко инструмента. Струните не бива да са прекалено високо, не бива да има „киксове” (това е неприятното бръмчене когато натиснем някъде по грифа). Дървесината използвана за направата на грифа също е от значение – тук може да се включат хората, който разбират много повече от мен в тази област и да обяснят точно значенето на дървото. Доста често за направата на грифа се използва Явор…. Позицийте биват доста видове, но аз знам за 2, който ми правят впечатление – дебели, който са по-широки, като пример мога да кажа, че Ibanez ги използват в голяма част от популярните им серий – RG, S , JEM…. Другия вид позиций са тънките , който се срещат доста често на китарите със сингълкойл адаптери – Фендери и т.н. Аз лично предпочитам широките позиций, понеже са ми по-удобни. При много хора съм забелязал, че по-дебелите грифове са им по-удобни.

 

След, като изяснихме донякаква много бегла степен адаптерите и грифовете идва ред на тялото. Както казват много хора – колкото е по-тежко едно тяло, толкова по-добре. Това е така , защото по-тежкото тяло резонира значително по-дълго, дефакто има по-дълъг състейн. Доста често за направата на едно тяло се използва махагон (отново ще помоля запознатите да обяснят по-подробно за използвания дървесен материал) Доколкото съм чувал в някой модели на Gibson в тялото има оставено празно място(въздух) , което спомага за по – мек тон. За последното не съм сигурен, просто съм го чувал.

 

Друга особенност при китарите е , че след като ги класифицираме на базата на горните фактори можем да ги разделим на още два вида – с фиксиран долен мост и с тремоло. Фиксираният мост представлява нединамична част от китарата , която няма никакво движение, за разлика от тремолото , което от своя страна има ход. Като казвам има ход се сещам , че той може да бъде или в едната посока, или в двете. Това тремоло, което се движи в двете посоки най-често се нарича флойд роуз, коедо дфакто е марка на тези ситеми. Всяка една от двете системи има свойте предимства и свойте недостатъци. Когато избираме китара трябва да имаме представа какво ще правим с нея за бъдеще.

 

 

На последно място идва визията която колебае всеки, или поне аз така си мисля. В повечето случай това мисля е основния проблем при дилемите възникващи за избор на китара. В една друга тема беше казано, че за каквото плащаш – това получаваш.

 

 

Ще помоля по-запознатите колеги от мен да попълнят темата и да ме поправят където съм сгрешил, ще ми бъде интересно да науча нещо ново. В никой случай не искам темата да се превръща в безсмислена беседа, а да помогнем на хората, който се двуумят в техния избор и да ги накараме сами да го направят. Споделете (по желание) грешките, който сте допускали при купуване на инструмент, за да не ги правят и други 

Предлагам също така някой да пусне една тема

Отговорено

Нека когато говорим за китари и избор, да не бъдем комерсиални, и да не споменаваме марки, освен при абсолютна необходимост(Floyd Rose, например)понеже това е некоректно, понеже би трябвало да оставим купувача сам да избере марката-> имам предвид, че ще говорим за качествени характеристики и различия, а не за марки.

 

Второ, което задължително трябва да споменем е, че евтиното по правило е по-некачествено от скъпото - когато обсъждаме дървета, адаптери, тремола, не говорим за материалите и хардуера по принцип. Не очаквайте тези неща да са съвсем верни при китарите от 200 лв, при които дървото е абсолютно неподбирано, хардуера е средна работа, а адаптерите обиковено звучат зле.

Отговорено

Аз искам само да внеса пояснението, че флойд роуз е просто една от марките, произвеждащи тремола.Други са Kahler,Wilkinson и др.А впрочем твоите изказвания относно дърво и всички други елементи не важат да речем китари от нисък клас, тъй като не претендират за перфектна изработка все пак :)

Отговорено (Редактирано)

Адаптери:

 

Единичните(single coil) адаптери представляват една бобина, навита около магнитчета, или магнитопроводи, под които е поставен един магнит. Единичните адаптери превръщат във звук не само вибрациите на металните струни, а и всички външни смущаващи електромагнитни влияния от ел. мрежа, предаватели, домакински уреди и т.н. По правило, единичните адаптери звучат най-естествено и ясно, със "блясък" и "въздух" във високите честоти. При свирене с повече дисторшън, брума става прекалено много, поради което свирещите по-тежка музика китаристи предпочитат хъмбъкерите.

Ето снимка на единичен адаптер:

singlecoil.jpg

 

Двойните адаптери(humbuckers) обикновено представляват две бобини една до друга, навити около 2 реда магнитопроводи, които са 2-та полюса на един постоянен магнит, който се намира под тях:

Те са така измислени от откривателя си Seth Lover, че полезния звук от струните става двойно по-силен, докато смущенията от околните източници почти изчезват. Това e възможно за сметка на загубата на някои високи честоти, които се гасят взаимно в двете бобини и в резултат на това, хъмбъкера има по-малко "въздух" и "блясък", Звучи по-"тъмно", "дебело" и "басово". Този звук НЕ е особено популярен, например, при кънтри изпълнителите, които предпочитат звънкия и ясен звук на единичните адаптери. Този звук е по-характерен при метъла и много от хард рока, както и при много блус китаристи, които обичат по-мекия, плътен и не чак толкова ясен и звънлив тон.

Най-често под хъмбъкери се има предвид това, което всъщност е large size humbucker.

Humbuckers.jpg

Точно този тип хъмбъкери се използват най-много в тежката музика, и когато се каже хъмбъкер, много хора разбират именно това. При този тип хъмбъкер именно е най-характерен звука, който описвам по-горе, понеже при него двете бобини са на най-голямо разстояние.

Има и други типове хъмбъкери като мини-хъмбъкерите, които са по-малки:

DuncanAntiquityMiniHumbucker.jpg

Те имат звук, който е близък до големия хъмбъкер, но обикновено звучат малко по-ясно и стегнато.

Има и други модели хъмбъкери, като тези в размер на единичен адаптер:

http://cachepe.samedaymusic.com/media/qual...33bc706d2c2.jpg

pickup223.jpg

Те не звучат нито като големия хъмбъкер, нито като единичния адаптер, поради което повечето фенове на хъмбъкера предпочитат да свирят с големи хъмбъкери, докато повечето заклети фенове на единичните адаптери предпочитат да свирят с единични, въпреки брума. Има някои модели хъмбъкери с размер на единични, които се стремят да се доближат до звука на големия хъмбъкер, но те са по-скоро изключения от правилото. Много от тези адаптери не се водят хъмбъкери, ами "noiseless" адаптери, и използват различни технологии, но много китаристи са единодушни, че тези адаптери нямат характерния звук на единичен адаптер. Те са по същество хъмбъкери, от технологична гледна точка.

 

Има някои иновативни решения, като адаптерите на kinman.com, които са по същество хъмбъкери, но имат звука на единичен адаптер, който е любим на толкова много хора:

hxpickup.jpg

(ЗАБЕЛЕЖЕТЕ, че 6-те "шиша" на снимката не са 6 железа, които са никелирани, както при повечето адаптери(при които магнитът се намира отдолу - на дъното на адаптера и се допира до железата), а са матови, като алуминий -> това са 6 кръгли алнико магнитчета. Често такива магнитчета се срещат при алнико единичните адаптери.

 

Адаптерите, за които говорих до сега, са ПАСИВНИ.

 

Има фирми, които предпагат АКТИВНИ адаптери. Активен адаптер ще рече адаптер, който се захранва от батерия и има в себе си ПРЕДУСИЛВАТЕЛ, което е електронно устройство, което усилва или буферира звука. Обикновено тези адаптери успяват да снижат нивото на шума осезаемо под пасивните адаптери, както и да звучат по-ясно от тях.

Много китаристи обаче смятат, че активните адаптери звучат по-електронно, стерилно и синтетично, поради което не можем да заключим, че те са по-добри от пасивните, само заради по-малкото им шум.

Един от най-известните производители на активни адаптери е EMG:

kerry-king-pickup-emg.jpg

 

Звука на адаптера зависи и от магните. Срещат се главно адаптери с керамични магнити(черните магнити, които сме виждали) и такива с АЛНИКО-2, АЛНИКО-3 или АЛНИКО-5 магнити. Алнико е сплав от алуминии, никел и кобалт и е светла, сивкава и матова, прилича на алуминии - не блести, както блести никелирания метал. Много от китаристите, свирещи тежка музика предпочитат хъмбъкери с керамични магнити. От друга страна, китаристите, които свирят по-чиста китара често имат предпочитания към адаптерите с алнико магнити, които според тях имат по-красив и богат звук с повече нюанси.

 

Aлнико:

cast-alnico-1.jpg

 

Керамични:

ferrite-magnet-1.jpg

 

Съществуват много различни производители. Както при всичко останало, когато говорим за звука на конкретен адаптер, всичко опира до ВКУС.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Кингдъм Екс(или хикс), уважавам желанието ти да направиш такава тема и да помогнеш на някой по тоя начин, но мисля че в стремежа си синтезираш най важното и същевременно да обхванеш всяка точка , си станал малко неясен и човек който не знае , би се объркал съвсем. може би за подобна инициатива се налага да се отдели повече време и старание , а както е всеизвестно , времето е кът на почти всички ни, такче те разбирам. Но все пак малко по добре можеше да е написано, ако трябва и други източници да се ползват...

мое мнение, дано не се възприеме като поредния песимистичен напън да се попречи на едно самарянско дело....защото не е така

Отговорено (Редактирано)

^ Точно защото нямам време затова съм го написал по този начин, колебаех се доста дълго преди да пусна темата...мислех си нещо от сорта на "Що трябва да се занимавам с някви просотий и да пускам теми с някви глупости" В крайна сметка темата е отворена за редакция и всеки може да пише в нея свободно а в един момент ако се видя с време и нерви ще събера цялата информация и ще я синтезирам на едно място. Ако някой може да обобщи нещата нека го направи и да посне нова тем след което да кажем на Рафо да бастърдиса тази тема. Но до онзи момент нека се опитаме по някакъв начин да спрем глупавите теми-дилеми :) , като помогнем на хората.

 

 

 

 

Евтиме , баце :thumbs_up::godbless:

Редактирано от KingdomX
Отговорено (Редактирано)
По принцип за по-лека музика , като блус и джаз китарите са със сингъл койл адаптери
Класиката за тази музика са китарите Гибсън,които са с хъмбъкъри и звучат по-"дебело" (това не е само от адаптерите),Евтим е обяснил по-горе. Редактирано от Hillbilly
Отговорено

Кингдъм Хикс, похвално е това, с което си се захванал, макар да ми се вижда почти непосилно.

Преди време, четейки темите в раздел"Китари", установих, че 2/3 от тях са от типа: Джаксън или Максън, Фендер или Мендер, Акустична или Електрична, такава или онакава. И реших, че хич няма да е зле да се появи една такава тема, която да отговори на всички тези въпроси, свързани с придобиването на даден инструмент.

г-н Джерекаров (дано не бъркам) например е сложил едно добро начало, като простичко и доста ясно е обяснил аджеба с какви адаптери да ми е китарата, която ще си купя, за да свиря любимата си музика.

До тук добре, но има още 1000000 въпроси за които също трябва да има отговори и тези отговори съществуват в различни теми от форумът.То това и му е работата в крайна сметка, да ни образова и учи. Така, че ползвайте бутона"търсене"без да се притеснявате или да ви мързи и ако наистина не намерите отговорите на вашите въпроси, то тогава питайте.

Винаги ще се намери кой да ви отговори.

С поздрави

Отговорено

^ Бутона търсене явно не се вижда, или бива пренебрегван. Но ттакава тема , ако добие стойност ще бъде по-малко пренебрегвана. Започнах да правя кютлог бна темите за китари и за дилемите и сравнението между отделните марки. Ще гои оусна, след като стигна само до началото на тази година, защото темите са изключително много и е непосилно и много време ще отнеме сам да се справя. Само за информация - от ден днешен до началото на април тази година видях 3 теми за Ibanez Grg170dx, в който се задават в общи линий едни и същи въпроси, но както й да е. Още един съвет, който се сетих - използвайте хармони централ уеб сайта за справки , свързани с отделните марки и модели китари, а й не само. Ако отделите 10 минути повече няма да загубите нищо, ако искате да помогнете на други направете превод на страницата и го постнете в тази тема, или в съществуваща вече такава.

Отговорено

Темата ще стане. Нека който иска, и се чувства достатъчно уверен в знанията си да напише ДЪлго, Цялостно и Всеобхватно мнение на тема дървесина, прагчета, хардуер, тремоло системи или др..

След това може да подложим мненията на дискусия, да внесем поправки където е неясно, едностранчиво или пристрастно и накрая да копираме всичко , да сглобим завършения вариант и даже може да помолим модераторите да я пиннат.

Отговорено

Напълно подкрепям,и ще се опитам с каквото мога да помогна,но простете за песимизмът не мисля,че пак ще успеем да обхванем напълно нещата от живота,вселената и всичко останало.След китарата се появяват въпроси за кубета,ефекти,процесори,кабинети и тн.Всичко това го има във форумът,всичко това е А и Б-то на професията или хобито,което практикуваме и би следвало да се знае от повечето да не кажа всички китаристи.

Та идеята ми е, да не се сравняват отделни марки и модели китари а простичко и достъпно да се опишат повечето характеристики и особенности при видовете инструменти.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.