Newcastle United Отговорено Февруари 2, 2008 Отговорено Февруари 2, 2008 Това е частен случай, който понякога върши работа, и малко излиза извън основния проблем на темата, който се отнася до връзката <<прекомерно използване на табулатури<->немузикални китаристи>>. Защо да излиза от темата? Точно това пита човека,"защо позволихме на таблатурите да навлезнат толкова?"! Отговорът от моя страна е,че когато една песен те кефи е много по-добре да си я научиш,отколкото да я вадиш по слух сумати време,а ако няйкой мисли,че като е извадил дадена песен по слух,вече е китарист,басист,барабанист и т.н. е друг въпрос! В крайна сметка вашите идоли са това което са,не поради причината,че по цял ден са си вадили песни по слух,ами поради простата причина,че са композирали!!!
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 2, 2008 Отговорено Февруари 2, 2008 (Редактирано) когато една песен те кефи е много по-добре да си я научиш,отколкото да я вадиш по слух сумати време,а ако няйкой мисли,че като е извадил дадена песен по слух,вече е китарист,басист,барабанист и т.н. е друг въпрос! Работата е там, че ваденето по слух - както се разбира от само себе си - развива, освен всичко друго - и слуха. Да - за да станеш добър китарист, барабанист, басист, добър слух ти трябва, и табулатурите не са най-подходящия подход за придобиването му. Ако говорим за човек, който вече има много развит слух - то тогава случаят е друг, а табулатури едва ли изобщо ще му трябват, особено пък ако е и опитен музикант. А времето, което ще му е необходимо да извади песента по слух, ще е по-малко от времето, необходимо на нечуващия и неопитен човек да я извади по табулатурата(освен това, да не забравяме, че има и хора, които доста успешно свирят на прима виста). Нашите идоли, ако не са били свирили, вадили по слух, и анализирали, то най-вероятно е нямало и нищо да изкомпозират, понеже нямаше да имат музикалните умения и знания, които очевидно имат(държа да отбележа, че гаражните нискобюджетни западни групи не спадат към моите идоли). Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
SomeoneElse Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Абе тука темата става вече малко "защо принтираме, а не пишем на пишеща машина", "защо така и не се научих да решавам интеграли, като имам програма Мathematica, която ги решава от раз", "защо има специализиран софтуер, а не откривам топлата вода всеки път като ми потрябва нещо и не пиша на ръка докладите си от по 40 страници", примерно... Таблатурите, за които говорим, са плод на нововъведенията - абсурдно е да се отричат - има тенденция всичко да става достъпно и за всеки, кадърен или не. А и да не говорим, че китарата е сравнително лесен инструмент, на който можеш да се научиш да свириш прилично за около 4 години. Манталитета от сорта на "аз ще го направя по трудния начин, щото съм много як" не е полезен и в повечето случаи води до това другите да те задминат с 2 обиколки, образно казано, докато ти си караш по трудния начин. Отново повтарям - добрият китарист ще изсвири дадена песен по-добре от средностатистическия дрънкач, нищо че и двамата може да са използвали една и съща таблатура, просто защото таблатурите са полезни ДО ЕДИН МОМЕНТ, от там нататък са просто написано. И само не мога да разбера какъв е проблемът в това да се четат таблатури... на вас ако ви докарат машина на части ще прочетете упътването, а няма да седите с дни да гадаете кое къде пасва, или!? Но това не ви прави по-малко майстори... Редактирано Февруари 3, 2008 от SomeoneElse
MiroLambov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Значи аз не харесвам много таблатурите.Попринцип основните неща си ги свиря по ноти ,но след като свърша и ако китката не ме е заболяла и ми се свири много почвам да си уча някоя песничка на любима група по таб.Просто за забавление.За развитие на слуха аз ходя на солфеж.Незнам доколко ще ми помогне , надявам се като напредна да мога и аз да изкарам някоя песничка по слух...Според мен таблатури ползват само хора ,които свирят в домашна обстановка и не искат да станат професионалисти , поне така би трябвало да е Не може да си професионален музикант и да ползваш таблатури.
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Именно за това говоря! Примерите, които дадох по-горе - чуйте - убедете се сами. Колкото до написаното от SomeoneElse, до известна степен си прав, но когато говорим за музиканти, и за класа, да избегнеш солфежа, нотите, и развиването на слуха е немислимо. Ако човек гони някакви високи цели в своето музикално развитие, още в детска или ранна юношеска възраст е на ниво, което прави за него табулатурите безполезни. Освен това, табулатурите съществуват от преди нотното писмо(не мислете, че са нещо ново), а нотното писмо се явява като по-висша(и след известна практика от музиканта, по-лесна за четене и бързо интерпретиране) форма на записване на музиката върху хартия. Затова, може с право да твърдя, че нотите са един по-точен, по-съвременен, и в крайна сметка по-разбираем начин за записване на музика. Да се връщаме от нотите към табулатурите е все едно да зарежем азбуката, и да пишем, рисувайки картинки. Да - за човек, който не може да чете, картинките са по-разбираеми, но това не може да направи този начин на писане еднозначен и ефективен. Ако може така да се изразя, може би е по-добре да използваме по-осъвремененото указание за сглобяване на машината . Не забравяйте, също така, че като се почне от класическите композитори, и като се свърши с повечето от нашите идоли, и връстници про-музиканти - всички те са израстнали с нотите. П.С. освен това, почти никоя сериозна книга за музикална теория, импровизация, и т.н. не е, и едвали ще бъде написана с табулатури -> правете си сметката. Както стана ясно, нововъведението не са табулатурите, новото е интернет, и възможностите, които мрежата дава. Табовете по интернет са само една от възможностите, които са ни предоставени. Нововъведението интернет предлага както ноти, така и таблатури, а защо тук, в този форум, най-обсъждани и използвани са таблатурите, мисля, че можете да се досетите и сами. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
Newcastle United Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Не забравяйте, също така, че като се почне от класическите композитори, и като се свърши с повечето от нашите идоли, и връстници про-музиканти - всички те са израстнали с нотите. П.С. освен това, почти никоя сериозна книга за музикална теория, импровизация, и т.н. не е, и едвали ще бъде написана с табулатури -> правете си сметката. Никой няма намерение да заяви,че нотите са нещо излишно (както някой от форума беше дал простият пример-китариста ти казва-свириш в Ла-и ти гледаш като теле),но тука вече ще обърнеме темата в -"За или против нотите?"! А помежду другото мойте идоли са Steve Harris и Terrence Butler,за Butler не знам,но Steve Harris е самоук,па чуйте какво прави с баса,така,че за какви ноти говориме,когато правиме музика за удоволствие,а не за слава и т.н.,това,че те я имат е друг въпрос!
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Свят голям, възможности много, някои хора са успели и така. За кеф, разбира се, всичко може. Когато, обаче говорим за амбиции, желание за развитие, и по-голям шанс за кариера, мисля че не е редно да се отнасяме с пренебрежение към нотите, практиката, солфежа, и всички други онези неща, които правят музиканта музикант(в музикален и професионален смисъл). Смятам, че в тези полета на развитие, табулатурите са твърде близо до безполезни. Полза при обучението имат табулатурите, които показват акордови форми, и други такива основни неща, които присъстват във всяка школа. За четене и свирене на произведения обаче, нотите от векове са изместили табулатурите. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
SomeoneElse Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Никой не омаловажава нотите, това е ясно. Също така и според мен не е редно да говорим за "по-съвременен" вариант на нещо, което е произлязло преди доста векове, а и таблатурите са по-специфичен начин да се изобрази музиката и да се представи нагледна - явно е имало нужда Но се съгласявам с теб, а и в допълнение казвам една моя мисъл - добър музикант е този, който може да композира, а не който само може да свири, а за да можеш да композираш пълноценно и музикално - няма как да нямаш познания по солфеж, теория, както и голяма практика... Затова и казах, че таблатурите са до някъде - за по-високо ниво - повече.
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Тук си напълно прав! Само искам да въведа уточнение, че има: - музикант изпълнител - музикант композитор - музикант изпълнител и композитор И трите предполагат добри познания в областта на музиката, като първото рпедполага повече практика с инструмента(или гласа), второто - повече четене слушане и анализиране, а третото - и двете. Разбира се - при композиторите, както и при певците, например, има хора, които имат по рождение съответния талант(например народните певици, някои популярни композитори), но работата пак указва своето влияние дори при тях. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
Dark Sun Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Хъх Евтиме някак си от твоя пост като го чета излиза, че всеки който не е професионален музикант до самото оптимално значение на думата и има някакви амбиции, а недай си боже свири метъл, е жалък тийнеиджър с китара. Има доста имена в музиката, които според мен са доказали обратното и си е пълно противоречие на твърдението ти, въпреки че като се замисля в България наистина няма предпоставки за професионална реализация в тази сфера. До голяма степен съм съгласен с твоето мнение, но от друга страна за мен всичко си е въпрос на талант и желание, мога да дам доста примери, с които сигурно няма да се съгласиш като привърженик на тезата си, но има и непрофесионални групи от самоуки музиканти, които правят по-стойностна музика от професионални такива (музикални музиканти,както им викаш) като нямам в предвид теоретичната и технична страна на музиката. Има си доста метъл групи в България, които се представят доста добре пред своята публика и феновете им сигурно винаги ще ги помнят, а кои знае какви бизнесмени щяха да са ако бяха заврършили музикално училище и свиреха джаз (примерно). Не виждам какво лошо има в това да си надъхан да пробиеш с музиката, която слушаш, макар че у нас това почти няма как да стане (и не става дума замо за метъл). Според мен не трябва да гледаш на музиката като на средство да изкараш пари (сори ама аз горе-долу такава идея долових от поста ти). В смисъл ако свириш това, което те кефи и вадиш пари - добре, но ако те кефи да свириш метъл, но за да изкараш пари трябва да свириш гръцко е тъпо. Все едно да искам да стана пилот на самолет, но да стана таксиджия. Имам познати, които си дрънкат дийп пърпъл, бийтълс, пинк флойд и т.н. едно време и те като много тийнове са си имали мечти да пробият като ги забележат западни продуценти и ала-бала, но още са си немузикални музиканти които нито някога ще изкарат, нито някога са изкарвали пари от музика, но това си е и по-добре за тях имайки в предвид времената, в които живеем, пък винаги ще си правят кеф с музиката. Не казвам че е лошо да си музикант по професия, дори аз самият бих бил такъв ако имаше бъдеще у нас в музиката, която обичам, но презрението в поста ти ме накра да отговоря =)
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Моята гледна точка е тази на човек, който харесва метъл, харесва рок, харесва джаз, харесва популярна музика, харесва естрада, харесва гръцко, харесва сръбско, харесва народна музика и т.н. Също така човек, който се е занимавал с метъл групи, както и е имал възможност да наблюдава професионални музиканти, както и малко да изпълнява заедно с тях. Освен това, е мнение, на човек, който има досег и с някои хора от естрадната сцена, познава и народни музиканти, както и изпълнители на популярна музика, джаз, и т.н. , както и учи музика. Затова, не мисля, че ако има някаква предубеденост в мненията ми, тя е поради лични вкусове. Има изключения от нещата, които съм казал, но това не прави средностатистическия случай по-различен. Не отричам, че може би малко презрение има, но то не се дължи на злоба или завист, а на неща, които съм имал възможност да видя, и искам да споделя с хора, които може все още да не са ги видели. Не отричам, че има и хора, които се справят добре - факт е, но те най-често са объркали времето, формата и посланието - какво да правим, реалността в нашата родина не е никак розова - и аз не бих отказал да си свиря жици, и да има кой да ми плаща за това. Мога да кажа, че имам представа кой колко е работил/колко е постигнал при различните видове музика/типове музиканти(от тези, с които съм имал досег), и ако имам някакви предубеждения, те са именно породени от това, което съм имал възможност да видя. Освен това, мисля, че е хубаво тези неща да се кажат, понеже са част от реалността, в която живеем, а във форума влизат немалко хора, които не я познават, и може би ще им е полезно да прочетат моите впечатления по въпроса. Всеки има право да избира какъв музикант иска да стане. Важно е обаче, да има информация, за да знае какво точно избира. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
Ивелин Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Редактирано Февруари 3, 2008 от Ивелин
Dark Sun Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Доста офтопик стана но все пак ще отговоря. Основата на твърдението ми беше, че ако ще изкарваш пари от музика която не те кефи да свириш, то по твоята логика по-добре да изкарваш със нещо което също не те кефи но ще изкарваш много повече, и това го казвам във връзка, че един вид ти презираш хората, които не свирят професионално за пари, при положение че те дори нямат такъв замисъл. И за да се придържам към темата - мисля че таблатурите са незаменими точно за такива хора - тези които не учат в музикални училища и просто искат да посвирят малко металика без да трябва да трупат години стаж като музиканти, че да могат да хващат по слух или да се учат да четат по ноти. Ако китарата ти е просто хоби? ето - не искаш да вадиш пари с музика, не искаш да свириш в група - просто си имаш една китара с кубе и обичаш да разпускаш. Аз до голяма степен съм точно такъв и честно казано какъвто съм мързел понякога кой знае, ако нямаше таблатури колко още щях да се занимавам с музика. След няколко години опит и сам мога да си хващам песните по слух, но когато си начинаещ доста по-бързо напредваш технически свирейки любимите си песни наготово. Винаги съм смятал, че това да свириш песните по ноти е много много по-полезно, но не всеки има време за това.
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) За табовете, надявам се, вече всички стигнахме до този консесус! За моята логика - не съм казал такова нещо, за парите и музиката. Казах вече - всеки има глава сам да избира. Важното обаче, за да може да предцени, е първо, да знае какво му харесва, и второ, да знае от какво може да изкара пари. Коя комбинация от двете ще избере - божа работа, има си глава на раменете, както и ценности. Относно презрението ми - презрението ми не е насочено към хората, които свирят за кеф, и нямат амбиции за пари. То не е и към хората, които свирят за пари. То не е и презрение. Мненията, които пиша за младежите по групите има една единствена цел - да им помогне да видят в себе си грешките, които аз съм видял в себе си преди време и други като тях - да ги замисли на за това какво искат да правят занапред, и дали наистина са се насочили в правилната посока. Както и върху това, дали е по-важно да се работи здраво в екип, и да се гонят цели, или е най-добре да не се прави нищо, да се чешеме под корема, и да се пъчим пред "колегите". Мисля, че това в повечето случаи са обективно съществуващи проблеми, които често възпрепятстват създаването на читави групи, и заслужават своята неблагоприятна оценка. Надявам се, ще се съгласиш с мен. А и много се отклонихме от темата. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
Ивелин Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Може ли някой да ми напише таблатури, като запази гласоводенето на тази каденца? Също така да няма паралелни квинти и други недопустими грешки в класическата хармония! Който не разбира за какво иде реч, нека погледне в учебника по хармония... Редактирано Февруари 3, 2008 от Ивелин
Recommended Posts