Jump to content
Българският форум за музиканти

10 метров кабел или УКВ


preIbanez

Recommended Posts

....10 метров кабел или УКВ....това е дилемата...напоследък се чудя с кое от тия две неща да се сдобия...понеже кабелите от 5-7 метра ми окъсяват понякога...моля за съвет...и ако може без заяждане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Няма да изказвам мнение, но ще се опитам да представя за и против едното и другото.

Дългият кабел не е удачен при пасивен инструмент поради :

- повишеният капацитет, т.е. високите честоти ще се възпроизвеждат по-слабо и звукът ще бъде с по-малко детайли, по мътен.

-Ако кабелът не е с висококачествено екраниране (добра оплетка от проводящи материали), влиянието на външните смущаващи полета (електрическо и магнитно - електромагнитно поле от мрежата 220V/50Hz, GSM, приемо-предавателни системи, дистанционни управления ...дори от вътрешните генератори на развивките на телевизори и монитори, компютри, ключови захранвания - списъкът е безкраен) ще е по-силно от това върху по-къс кабел.

-Неудобство при движение от тежестта и непрекъснатото съобразяване с кабела.

Високочестотната връзка (wireless) има доста недостатъци които намаляват с повишението на цената.

-Ниска шумоустойчивост

-Висок основен шум

-Ограничена динамика на сигнала

-Огранично разстояние за сигурна работа

-Ограничен честотен диапазон

и т.н.

-Относително висока цена, и още по-висока за качествена връзка.

 

Положителните качества са ясни и за единия и другия вариант. Главно обратните на посочените в противоположните случаи.

И в двата случая както е естествено, по-качествените решения ще са и по-скъпи, разбира се в различна степен.

Като частен случай една качествена активна електроника, дори само съгласуваща, без франтифлюшки е едно много добро решение за работа с по-дълъг кабел. Като казвам активна електроника, имам предвид не само вътрешна за тялото на инструмента, но и вън от него, в сериозна близост - на колана на инструмента, на колана на изпълнителя...(подобно на wireless-a). Има и решения с които не се налага употреба на батерии.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Parni_Valjak явно е много добре запознат с електротехниката и знае точно за какво става дума.От мен има само едно :(

Искам да добавя,че кабел с по-голяма дължина по-лесно улава посочените влияния от колегата съфорумец.Защо се получава така:

-ами кабела има по-голяма дължина,което означава,че площа която ще има е по-голяма и така по-лесно улава шумовете(на принципа на антената).

-кабела може да действа и като един кондензатор,който ще ти "забие" звука.

За безжичният начин нямам коментар.Това е безсмислено за мен,освен ако не си някой пич,който свири на 30 метрови сцени и има един куп слуги(екип :P)

Това го казвам от моя скромен опит,щото съм свирил наистина на голя сцена и да ти кажа файда от това няма :girl_witch:

успехи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабел!

Едно, че е по-евтино, второ, че няма да изгубиш кой знае колко много сигнал.

Все си мисля, че колкото и да е голяма сцената няма да стигнеш на 10 метра от педалиерата или там каквото ползваш за ефект.А едва ли ще си забиеш комбото толкова далеч, че да не ти е подръка.Лично аз ползвах 10 метров кабел за последното участие и нямах проблеми.

Ако ще има танци и манци и подобни неща, не е лошо да имаш укв(само дано не съвпадне честотно с микрофона на певицата в отсрещната кръчма, че големи ядове браха едни познати).

Иначе, при добро желание, можеш да си вземеш яки кабели и една от онея машинки(кутийки), дето повдигат сигналчето(не се сещам как се казваха).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичко си зависи от нуждите. То е ясно, че й в двата случая ще имаме шумове. Когато се озвучават мукрофони с по 20-30 метра кабели на големите сцени как така не шумят? Верно има го факта , че няма нищо след микрофона, но все пак.... Аз лично предпочитам wirless системите за големи сцени, поради няколко причини: първо не ми се мотаят кабели насам натам, по-подредено е, а аз обичам нещата да са чисти и изрядни, второ когато почна да свиря, нещо щтрака в главата ми и някой бушон изпушва, в следствие на което ставам неконтролируем, имам предвид, че не стоя много на едно място и ако имам кабели да ми се мотат в краката става опасно за мен и хората около мен, трето... хмм... то е въз основа на първите две.

 

 

Към хората който са против уайърлес системите - Защо всички големи банди на големи сцени свирят с такива системи????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се озвучават мукрофони с по 20-30 метра кабели на големите сцени как така не шумят?

 

Микрофони като см 58 имат пасивен трансформатор в дръжката и сигнала е директно балансиран.

Кондензаторните микрофони направо имат активна електроника която се захранва от фантомното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Когато се озвучават мукрофони с по 20-30 метра кабели на големите сцени как така не шумят? Верно има го факта , че няма нищо след микрофона, но все пак

2.Защо всички големи банди на големи сцени свирят с такива системи????

1.

Абсолютно неуместно сравнение. Микрофоните са нискоомни устройства, стандартно 600ома, и балансирани, както подчерта metalhammer. Китарата е високоомен източник - стотици килооми, и затова кабелът има влияние. За това си има математика.

2. Колко от "нашите" са големи банди (?) и могат да си позволят професионални системи за wireless микрофони, инструменти и wireless in-ear monitoring? Нека да разграничим качествените и много скъпи системи на големите банди от евтините подобия, които се ползват унас.

Както написах, недостатъците намаляват с вдигането на цената...

Във форума стандартно не се предпочита качеството - винаги се търси нещо евтино, много евтино, без пари - на аванта ако може.

Дааа, такава е действителността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

preIbanez - укв-то има редица предимства, но ако си държиш на звука най-доброто решение е кабел. Ако китарата ти е пасивна и няма електроника - сложи си. И аз съм си мислил за укв, проблема е там, че тези модели които са добри струват майка си и баща си. Аз лично не съм се занимавал, но съм събрал доста професионални мнения покрай интересуването си. Дори моделите на шур за по 300-400 евро ядат яко честоти и ти скапват сигнала, особено при свирене с много драйв.

 

Всички големи банди свирят с такива системи ЗАЩОТО СА ДОСТАТЪЧНО ГОЛЕМИ :) Не казвам че всички вирелес системи са гадни, но тези които не са гадни са толкова скъпи, че не оправдават покупката си, освен ако не си член на ГОЛЯМА БАНДА.

Редактирано от LOE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Parni_Valjak отново е много прав.Безжичният начин е само за много големите банди.Не че и ние скормните хорица не можем да ги ползваме,но едва ли някой може да отдели по 1000 лева за нещо по така(не съм запознат с цените),но на скоро като бях из софия мернах една такава връзка на Marshall-800 лв май някаде беше :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата за мониторинг, която използваме в момента в нашата банда, плюс микрофоните за певците са уаиърлес. Свирим на големи сцени инямаме време за чекове обикновенно, така че често саунда за персоналните ни монитори се прави в движение, а за нормални монитори, когато говорим за голями сцени и пълна липса на време и дума не може да става. Друг въпрос е че не сме плащали за цялата олелия, явява се спонсорирана, иначе цената е 2000+ на череп , а за певците 3000(заради микрофоните).

 

Но лично аз предпочетох да използвам жица, що се отнася до китарата ми, просто нямам доверие много на безжични системи.

 

Но от цялата олелия има полза според мен само на сериозни сцени, иначе е повече кушия отколкото кяр

 

kokosaundc.jpg

 

Да се напълни сцена като тази от към монитори си е сериозна работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг вариант е да се направи един елементарен буфер с полеви транзистор /може и с обикновен или с чип/, който може да се вгради в китарата или да се ползва външно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Абсолютно!

Има и вариант без батерии, при който предусилвателя в китарата се захранва фантомно по кабела, а захранващото устройство се намира до усилвателя. Когато предусилвателя има ниско изходно съпротивление, и входа, в който кабела влиза(може да е някакво съгласъващо устройство) няма твърде високо входно съпротивление, така че приемащата страна да се управлява повече по ток, отколкото по напрежение, проблем с дълги кабели почти няма.

suglasuvka.JPG

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е необходимо да се модват инструментите!

Както бях написал, става с външни модули. Те могат да бъдат толкова малки, че да са колкото жакове или дори вътре в жакове. Единствено модулът при входа на усилвателя може да е по-едър, за да поеме батерия от 9 волта. По-добро решение е именно на усилвателя да се добави още един специализиран входен жак, чрез който да се осигури захранване, което да елиминира нуждата от батерия.

Така или иначе става въпрос за един специализиран кабел, който да съдържа в двата си края необходимите устройства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.