Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
на много концерти съм ходил, но по-лош саунд от този на концерта на Малмстийн не съм срещал - ако то изобщо можеше да се нарече саунд :-)))

За концерта съм съгласен,аз говоря оба4е за тона му а не за концертен звук.А и в студио китарата му зву4и много яко.Все пак да не забравяме за кого става дума,младите китаристи отхвърлят Малмстийн с лека ръка а аз не смятам,4е тва е правилно.

не ми се изпада в офтопик, обаче за малмстийн или добро, или нищо. пък и не съм млад китрист, за да го гледам в ръцете как жули арпежи. затова толкоз от мен извън темата :blink:

Редактирано от wolfgang
Отговорено

Моля за уточнение за тези, които явно сме назад с материала :

знам какво е high/low output, но никога не съм избирал адаптер и нямам представа какво преставляват понятията в този смисъл. Моля за кратко обяснение.

Отговорено (Редактирано)
Моля за уточнение за тези, които явно сме назад с материала :

  знам какво е high/low output, но никога не съм избирал адаптер и нямам представа какво преставляват понятията в този смисъл. Моля за кратко обяснение.

Ами аз не разбирам от електроника много и дано не кажа някоя глупост. Но по принцип аутпута на адаптера представлява май индуцираното напрежение в миливолти или нещо от сорта (който знае повече да подсказва).

Например сингъл-коил адаптерите (на Фендер Стратокастер Стандарт) имат около 160 милиМунди (волта :) :) А ДиМарцио Еволюшън хъмбъкъра са има 420 ако не се лъжа :) милиМунди :)

Та този аутпут играе решаваща роля за тона, взависимост от това каква периферия ползваш.

Когато адаптера е с малък аутпут тона е транспарентен и много готин за блус, кънтри и рок. Силния аутпут пък е за по-хард музика и много овърдрайв и дисторшън.

Всичко зависи от дозите които прилагап за различната периферия и които имаш по даденост в китарата (адаптерите) - аутпут на адаптера, гейн на ефекта, апаратурата и т.н.

В изгрева на китарната ми кариера търсех максимума във всичко - супер аутпут на адаптерите (купих си Джем 7), максимум на гейна на ефекта, на апаратурата и т.н.

После като поумнях :), разбрах че това не е най-верния начин да направиш добър тон и взех да се заглеждам по Телекастери и китари с сингъл адаптери около нек-позицията. Цветен и траспарентен тон се прави с верните адаптери и дози от всичко, но в никакъв случай не на максимум :)

Пък и от ревюта на различни супер китаристи разбрах, че максимума на гейна не винаги е желан (това го казват хора като Реб Бийч и от сорта).

Дано съм ти бил полезен с нещо :)

В момента свиря лайв с Мюзикмен на Петручи (с два хъмбъкъра) и с Хюс & Кеттнер ТубМан. В позицията която разделя двата хъмбъкъра на половинки и с около 70% драйв на крънч канала на ТубМан-а става супер сладурански тон - от Сорта на Стив Морз. Просто медено тонче става :)

Даже ми е много интересно да разбера какъв е аутпута на тези хъмбъкъри на Музикман (Петручи модела), защото по всичко личи, че не са като Еволюшън-ите на ДиМарцио, на които свирих последните 6 години. Но трябва да поровя малко за да разбера с точност. От любопитство просто... Някой ако е чувал - да каже!

 

:cheers:

Редактирано от visiondann
Отговорено

Единствения проблем който срещам засега със Страта е, че с тези адаптери с нисък аутпут е прекалено динамичен за мен. Още не съм стигнал нивото да контролирам такава динамика достатъчно добре. Обаче пък е много яко защото си чувам всички грешки до една много ясно :green:

Отговорено
Даже ми е много интересно да разбера какъв е аутпута на тези хъмбъкъри на Музикман (Петручи модела), защото по всичко личи, че не са като Еволюшън-ите на ДиМарцио, на които свирих последните 6 години. Но трябва да поровя малко за да разбера с точност. От любопитство просто... Някой ако е чувал - да каже!

 

:cheers:

Данчо,тези хъмбъкъри са къстъм нвити за Петручи от Стийв Блъчър от ДиМарзио,но във общи линий са много близки до това,което Петручи преди ползваше,а именно Steve's Special(bridge) и Air Norton(neck) от ДиМарзио.

 

 

Владо

Отговорено
В момента свиря лайв с Мюзикмен на Петручи (с два хъмбъкъра) и с Хюс & Кеттнер ТубМан. В позицията която разделя двата хъмбъкъра на половинки и с около 70% драйв на крънч канала на ТубМан-а става супер сладурански тон - от Сорта на Стив Морз. Просто медено тонче става :cheers:

Владо е от прав, по-прав - къстъмите са наистина много сходни на "старите" му адаптери.

Ама как си нацелил комбинацията, а? В 70%-80% от "Оранжевия" на H&K има най-много тон:) Хитрец си ти :)

Отговорено (Редактирано)
Моля за уточнение за тези, които явно сме назад с материала :

  знам какво е high/low output, но никога не съм избирал адаптер и нямам представа какво преставляват понятията в този смисъл. Моля за кратко обяснение.

ами Данчо вече го каза - разликата е в изходният сигнал, единият е по-силен, другият - по-слаб. мерилото е в mV. Естествено е, че по-силният сигнал кара ампа да работи повече (more gain).

Силата на адапторите сама по себе си е нищо без да вкараме в уравнението и усилвателя. Аз също не съм привърженик на твърде много гейн. Прекалено много гейн убива динамиката (дори и да се избегне мазането на звука). По-малко гейн дава възможност за изразителна артикулация. А ако последното се комбинира с адаптори с moderate/high output може да се изкара максимума от динамична перспектива. Слаби адаптори с по-слаб гейн са бест за поп-музика - има драйв, но китарата е част от музикалния фон на песента, а не основно изразно средство като в рок/блус/метъл примерно.

Редактирано от wolfgang
Отговорено
В момента свиря лайв с Мюзикмен на Петручи (с два хъмбъкъра) и с Хюс & Кеттнер ТубМан. В позицията която разделя двата хъмбъкъра на половинки и с около 70% драйв на крънч канала на ТубМан-а става супер сладурански тон - от Сорта на Стив Морз. Просто медено тонче става :cheers:

Владо е от прав, по-прав - къстъмите са наистина много сходни на "старите" му адаптери.

Ама как си нацелил комбинацията, а? В 70%-80% от "Оранжевия" на H&K има най-много тон:cheers: Хитрец си ти :cheers:

@Сънчо - И ти си хитрец, Андрешко :D;) ;) Вива Х&К!! ;)

 

@Владо - мерси за ценната информация!! Беше ми наистина интересно да науча това, което питах и ти ми отговори.

Отговорено

Нз на последния албум на Малстийн имам чувството че свири със правения дистър на Сяров (не че някой го познава де :cheers: ) но жицата свучи меко казано адски ужасно...а за солата....ми сравнявайки саунда с по-старите албуми дори са по-зле...иначе да нали Малстийн ако и за солата нямаше саунд нямаше да е Малмстийн все пак...

НО

повечето добри китаристи които ми харесват си имат добър саунд както и за солата така и за жицата

Отговорено
а на G3 саундът му е меко казано ужасен <_< особено и с постоянния delay дето маже всичко

Мисля, че точно тук си звучи много добре! На много хора им прави добро впечатление учатисето му в Джи-3. На мен също! Поняпомни за себе си той там :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.