Overdrive Отговорено Март 5, 2008 Отговорено Март 5, 2008 (Редактирано) и аз свиря какво ли не или поне се опитвам (най-вече 2рото ) като се почне от Хендрикс та се стигне до траш и тн - просто квото ми е на кеф и според настроението. Също така смятам, че собствения стил на всеки се изгражда с времето от това което харесва и свири - от всичко по малко като се вземе и се получава Редактирано Март 5, 2008 от Overdrive Цитирай
boreto Отговорено Март 5, 2008 Отговорено Март 5, 2008 ^ Човек малко или много се насочва постепенно и се развива в определен стил. Според мен това си става и без да се стараеш нарочно. Това най - силно си личи при импровизации. Аз например като почвах да свиря почнах заради RATM. И все още когато седна да свиря без да мисля, така просто да раздрънкам набързо подемам някой риф ама мотамо Том Морело. Аз съм по същия начин с Металика - старата любов ръжда не хваща дето викат старите. По темата - богатството на музиката не знае стилове и определения. Нима най-вълнуващото в нея не витае само в твоята глава? Или в моята? До сега не съм публикувал мои парчета, но ако за музика изобщо може да се говори - то това което правя в последните няколко години е да се пускам по течението и да творя без първоначален замисъл (в смисъле ей сега ще направя здрав рок или...). Резултата е че все още се вълнувам като хвана китарата или седна на барабаните. Макара да свиря на китара повече от 10 години не мога да се похваля с кой знае каква техника на свирене, но не защото не дълбая в даден стил, а защото не дълбая в свиренето като цяло. Целта ми още от началото беше не да стана брилянтен китарист, а да правя музика, която да ме вълнува. За мое щастие съм стигнал до този момент и повече не ми е нужно. Пожелавам на всички тук да го достигнат! Цитирай
MiroLambov Отговорено Март 5, 2008 Отговорено Март 5, 2008 Според мен е хубаво да се насочиш в някакъв стил , но не да се заробваш само с него ,а да си имаш представа и за другите и да ги свириш(ако ти харесват естествено).В момента аз се водя като класически китарист , не за друго ами защото свиря някви класики по 2-3 часа на ден ама ми омръзва и за това , след изморителното свирене на класически глупости почвам да си дрънкам някое рифче , я на Гънс , я на ДиСи и т.н Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 5, 2008 Отговорено Март 5, 2008 Здрасти, готина тема! "Трябва ли?" - НЕ Има много неща, които определят този въпрос, най-важното е каква е желаната крайна цел. Ако е свирене за удоволствие (както е във форума), тогава всеки да си свири каквото иска. За хората, които искат да се изхранват с музика е от решаващо значение добрата стилистика във всички популярни стилове от миналия век - рок, поп, джаз, фънк, блус, блуграс и др. Теорията на музиката - импровизация, хармония, анализ, ритмика и т.н. е еднаква за всички стилове. Разликата идва единствено от различната ритмическа пулсация и клишета, които всеки стил има. С изключение на джаза (проблемът идва от суингирането и необходимото перфектно познаване на теорията), другите стилове могат сравнително бързо да се овладеят на едно базисно ниво. Най-добрият начин за това е слушане на музика, транскрибиране на музика, анализ на транскрибциите, заучаването им, свиренето им паралелно със записите. Също е важно да се слуша музика на живо, защото така най-лесно може да се прихване традицията, отношението и идеята на всеки стил. Стига изпълнителят, който е на сцената да знае какво прави И така нататък...Аз лично се кефя на адски много стилове и не се ограничавам особено - свиря каквото ме кефи. Поздрави, Петър Цитирай
ultramega Отговорено Март 5, 2008 Автор Отговорено Март 5, 2008 ^Е ето че дори и про-музикантите(доколкото знам kitaratapesho e такъв), не се спират в овладяванвто само на еидн стил(и евентуално подобните му), от който ще си вадят хляба, а дори напротив, трябва да са подготвени за всякаква ситуация А по нагоре четох мнения , твърдящи обратното... Само ще вметна че няма как да свирим, к'вот си искаме, а к'вото можем Аз конкретни цели към музикални постижения нямам, но колкото повече научавам, толкова по добре се чувствам, въпреки че финансови облаги няма да има от това(даже е свързано само с разходи), но аз съм си доволен. И да, може би съм формулирал грешно заглавието: Не "Трябва ли", а "Добре ли е да се свири определен стил, в който да се усъвършенстваме колкото ни е възможно повече , или разнообразието от стилове ни помага да се развиваме много повече като цяло?" Нещо такова, и аз се опетох Цитирай
niki123bg Отговорено Март 5, 2008 Отговорено Март 5, 2008 Струва ми се, че има и още фактори, що се отнася до "професионалните" музиканти - ако става въпрос за работа, която изисква изпълнение на чужда музика от различни стилове - примерно студийна работа, шоу програми (вкл. работа в кръчма) т.н., някак естествено се налага изпълнителя да има познания в доста и то различни стилове. От друга страна музикантите създаващи собствена музика изглежда съвсем естествено да се движат основно в рамките на един стил. Цитирай
indy Отговорено Март 6, 2008 Отговорено Март 6, 2008 Аз пък, понеже някак си ми е по-интересен процеса, отколкото крайният резултат, съм се ориентирал открай време към по-джазови неща. Мисля си, че големият ми кеф е докато разучавам някакви дивашки прогресии или усвоявам някакви невъзможни "finger-unfriendly" акорди и т.н. След като чатна какво става /или поне така си въобразявам/ и схематизирам парчето, губя интерес и се насочвам към следващото. По този начин, аз никога няма да имам репертоар ) Няма да крия, че периодично социалното /т.е. нарцисизма в мен/, ме кара да се покажа - да посвиря пред някого, но това за щастие става рядко и мога лесно да го потисна - стига само да се запиша и да се чуя и веднага спирам Така че, в моя вариант свиренето е занимание самотно, цели експресия на насъбрали се чувства и някакво желание за познание на неизследвани /от мен/ територии. Иху! Цитирай
Swaihammer Отговорено Март 7, 2008 Отговорено Март 7, 2008 Интересна тема...Ами това е едно то любимите ми неща в музиката-Няма точно определена граница какво трябва и какво не.Според мен има една мисъл, която отговаря на въпроса ти - Учи се от Всеки, но не подражавай на никого. Аз лично не се съсредоточавам в един стил, а взимам само онова което ми харесва.Според мен е много по-яко, ако свириш нещо интересно и смесено, откалкото само един стил до съвършенство....както и да е според мен истинското очарование на музиката е да имаш свой стил...всеки го изгражда и колкото по на широко гледаш толкова по-богат е той. Цитирай
SviStyle Отговорено Март 7, 2008 Отговорено Март 7, 2008 Не виждам смисъл да задълбавам в един стил.Мечо Пух казва "Колкото повече-толкова повече". И аз много се кефя, когато несъзнателно умеша стиловете(получава се много готино).Граница няма, стига всичко да е с много вкус и що годе с мярка.Иначе, както ви се хареса(Шекспир имаше такава пиеса) Останалото е аграрен принцип - да орем една и съща нива всяка пролет и есен и да вадим арпаджик П.С.Или казано на куклено-театрален език, важното е кой дърпа конците, а колкото повече конци дърпаш, то си толкова по-добър кукловод.(е няма такъв емотикон) Цитирай
ultramega Отговорено Март 8, 2008 Автор Отговорено Март 8, 2008 В няколко мнения прочетох че всеки си изгражда индивидуален собствен стил на свирене. Малко не съм съгласен, защото това се постига много трудно според мен и след много години свирене. Има такива популярни китаристи , на които, още като чуя няколко тона от тях и по начина по който ги звукоизвличат, мога да ги позная. Това разбира се дължи на много неща,като например: слушал съм го тоя китарист твърде дълго и съм го запомнил, човека си има специфични настройки на апаратурата, за която се грижат голям екип от хора и отделно вече специфичната му техника на звукоизвличане. Ако трябва да вземем за пример някой известен музикант, аз не се сещам за такъв(което не значи че няма) , който да издава албуми в различни стилове всеки път според това,на каква вълна е бил . Това вероятно се дължи на други фактори, свързани с музикалния бизнес де. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 8, 2008 Отговорено Март 8, 2008 По-скоро не се сещаш Сега, мисля, че си е точно в темата. Има едно ДВД - за барабанисти, но е уникално и мисля, че е хубаво да се види от всички музиканти. То е на Steve Smith - History of the U.S. Beat. Принципно се изследва историята на развитието на инструмента барабани - кой от отделните инструменти от сета се е появил първи, кой се е добавил в последствие. Какво е интересното за този видео-урок - всичко започва с историята на музиката в САЩ около 1900г. и стига до наши дни (говоря по спомен, гледал съм го преди 2 години това видео, но беше нещо такова; извинявайте ако допускам дребни фактологически грешки). И точно заради това, този невероятен барабанист, демострира всички стилове, които са се появили и са били популярни през този период - блус, диксиленд, суинг, бибоп, блуграс, рок, фънк и т.н. За целта му помагат негови приятели музиканти, сред които няма случайни. На китарата е Франк Гамбале. Ще видиш точно как се справя Франк с различните стилове, въпреки че го познаваме като страхотен фюжън китарист - свири много готино и джаз, кънтри и какво ли още не. Както вече казах и в предишния си пост по темата - почти всичко е подобно в различните стилове и ако човек е добър анализатор и грамотен музикант няма да му представлява интерес да овладее някой нов стил за няколко месеца. Говоря за основн познания и стилистика. Измайсторяването е дълъг процес и отнема много време. Имам и една друга част от мнението си, но нарочно я запазих за себе си. Според мен най-добрият начин да се навлезне в дълбините на модерната музика е чрез опознаването и изучаването на джазовото изкуство. Това не е заради самият стил, а поради няколко други причини - джаза учи музиканта да бъде последователен, аналитичен, критичен, креативен, с перфектен усет за време и много други... Знам, че това мое мнение няма да се хареса на хората във форума, но какво да се прави Поздрави, Петър Цитирай
ultramega Отговорено Март 8, 2008 Автор Отговорено Март 8, 2008 Не знам за всички хора от форума, но аз лично приемам идеята че овладяването и разбирането на джаза е от огромна полза за изграждането на музикант като цяло. Какво ме кара да си мисля така? За мен е очевидно че джаз музика се свири с по сериозна подготовка отколкото за всичко останало. Аз например, като искам да изсвиря нещо ,което да звучи, като рок енд рол,блус, траш, метъл(хеви, нео,прогресив .... и т.н.), фънк, пънк,ска ... и много други, мога да кажа че не представлява проблем. Не казвам че идеите са ми гениални и винаги добри, но търсената от мен стилистика се усеща. Опитам ли обаче нещо джазово, независимо в каква негова форма, нещата не стоят така. Въпреки че се интересувам, чета подходяща литература и слушам такава музика, нещата ми никак не се получават. Това не е толкова фатално разбира се в моя случай Все пак целта на занятието е да се изкефя, постигайки някакво умение(макар и не съвършено) да импровизирам в този богат стил(Ако изобщо може да се нарече стил, защото е много обширно понятие). Цитирай
The Berzerker Отговорено Март 13, 2008 Отговорено Март 13, 2008 Абсолютно съм ЗА, че свирим за кеф, всеки да си свири каквото му е гот, аз примерно на стратокастър си блъскам яко Slayer и си ме кефи максимално, независимо че звукът от тия единични адаптери понякога ме побърква с толкова много дисторжън. Иначе в доста случаи при утвърдени китаристи може да се познае собствения стил И в свиренето, за сравнение: Kerry King (Slayer), Kirk Hammet (Metallica), Chuck Shuldiner (Death) - еми доста различни са поне за мен. Наскоро чух една компилация Guitar Heroes 12 небезизвестни финландски китаристи, които въртят нечовешките сола, подплътени с наистина жестоки рифове, всеки е от различна група, сравнително различен стил и веднага мога да разпозная идеите, конструкцията, донякъде хармонията и темпото на солата на различните китарни Герои... Пак сравнение: Alexi Laiho (Children Of Bodom) и Esa Holopainen (Amorphis) - хората си творят в техните си стилове и правят страхотни неща. ПП: Малко Офтопик на моменти, но не се сдържах, давам примери с други, защото аз съм недорасъл още Цитирай
Valserp Отговорено Март 13, 2008 Отговорено Март 13, 2008 Свиря каквото ми е кеф, когато ми е кеф. Когато стане време да се опитам да направя нещо авторско съм абсолютен еклектик - смесвам от всичко по малко, така че да няма момент в парчето, който да ми е скучен. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.