Jump to content
Българският форум за музиканти

Въпрос за тестове по тонрежисура


Recommended Posts

Случайно попаднах на тези тестове докато си търсех MIDI звукова карта с wavetable. Като хлапак се бях запалил по професионалните и полупрофесионалните системи за звукозапис, възпроизвеодане, музицилане и ми стана любопитно дали с оскъдните си познания от обща култура мога да дам поне 60% положителен резултат.

Ето ги и тестовете придружени от отговорите:

 

--- Тест A ---

 

Ако вече мислите, че разбирате MIDI и аудио, проверете с този тест!

 

1. Вярно ли е или - не: MIDI данните са цифрови аудио данни?

2. Вярно ли е или - не: Може да имате само един синтезатор на всеки MIDI порт?

3. Вярно ли е или - не: Нуждаете се от външна клавиатура или модул, за да чуете MIDI събитие?

4. Вярно ли е или - не: След като се запише MIDI трак, темпото не може да се променя?

5. Вярно ли е или - не: Може да се използва аудио плъгин, за да се добави реверберация към MIDI трак?

6. Вярно ли е или - не: Всички синтезатори са GM (General MIDI) съвместими?

7. Вярно ли е или - не: Няма нужда да сте добър изпълнител на клавишни, за да запишете хубава композиция с MIDI?

8. Вярно ли е или - не: Може свободно да се транспонира или променя времето на звучене на всяка нота в аудио трака?

9. Вярно ли е или - не: Може да се свърже директно XLR микрофон към звукова карта?

10. Вярно ли е или - не: Ако имате микрофонен предусилвател, не ви трябва миксер?

11. Вярно ли е или - не: Цифровият звук съответства на данните, създадени след като аналоговият сигнал премине АЦП?

12. Вярно ли е или - не: Няколко wave файла могат да бъдат комбинирани в секуенсера, за да се направи един wave файл?

13. Вярно ли е или - не: На MIDI Thru порта има същите данни като на MIDI OUT порта?

 

моите отговори:

1 - да

2 - не ?

3 - не

4 - не

5 - да

6 - да

7 - да

8 - да

9 - не

10 - не

11 - да

12 - да

13 - да

 

 

Ако Тест А не ви е затруднил особено, можете да опитате и Тест В , който цитираме от он-лайн курсовете по тонрежисура намиращи се на адрес www.tweakhead.com.

Избрахме го заради това, че покрива достатъчно широк кръг от въпроси, свързани с процеса на звукозаписът. По този начин ви предлагаме да положите и изпитът за завършване на нашият малър курс по тонрежисура и виртуални студийни технологии.

________________________________________

Раздел “Избор от няколко възможности”

________________________________________

Кой от отговорите е най-точен?

1. MIDI данните са различни от аудио данните защото:

a. те са аудио, което идва от MIDI клавиатура

b. те са силно компресирани аудио данни, и са с по-малък обем

c. те съдържат инструкции за секуенсерите - кога се изсвирва нота, сменя програма или променят стойности

d. не ме занасяйте - MIDI е аудио!

e. отговори B и C са верни

2. Хардуерният компресор има следните приложения:

a. компресира аудио в MIDI данни

b. той може да направи вашия микс равен

c. използва се като ефект при запис на ударни инструменти

d. свива динамичния обхват

e. отговори B, C и D са верни

f. само отговор D е грешен

3. Какво бихте предприели когато записвате вокал, който е “крещящ”:

a. използвате върху микрофона тампон със затихване –10 dB

b. казвате му да крещи по-тихо

c. нагласяте компресора на безкрайност:1

d. казвате му да прави крачка назад когато ще крещи

e. използвате динамичен микрофон вместо кондензаторен

f. всички отговори без B са верни

g. всички отговори без B и C са верни

4. Най-добрият начин да свържете 4 пистов (bus) миксер към 4x4 аудио интерфейс е:

a. да свържете главните изходи на миксера към входове 1 и 2

b. да свържете изходите от апаратната към входове 1 и 2

c. да използвате midi интерфейс за връзка

d. да използвате подгрупови или пистови (bus) изходи

e. да използвате вход/изходите за лента

5. Може да преобразувате асиметричната (небалансирана) аудио връзка в балансирана като:

a. използвате адаптер

b. използвате кабел с TRS куплунзи от двете страни

c. свържете асиметричния кабел директно към входа

d. използвате допълнителен кабел

e. миксер с балансирани входове прави това автоматично

6. При използване на софтуерни синтезатори, следното е вярно по отношение на латентността:

a. нараства при използване на USB midi интерфейс

b. показва изминалото време, в микросекунди, от натискане на клавиша до получаването на звук

c. 30 ms е приемливо време, направо си е много добро

d. латентността се удвоява когато преминете от 44.1 на 96 kHz скорост на семплиране, защото има повече данни, които процесора трябва да обработи

e. всички отговори са верни

f. верни са отговори B и D

7. Кой тип Windows драйвери за звукова карта (API) са като цяло по добри по отношение на латентността?

a. Windows MME драйвери

b. Direct Sound драйвери

c. ASIO и WDM драйвери

d. ADAT и T-DIF драйвери

8. Когато се получи пращене и накъсване в аудио каналът трябва да:

a. рестартирате компютъра

b. преформатирате хард диска

c. преинсталирате windows

d. изпратите гневно писмо до Microsoft

e. проверите за по-нови драйвери

f. спрете да използвате много плъгини и софтуерни синтезатори

g. отговори A, E и F звучат добре

9. Жаковете Insert на миксера са:

a. винаги балансирани връзки

b. винаги асиметрични (небалансирани) връзки

c. могат да се използват с преход TRS към два моно кабела

d. за свързване на кабелът от компресора

e. само за свързване на компресори

f. отговори A, D и E са верни

g. отговори B,C и D са верни

10. Фантомно захранване (Phantom Power) означава:

a. израз популяризиран от Roland, за да продават Fantoms

b. стандарт за захранване на кондензаторни микрофони от конзолата на миксерът

c. всички микрофони с XLR кабели се нуждаят от фантомно захранване

d. всички миксери с микрофонни предусилватели имат фантомно захранване

e. отговори B и D са верни

11. Съобщението MIDI Time Code:

a. съдържа информация за темпото

b. може да управлява стартирането и спирането на един секуенсер от друг

c. се предава от всички професионални софтуерни секуенсери

d. изисква само един midi кабел

e. всички отговори са верни

12. Предшественикът на съвременните цифрови закъснители са:

a. безеховите камери

b. 3-главите рекордери

c. реверберационните камери

d. реверберационните плочи

e. всички отговори са верни

13. Мастериране е:

a. изкуството да се определят нивата, честотното изравняване, и обработката с ефекти на различни източници от множество тракове до получаване на един стерео микс

b. процеса на вземане на стерео микса и превръщането му в крайната форма - албум

c. част от процеса не съвсем точно наричан “пре-продукция”

d. това, което изисква голяма смесителна конзола с канал за всеки трак

e. отговорите B, C и A са верни

f. само отговори B и C са верни

14. Кое от следните означения не е стандарт за цифров аудио вход/изход:

a. s/pdif

b. Optical

c. Toslink

e. T-DIF

f. R-Bus

g. AES/EBU

h. ADAT Sync

15. Sends и returns при миксерите:

a. са типични за вмъкване на ефект-процесори и компресори

b. ако нищо не е включено в send, сигнала автоматично се връща в return

c. позволява на миксерът да получава email, нови драйвери и спам

d. са изход и вход по пътя на сигналът в определен канал на миксера

e. може да свързвате синтезатори и други устройства с линейно ниво на сигнала към return

f. всички отговори са грешни

16. Local Off

a. означава, че местният клуб е затворен

b. типична настройка на MIDI клавиатурата, която я прави да отговаря само на външни midi данни.

c. изпраща към секуенсера съобщение "all notes off" (изключване на всички ноти)

d. се задава когато искате да свирите далеч от компютъра

e. отговори B и C са верни

17. Суб-уфър (subwoofer) е:

a. това, което ще ви позволи да вмъкнете по-малко бас в микса

b. използва се само когато се прави микс за съраунд (surround sound)

c. допълващо име на другите значими предшественици

d. автоматично ще добави още бас към вече направеното CD

e. ако няма достатъчно мощност се свързва директно към миксера

18. Кое не е важно за да се отървете от фоновия шум в студиото?

a. свързвате всички устройства в една обща замасяваща верига с определени параметри

b. използвате само балансирани връзки

c. убеждавате се, че аудио кабелите и кабелите с променлив ток са разделени

d. използвате директни връзки (direct boxes)

e. убеждавате се, че MIDI кабелите са с най-високо качество

19. Кое не е вярно за импеданса?

a. Сигналите с ниво –10 dB винаги са балансирани

b. Сигналите с ниво +4 dB винаги са балансирани

c. Сигналите с ниво –10 dB винаги са асиметрични

d. ако не съгласувате сигналите може да се повреди миксера, дори да гръмне!

e. всички отговори без B са грешни

f. всички отговори са грешни

20. Когато синтезаторът има 4 гласова полифония, това означава че:

a. той ще работи на 4 midi канала едновременно

b. той може да отдели акапелно четиригласна хармония от вокалите в комерсиален микс

c. ще може да чувате само 4 звука едновременно, без значение колко ноти са включени

d. само отговор C е верен, ако 1 генератор е равно на 1 глас

e. това е броя на LFO

21. Формулата за латентност е:

a. броя семпли в буфера, разделено на скоростта на семплиране

b. скоростта на семплиране, разделена на коефициента на Найкуист

c. в зависимост от MIDI интерфейса

d. в зависимост от интерфейса на аудио драйвера

e. всички отговори са грешни

22. Стандарта “Червена книга” ("Audio Red Book standard") се отнася за:

a. плавило, което гласи, че всички CD трябва да бъдат записани с 16 битова резолюция

b. файловете .Wav 16/44.1 на Microsoft са съвместими с този стандарт

c. може да бъде реализиран само в лаборатория за мастериране

d. ръководството, което идва с предусилвателя "red" на Focusrite

e. отговори A и B са верни

23. Игор Стравински е казал, че процесът на музикално вдъхновение е:

a. послание от боговете

b. чиста функция на математически контрапункт

c. случайност

d. дошъл под формата на проста мелодия

24. Кое е вярно за автоматизацията на софтуерния миксер

a. може да се направи от управляващото поле

b. не е толкова чиста както при аналоговия микс

c. изисква многоканален аудио интерфейс

d. изисква цифров миксер или управляващо поле

25. Коя част от оборудването прави всичко това:

a. Записва звукът като аудио,

b. Начертава графиката на звукът,

c. Променя звукът с типичните регулатори на синтезатор,

d. Свободно разполага звукът в различни слоеве и

e. Възпроизвежда звукът на живо или в обкръжението на midi секуенсер

a. секуенсерът

b. Fruity Loops

c. хардуерният семплер

d. микрофонният предусилвател

e. компресорът

26. Арпежиатор (Arpeggiator) е:

a. няколко ноти, моментно понижени в ритъм

b. съществува при всички клавиатури

c. отнася се до корекция на тоновата интонация на вокала

d. това не е свързано с MIDI, това си е аудио компонент

e. непотребна отживелица от 70-те, която никой не използва днес

27. Кой от изброените миксери е най-подходящ за запис на оркестър:

a. всеки стерео миксер и звукова карта

b. 8-пистов (bus) аналогов миксер, като Mackie 32-8 например, и мултиканален аудио интерфейс

c. 4-пистов (bus) миксер

d. това може да се направи с 2x2 звукова карта и 8 микрофонни предусилвателя

e. контролно поле

f. софтуерен миксер Pro Tools LE

28. Кой от следните типове синтез не се използва при синтезаторите:

a. FM синтез

b. Sample playback

c. виртуален аналогов (моделиране)

d. Vocoding

e. Roland SRX синтез

29. Shure SM57 е:

a. компресор

b. кондензаторен микрофон

c. ивичен микрофон

d. динамичен микрофон

30. Насочения микрофон:

a. улавя звукът само отпред

b. улавя звукът от всички посоки

c. има кардиоидна диаграма на насоченост

d. отговори B и C са верни

31. Типичното използване на пистите (Busses) на миксера е:

a. когато не можете да си позволите кола за транспорт на апаратурите

b. свързват синтезатори, микрофони и китари

c. да изпращат сигнал от звуковите канали към компресори, многопистови рекордери, звукови карти и аудио интерфейси

d. за свързване само на компресори и вокодери

32. Когато записвате стерео с микрофони, правилото 3 към 1 е:

a. да се приложи компресия 3:1

b. ако левия микрофон е на 1 фут от източника, то десния трябва да е също на 1 фут от източникът, но поне на три фута от левия

c. познато и като X-Y техника

d. сигурен начин да създадете фазово пропадане в миксът

33. В термините на писане на песен, “бриджът” е:

a. първите няколко секунди от песента

b. третата версия

c. припевът

d. върховия момент

34. Разширителната ROM платка на синтезатора позволява:

a. да се зареждат в клавиатурата потребителски семпли

b. превръщането на 76 клавишен синтезатор в 88 клавишен

c. дава повече звуци на синтезаторът

d. да се зареждат звуци с трудни за научаване SysEx.

e. отговорите C и A са верни

 

моите отговори:

1 - е

2 - d

3 - а

4 - d

5 - а

6 - b

7 - b

8 - f

9 - c

10 - b

11 - a

12 - b

13 - c

14 - b

15 - f

16 - e

17 - d

18 - c

19 - f

20 - d

21 - e

22 - e

23 - a

24 - a

25 - b

26 - e

27 - b

28 - d

29 - a

30 - a

31 - b

32 - b

33 - c

34 - c

____________________

Раздел “Вярно – грешно”

________________________________________

1. CD-та направени от аналогов микс звучат по-топло, защото те не са преминали през цифров аудио конвертор.

2. Всички TRS връзки са стерео.

3. ReWire ви позволява да използвате VSTi софтуерни синтезатори със секвенсерите.

4. Вие свързвате компресора преди предусилвателя.

5. Динамичните микрофони имат свойството да издържат на високи нива на звуковото налягане.

6. За да се записва MIDI с компютър, то компютърът трябва да е колкото се може по-бърз.

7. Когато се семплират ударни, компресирането е добра идея.

 

моите отговори:

1 - не

2 - не

3 - не

4 - не

5 - да

6 - не

7 - не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за труда! Но има няколко смислови грешки в превода.

Например:

33. В термините на писане на песен, “бриджът” е:

a. първите няколко секунди от песента

b. третата версия

На английски verse не е версия, а куплет.

Както и

3. Какво бихте предприели когато записвате вокал, който е “крещящ”:

a. използвате върху микрофона тампон със затихване –10 dB

Pad не е точно тампон :hysterical:

он-лайн курсовете по тонрежисура намиращи се на адрес www.tweakhead.com.

На този адрес ми предлагат да си купя името на сайта...

Инак - респект! Хвала за усилията! Ето с такива постове става страхотен форума - сериозно!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, това, че MIDI данните са "силно компресирани аудио данни", ми харесва като определение и в малко по-метафоричен смисъл е стилно обяснение... :cheers2:

Въпрос 28 ме озадачи - от една страна, vocoding не се води точно синтез, но в крайна сметка е баш синтез, щом като други, много подобни видове модулация, така се класифицират; от друга, в доста синтезатори го има, т.е "използва се"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами..... да се намеся и аз... приемам го като личен успех, заради това, че това са мои търсения и разработки, свързани с работата ми в учебния център...http://musiccentre.hit.bg

Това са материали още от преди 10 години, и са в основата на някои от тестовете при нас.

С две думи - беше ми приятно!

Доц.Д-р Адриан Георгиев

p.s. наесен с песен -предстои следващ курс - октомври-декември 2008г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зле направен тест. Много безмисленни и глупави въпроси. Както и много неверни. На много от въпросите отговорите могат да бъдат други ако се разглежда друга концепция. Тези въпроси може да са актуални към даден учебник за конкретни неща, но глобално погледнато са пълни глупости.

Това върви за НБУ примерно или за нещо несериозно - примерно 7 клас в музикално училище. Чисто аматьорска работа. Всеки един професионалист ще се изсмее на този "ТЕСТ" който няма много общо с тонрежисурата. Та дори и с тонтехниката.

 

Поставените въпроси нямат нито един верен и конкретен отговор.

Не може на нито един от въпросите да няма точно определение. Ниаква терминология .. обяснения стил детската градина.

Да ме прощава ако някой го смята това за "постижение"

Въпроси 12 и 13 нямат нито един верен отговор. И не само те.

19 въпрос - няма сигнал с ниво Х децибела. Има сигнал с ниво Х децибел-миливолта. Децибела е отношение на величини. Трябва да се каже спрямо какво са тези Х децибела.

Направо нямам коментар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

няма да навлизам в спорове, само ще кажа ,че това е ТЕСТ, с точно определени възможни отговори, понякога е верен най-малко грешния, или няколко от изброените възможни отговори, и е абсолютно недопустимо да се търси друг вариант за отговор. Но това е друга тема-теория и практика на дидактическите изследватия и тестове. Има материали достатъчно за четене по тази тема. В тестовете (НАЧАЛНИТЕ) са заложени нарочно и грешно зададени теми, които провокират логическо мислене. А и изобщо не претендирам за авторствона тези текстове - изпратиха ни ги готови, с останалите пакети от учебни материали. Това се случи преди точно 10 години. Ако все пак някой се интересува какво , как и най важното - къде се случватова, да се обати - тук, на ЛС, или по телефоните - пишете в гугъла, и ни намирате.

А.Г.

Редактирано от VSTi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

19. Кое не е вярно за импеданса?

a. Сигналите с ниво –10 dB винаги са балансирани

b. Сигналите с ниво +4 dB винаги са балансирани

c. Сигналите с ниво –10 dB винаги са асиметрични

d. ако не съгласувате сигналите може да се повреди миксера, дори да гръмне!

e. всички отговори без B са грешни

f. всички отговори са грешни

Явно акцента е бил върху

теория и практика на дидактическите изследватия и тестове,

затова тестът е пълен със фактически недомислия и груби грешки. Де е импеданс, де е ниво? Това не е случайна грешка. Това показва дълбокото неразбиране на същността на предмета. Напоследък често пиша за системата папагал - copy/paste. Стана типично да се използва нещо правено от някого без да се влага капка разум или собствен труд. Като са изпратени готови, с останалите пакети от учебни материали, не ви ли направи впечатление, че са пълни с глупости? Май не, защото за това трябват специализирани знания, а е по-изгодно да не се ангажират консултанти, които са наясно и с материята и разбира се със съответната стойност на труда си.

Ако това все пак може да се подмине в един интернет форум, където никой не носи отговорност за мненията си, то е крайно осъдително при учебна дейност. Защото така се създават псевдо специалисти, които от своя страна като лавина сеят псевдо информация и накрая резултатът е страшен. После всички сме недоволни от ситуацията в която се намираме, и никога не намираме вината в себе си.

 

Съжалявам за лирическото отклонение, но според мен е много важно нещата да се слагат на мястото им. Иначе ще си оставаме в кочината. Аз не искам !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голяма анти-реклама от това здраве му кажи.

Тука имам един певец. Трябва да му сложа микрофон. Я да взема един от склада. Какви има ... ами въгленов. Микрофон ли е - микрофон е. Става. Кабел, хм. Миди или антенен. Айде оптичен, че е нов и по него не се хващат вируси.

Сега тоя оптичн кабел къде да го ръгна .. айде в кросоувъра и от него в кюбейса. От там през Миди изхода ще го ръгна в пулта и от пулта в колоните. Ииии, забравих крайното стъпало. Значи мидито влиза в крайното стъпало да се усили и след това ще го пуснем към пулта. на 1-ви канал ще вкараме и субуфера (Буфера) да вкара малко високи среди :wallbash:

 

Това беше примерна схема на озвучаване за опера. Сега уважаеми студенти искаме да изчислите нивата, импедансите, съгласуването и загубите във тази система, както и при какви честоти ще прави микрофония.

За успешно издържалите - диплом за тонрежисьор.

 

Моля да ни извините ако има малко неточности в заданието, но все пак е правено преди 20 години когато е нямало сонар.

 

Продължавам да си мисля, че звукотехниката като част от електрониката и акустиката е точна наука в коят важат всички физични закони и като такава си иска точните определения и термини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.