Jump to content
Българският форум за музиканти

Две песнички на Сигнал


Recommended Posts

Здравейте!

Някой би ли ми услужил или опътил ком ноти на "Да те жадувам" и "Сбогом" на Сигнал ?

Много искам да ги извадя за себе си... уви нямам време да седна и да ги вадя по слух...

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ноти няма кой да ти даде, защото такива няма, освен ако някой не седне да се занимава и да ти ги нотира, но се съмнявам. Аз мога да ти дам акордите на хармонията, а ти останалото да го доизвадиш.

 

Сбогом

 

Интро

Dm C Bb

Dm C Am7

Куплет

Dm Gm

C F F Em

Dm Gm

Am Dm(на втория куплет без Dm)

Припев

Dm Gm

C F A

Dm Gm

C A

 

Да те жадувам

 

Интро

Dm Am Dm Am

Bb F Gm A

Куплет

Dm F

Dm Am

Bb F

Gm A

Припев

Gm A

Gm Dm

A

Dm

Gm C F

Gm Bb

E A

 

Ако се затрудняваш с това как се изсвирват акордите - ще ти ги напиша кой акорд кои тонове е.

Мелодията и на двете парчета едва ли би те затруднила

 

Надявам се да съм ти бил полезен.

 

ПП: Възможно е да съм допуснал някакви грешки, но просто ги писах по памет. Утре ще ги проверя дали са вярни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те жадувам

Припев

Gm, A, Gm, Dm ...

 

Има един фундаментален акорд, с които не съм съгласен... :)

 

Да те жадувам

Припев

Gm, A/G, Gm, Dm ...

(Ако на някой не му е ясно - това е Ла мажор със Сол в баса.)

 

Но както се казва - не дръжте на тези неща! :yes:

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е третото обръщение на септакорда, което се нарича "секундакорд".

Но в песента имаме аранжимент и хармонията свири A dur, а бас китарата G...

Има разлика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено в поп и рок музиката след наклонената черта е акордовият тон, който е в бас, и така се индицира обръщение. Но по същия начин (предимно джазово) могат да се означат хибриди и полиакорди.

 

А авторът нека занапред избира по-внимателно раздела. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста време имаше тема за "Да те жадувам аз", но явно няма кой да търси, и трябва всеки път да си пишем за упражнение.

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=27974

 

Обърнете внимание на забележката накрая, че акорда не е Amaj7, a e A7!!!!!

 

Обърнете внимание и на аранжимента - не всички акорди от написаните, звучат добре, когато се изсвирят пълни - чуите как е изсвирено в песента!!!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е най-добре не само да се слуша, но и да се анализира: като се има предвид тоналността и функцията на акорда, най-стандартно е да е А7 - обикновен доминантов септакорд. Така Amaj7 би бил алтерован и човек ще има едно наум - рядкост, още повече в подобен род музика. Диатоничен би бил при модална хармония от лидийски лад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не ми стана ясно как решихте, че A има нещо общо с Аmaj7 в случая?

В джаз хармонията A може да е Amaj7,

но в поп музиката A = A dur (тризвучие в най-"християнски" вид)

 

В случая имаме A dur (без никакви седмици) със Сол в Баса.

В музиката нещата могат да се погледнат/анализират по няколко начина, но в този е уместен,

защото ако забелязвате акордите са: (Gm), (A/G), (Gm)

(т.е. Баса стои на Сол през цялото време - само хармонията се сменя от g moll в A dur и обратно в g moll).

 

Това в музиката се нарича оргел пункт - баса "лежи", а хармонията се променя.

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, заради лежащия бас, анализ като оргелпункт (pedal point) е удобен, който прави и A7 в 3-то обр, както бе казано. Забавното в теорията е именно поглеждането от различни точки. :thumbs_up:

Всъщност, песента я нямам и май е време да я намеря и преслушам по-внимателно.

 

Но нека уточним как ще пишем - maj и min или dur и moll. Защото, ако ще е второто, знаеш, че там и системата за означаване на тоновете е малко по-различна (B и H), а и под паралелна тоналност се разбира обратното на това, което американците и англичаните разбират - до мажор и до минор са паралелни, докато у нас, в Русия, Германия и др. се водят едноименни. В момента системата е леко мелез. :hysterical:

 

П.П.: А, имал съм я бе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как ще пишем, но важното е да се разбираме! :hysterical:

Аз ползвам това:

B = си (не използвам H)

Bb = си бемол

maj за мажор

m за минор

 

dur и moll също не ползвам по принцип, но в този случай исках да натъртя това, че говоря за тризвучие,

без да оставям вратички за 7, 9, 11 и 13 :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.