IvanDTr Отговорено Ноември 17, 2004 Отговорено Ноември 17, 2004 Хе,хе! Фърлям боб и чакам! Шегичка! Разбира се че ще помогнем! Може и да си полафим за туй онуй! Цитирай
TheNextDimension Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 А някой би ли ме осветлин - начина на подредба на плъгините специално за WAVE LAB - къде е зхелателно да бъде RQ, compressor etc ? Цитирай
antonium Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 http://info.datacom.bg/antonium/wave.bmp http://info.datacom.bg/antonium/wave2.jpg ето така 1.wave hammer 2.EQ 3.wave hammer 4.ultramaximizer а настройките са сложни и дълги вярвай на ушите си и слушай на различни високоговорители.. това обаче е не е точно мастреинг (в БГ никой не знае кво е мастреинг), но помага между двата wavehammera аз слагам какъвто плъгин ми е необходим. важно е НАКРАЯ на "веригата" да имаш някъв компресор, за да не ти клипва изходното ниво... Цитирай
IvanDTr Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Мастеринга е последната манипулация, която се прави преди продукта да се тиражира. Като такава е нужно всички пиеси от компилацията да бъдат събрани заедно и мастеририращият, добре да е запознат с материала. Всичките му пропуски, недостатъци, прекалени честоти и т.н. От тука нататък следва много сложна и почти неописуема работа, която зависи изцяло от материала, с който се разполага. Не може да се даде модел, защото всяко парче има свой облик. На някои им липсва бас, додава се бас, на други им липсва въздух, поправява се, някъде гласа е слаб и това може да се поправи. За всяко парче се поставят уникална мрежа от плъгини, според необходимостта. Една от манипулациите е да се изравнят всички участващи пиеси по сила, но преди това трябва да се извърши всичко останало. Изобщо специалиста, който извършва мастеринг има крайната дума. От него зависи дали ще оправи или омаскари продукцията. Той трябва да познава работата на всички видове процеси и техники. Трябва да има високи познания, умения, много добри условия за извършване на тази работа и т.н. Цитирай
TheNextDimension Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 http://info.datacom.bg/antonium/wave.bmphttp://info.datacom.bg/antonium/wave2.jpg ето така 1.wave hammer 2.EQ 3.wave hammer 4.ultramaximizer а настройките са сложни и дълги вярвай на ушите си и слушай на различни високоговорители.. това обаче е не е точно мастреинг (в БГ никой не знае кво е мастреинг), но помага между двата wavehammera аз слагам какъвто плъгин ми е необходим. важно е НАКРАЯ на "веригата" да имаш някъв компресор, за да не ти клипва изходното ниво... Брях почти съм нацелил При мен с доесгашните плъгини е : Стерео Енхенсър, Еквалайзер + Ултрамаксимайзер Да видим в същия ред с Ъейв плъгините какво ще да стане. Иначе да ясно ми е че това е работа върху финалния продукт и никога не мога да докарам звученето след т.нар. мастеринг да го има осхте в крайния вариант на песента след смесването директно, каквто и да правя, та ушите и различните монитори..да май те остават решаващи Цитирай
Fortissimo Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Mislq 4e govorite za pre-mastering ,a ne za final master. Цитирай
Fortissimo Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Hubavo da se pritejava ne6to ot tipa na TC Electronics System 6000,Lexicon 960L,ne6to ot mastering liniqta Na WEISS EQ1 ili DS1.Are da ne se zalagvame 4e praim mastering,6toto daje i monitori nqmamme kato horata.Prosto si pompim par4etata i tui to.Koi moje ot 10 par4eta koito sa na nivo final mix, da gi masterira taka 4e da nqma golemi razliki i v 10-te. A kade sa subovete na pone 30-40Hz s 90db SPL. Цитирай
synchu Отговорено Ноември 18, 2004 Отговорено Ноември 18, 2004 Hubavo da se pritejava ne6to ot tipa na TC Electronics System 6000,Lexicon 960L,ne6to ot mastering liniqta Na WEISS EQ1 ili DS1.Are da ne se zalagvame 4e praim mastering,6toto daje i monitori nqmamme kato horata.Prosto si pompim par4etata i tui to.Koi moje ot 10 par4eta koito sa na nivo final mix, da gi masterira taka 4e da nqma golemi razliki i v 10-te.A kade sa subovete na pone 30-40Hz s 90db SPL. Е баба ти се със субове е мастерирала/миксирала .... Не бе не че се залъгваме ама думата е по-удобна....пък и опитваме се - ей на гърчим се, обменяме мнения, учим се....тва е ... всеки е почнал отнякъде... Цитирай
Black Bird Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 Hubavo da se pritejava ne6to ot tipa na TC Electronics System 6000,Lexicon 960L,ne6to ot mastering liniqta Na WEISS EQ1 ili DS1.Are da ne se zalagvame 4e praim mastering,6toto daje i monitori nqmamme kato horata.Prosto si pompim par4etata i tui to.Koi moje ot 10 par4eta koito sa na nivo final mix, da gi masterira taka 4e da nqma golemi razliki i v 10-te.A kade sa subovete na pone 30-40Hz s 90db SPL. кой може кой не може голем праз Цитирай
synchu Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 кой може кой не можеголем праз Голем праз > от два по-малки.. :green: Я кажете някой да е виждал по магазиите в БГ наскоро добри (и евтини) nearfield монитори (без Phonic & oт сорта, pls ). Цитирай
antonium Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 http://info.datacom.bg/antonium/wave.bmphttp://info.datacom.bg/antonium/wave2.jpg ето така 1.wave hammer 2.EQ 3.wave hammer 4.ultramaximizer а настройките са сложни и дълги вярвай на ушите си и слушай на различни високоговорители.. това обаче е не е точно мастреинг (в БГ никой не знае кво е мастреинг), но помага между двата wavehammera аз слагам какъвто плъгин ми е необходим. важно е НАКРАЯ на "веригата" да имаш някъв компресор, за да не ти клипва изходното ниво... Брях почти съм нацелил При мен с доесгашните плъгини е : Стерео Енхенсър, Еквалайзер + Ултрамаксимайзер Да видим в същия ред с Ъейв плъгините какво ще да стане. Иначе да ясно ми е че това е работа върху финалния продукт и никога не мога да докарам звученето след т.нар. мастеринг да го има осхте в крайния вариант на песента след смесването директно, каквто и да правя, та ушите и различните монитори..да май те остават решаващи слагай първо eq-то, после stereo imagera stereo-to трее да е преди последния компресор. примерно аз имам един китарен процесор и на него ефектите са подредени така: компресор>eq>phaser(flange, wah-wah, tremolo)>delay>reverb>stereo imager>компресор. мисля, че това е 'правилния' ред на ефектите. Цитирай
Delyan Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 Ако питате мен, мастеринг се прави преди всичко с търпение Цитирай
synchu Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 примерно аз имам един китарен процесор и на него ефектите са подредени така:компресор>eq>phaser(flange, wah-wah, tremolo)>delay>reverb>stereo imager>компресор. мисля, че това е 'правилния' ред на ефектите. Това е препоръчителния ред на ефектите. Правилен ред няма - правилен е този който ти звучи най-добре. А това с подредбата в китарния процесор има не много общо с микс/мастеринга. Цитирай
phile Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 ...hmmm sqshto zabelejka -- dvoina compressia hich ne e z apreporqchvane. Toia kitaren processor pqk niama absoliutno nishto obshto sqs mastering chain. ... Za men edno e vajnototo v podredbata -- da ne se poluchi taka che edinia processor da raboti sreshtu resulatatite na drug -- i.e., EQ sled compressor .... Sqshto taka tia flanger, wah, tremolo niamat absoliutno nikakvo miasto v mastering scenarios -- daje delay se izpolzva mnogo mnogo mnogo malko i to ne kato dedicated process a si ima drugi nachini da se simulira za da se poluchi fat sound... Цитирай
Boyan Отговорено Ноември 20, 2004 Автор Отговорено Ноември 20, 2004 Един, според мен, по - правилен процес , само че в SForgе. И това не е мастеринг, да не си помисли някой нещо ... Става като за начало. При краен мix - около -16 dB RMS : -DC Offset remove; -Paragraphic EQ - честотна рамка ; -Waves Q 8 - cut резонанси ; -Noise red. - само ако има шумове някакви; -Volume / Graphic Fade - лимитиране на по - големи пикове ; -Normalize ; -EQ / Comp / Limiter - в този ред; Stereo imaging - малко, може без него при добър микс ; -L 2 (L 3) Maximizer Накрая - max. мощност -11 dB RMS на най - силните места, средно -12 / -12.5 dB RMS за целия сигнал (отнася се за pop музика; за метъл/ траш - не знам) . Най - важно е правещия тези процеси да знае защо ги прави, да си даде обяснение. А просто да помпаш с компресори и да не знаеш какво ще излезе накрая - става като оня скрийншот в началото. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.