MR_STENCH Публикувано Юни 6, 2008 Публикувано Юни 6, 2008 Здравейте! Имам кратичък и доста ламерски въпрос. Нямам почти никакви теоретични познания относно музиката... което е редно да се поправи.... но засега се разчитам само на слуха си. Та... добавих бас към една проста мелодийка която... замислих но има нещо което ме затруднява и в което не съм сигурен, а то е: Кой би бил хармоничният тон на бас настроен стандартно една октава по ниско от китарата на този.... акорд? D I----------- A I----------- F I----------- C I------10---- G I------7---- D I----------- Според мен този е единият от възможните A#.... F I----------- C I----------- G I----------- D I------8---- Става ли или греша.... Благодаря Ви предварително! P.S. Ако въпросът е прекалено банален и "новобрански" нека модераторите изтрият темата Цитирай
kitaratapesho Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 Здравей. Поне според мен, твоят въпрос няма еднозначен отговор. Много зависи от функцията на акорда, обръщението, което искаш, гласоводенето, ритмиката, оркестрирането и аранжиранжимента. Принципно всичко "може" да бъде и е въпрос на вкус.... Цитирай
ultramega Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 С Kitaratapesho бих се съгласил дори да си мисля нещо друго, просто имайки предвид теоретическата му подготовка а и не само. Така че подържам неговото мнение... Аз доколкото знам за акорд трябват поне 3 тона(не съм сигурен де) Ти имаш два тона D и А#. Според мен с A# на баса ,няма как да бъркаш защото това е единия от двата тона само че една октава по ниско и ще си звучи. Все още не е акорд обаче , според моите познания, защото тоновете пак са си само два Иначе доколкото съм запознат(а то не е много) , терцата A#-D e минорна(пак може да греша, най - вече с понятията) Може примерно да експериментираш с F за баса. Така Става F-D-A#; Друг Вариант F#-D-A или пък G-D-A#... Пробвай и както ти хареда все пак Подозирам че едно D на баса ще си заспи най добре за това което си замислил , но не претендирам да съм разбирач де , има хора много по наясно от мен. Аз съм се информирал за обща култура и познанията са ми повърхностни... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 Интервалът A#-D не е терца, а умалена кварта Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 Съжалявам, но не мога да чета табове... Наистина може да бъде всичко и нямам представа какъв е контекстът, защото, както е казал Петър, зависи от гласоводенето, функцията и положението на акорда, желания ефект и т.н. Но за да ти отговоря все пак, в общия случай следва да е един от акордовите тонове, най-често основата или терцата ще е в бас. Квинтата в бас прави акорда по-напрегнат и нестабилен... Но наистина говорейки МНОГО ОБЩО. Цитирай
MR_STENCH Отговорено Юни 6, 2008 Автор Отговорено Юни 6, 2008 kitaratapesho, ultramega Благодаря ви много, че се отзовахте! Аз съм съгласен естествено и с двамата тъй като моята подготовка.... съвсем я няма ! Общо взето скромният ми опит е единствено с пауър акорди в които обикновено има ясен основен тон и лесно връзвам някакъв бас... разбира се съвсем елементарен който следва китарната линия... В случаят просто... акордът или каквото е това "съчетание" звучи малко.... дисхармонизирано и с който и от двата му тона да го свържа басът все е малко странен на фона им. Ще опитам вариантите на ultramega а иначе до момента с A# се получи нещо такова: http://media.putfile.com/Sorrow-88 (5 сек) до колкото може да се чуе де... тъй като на конкретният тон посвалих Velocity в бас трака за да не избива много... Цитирай
ultramega Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 (Редактирано) Интервалът A#-D не е терца, а умалена кварта Ами да Ето защо MR_Stanch е по добре аз да не пиша и ти да не обръщаш внимание , какво съм написал преди това и въпреки това си мисля че , A#-D е терца(но не минорна както твърдях по горе ) И също така си мисля че ако е умалена кварта то е същото... Защото там от където съм чел(kitaratapesho може и да знае от къде, щото съм му казвал) пише че след малка терца следва голяма а после чиста кварта. Тогава умалена кварта(интересно, че за нея нищо не пише) би трябвало да си е същото като мажорна терца. Не искам нищо да успорвам, по скоро някой да ми разясни , ако има желание ПП. MR-Stench това гъгнене, което чувам, в твоя запис вероятно е бас линията , обаче за моя нетрениран слух, такива честоти изобщо не се ловят и не бих се наел да кажа дали ми звучи добре или не. Но според мен както казва Stone в композиция от тоя тип е по добре да свириш основния тон или евентуално да провериш дали ти харесва с терцата. Редактирано Юни 6, 2008 от ultramega Цитирай
kolega Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 Терцата обхваща 3 степени, а квартата - 4 т.е. когато си на писал А# D имаш 4 степени - ла, си, до и ре. Затова е умалена кварта. Същите тонове могат да бъдат изписани и като Bb - D и тогава интервалът е голяма терца (имаш 3 степени - си, до и ре) Надявам се, че съм бил полезен със скромните си познания, които се ограничават само до най-основни понятия от доста време насам, са съжаление... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Юни 6, 2008 Отговорено Юни 6, 2008 (Редактирано) @ultramega - A#-D със сигурност не е никаква терца. Ако е терца, то тогава какво е A#-Cx ? Става дума за енхармонични тонове, но тъй като това тук е раздел Теория, ще е гот поне в него да държим на правилното теоретично изразяване. Ето как стоят нещата: А#-B - малка секунда A#-B# - голяма секунда A#-C# - малка терца A#-Cx - голяма терца A#-D# - чиста кварта В случаят имаме алтериране на квартовия тон - D# е понижен в D. Следователно интервалът чиста кварта се е превърнал в умалена кварта. Едит: Абсолютно точно "колега" Явно познанията ти не са точно "скромни и основни", тъй като много музиканти (включително и голяма част вишисти по музика в България) нямат яснота по този въпрос и допускат грешки Редактирано Юни 6, 2008 от kitaratapesho Цитирай
MR_STENCH Отговорено Юни 7, 2008 Автор Отговорено Юни 7, 2008 @ultramega, Не може да се каже изобщо че съм китарист, а бас не съм хващал през живота си, целта беше просто да има НЯКАКЪВ бас който да запълни ниският регистър... китарите на записа са правени с компютърен драйв.... останалото е семплирано.... далеч съм от мисълта, че ще звучи перфектно! Но честно казано не съм съгласен, че нещо в това http://media.putfile.com/Bass-67-18 "гъгне".... Гъгнене обикновено наричат силно изкривяване или модулиране причинено от тон с ниска честота... а аз не мисля, че в този трак има нещо подобно или поне не чак толкова забележимо, особено като се има предвид колко ниско е нивото на баса в него.... Колкото до тренираността на слуха... ами не знам... Отворено "D" на бас китара има основна честота около 37Hz, която определено не е субниска и аз го чувам трябват обаче добри озвучителни тела! Вярно е, че басът е по... "глух" и му липсват хармоници... но какво да се прави... нямам бас китара Но приемам забележката и ще му търся по реалистичен семплер ! Цитирай
ultramega Отговорено Юни 7, 2008 Отговорено Юни 7, 2008 Ако е терца, то тогава какво е A#-Cx ? Става дума за енхармонични тонове, но тъй като това тук е раздел Теория, ще е гот поне в него да държим на правилното теоретично изразяване. да да, още отначалото трябваше да си мълча. Е все пак , поне научих нещо. Благодарности на kolega че ми разясни значи Bb -D e голяма терца, а А#-D e умалтна кварта, а А#-Cx e пак голяма терца. И съгласявам се че ако нямам право да кажа че това е едно и също защото не е... MR_Stanch , нито да ти поставям уменията като китарист под въпрос нито да те засягам на тема запис. Може би и тук не съм се изразил правилно. Само исках да кажа че баса не се чува добре. Вярно че го слушах на слушалки, но сравнително добри слушалки, които ги дават че дори леко напомпват Басите. Цитирай
lizardman Отговорено Юни 7, 2008 Отговорено Юни 7, 2008 Аз не знам какво е определението за "гъгнене", но и на мен това ми беше първата мисъл. Басът може да се чуе само при атаките и се създава това впечатление - че леко гъгне. Това в никакъв случай не е нещо лошо. Много хора (включая себе си) обожават яко гъгнещ бас. Твоето е доста по-различно, де. Иначе басът си звучи много добре - не разбирам какво се притесняваш. ...тъй като много музиканти (включително и голяма част вишисти по музика в България) нямат яснота по този въпрос и допускат грешки Верно?? Цитирай
XAS Отговорено Юни 7, 2008 Отговорено Юни 7, 2008 ^Няма умалена кварта. Нито увеличена. Същото е и с октавите. В горния случай интервалът Си-бемол/Ре е точен. Иначе това малко ми прилича на Иа или Я. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Юни 7, 2008 Отговорено Юни 7, 2008 (Редактирано) Разбира се, че има умалена кварта, точно както има и умалена септима. Или и умалена септима няма? А увеличена кварта пък направо си е един от най-използваните интервали. С октавата случаят е друг! Отново казвам, че в повечето случаи има енхармоничен тон, с който интервалът "изглежда" много по-логичен, но не е това въпросът..... едит: Може би ти визираш класическата теория, където наистина умалена септима, увеличена кварта и други интервали не са от най-често срещаните.... Редактирано Юни 7, 2008 от kitaratapesho Цитирай
lizardman Отговорено Юни 7, 2008 Отговорено Юни 7, 2008 Е защо да е друг случаят с октавата? Тогава какъв се пада интервалът до - до диез (една октава по-високо) ? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.