Sandman Отговорено Май 5, 2010 Отговорено Май 5, 2010 Зависи за какъв тип мониторни колони говорим. Ако са от типа: тея колони, които за нищо не стават ги слагаме за монитори (както в повечето клубове беше до скоро - което им е останало шкарто). Ако касата ще ти звучи като пльокане на дигитален метроном... За In-Ear ако става дума там нещата не са много по различни - ако са за 20лв. барабар с приемника е едно ако са за 1000-2000лв. дето чак идват да ти взимат мерки от ушото - е друго... Цитирай
boninem Отговорено Май 5, 2010 Отговорено Май 5, 2010 И според мен трябва да има мониторен микс.На мен са миказвали по участия че това не е правилно музиканта трябвало да се чува сам себе си какво свири.Ама на една голяма сцена я иди чувай другите какво правят.Големи спорове бяха. Цитирай
Sandman Отговорено Май 6, 2010 Отговорено Май 6, 2010 То за това има Сайд фил на големи сцени... Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Май 6, 2010 Отговорено Май 6, 2010 Стига с тия БГ клубове... Говоря ти, че при централно над 10КВ и мониторни кръгове над 1,5-2КВ барабаните почват да не се чуват. Не напразно има едно изобретение точно за барабанисти и се поставя под стола на барабаните. При удар на каса възпроизвежда вибрация и така "чуваш" касата, без опасност от микрофонии и без да ти се пръсва главата от мониторни колони. Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 8, 2010 Отговорено Май 8, 2010 нещичко много по темата касаещо войната между музиканти и тонрежисьори/озвучители или както искате го наричайте става дума за съвсем пресничък случай от практиката ми...няма да споменавам имена, а и няма значение, ще кажа само че става дума за фестивал с конкурсен характер. Явявам се озвучител - демек с фирмата в която работя мъкна, връзвам и настройвам апаратурата, а след това го играя и тонрежисьор за изпълнителите...нивото е такова че никой от хората не работи със собствен тонрежисьор, пък и в повечето случаи става дума за сингбек и певец, което не е толкова сложно, дори да не познаваш музиката и изпълнителя. Случката която ме "потресе" беше следната: 2 китари, бас, клавир (на два канала) и 4 вокални микрофона - всичко това влиза в пулта при мен. Правя тест на всеки инструмент по отделно - нива, корекции, всичко ок - чува се чудесно в предното озвучаване и според колегата сценичен техник-в мониторите съще е ок. Дотук добре. Зсавирват всички и става някаква кошмарна мацаница...почвам да бутам корекции, нива...нищо, става все по зле. Спирам ги, почвам по отделно - пак са ок...по едно време се сещам да прослушам на слушалки какво идва от всеки канал...и откривам номера на китайката ...клавира има вход и в него ръгнат някакъв плейър, а там някакъв зле смесен плейбек (всичко - инструменти, вокали)...като правя чек поотделно ми пускат само клавир и барабани от клавира, а като засвирят заедно пускат и плейбека - пак през клавира...един вид дай да измамим журито че всичко се свири наживо...само че им казах да си свирят наживо инак и да искам не мога да им направя баланс ...някой да каже как се смесва гаден плейбек (минал през незнам какви процеси в клавира) с живи инструменти и вокали, да не говорим че плейбека пуснат през клавира звучи като през телефонна слушалка - няма високи и ниски, изкривява ужасно... пред журито хората забиха едно парче с плейбека, оставих ги както се чува (кошмарно), на второто вече бяха наживо и се чуваха нормално (не перфектно...ядовете и разправиите заради пелйбека изядоха времето за нормален саундчек)...но май ги дисквалифицираха заради плейбека (след като хората които ми плащат изявяват претенции към моята работа не виждам причина да крия на какво се дължи проблема) та тъй де...аз виновен нали? (саркастично) Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 8, 2010 Отговорено Май 8, 2010 Вие като музиканти какво искате да се чува в мониторите? Аз като басист, който може да свири и силно, и тихо, искам да чувам в монитора си това, което чува публиката отпред. Целия микс, в пълния баланс. По такъв начин си определям сам силата на свирене - където трябва - по- силно, където трябва - по тихо. Винаги съм бил против това (и съм го срещал предимно при китаристи), " да ми усилиш китарата повече от другите инструменти, че да се чувам". Е човек ако не се чува добре в микса, за какво озвучаване изобщо говорим ? Като се замисля, бих предпочел без барабани в мониторите - чувам си ги акустично зад мен. Сам стигаш до извода - акустично,кви монитори бе..,да - китаристите се усилват,но като погледнеш на големите концерти има същата стена от Ампег или други яки бас апаратури ,колкото са и Маршъл-ите на китаристите. Навремето един озвучител ми каза да се намаля,че надвиквам централното ,бях с 50-ватов Маршъл и 2х12"... Много ми е интересно как подобен "озвучител" би работил със шотландско-австралийските изродчета братя Йънг , които не използват процесори а изпържен Маршъл лийд .. Цитирай
master_gamgee Отговорено Май 9, 2010 Отговорено Май 9, 2010 (Редактирано) Вие като музиканти какво искате да се чува в мониторите?дискусията ми напомни една забавна (и не толкова) случка отпреди 11 години. С Лот Лориен свирим на един джаз фестивал организиран от НМА и вездесъщия господин Русанов .По точно казано - другите свирят, аз правя звука. Поради скапана организация групите имаха време за чек преди самия си сет и в това отношение ние бяхме облагодетелствани че имахме малко повече време, защото свирихме първи. Бяхме и прецакани щото нямаше кой да върже и пусне мониторите...и така направихме чек и концерта почна, а едва към края на нашия сет започнаха да навързват мониторите...добре поне че преди концерта имахме здрави репетиции и желязна сработка, та беше достатъчно хората да си кимват за да знаят къде са Качва се следващата група, почва чек и..."абе вие без монитори ли сте свирили бе ?!?" Та, какво искаме в мониторите? Да ги има и да се чуват ако може Редактирано Май 9, 2010 от master_gamgee Цитирай
krasiorocknroll Отговорено Май 28, 2010 Отговорено Май 28, 2010 Търсихр,но не намерих никъде как се сглобява и настройва концертно озвучаване.Единствено в страницата на електровойс Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Май 29, 2010 Отговорено Май 29, 2010 Ако разбираш английски напиши How to Set Up PA Systems в търсачката на Youtube. Цитирай
krasiorocknroll Отговорено Юни 2, 2010 Отговорено Юни 2, 2010 Елементарно е,не ми върши работа Нещо такова http://www.electrovoice.com/sitefiles/down...ble-01-1979.pdf Цитирай
whitegoat Отговорено Юни 17, 2010 Отговорено Юни 17, 2010 (Редактирано) Не,че съм много опитен и съм свирил хиляди пъти,обаче съм попадал на добър озвучител(според мен) и на такъв,който си няма идея кво прави.Имахме една свирня скоро,където озвочителя постоянно даваше мнение и ни помагаше общо взето да изкараме възможно най-добрия звук,работихме заедно,на човека му се занимаваше и се получи добре.Обаче съм бил и при такъв,който седи на 1 метър от едната крайна тонколона(при 5,6 налични,примерно) и вика "супер се чува ае слизайте"... Редактирано Юни 17, 2010 от whitegoat Цитирай
master_gamgee Отговорено Юли 21, 2010 Отговорено Юли 21, 2010 разликата между човек, на който му се занимава и на който не, е много малка и в повечето случаи е свързано с адекватно заплащане...не че искам да защитавам или обвинявам някого, но лично аз (а предполагам и много колеги) съм попадал в особена ситуация (преди няколко дни също), като следната - идва даден организатор, кърши пръсти "дай сега да направим това и това, ама аз сега съм много зле с парите, мога да платя толкова (мизерна сума), ама обещавам че ако излезе нещо ше те викна пак, ама такова онакова...". Вариант 1 - отказваш му и толкова. Вариант 2 - решаваш на добра воля да помогнеш и (в повечето случаи) така си слагаш таралеж в гащите...щото исканите 10 микрофони се оказват 25, 2-та монитора на един кръг стават 10 на 5 кръга и още какво ли не, претенции, караници, изнервени музиканти ти висят на главата щото еди какво си не се чувало добре, някой иска 5 ушни мониторни системи, които струват маса пари и които няма никакъв смисъл да купуваш при положение че ти плащат мизерно и не можеш да избиеш парите...в крайна сметка ти хвърляш много повече пари, труд и нерви за нещо от което няма никакъв смисъл и накрая пак ти си виновен...в такъв момент е съвсем нормално да от**еш всичко и да не ти пука какво се случва. Аз лично се старая да не се случва при мен и да си свърша работата професионално каквото и да става, но когато в един момент въпросния организатор дойде да мрънка за още глупости, просто му тегля една и казвам "край! не може еди какво си, без пари толкова" гадно но факт...все пак озвучителите (вкл изявяващите се като тонрежисьори) вършат това което вършат не щото са фенове на дадена група или си търсят хоби или се чудят как да си запълват времето - това е професия като всяка друга, а във всяка професия финансовия стимул е важен и когато те претаковат с плащането, не могат да очакват да дадеш всичко от себе си...прав ли съм или да? Цитирай
7thString Отговорено Юли 22, 2010 Отговорено Юли 22, 2010 ^ Не си. Представи си следното - излизат Металика(или твоята любима група), обаче китариста го е зарязало гаджето и седи като пън, попълва песните колкото да се разпише, че има някаква китара, седи като дъскЪ... един вид нищо не прави. Теб като фен ти е през оная работа дали е на кеф или не - платил си си билет, ръцете са стиснати, искаш да гледаш шоу. Аналогично - аз и групата ми имаме уговорка, разчитаме на тоя пич саунда да излезе като хората. Да - тука в БГ сме свикнали да се оправдаваме с проблемите си, но трябва да свикнем, че когато сме поели ангажимент, трябва да го изпълним. И може би трябва да се наблегне на разни черни списъци, уволнения и т.н. Озвучителя като иска след това да съди организаторите, но когато имаш възложена задача следва да я изпълниш и да не се оставяш на емоции - съжалявам ако засегна дамите, ама точно поради тази причина жените не стават за шефове/организатори, щото като опре ножа до кокала емоциите и импулса ги карат да правят глупости. Те това е моето скромно мнение. Естествено, всеки допуска грешки и понякога бушоните избиват, но тва трябва да е изключение, а не правило, нали така? П.П. Както казва Жорж Ганчев - кат не му изнася и не му се занимава, да хои да пасе патките на село! Цитирай
pampi Отговорено Юли 22, 2010 Отговорено Юли 22, 2010 (Редактирано) ^ Не си....Представи си следното - излизат Металика(или твоята любима група), обаче китариста го е зарязало гаджето и седи като пън... Напротив, е! Примера, който си дал няма нищо общо, китариста на Металика е стимулиран с милиони в зелено и ще, не ще - ще свири. Озвучителя за супер малко кинти предлага малко труд, нали не очакваш да те озвучи като Металика, само щото си гледал по телевизията как работят техните озвучители? Значи ти си си платил за 2 монитора и получаваш 2, няма значение, че групата иска 5! Това, че е поел ангажимента е свързано с финансов отговор от страна на организатора, ако няма такъв няма задължения. Обикновенно получаваш това, за което плащаш и няма как да си платиш за Дачия и да караш БМВ, тва е. Между другото нямам нищо общо с тая професия, но е съвсем разбираемо, че на добра воля не могат да се очакват чудеса... Редактирано Юли 22, 2010 от pampi Цитирай
7thString Отговорено Юли 22, 2010 Отговорено Юли 22, 2010 Говориш глупости! Плащането и договарянето са две различни неща. И тука идва вечния проблем с обезпечаването на далаверата на музиканта с нещо писмено, а малко хора в нашата гилдия им е позната думичката договор- както от страна на музикантите, тъй и от страна на "работодателя". Та, щом озвучителя се е договорил за N монитора, еди колко си време, еди какво си - така да бъде. А... да, и по всяка вероятност са се договорили да има озвучител, а не мрънкащ и хленчещ кибик който нищо не прави, нал тъй? Пак казвам - групата не е виновна за това, че организатора после не си спазва уговорката. В такъв случай може да дойде озвучителя и културно да каже на групата - така и така, момчета, тоя обеща едно, сега говори друга песен - за толкова пари мога да направя това за вас. Фенове ли сте или се отказвате? Ама тва си е разликата между това да си мъж и тва да си п..ка - не всеки го може А като не ти харесва примера за Металика, ей ти пример с мой проблем който наскоро се "материализира" - викам майстор вкъщи. Разбрали сме се за цена с фирмата. И кво сега - ако фирмата случайно реши, че няма да плати на майстора - той да ми осере шпакловката и да ми прецака стените ли или да ми каже "Мой човек, фирмата ме прецака, аз за толкова пари няма да работя - върви да си търсиш парите обратно от шефа!". Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.