Jump to content
Българският форум за музиканти

Сборен Маршал


Recommended Posts

Значи имам си аз един съквартирант, вманиачен китарист, който отдавна ми врънка че няма кубе, и няма на какво да свири.

Той свири основно дед метъл , групи като Death , Cynic.

Та като цяло за него започнах да творя едно лампово кубенце с идеята да достигна до звук подобен на Marshall Valvestate 8240,който и двамата сме чували и който пък в последствие се оказа че е малко далечко от лампите(с една единствена лампа в преусилвателя) :ok:

 

Та като цяло идеята ми беше да събера 50W-во кубе , с крайно стъпало с ЕЛ84, предусилвател с отделни стъпала за tone корекциите, distortion , вход.

 

The 25th Anniversaries - от тук гледам дисторшън частта

1917 - 20W Marshall - от тук гледам Входовете

Крайното стъпало и тон корекциите са по друга маршалска схема която в момента не мога да намеря (!?)

 

Трафа ми изходния ми го нави един приятел.

 

До тука съм го запалил крайното стъпало , с драйвера и тонкорекциите. Отоплението на лампите в момента ми е отделно за мощтната част и за преампа, в последствие смятам да го деля поотделно за всяка лампа. Анодното ми е 400V , диодно изправено , с дросел и снубер на няколко стъпала. Вързал съм го към един гол говорител Динавокс от някакво старо кубе.

 

Звука е много як , на чисто звучи много красиво. Тъй като не ми е готово още стъпалото с резачката ползваме резачка от едно педалче Boss MetalZone.

За резачка звучи доста добре. Може би малко състейна още трябва да се подобри. Като цяло като се усили повечко има и доста брум , но в повечето случаи е доста доста по - малък от самия полезен сигнал и като намалиш за нормално свирене изобщо не се чува.

 

Та като цяло пускам тази тема с идеята , че приемам всякакви критики , предложения и идеи по правенето на това кубе. Ако вие сте правили нещо подобно и сте срещнали някакъв начин за подобряване на звука или пък има някакви тънкости , ще ви бъда много благодарен ако ги споделите.

 

Благодаря на всички за вниманието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало добре дошъл във форума .

 

Първо!

Ламповата схемотехника се реализира с високи напрежение ОПАСНИ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ !

Ако не се чуствате сигурни по добре не си играйте на руска ролетка!

 

Сега по темата.

Поста ти е доста объркан.

Не съм виждал усилвател 50 вата с el84 -имаш някаква грешка.

 

Най добре дай схема на това което си направил и тогава да коментираме.

 

Някой от нас наистина се занимават с DIY tube amps - ако те интересуват старите неща ползвай търсачката.

 

Дими

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей:)

 

като цяло идеята ми се изяснява в процеса на правене. Дали е 20 или 50W ще се разбере в последствие. Като цяло изходния ми траф си е самоделка и от него също доста зависи изходната мощност. А крайните лампи лесно ще се заменят с ЕЛ34 или дори КТ88 с оглед на това че за всички тях използват един и същ драйвер. Хубавото на ламповите стъпала е че са сравнително независими едно от друго. Не е нужен кой знае какъв синхрон между всяко стъпало на пред усилвателя. Един вид всяка лампа ми става като отделно стъпало и си я гледам от тази схема от която най много ми е харесала. Другото е че много трудно се чупят и свирват почти винаги. Как свирват е вече друг въпрос:)

 

Идеята е да се пробват много варианти , като най добре звучащия вариант да остане и да се реализира твърдо.В момента всичко ми е на дървено шаси лесно и удобно за всякакви промени. Като се стигне до краен вариант ще мине на алуминиево и ще се направи здраво като за метал концерти.Не съм привърженик на директното копиране на схеми , най - малкото че се губи принципа на "направи си сам".

 

Между другото , какъв цвят светодиоди препоръчвате за резачката на лиида? Аз си мислех за червени.

 

И другия въпрос според вас Send/Recive-то преди или след тон коректора е по добре да се направи. Въпроса е не толкова от техническа. Идеята е дали са нужни корекции след външните педали и т.н. А ако тонкоректора е преди сенд-а ще може сенда да се ползва за LineOut също.

 

PS. За 400-те волта потвърждавам предупреждението! Който не е наясно какво прави да не се опитва да го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka полека че ми се изправя косата !

 

Всяка лампа има определени характеристики - като допустимо анодно напрежение , определен омически товар на изходния трансформатор (за крайните ламби).

 

Тва са пълни глупости да заменяш el 84 с ел 34 примерно ! Още по малко с kt 88

 

Всеки изходен трансформатор се пресмята и изработва за определена крайна лампа!

 

^Не може току така да си подменяш определени лампи - твърдението ти ми звучи като свободно съчинение....

 

Диодите в посочения преамп са много глупаво решение.Опит на маршал да вкарат нова китарна схемотехника - доста неуспешен според мен.

 

Има къде къде по добре звучащи преампи без никакви диоди в тях.

 

За сенд ретърна - някой производители го слагат преди тонкоректора други след.

Важно е обаче да бъдат съгласувани изходни входни нива и импеданси !

 

И последно 400 волта са множко за el84 ако свирят в момента няма да издържат дълго !

 

Дими

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има къде къде по добре звучащи преампи без никакви диоди в тях.

 

 

ETO един изпитан преамп само с 2 лампи който криви достатъчно като за дет метъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех..

 

400V са ми на първия кондензатор , от там през дросела и първичната на изходния траф спадат до към 370В@50мА. EL84 тествано държи без проблеми на 380В без да и се съкращава много живота.В крайна сметка така официалните схеми на Маршал масово карат на такива напрежения , така че не мисля че ще и е по кратък живота от колкото в някой оригинален Маршал . Пък и изтормозения режим подпомага да се постигне добрия китарен звук все пак.

 

За крайните лампи може би не се изразих правилно , за което се извинявам. На много места в интернет е описана методика за изчисляване на работните режими за SE и Push Pull усилватели. В зависимост от товара(импеданса на трафа) и вътрешното съпротивление на лампата се избира режим в който ще работи , рисува и се товарната права и от там нататъка вече е ясно каква мощност ще получим и какви преднапрежения трябва да подадем.

 

Не казвам че КТ88 , ЕЛ34, ЕЛ84 са еднакви:). Казвам че биха могли да се натаманят да свирят с един и същ изходен траф при различни режими.Надявам се че поста ми не предизвиква някакво напрежение. Аз не съм тук за да споря или да показвам някакви знания. Дойдох тук с идеята да почерпя от вашия опит с музикантски лампови усилватели и китарни ефекти.

 

За диодите. Бихте ли споделили някакво схемно решение без диоди , което вади резачките на Death , но да е лампово , без операционни усилватели и други подобни бози. Стремежа е към силно изразен лампов звук със здрава резачка като за Траш и Дед Метал.

 

ЕДИТ:

Niki , това по нищо не се различава от 1917 - 20W-вия Маршал, говорим за преда. Само че това е драйв, не дист. Или аз нещо не ги разбирам?

Редактирано от Кръстака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип крънча на Marshall jcm800 2204 си е метълски но за тва спомага цялостното звучение на изделието, преампа е само част от веригата.

В твоя случай обаче се иска хай гейн амп!

 

Ето една стара тема от мене:

http://forum.muzikant.org/index.php?showto...%EB%FE%F6%E8%FF

 

Няма смисъл да се повтарям .

 

Дими

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени концепцията на предусилвателя.Направи предусивлател от Soldano SLO100 или Mesa/Boogie Dual Rectifier.Също така и схемата която ти даде Nikifena става,като в тоя същия сайт има и много писания как да го направиш с по-модерно,метълско звучене.За схеми с голямо осилване си има чалъми за да се предпазиш от самовъзбуждания и брумове.Най-добре е първо да се запознаеш с тях,за да не береш ядове после.Сегашния ти предусилвател е от такъв Маршал с какъвто свири Слаш от Гънс н Роузес и горе долу можеш да добиеш представа как ще звучи,въпреки че ако успееш да изкараш от тоя усилвател саунда на гънс ще имаш голямо бъдеще! :greenangel:

 

За крайното стъпало - за 50W ще са ти нужни поне 4 ел84,които ще трябва да работят в доста изнасилен режим,още повече,че със сегашните ти трафове се съмнявам,че ще можеш да го реализираш.Най-добре ако трафовете/и джоба/ ти го позволяват се ориентирай към по-мощни лампи.

 

А каква сърцевина си изпозлвал за изходния траф?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споменаваш Marshall Valvestate 8240 - имаш или сте го чували със съквартиранта.

Тази серия на Маршал е точно серията за звука на Чък Шулдинър от Дет - защо ти е да се мъчиш с изцяло лампов амп да изкараш звук който се изкарва с лекота от Хибриден амп?

 

схемно решение без диоди , което вади резачките на Death , но да е лампово , без операционни усилватели и други подобни бози.

 

ами схемното решение за усилвател който да вади звука ,който явно търсиш е - точно с диоди

и други подобни бози...

 

Звука на Пантера е от транзисторен амп , на Дет - от Велстейн - конкретно Маршал Велвстейт 100 - глава с 4 х 12 колона. Лапмовият звук е малко по - друг. Няма лощо да си направиш амп щом си решил - а дали ще посигнеш целите си и на кава цена - ще си наясно на края на проекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Много благодаря на всички за помощта. Определено доста неша ми се изясняват и концепцията ми започва да се изчиства.Малко по късно тази вечер ще постна сехмата на това което имам като концепция в момента.

 

Това ли имате в предвид под меса буги дуал рект?

dualrec1.gif

 

Относно мощността:

Тая мощност която имам в момента със 2 ЕЛ84 и този траф ми е пре достатъчна на момента. Кубето ще се ползва като финален продукт за свирене в репетиционна и за персонален монитор озвучен от микрофон по концерти. Няма нужда да е повече от 20-50W.Причините са две. Истински добрия звук съм чувал че илиза като го надуеш добре кубето , а ако е много мощно няма да може да се усилва достаъчно щото ще заглушава останалите инструменти.

Втората причина че ако е много мощно говорителите стават повече , захранването също. Моя човек иска да има все пак някаква мобилност:offtopic-001:

Пък и цената ще подскочи двойно за 3-6 dB в повече :spam:

 

Отивам да рисувам схемата като съм готов ще я постна за по реална представа какво правя:ban:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го Power Amp-a.Това е нещото което в момента свири и от което съм доволен като цяло.

 

poweramp.JPG

 

Всички електролитни кондензатори са шунтирани с 47нФ МКP.

За драйверна лампа пробвах с ecc83 , 6Н23П ,6Н1П, 6Н2П. 6Н1П най ми хареса като звук. Най - ясен и жив е с нея звука за мен.

Преходните са 22нФ МКP10 на WIMA.Мисля експериментално да ги вдигна до 100nF само тук.Ще видим какво ще се получи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Намери по-свястна схема и таблицата на истинност за различните канали и си направи схемата за червения канал/освен ако не предопчиташ да го направиш с релета както си е/.Можеш с някакво ключе да байпасваш част от схемата за да имаш все пак и някакъв чист канал.

 

От личен опит ти казвам че с 2Хел84 си за никъде.Аз съм с такъв усилвател и с 2Х12 Celestion говорители с чувствителност 97дб и ме заглушават както си искат.За по-спокойно свирене и по-тих барабанист става,но за тресня издъхва.Сега си направих транзисторен усивлател ~60 Вата и с него е къде-къде по-добре от към сила,но не и от към звук.

С какви говорители ще се ползва тоя усилвател?

 

Ако под "преходни" имаш в предвид разделителните кондензатори между драйверното стъпало и крайните лампи,по-добре не ги вдигай на 100нФ,защото има опастност да се появи явлението "блокинг дисторшън".

 

Виж този сайт в секцията TECH INFO има много полезна информация,която може да ти спести много псуване и ядове.

Редактирано от bratmito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такаа подкрепям мнението на metalhammer за изходните трафове и изчисляването - ако нещо не е както трябва рано или късно ще ти заминат или лампите или трафа или и всичко накуп ;)

 

за метълски звук - правил съм маршал 2204 (jcm800), 1959 (plexi) и 18 ватовия (със ел84ките), като нито един от тях не вади метълски звук - далаверата се получава в комбинация с крайно стъпало с ел34, което също криви като е яко набичено, обаче за dual rectifier или soldano slo 100 не е така - схемата, която е една и съща (на дуал е задигната от сло-100) е проектирана да работи с чисто крайно стъпало - тези усилватели са със 6L6, които не кривят и в резултат на ва се получава много як метълски звук при поносимо (или малко) усилване. Препоръчвам да направиш солданото, защото е изчистено от ключета и други подобни глупости. Ето я СХЕМАТА. А и още нещо - ако някога решиш да правиш усилвател с канали не се занимавай с релета - тези които се намират в бг пукат отвратително когато превключват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за критиката:)

Само за мощността пак няма да се съглася с теб. 60W Транзисторен усилвател свири "3 пъти по-силно" от 20W Лампов.Само че това 3 пъти се равнява на точно 4.5 дб в конкретния случай. Освен това динамиката на ламповия усилвател винаги е по голяма и от там идва и усещането за по голяма мощност. Разликата е минимална. Целта ми не е да споря. Просто прилагам технически доводи.

 

Ето и пред-а така както си го мисля.

preamp.JPG

 

Съжелявам ако е дребно , но нямам хостинг за да кача цялата картинка.

От тая схема ми е реализиран само последния триод заедно с тонкорекциите. Останалото е нереализирано , затова и седят празни режимните резистори и кондензатори на лампите. Ще пробвам , ще слушам , ще избирам.

 

Почти нищо не ми коства след като направя тази версия , да забия още 3 цокъла на корпуса и да направя и пред-а на Меса - Бугито. Които се хареса повече на китариста той ще остане:)

 

Сайта е супер , благодаря много ;)

 

PS. Говорителя е един , Динавокс неизвестен. Теоретично има доста голяма вероятност да си остане с него иначе ако има пари може и някой Селестън.

Бях харесал едни 100db Обертон-и с потенциал за Опън Бафъл(каквито са повечето кубета) но не знам какъв ще им е звука като за китара. Някой има ли наблюдения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кръстака, схемата която бях постнал по-горе е на хай-гейн преамп. Пробвал съм е и звучи наистина много метълки- става идеално за дет метъл. Като плюс е, че е само с лампи -all tube дет се вика.

 

Относно твоето решение с диодите - пробвай го. Както каза ТОНИ - не е важно каква е схемата а как звучи тя. И аз съм на това мнение отдавна. Това което се сещам в схемите за кривене с диоди е, че е по-добре да се ползават шотки диоди и то нечетен брой (за да се получат четни хармоници) отколкото добре познатите силициеви диоди ала 1n4148. Можеш да пробваш и със светодиоди или с германиеви диоди. Всички те звучат различно.

 

Лично мнение (не искам да ангажирам никой с него) е, че пасивните тонкоректори ала маршал-фендер са малко калпави: много плитки корекции които са усещат само при усилен усилвател на макс. Аз лично харесвам много повече решението с baxandall тон коректор каквото е например при ламповите усилвателите Ampeg и при много други.

 

ПС: за безплатно качване на картинки погледни в долния ляв ъгъл на този форум ;)

Редактирано от Nikifena
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.