Jump to content
Българският форум за музиканти

Бъркоч от смола и фибри


Recommended Posts

Ще си правя един средноголям детайл от такъв бъркоч.

Правят маските на моторите от такова, а също и тези прословути чела:

Китарите Vigier също използват подобен материал за грифове - стават супер тънки, но нечовешки здрави.

 

Някой занимавал ли се е с правенето на детайли от такова нещо?

Трябват ми съвети.

 

Естествено, няма откъде да взема точно карбонови фибри, но доколкото знам става и с плат и епоксидна смола.

Някои енусиасти си правят лодки за риболов по подобен начин, а мисля, че нещо подобно се ползва и в авиомоделизма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми с епоксидна смола и парчета плат закърпи последния път стария Москвич (преди да го продаде на един цинганин за 350 лв. две години след това) След това си го изшлайфа, грундира и боядиса и не можеше да се познае къде е смолата с парцалите, дори и след тия 2 години.

 

Само че, това с въглеродните нишки...Здравината идва от самите нишки, до колкото знам, с плат не знам какъв ще е резултата... Макар че пък те, колкото и да са здрави са си плат, единствено смолата ги държи заедно и в постоянна форма...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше някъде нещо дискусии аз тия чела и китари и мисля, че Диката ползва карбонови влакна - даже май беше давал координати на фирми, които се занмават с внос - пиши му директно едно лс :thumbs_up:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си, че ни водиха на нещо като практика да гледаме в едно малко цехче как правят разни неща с такива нишки. Само, че те не бяха карбонови а от фибростъкло - прозрачни.

 

Намира се близо до гара Искър в София. След като подминеш с 88 спирката на Искър идвайки от по-централната част на града, слизаш на следващата спирка и там търсиш и питаш :thumbs_up:

 

С плат едва ли ще стане. Плюса на тези нишки са, че са здрави на опън. Потопени в епоксидна смола стават бетон!. Конците на нормален плат се късат.

 

 

Сетих се, че има едни меки тръби от вибростъкло. Служат като изолация за сноп кабели. Продават се в ел. магазините. Ако изгориш смолите с които са намазани ще получиш мек и сух матриал..

 

 

Диката ползва карбонови пръчки за заздравяване на грифовете. Те намаляват и усукването на грифа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди да започна преди време да си купувам карбоновите прьчки,сьм пробвал да си правя сам(приятел ,които се занимава с производство на лодки и такива неща ме светна).хавата не става без определени условия!трябва да имаш вакуумно устроиство да тегли вьздуха от композита и след това пещ,в която под налягане се изпича детаила на определена температура.иначе в бг се продава и карбон и кевлар,ама без тия условия не се получава нужният резултат.а тия инсталациики не стават толкова лесно,ако трябва да вьршат работа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Думата ми беше как се прави фибростъкло-менте с плат.

Какъв плат е добре да се ползва и т.н.

Не говоря за карбоновите пръчки за заздравяване на грифа - за тях знам, че Диката им е майстор голям! :greenangel:

 

Аз ще си отливам нещо специално, за мен. Няма връзка с китари. Поне не и пряка.

 

Ще питам Вехтия как правиха на един негов приятел мотора, но той е труден за откриване, а и май са ползвали фибростъкло, а фибростъклото май е стъклена вата с епоксидна смола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може наистина даползваш фибростъклото от огнеупорен шлаух - изгаряш го със запалка или директно на пропанова горелка и остават главно влакната :rocker:

 

Поздрави,

Влад

 

П.П. Извинявай - не се замислих, че не е много рентабилно, а ти гледаш да минеш Тънко !!! ;)

Редактирано от vlex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, ся се замислих - с кълчища няма ли да стане? Кълчищата се правят от лико, здрави са и най-вече Евтини :lol: Мисля, че с това ще е най-успешно да замениш фибростъклото...

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора , недейте така....Занимавал съм се с мотори няколко години.Аз лично не съм лял, но доста мои приятели правеха това в гаражите си(просто моя дзвер е чопър и не му трябват лети неща , а желязо :greenangel:

Та по темата - продава си се вата и смола и не са скъпи.Купи си ги.Не случайно хораатаа ги продават за това, а не парцали.По-трудното е леенето(ако може да се каже точно леене).Трябва ти калъп, който ако нямааш се прави от гипс и след това от вътрешната страна на калъпа слагаш слой вата и след това мажеш със смолата , после още един слой вата, пак смоля и така колкото искаш.Един комшия - моторджия си нааправи така една бас китара - беше орфей-цигулка(така викаме на оня модел тип Пол Макартни).Човека направи тялото форма страт - основата от дървото на оригиналното тяло,а рогата - от фибростъкло.После шкуриш, китосвааш и боядисваш.Стана доста леко и си е здраво :surprise:

Имам и лодка от този материял вече 7-8 години стават.Всяко лято си я карам на морето(нещо като кану е ама с отсеченаа карма).

Та успех с начинанието - материала си заслужава опитите :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Мда, аз говорих с Вехтия - каза ми същото.

Гипсов калъп и отгоре нанасяш слоевете. Без вакуум, без дори кой знае какво притискане.

Но не можа да ми каже влакнистият материал точно кво е било - стъклена вата ли, нещо друго ли, нито пък си спомня от къде са го вземали тогава.

Говорим за годините когато той е бил на мойта възраст, ебати...

 

Та от де да взема нужните консумативи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклена вата е и се продава по железариите(поне в Шумен) заедно със смолата.Казвашискам смола и вата за еди що си и те ти дават количество каквото ти си избереш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де тая смола каква се явява.Епоксидна? Доколкото си спомням, когато купувах не беше никак евтина за количеството си. Горере и ти много палиш с твойте теми.... :recourse:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епоксидна ще да е - те са много видове.

Ако си купиш малко шишенце от 150 грама за лепене ще ти излезе към 5 лева.

А цяла десетлитрова бака за заливане на подове е 15-20 лв.

 

Дано да има евтини и от тези комплекти с ватата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо, ако беше казал какво точно ще правиш, щях да ти пиша какво можеш да използваш.Фибростъкло се прави със стъклени нишки и най-различни видове смоли - виж рибарските пръчки. Най-достъпният материал е стъклената вата-памук. Продава се натъпкана в плетени черва за топлоизолация на тръби за парно отопление. Формата /калъпа/ се намазва със гъст сапунен разтвор, изсъхва, и отгоре се полага ватата и с една къса твърда кръгла четка се набива смолата и ватата към калъпа. Обикновено смолата е епоксидна, защото технологиите с други смоли не са достъпни в домашни условия и не всеки може да ги прави. Преди да поставиш втвърдителя, в смолата можеш да забъркаш пълнител - талк, алуминиев прах, креда, сажди, даже дървен прах, ако искаш, но гледай пълнителите да не надвишават 50 процента. След това можеш да загрееш детайла, както си е на калъпа, до 80-100 градуса - недей повече. Става по-здрав. После можеш да го дооформиш с пила и шкурка, да го китваш с автокит и да го боядисаш. За по-неотговорни детайли вместо ст. вата можеш да използваш лентички от плат,хартия,памук, кълчища и др. подобни. Рудолф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.