7thString Отговорено Септември 15, 2012 Отговорено Септември 15, 2012 Взето ли е предвид размера на помещението и промяната на акустика със и без публика? Някой възможно ли е да е разбърникал баланса след чека? Второто се случва много често когато някой точно преди самото събитие си каже "абе май китарата беше малко прекалено силна" и почне да човърка баланса по спомен и наизуст Цитирай
emosms Отговорено Септември 16, 2012 Отговорено Септември 16, 2012 Oзвучител в 90% от случаите е собственика на озвучаването. озвучител=собственика на техниката Цитирай
rudibass Отговорено Септември 16, 2012 Отговорено Септември 16, 2012 От 6 години вече съм в бранша.Какво бих казал от мойта си плевня...Разбрах поне за себе си, че е хубаво човек да си свикне с апаратурата , с която бачка..Знае вече как свири ,какво може и какво не...Аз лично бачкам с Кобра 2 , Кобра 4 , и D- lite, системите на Dynacord . С различни пултове Yamaha LX9 , Powermate,Dynacord CMS 2200, па дори и Behringer 3224 Eurodesk FX Pro.Смея да твърдя ,че нещата винаги се получават, като изпълнителите са печени. Но съм попадал на много известна певица. ... наистина известна ,която ти казва '' Вдигни ми малко ниските на високите че нямат плътност" Вълшебната корекция всички я чакаме- врътваш и всички доволни ...Ама още не са я измислили ..А вече лично мое предпочитание , ако пулта позволява- IN EAR за всички.. Тогава всеки може да си пръсне тиквата.А и един съвет ако, позволите: Не ползвайте шумоподтискащи устройства на Берингер за PA.. те генерират собствен ШУМ..С уважение Гого 1 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 Взето ли е предвид размера на помещението и промяната на акустика със и без публика? Някой възможно ли е да е разбърникал баланса след чека?Беше на открито и нямаше голяма разлика в броя публика по време на чека и на свиренето. Аз по-скоро се чудя дали звукаря не е цъкнал грешен пресет, при положение че имаше разбъркване в програмата на събитието. От 6 години вече съм в бранша.Какво бих казал от мойта си плевня...Разбрах поне за себе си, че е хубаво човек да си свикне с апаратурата , с която бачка.то и аз съм в бранша, но не разполагам със сериозна собствена апаратура, така че всеки път като ме наемат като тонрежисьор, работя с каквото ми дадат...свиква се, макар че ти трябва известно време да усетиш как действа апаратурата, а и с цифровите миксери е малко по-сложно, докато видиш кое къде е по менютата. '' Вдигни ми малко ниските на високите че нямат плътност"ъъъ....това нали не е печатна грешка? ниските честоти на високите честоти...мда А иначе е ясно че много музиканти очакват по миксерите да има копчета "плътност", "яснота", "кристален звук" и т.н. Естествено тези неща могат да се постигнат и със стандартните корекции на миксера, стига обаче музиканта наистина да е наясно какво иска и стига неговата апаратура/инструмент/глас да позволяват това. А вече лично мое предпочитание , ако пулта позволява- IN EAR за всичкиТо пулта и да позволява, самата In Ear система е доста скъпа и май няма много български музиканти които да си я позволят (а за един средностатически озвучител, това би било неоправдано висок разход, да не говорим че ти трябват няколко системи, а и трябва да им сменяш слушалките от хигиенни съображения) 1 Цитирай
rudibass Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 (Редактирано) Апаратурата, спомената от мен, делеч не е моя. Служебна е. А за съвременните изисвания, с които се сблъсквам постоянно.. имаме клиенти от Лореал, НАТО, Правителството, почти всички известни БГ изпълнители,Някой и друг чужд изпълнител ТА дори и басиста на Кристина Агилера, си трябва сериозен звук и оборудване..Винаги бачкам по зададен от изпълнителя РАЙДЪР и все почесто ми се налага да ползвам IN EAR .А и тапичките за слушалките струват 50 стотинки. А ниските на високите брат ...това го има навсякъде... само, че му казват по друг начин...хахахахаха Редактирано Септември 17, 2012 от rudibass Цитирай
Басурендер Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 ^ Аз съм чувал за "дибели" , "остри" и "мазни"...ама човек винаги има какво още да чуе. Цитирай
rudibass Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 Има секви..Е сега последното озвучаване дето правих....един идва и ми казва ...извинете господине вие ли сте техника- озвучител тука...И аз му викам ДА.. А тея кабели може ли да ги махнете ,че не изглеждат хич добре тука (ток, VGA - проекция, XLR - микрофон катедра, DCN - дискусионна нетуърк система ...) И аз му казах, че всички с надежда в сърцата чакаме WIRELESS ТОК ама нема...А и философа казва - Грозна техника нема... Тоя хвана и се обади у офиса да ме наклепа, че съм му се подигравал... Та после чак едно конско изядох, че съм се държал надменно..хахахаха.. Мъкааа!!! 2 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 култово, хаха мен са ме карали на официален коктейл за българско посолство да разкарам всички кабели и поради невъзможност това да стане, трябваше кабелите да обикалят много и след това да употребя 2-3 цели ролки гафер за да ги покрия доколкото мога...карали са ме още да намаля барабани и гайда (които изобщо не са озвучени и не се хващат от други микрофони, просто помощението кънти) А райдера е хубаво нещо когато го има и когато е направен както трябва... Цитирай
7thString Отговорено Септември 17, 2012 Отговорено Септември 17, 2012 Какво представлява райдера в контекста на озвучителя? Питам от интерес тъй като не съм виждал подобно нещо в писмен вид и ми е интересно да знам какво съдържа... Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 (Редактирано) Райдерът на една професионална група обикновено включва подробни изисквания относно настаняване, транспорт, конкретни изисквания към храната (особено ако има някой алергичен или вегетарианец), конкретни изисквания за кетъринг за бекстейджа, както и други неща за бекстейджа (примерно големите могат да си позволят да изискат диван в определен цвят, цветя, масажистка и всякакви такива неща) и така нататък. Другата част от райдера всъщност е техническата и тя ни засяга нас - тя включва подробен сценичен план, който показва къде на сцената стои всеки музикант, какви инструменти ползва, какви микрофони и друг беклайн трябва да му се осигури (примерно два стола), какви монитори иска и т.н. Също така в райдера има подробности относно конкретни изисквания към конкретни компоненти от озвучителната система - примерно някой може да държи да работи тично с Behringer (хахаха ) или пък с Yamaha или друга марка, също конкретни модели микрофони, миксери, ефект процесори, изисквания към мониторния микс на всеки музикант....въобще всякакви такива подробности, по които ти разбираш какво точно оборудване трябва да донесеш (като почнеш от микрофоните и стигнеш до предния и мониторния звук) и съответно как да го навържеш и настроиш това оборудване. Аз лично съм виждал 2 вида райдери - единия е просто списък, да речем 5 микрофона Shure SM58, 12 микрофонни стойки, 20 канален мискер, 5kW преден звук, 2 монитора и т.н. От този вид райдери разбираш какво точно да носиш, но не разбираш кое къде и как да навържеш - това става на сцената, когато дойдат музинактите, но ако те са професионалисти или пък си имат собствен екип, всичко става много бързо и лесно. Другия вид райдери дават подробно сценично разположение на всеки музикант, монитор, микрофон и друг беклайн. Има и конкретни изисквания към определени компоненти и настройването им. Такъв райдер е много полезен когато групата няма собствен екип и има нужда от съдействие от местния екип. Аз лично предпочитам да давам такъв райдер, когато канят групата ми, защото защото въпреки че съм технически грамотен и опитен, ще ми отнеме прекалено много време сам да сглобя цялата апаратура, още повече че не знам дали имат конкретните компоненти, които аз искам или могат да ми предложат други подходящи заместители. Разбира се в България рядко някой си прави труда да погледне райдера ти, да не говорим че сме работили с промоутъри, които не са си правили труда въобще да дадат райдера на техническия екип така че обикновено на място започва едно питане и мотане и трябва да обяснявам подробно къде какви микрофони искам, какво искам във всеки монитор и т.н. Това убива страшно много време и накрая се стига до мрънкане че правим много дълъг саундчек (а самия чек ни отнема не повече от 10-15 минути, мотането е докато всеки микрофон, кабел, монитор и т.н. се постави на място). Естествено мнението ми не е обобщаващо, то е базирано само на собствения ми опит, който в повечето случаи е свързан с не дотам добра организация. В чужбина, на повечето фестивали на които сме ходили, организацията е по-добра - в много от случаите, когато отидеш на сцената, всичко е подредено и остава само да си извадим инструментите, да ги включим и да направим един бърз чек - това спестява много време, нерви и излишна пот. Подробния райдер е добре и за самия технически екип - когато имам да озвучавам 5 групи накуп никак не съм щастлив да губя по 2 часа с някоя банда, която не знае какво иска и трябва да се мотам за всяко микрофонче което трябва да поставя. Когато предварително имам някакви изисквания, мога да подредя и навържа цялото оборудване по сцената и само да наместя микрофонните стойки, когато музикантите дойдат. За колегата 7thString (и за всеки който се интересува) ще дам един типичен технически райдер (без другите подробности) на моята група - не е супер изпипан, пък и мен не ме бива за дизайнер, но мисля че върши добра работа, а и са го оценявали добре по фестивали в чужбина. ...по някаква причина не мога да атачвам или пускам изображения, така че давам линкове http://lot-lorien.co...rider_newbg.doc http://lot-lorien.com/temp/Lot_Lorien-stage_plan_newbg.jpg Редактирано Септември 18, 2012 от master_gamgee 2 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 пардон, от бързане съм допуснал разни печатни грешки... Цитирай
rudibass Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 (Редактирано) Обикновено при по - сериозни хави аз си изисквам райдър... иначе им казвам, че ще се мотаеме доста.Под сектрет да ви кажа само БГ банди са ми се изтърсвали без райдър..Каквото е имало чужденец всичко е било черно на бяло и БЕЗ промени в движение.. Та да ви кажа още една яка случка.. Озвучавам протеста на поповете на Ал.Невски миналата година.. Сложил съм Кобра 2 и закъснителна линия на 50 метра , 2 клъстъра по 8 D15.3 D- lite . Обща мощност около 15 Kw .Крайно недостатъчно за протест на 8500 човека и църковни хорове с по 30-40 певци.. Та правя си чека на апаратурата с Chrystal Method (Busy Child от албума Вегас) . Кобрата гърмиии пред Невски. Цялата околност се тресе и неква бабичка идва, явно от събиращите се вече протестиращи, и ми казва.. Абе момче каква е тая музика тука бе ... и аз и викам Абе бабо правя си тестове на апаратурата.. А тя Абе не можеш ли да правиш тестове с някоя по- Богоугодна музика, като Отче Наш например.. А аз и викам ..Не може бабо там нема ХЕРЦИ ... и тя ...Кой нема? хахахахахаха Редактирано Септември 18, 2012 от rudibass 5 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 Херците са от Лукавия, значи 1 Цитирай
master_gamgee Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 (Редактирано) По въпроса с райдерите ще разкажа един интересен случай от практиката си (или по-скоро типичен случай) Озвучавах един концерт с около 15 банди (не помня вече точната цифра, ама нещо такова беше). Поради благотворителния характер на събитието, самите банди свириха по около 2-3 парчета, а организаторите нямаха възможност и желание да влагат сериозни пари в организация и апаратура. Така че аз работих с подръчни материали - миксера беше аналогов, което беше доста голяма брада, когато трябва да направиш чек на всяка банда и да запомниш/опишеш изискванията и. По интересното е че нямаше никакви изисквания и аз изобщо не знаех какво озвучавам. За да се подготвя горе долу, просто взех от организаторите телефоните на всички банди и им звъннах да поискам райдери...това което получих отсреща беше общо взето следното (с някакви дребни разлики в отделните банди): "Ами ние свирим на барабани и две китари, имаме бас, вокал, единия китарист пее"...естествено на място се оказа че трябвало още микрофони (аз си бях предвидил няколко вокални отпред за да мога да ги слагам на когото трябва). Съвсем отделен факт (който ядеше време и нерви) беше че всеки китарист свиреше с различен процесор, педалче или кубе, което естествено усложняваше доста работата ми, особено когато в последния момент разбереш че единия китарист нямало да си ползва процесора, ама кубето на еди кой си от еди коя си банда... ...съвсем отделен и гаден факт беше че събитието се излъчваше от ТВ екип и трябваше между бандите да има не повече от 5 минути, в които водещия се чуди какви глупости да говори, за да пълни време, докато бандите се сменят...не ми беше много весело, но това е друга тема Редактирано Септември 18, 2012 от master_gamgee 1 Цитирай
rudibass Отговорено Септември 18, 2012 Отговорено Септември 18, 2012 (Редактирано) Брат .. на такива хорА и ръченици не се фащам без LS9 .. иначе полудявам, колкото и еднакви да са бандите... а и тогава аз им спускам райдър, с какво трябва да се съобразяват, за да се случи хавата... Един стар мой учител -озвучител ми казваше ..ейй малък, да знаеш артиста на сцената е като състезателен кон,.... без подбутване в правилната посока не може да даде най добрите си резултати.. И беше прав донякъде.. Редактирано Септември 18, 2012 от rudibass 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.