soundburger Публикувано Март 15, 2008 Публикувано Март 15, 2008 за всеки реалист е ясно, че стиловата принадлежност е единственият начин да намери публика в началото на кариерата си. В рамките на всеки стил има и андергроунд и звезди , лостове за маркетинг и реклама., има специализирана преса,магазинни предавания,критици и клубове ..... Не казвам ,че в мейнстрийм-а няма добри албуми...не ме разбирайте погрешно....казвам ,че таланти има много , а $ ресурс за всички няма. освен това, повечето течения в мейнстрийм-а не подържат специализирана преса,реална критика няма ,по –скоро има реклама в масовите медии и огромни тиражи, които трябва да бъдат продадени за да се постигне ефективност. Например в САЩ има над 60 000 музикални магазина и щанда.Колко има в Европа и в Азия не знам точно.Сметнете сами колко струва тиражирането и разпространението на 1 албум в тази мрежа. Тоест ако1 голяма компания издава,разпространява и рекламира много албуми, за 1 година и те са насочени към 1 таргет група, То те се конкурират взаимно и загубите не са малки.При такива големи инвестиции ,печалбата за изпълнителя е минимална дори след като се изплати тиража и рекламата, а риска е огромен за инвеститора. При стилово профилираните компании тиражите и разпространението са по малки. Самите фанове са с по различен потребителски профил,.тоест търсят информация за стила който харесват .Голяма роля играе музикалният критик,който Е спечелил доверието на определена аудитория ,и разбира се ,изпълнението на живо.Сумите вложени в реклама и тираж са по малки, а печалбите от 1 копие по-големи. Рисковете за инвеститора са по малки, а това значи повече издадени албуми. Тези фактори дават по -голяма креативна свобода и по- голяма финансова независимост на такъв бизнес модел. Естествено има трансфери и в 2те посоки на описаните модели. Затова ако не ви изберат за новите “SPICE GIRLS”.; Изберете си стил и дерзайте от андергроунд-а към върха, а ако го стигнете Може да започвате солови кариери.... За потвърждение на моите думи искам да дам пример с група POLICE Цитирай
TONY Отговорено Март 15, 2008 Отговорено Март 15, 2008 (Редактирано) Звездите преди да станат такива, са били квартални свирачи. И преди съм разказвал за Слеяр. Кери и Джеф са били съкварталци, дрънкали на китари, решили да направят банда. Намерили Томи Дейв и почнали. Първият им гиг бил с 1 посетител. После 10, 15, 20, 50. За година - две, започнали да стават много известни, даже световно. А в момента и то отдавна, да кажем от 1886 - (със считаният и досега най-добър траш албум Рейн ин Блад) са си супер утвърдени. Въпроса е, какво ги отличава от хилядите през 80- те (от 84-90-та) траш метъл групи. Защо, след като траш движението отдавна замря , Слеяр прадължават да са супер звезди. (На Кери Маршал , МХР,БЦ РИЧ, - сигничър модели, на Джеф - ЕСП, на Ломбардо - тама . фирмите на бравят на бай х.й такива неща) 1. Свирят яко - китаристите, освен че метъла им е в кръвта ( са учили бая от джаз = фюжън легендата Алън Халдсуърт) и са супер. Вокалът Арая - има глас на граблива птица, от която ти смръзва кръвта! - а така, колко други имат характерен вокал от жанра , е не някакъв дато си дере напразно червата. (има и още няколко добри траш вокали). И слагаме Дейв Ломбардо - другите банди отиват на кино. Говорим за този стил. Групата си има концепция, собствено звучене. И така лека- полека се спечелва армия заклети фенове. Ето, сега ще има наскоро концерт на Онслот - пак траш банда от 80-те. Имам касети от онова време , слушал съм ги навремето. Сега пуснах тубата да ги чуя - слаба работа на живо. Дръпнах най - новият им албум. На моменти китарите им звучат яко дори като на Слеяр, ама на студио. нали ги видях по тубата.... Вокала им - средна работа. парчетата не се запомнят. И какво - ще ги пропусна . 30 кинта не си заслужават. Слеяр свириха за 20лв - заедно с Файт на Роб Халфорд. Изводи не правя - просто допълвам каритината и давам материал за размисъл. Е тук на наша почва, дори да сте толкова добри, пак май няма нищо да се случи. А за мен си казвам - дори за щатите, трябва да си адски добър за да направиш нещо, и след като времето на стилът, в който си свирил, мине - да останеш актуален. Защото част от траш звездите, в момента са си намерили работа - поправки часовници, автомобили и тн. Колкото и да е жалко - басистът на една супер група от Швейцария (супер в смисъл, че свиреха супер) - ремонтира коли в сервиза на баща си и няма намерение да се занимава отново с музика. Жалко - Рон Ройс, бе един от най добрите басисти в метъла. На траш метъл бандата - Коронер. Защо Коронер не станаха като Слеяр? Инструментално не бяха по слаби. Просто вокалите на Рон - бяха доста семпли ( сравнени с Араевите) и все пак са от малка държава ( което сигурно има значение)... (може би и текстовете на Слеяр да бяха на ръба на острието, даже направо супер екстремни, нещо с което веднага ги запомняш) Редактирано Март 15, 2008 от TONY Цитирай
TONY Отговорено Март 15, 2008 Отговорено Март 15, 2008 В днешно време идеята на Ютюб и Мюзик Айдъл и тн - е малко по - друга. Човек ( група), може да стане звезда и както се казва, за 15 минути. Не е лошо, макар че не мисля, това да е по - правилният път от - It is long way to the top. Времето ще покаже. Видях, че заради сеира, "звезди" стават певици с "дибидубидатю". Ще е по - лесно, погледнато от страна на масовият достъп до мрежата. От друга, пък вече е заляно - от изпълнители във всевъзможни стилове. Така, че и сега, някои ще успеят и ще се задържат (респективно на тези от 70-те , които са успяли и са се задържали). Цитирай
АЗИС Отговорено Март 17, 2008 Отговорено Март 17, 2008 Не забравяйте и поп- фолк изпълнителите !Те също са част от музикалния живот !Колкото и да ги игнорирате! Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 17, 2008 Отговорено Март 17, 2008 ^е кво му е смешното,в нашата рОдина "звездите" са някакви амбициозни селски парчета,такова е търсенето Как беше вица за слави трифонов-като малък паднал в копанята на свинята и драпал доста да излезне за да не се удави,впоследствие и в живота така,иначе требе да копа нивата ,даге Цитирай
antonium Отговорено Март 17, 2008 Отговорено Март 17, 2008 "Щото ако всичики бяхме мейнстрийм, как щяхме да знаем какво е мейнстрийм!?" добре казано... Цитирай
LUI THE GREAT Отговорено Февруари 17, 2009 Отговорено Февруари 17, 2009 КоКоШкАтА ИлИ ЯйЦеТо? Цитирай
bassiscotta Отговорено Април 25, 2009 Отговорено Април 25, 2009 всичкото е едно безкрайно хоби обвито с надежда, че нещо някога ще стане и ще се появи някой продуцент, рекорд лейбъл или издател и ще те изкара от мизерията, в която си роден и неможеш да излезеш. всичко е плод на медиите. те направиха през 80те тнар. супер рок старс, с лимос, секс оргиите и безраазборния секс. ъндъргаунда също е създаен изкуствено като антипод на лъскавия живот на звездите и реално тогавашния ъндърграунд излезе на яве и почна да се говори за него и занимавашите се с ундъргаунд американски свирачи станаха мейнстрийм през 90те и почнаха да продават зверски. от всичкото намазват не тези, които трябва. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.