the_gorer Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Разбойник, имам и две доста масивни дъски махагон (не го знам какъв точно вид е) , ама много тежи, майка му мечка... Лошото е, че махагоновите дъски са понацепени тук-там, но могат да се използват за "крила", щото съм решил да правя "neck through" Flying V Кажи какво смяташ за neck through комбинацията клен - махагон. :hello: Цитирай
разбойник Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 За Горър: Много харесвам звученето на китара с гриф клен и тяло махагон , но съм слушал само с bolt on конструкция. При теб със сигурност кленът ще доминира в звученето (заради конструкцията). Не знам, най-добре да питаш някой с повече опит с китари, защото аз съм тесен специалист в друга област Не се ли притесняваш, че като я сложиш на колан и ще те забие до кръста в земята?!??! Бъртън,прав си но от елша до елша, от клен до клен и от махагон до махагон има разлика! Точно така и това важи със страшна сила за всички видове дървен материал, които се използват. Вж. например черния байц за "ебонизиране" на абаносов фингърборд, който почти всички лютиерски магазини продават . . . . . . Има различни видове абанос, някои не съвсем черни, но тъй като музикантите са свикнали на определен изглед на дървото хората бързат да им помогнат . . . . Разбойник,аз не бих го написал ако не беше истина!Имах Карвин,си го поръчах от тук и специално беше направен изцяло от елша(ако им провериш сайта ще видиш че я имат тази опция).Китарата беше и все още е страхотна-продадох я на Slinky-мой стар приятел и член на нашия форум,живеещ в Ботевград. Друф е въпроса,че Карвин във грифовете си имат две укрепващи графитени пръчки. Владо, не знаех че има такива и реших, че си се объркал. Интересно как звучи - по-мек, джазов тон или ....!??!? Eдинственият гриф с подобна конструкция, за който съм чувал е на Modulus, Genesis серията, при които се използва носеща конструкция от карбон (т.е. графит) и меки дървета за определяне на тембъра (http://www.modulusguitars.com/v2/products/genesis/index.html ). Разработка на Michael Tobias, впрочем. Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Разбойник,аз не бих го написал ако не беше истина!Имах Карвин,си го поръчах от тук и специално беше направен изцяло от елша(ако им провериш сайта ще видиш че я имат тази опция).Китарата беше и все още е страхотна-продадох я на Slinky-мой стар приятел и член на нашия форум,живеещ в Ботевград. Друф е въпроса,че Карвин във грифовете си имат две укрепващи графитени пръчки. Владо, не знаех че има такива и реших, че си се объркал. Интересно как звучи - по-мек, джазов тон или ....!??!? Eдинственият гриф с подобна конструкция, за който съм чувал е на Modulus, Genesis серията, при които се използва носеща конструкция от карбон (т.е. графит) и меки дървета за определяне на тембъра (http://www.modulusguitars.com/v2/products/genesis/index.html ). Разработка на Michael Tobias, впрочем. Китарата е страшна-въпреки че е със Флойд Роуз и 24 позиций вади трепа4 чист джаз тон на адаптера до грифа.Също така и е супер резонантна,тъй като нек-тру.Модулус правеха страшни китари,но май напоследък само на басове наблягат,но може и да греша.За съжаление Модулус ел. китарите не успяха да наберат популярност. Владо П.С. Слушах някакво парче от Г-Мейл-ския ъкаунт от твойта папка.Изкефи ме,лъхаше много на Фейт Ноу Мор-яко Цитирай
wolfgang Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 ...хех дюд, birdseye maple е "форма" на окраската на дървото - не вид дърво.Хм...иначе всеки един вид дърво си има съответните предимства и специфичен тон. ... предпочитам basswood - лека дървесина и много "музикална" имам го в комбинация с гриф от maple - дава доста светъл звук, битер телекастер по този причина ми се иска следващата ми китара да е basswood с розуд фретборд, защото той пък дава тъмна окраска на звука ... комбинацията вероятно ще ми допадне имам китара и от malpe neck trough body - не ме кефи колкото bаsswood-а, има само състейн, но tone - почти никакъв относно birdseye maple - да допълня, че тази разновидност се цени само заради естетически качества от визуално естество. ядърцата, които се оприличават на птичи очички са естествени механични дефекти, които правят дървото по-неподходящо за грифове, но все пак не абсолютно неподходящо и затова се използва в по-висок ценови клас, заради по-атрактивната визия. за боди още не съм го мяркал някъде, поне при боядисани китари е абсолютно безсмислено Цитирай
pacman Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Parker също използват от доста отдавна меки материали (елша, липа, смърч), като 'обвиват' грифа с композитем материал -епоксидна смола с графитни и стъклени нишки за укрепване. Наскоро попаднах в нета на едни басчета, които разбиха представата ми за това какво 'може/не може' да се използва при правенето на китари. единия от тях беше бас на Нордстранд, направен изцяло (освен фингърборда) от иглолистни материали! Гриф от смърч(еднопластов, не ламиниран) тяло от бор и топ пак от смърч. Също така, два баса с грифове от ела, 5-струнни (страшно леки - логично), чиито собственик ги хвали по разни форуми- и двата са с еднослойни грифове, без никакво укрепване вътре (освен стандартния truss-rod), без графитни шини-нищо. Според човека това са най-стабилните басове с които е свирил, грифовете са перфектни след 5г. и не му се е налагало досега да ги настройва изобщо, тонът и състейнът са много добри и т.н. Така че наистина "лошо" дърво няма. Въпрос на вкус Цитирай
fracture Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Pacman - може ли да дадеш някакъв линк, за да поразгледаме по-обстойно тези басчета с грифове от ела Цитирай
разбойник Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Fracture, бръкни в Гугъл, напиши Нордстранд и ще им намериш сайта. Марката е много популярна в Talkbass.com, така че има логика да погледнеш и там. Basswood е липа. Имал съм един Ибанец от такъв материал и поне според мен не е много подходящ за басове. Ниските струни звучаха зле. За китари - не знам, а и вкусове, видове - ех, накъде отива светът, вече нищо не е сигурно, а едно време съвсем друго беше . . . . . (ч-ш, модераторите поне една иконка с брада и бастун няма ли да сложите ) Offtopic: Владо, мерси за комплиментите за парчето! Това е предишната ми група - Жега, която за съжаление не съществува от края на миналата година. Парчето е демо, правено е директно в комп-а - качеството на записа не е добро, ама ич! Ако не се лъжа познаваш певеца - Чочо ( Stateside, едно-друго ) или аз бъркам нещо? Цитирай
pacman Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Ето това е линк към тема в Talkbass: http://www.talkbass.com/forum/showthread.p...32&page=2&pp=20 А това е басът на Nordstrand от смърч/бор: Цитирай
bluesman Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Wolfgang, няма причина птичият явор да не се ползва за шийки ,просто е по-скъп и по-рядко се среща. Ако приемем че за добрият тон на електрическата китара има значение добрият материал с акустични свойства,тогава по всички правила на физиката и акустиката най -добрият вариант е монолитно парче дърво за тяло или поне от две части но от едно и също дърво а не някакви " зебри" или " сандвичи ". Хубавите Фендери ,които съм виждал включително и Джаз Мастър са от обикновен явор без разни очички или ригъл ( flame maple).Ригъла и очичките не правят саунда по-добър или по-лош ,даже почти нямат значение за звука. По-важно е как ще употребиш материала,относителното му тегло и тн. за да направиш нещо добро. Абанос или палисандър са класическото решение за фингърборди на струнни инструменти от преди почти 200 години и се е доказъл като най подходящ. Pacman, преди 18 години видях един опит на технолозите в Орфей да направат акустична китара изцяло от смърч....Наистина леко но саунда липсваше ,просто китара има саунд няма :violin: но за ел.китара може и да стане,стига да е кроен както трябва и да е твърд. Има един специален сорт тополи които са по-твърди и с много добри акустицни качества особено в ниския регистър .Понякога старите италианци са ги ползвали за дъна и царги ( sides ) за виоли и виолончела. Ореха е друг много подходящ материал за тела на китари,има много благороден мек тембър. За шийки освен явора ползват много хондураски махагон,който е много твърд и в същото време сравнително лек,което е много важно за акустичните китари с оглед на правилният баланс на тежеста на инструмента. По принцип клена е по-подходящ за шийки от явора. Яворите в България са клен,шестил,мекиш и обикновен явор или поне тези познавам. Цитирай
разбойник Отговорено Юни 29, 2005 Отговорено Юни 29, 2005 Rick Turner (това е един от хората зад звука на Alembic, разработвал е инструменти, адаптери и електроники за почти всички големи производители, един от пионерите при въвеждането на пиезо адаптерите и карбона, в момента съдружник на Seymour Duncan в D - Tar и собственик на www.renaissanceguitars.com) прави модели от смърч (басове), но с кленов "капак" отгоре. Не бих могъл да си спомня точните му обяснения (твърде много физика! ) , но обясняваше за съотношение плътност - тегло и твърдеше, че инструментът тежи малко и звучи повече от добре. Колкото до комбинацията от разл. дървета (т.нар. сандвич) - в много от случаите е само с декоративна цел, но има и акустични основания - използват различния тембър на разл. материал за постигане на даден тип звучене. Например комбинация от мека дървесина (повече среда, но не толкова дефиниран тон) с твърд капак отгоре за тяло е много често срещана при бас китарите. Или пък гриф от клен и разни хипертвърди екзотични дървета за по-дефиниран тон на ниските при 5 стр. басове. Специално бас-китарите са се развили доста от момента когато са били "китара с по-дебели струни" - и като конструкция, и като електроника, и като усилватели и колони за тях. Впрочем, подобна комбинация се използва и при някои инструментални говорители - шапката на говорителя е от лек материал, който осигурява възпроизвеждане на по-високия регистър, а мембраната е от плътен и здрав материал за ниските честоти. За яворите в БГ (сем. Acer, май, ама хич не съм сигурен, нищо че и аз съм Явор ) - имам приятел, завършил Лесотехническия Университет и според него видовете само на Балканите са над 40 - от храсти до дървета. Естествено, от повечето от тях надали се добива дървен материал, но ако си практично настроен китаец със собствена фабрика ти хрумват някои идеи (затова намесих бройката на видовете в тази тема) Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юни 30, 2005 Отговорено Юни 30, 2005 Offtopic:Владо, мерси за комплиментите за парчето! Това е предишната ми група - Жега, която за съжаление не съществува от края на миналата година. Парчето е демо, правено е директно в комп-а - качеството на записа не е добро, ама ич! Ако не се лъжа познаваш певеца - Чочо ( Stateside, едно-друго ) или аз бъркам нещо? офтопик:Няма защо да благодариш,парчето е здраво .Ебаси и изненадата,той адаша/малкия му брат ми беше казвал че Чочо има няква група,но определено не знаех че има такова подобрение от онзи единствен път когато излезе с нас да пее Diggin' In the Dirt.Определено много приятна изненада,жалко че я няма вече групата Владо Цитирай
разбойник Отговорено Юни 30, 2005 Отговорено Юни 30, 2005 Аа-а, той адаша ти / малкия брат е много добър, страшно ми харесва как пее! Само пусти стилови разминавания Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Юни 30, 2005 Отговорено Юни 30, 2005 Аа-а, той адаша ти / малкия брат е много добър, страшно ми харесва как пее! Само пусти стилови разминавания тотален офтопик:Адаша много е задобрял,направо много се радвам че открих такъв необработен диамант,кофти е че след Стейтсайд-а и след като аз заминах така и не успяхме да направим нещо смислено Както казваш стиловите разминавания на страна,но той адаша и алтернативната музика много я умее,правили сме двамата с него неща и аз съм го слушал и направо разбива. Владо Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.