Кръстака Публикувано Ноември 20, 2007 Публикувано Ноември 20, 2007 Значи имам си аз един съквартирант, вманиачен китарист, който отдавна ми врънка че няма кубе, и няма на какво да свири. Той свири основно дед метъл , групи като Death , Cynic. Та като цяло за него започнах да творя едно лампово кубенце с идеята да достигна до звук подобен на Marshall Valvestate 8240,който и двамата сме чували и който пък в последствие се оказа че е малко далечко от лампите(с една единствена лампа в преусилвателя) Та като цяло идеята ми беше да събера 50W-во кубе , с крайно стъпало с ЕЛ84, предусилвател с отделни стъпала за tone корекциите, distortion , вход. The 25th Anniversaries - от тук гледам дисторшън частта 1917 - 20W Marshall - от тук гледам Входовете Крайното стъпало и тон корекциите са по друга маршалска схема която в момента не мога да намеря (!?) Трафа ми изходния ми го нави един приятел. До тука съм го запалил крайното стъпало , с драйвера и тонкорекциите. Отоплението на лампите в момента ми е отделно за мощтната част и за преампа, в последствие смятам да го деля поотделно за всяка лампа. Анодното ми е 400V , диодно изправено , с дросел и снубер на няколко стъпала. Вързал съм го към един гол говорител Динавокс от някакво старо кубе. Звука е много як , на чисто звучи много красиво. Тъй като не ми е готово още стъпалото с резачката ползваме резачка от едно педалче Boss MetalZone. За резачка звучи доста добре. Може би малко състейна още трябва да се подобри. Като цяло като се усили повечко има и доста брум , но в повечето случаи е доста доста по - малък от самия полезен сигнал и като намалиш за нормално свирене изобщо не се чува. Та като цяло пускам тази тема с идеята , че приемам всякакви критики , предложения и идеи по правенето на това кубе. Ако вие сте правили нещо подобно и сте срещнали някакъв начин за подобряване на звука или пък има някакви тънкости , ще ви бъда много благодарен ако ги споделите. Благодаря на всички за вниманието! Цитирай
metalhammer Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Като начало добре дошъл във форума . Първо! Ламповата схемотехника се реализира с високи напрежение ОПАСНИ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЕ ! Ако не се чуствате сигурни по добре не си играйте на руска ролетка! Сега по темата. Поста ти е доста объркан. Не съм виждал усилвател 50 вата с el84 -имаш някаква грешка. Най добре дай схема на това което си направил и тогава да коментираме. Някой от нас наистина се занимават с DIY tube amps - ако те интересуват старите неща ползвай търсачката. Дими Цитирай
Кръстака Отговорено Ноември 20, 2007 Автор Отговорено Ноември 20, 2007 Здравей като цяло идеята ми се изяснява в процеса на правене. Дали е 20 или 50W ще се разбере в последствие. Като цяло изходния ми траф си е самоделка и от него също доста зависи изходната мощност. А крайните лампи лесно ще се заменят с ЕЛ34 или дори КТ88 с оглед на това че за всички тях използват един и същ драйвер. Хубавото на ламповите стъпала е че са сравнително независими едно от друго. Не е нужен кой знае какъв синхрон между всяко стъпало на пред усилвателя. Един вид всяка лампа ми става като отделно стъпало и си я гледам от тази схема от която най много ми е харесала. Другото е че много трудно се чупят и свирват почти винаги. Как свирват е вече друг въпрос Идеята е да се пробват много варианти , като най добре звучащия вариант да остане и да се реализира твърдо.В момента всичко ми е на дървено шаси лесно и удобно за всякакви промени. Като се стигне до краен вариант ще мине на алуминиево и ще се направи здраво като за метал концерти.Не съм привърженик на директното копиране на схеми , най - малкото че се губи принципа на "направи си сам". Между другото , какъв цвят светодиоди препоръчвате за резачката на лиида? Аз си мислех за червени. И другия въпрос според вас Send/Recive-то преди или след тон коректора е по добре да се направи. Въпроса е не толкова от техническа. Идеята е дали са нужни корекции след външните педали и т.н. А ако тонкоректора е преди сенд-а ще може сенда да се ползва за LineOut също. PS. За 400-те волта потвърждавам предупреждението! Който не е наясно какво прави да не се опитва да го прави. Цитирай
metalhammer Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Taka полека че ми се изправя косата ! Всяка лампа има определени характеристики - като допустимо анодно напрежение , определен омически товар на изходния трансформатор (за крайните ламби). Тва са пълни глупости да заменяш el 84 с ел 34 примерно ! Още по малко с kt 88 Всеки изходен трансформатор се пресмята и изработва за определена крайна лампа! ^Не може току така да си подменяш определени лампи - твърдението ти ми звучи като свободно съчинение.... Диодите в посочения преамп са много глупаво решение.Опит на маршал да вкарат нова китарна схемотехника - доста неуспешен според мен. Има къде къде по добре звучащи преампи без никакви диоди в тях. За сенд ретърна - някой производители го слагат преди тонкоректора други след. Важно е обаче да бъдат съгласувани изходни входни нива и импеданси ! И последно 400 волта са множко за el84 ако свирят в момента няма да издържат дълго ! Дими Цитирай
Nikifena Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Има къде къде по добре звучащи преампи без никакви диоди в тях. ETO един изпитан преамп само с 2 лампи който криви достатъчно като за дет метъл. Цитирай
Кръстака Отговорено Ноември 20, 2007 Автор Отговорено Ноември 20, 2007 (Редактирано) Ех.. 400V са ми на първия кондензатор , от там през дросела и първичната на изходния траф спадат до към 370В@50мА. EL84 тествано държи без проблеми на 380В без да и се съкращава много живота.В крайна сметка така официалните схеми на Маршал масово карат на такива напрежения , така че не мисля че ще и е по кратък живота от колкото в някой оригинален Маршал . Пък и изтормозения режим подпомага да се постигне добрия китарен звук все пак. За крайните лампи може би не се изразих правилно , за което се извинявам. На много места в интернет е описана методика за изчисляване на работните режими за SE и Push Pull усилватели. В зависимост от товара(импеданса на трафа) и вътрешното съпротивление на лампата се избира режим в който ще работи , рисува и се товарната права и от там нататъка вече е ясно каква мощност ще получим и какви преднапрежения трябва да подадем. Не казвам че КТ88 , ЕЛ34, ЕЛ84 са еднакви. Казвам че биха могли да се натаманят да свирят с един и същ изходен траф при различни режими.Надявам се че поста ми не предизвиква някакво напрежение. Аз не съм тук за да споря или да показвам някакви знания. Дойдох тук с идеята да почерпя от вашия опит с музикантски лампови усилватели и китарни ефекти. За диодите. Бихте ли споделили някакво схемно решение без диоди , което вади резачките на Death , но да е лампово , без операционни усилватели и други подобни бози. Стремежа е към силно изразен лампов звук със здрава резачка като за Траш и Дед Метал. ЕДИТ: Niki , това по нищо не се различава от 1917 - 20W-вия Маршал, говорим за преда. Само че това е драйв, не дист. Или аз нещо не ги разбирам? Редактирано Ноември 20, 2007 от Кръстака Цитирай
metalhammer Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 По принцип крънча на Marshall jcm800 2204 си е метълски но за тва спомага цялостното звучение на изделието, преампа е само част от веригата. В твоя случай обаче се иска хай гейн амп! Ето една стара тема от мене: http://forum.muzikant.org/index.php?showto...%EB%FE%F6%E8%FF Няма смисъл да се повтарям . Дими Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Смени концепцията на предусилвателя.Направи предусивлател от Soldano SLO100 или Mesa/Boogie Dual Rectifier.Също така и схемата която ти даде Nikifena става,като в тоя същия сайт има и много писания как да го направиш с по-модерно,метълско звучене.За схеми с голямо осилване си има чалъми за да се предпазиш от самовъзбуждания и брумове.Най-добре е първо да се запознаеш с тях,за да не береш ядове после.Сегашния ти предусилвател е от такъв Маршал с какъвто свири Слаш от Гънс н Роузес и горе долу можеш да добиеш представа как ще звучи,въпреки че ако успееш да изкараш от тоя усилвател саунда на гънс ще имаш голямо бъдеще! За крайното стъпало - за 50W ще са ти нужни поне 4 ел84,които ще трябва да работят в доста изнасилен режим,още повече,че със сегашните ти трафове се съмнявам,че ще можеш да го реализираш.Най-добре ако трафовете/и джоба/ ти го позволяват се ориентирай към по-мощни лампи. А каква сърцевина си изпозлвал за изходния траф? Цитирай
TONY Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 Споменаваш Marshall Valvestate 8240 - имаш или сте го чували със съквартиранта. Тази серия на Маршал е точно серията за звука на Чък Шулдинър от Дет - защо ти е да се мъчиш с изцяло лампов амп да изкараш звук който се изкарва с лекота от Хибриден амп? схемно решение без диоди , което вади резачките на Death , но да е лампово , без операционни усилватели и други подобни бози. ами схемното решение за усилвател който да вади звука ,който явно търсиш е - точно с диоди и други подобни бози... Звука на Пантера е от транзисторен амп , на Дет - от Велстейн - конкретно Маршал Велвстейт 100 - глава с 4 х 12 колона. Лапмовият звук е малко по - друг. Няма лощо да си направиш амп щом си решил - а дали ще посигнеш целите си и на кава цена - ще си наясно на края на проекта. Цитирай
Кръстака Отговорено Ноември 20, 2007 Автор Отговорено Ноември 20, 2007 Здравейте, Много благодаря на всички за помощта. Определено доста неша ми се изясняват и концепцията ми започва да се изчиства.Малко по късно тази вечер ще постна сехмата на това което имам като концепция в момента. Това ли имате в предвид под меса буги дуал рект? dualrec1.gif Относно мощността: Тая мощност която имам в момента със 2 ЕЛ84 и този траф ми е пре достатъчна на момента. Кубето ще се ползва като финален продукт за свирене в репетиционна и за персонален монитор озвучен от микрофон по концерти. Няма нужда да е повече от 20-50W.Причините са две. Истински добрия звук съм чувал че илиза като го надуеш добре кубето , а ако е много мощно няма да може да се усилва достаъчно щото ще заглушава останалите инструменти. Втората причина че ако е много мощно говорителите стават повече , захранването също. Моя човек иска да има все пак някаква мобилност Пък и цената ще подскочи двойно за 3-6 dB в повече Отивам да рисувам схемата като съм готов ще я постна за по реална представа какво правя Цитирай
Кръстака Отговорено Ноември 20, 2007 Автор Отговорено Ноември 20, 2007 Ето го Power Amp-a.Това е нещото което в момента свири и от което съм доволен като цяло. Всички електролитни кондензатори са шунтирани с 47нФ МКP. За драйверна лампа пробвах с ecc83 , 6Н23П ,6Н1П, 6Н2П. 6Н1П най ми хареса като звук. Най - ясен и жив е с нея звука за мен. Преходните са 22нФ МКP10 на WIMA.Мисля експериментално да ги вдигна до 100nF само тук.Ще видим какво ще се получи. Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 (Редактирано) ^ Намери по-свястна схема и таблицата на истинност за различните канали и си направи схемата за червения канал/освен ако не предопчиташ да го направиш с релета както си е/.Можеш с някакво ключе да байпасваш част от схемата за да имаш все пак и някакъв чист канал. От личен опит ти казвам че с 2Хел84 си за никъде.Аз съм с такъв усилвател и с 2Х12 Celestion говорители с чувствителност 97дб и ме заглушават както си искат.За по-спокойно свирене и по-тих барабанист става,но за тресня издъхва.Сега си направих транзисторен усивлател ~60 Вата и с него е къде-къде по-добре от към сила,но не и от към звук. С какви говорители ще се ползва тоя усилвател? Ако под "преходни" имаш в предвид разделителните кондензатори между драйверното стъпало и крайните лампи,по-добре не ги вдигай на 100нФ,защото има опастност да се появи явлението "блокинг дисторшън". Виж този сайт в секцията TECH INFO има много полезна информация,която може да ти спести много псуване и ядове. Редактирано Ноември 20, 2007 от bratmito Цитирай
Overdrive Отговорено Ноември 20, 2007 Отговорено Ноември 20, 2007 такаа подкрепям мнението на metalhammer за изходните трафове и изчисляването - ако нещо не е както трябва рано или късно ще ти заминат или лампите или трафа или и всичко накуп за метълски звук - правил съм маршал 2204 (jcm800), 1959 (plexi) и 18 ватовия (със ел84ките), като нито един от тях не вади метълски звук - далаверата се получава в комбинация с крайно стъпало с ел34, което също криви като е яко набичено, обаче за dual rectifier или soldano slo 100 не е така - схемата, която е една и съща (на дуал е задигната от сло-100) е проектирана да работи с чисто крайно стъпало - тези усилватели са със 6L6, които не кривят и в резултат на ва се получава много як метълски звук при поносимо (или малко) усилване. Препоръчвам да направиш солданото, защото е изчистено от ключета и други подобни глупости. Ето я СХЕМАТА. А и още нещо - ако някога решиш да правиш усилвател с канали не се занимавай с релета - тези които се намират в бг пукат отвратително когато превключват Цитирай
Кръстака Отговорено Ноември 20, 2007 Автор Отговорено Ноември 20, 2007 Благодаря за критиката Само за мощността пак няма да се съглася с теб. 60W Транзисторен усилвател свири "3 пъти по-силно" от 20W Лампов.Само че това 3 пъти се равнява на точно 4.5 дб в конкретния случай. Освен това динамиката на ламповия усилвател винаги е по голяма и от там идва и усещането за по голяма мощност. Разликата е минимална. Целта ми не е да споря. Просто прилагам технически доводи. Ето и пред-а така както си го мисля. Съжелявам ако е дребно , но нямам хостинг за да кача цялата картинка. От тая схема ми е реализиран само последния триод заедно с тонкорекциите. Останалото е нереализирано , затова и седят празни режимните резистори и кондензатори на лампите. Ще пробвам , ще слушам , ще избирам. Почти нищо не ми коства след като направя тази версия , да забия още 3 цокъла на корпуса и да направя и пред-а на Меса - Бугито. Които се хареса повече на китариста той ще остане Сайта е супер , благодаря много PS. Говорителя е един , Динавокс неизвестен. Теоретично има доста голяма вероятност да си остане с него иначе ако има пари може и някой Селестън. Бях харесал едни 100db Обертон-и с потенциал за Опън Бафъл(каквито са повечето кубета) но не знам какъв ще им е звука като за китара. Някой има ли наблюдения? Цитирай
Nikifena Отговорено Ноември 21, 2007 Отговорено Ноември 21, 2007 (Редактирано) Кръстака, схемата която бях постнал по-горе е на хай-гейн преамп. Пробвал съм е и звучи наистина много метълки- става идеално за дет метъл. Като плюс е, че е само с лампи -all tube дет се вика. Относно твоето решение с диодите - пробвай го. Както каза ТОНИ - не е важно каква е схемата а как звучи тя. И аз съм на това мнение отдавна. Това което се сещам в схемите за кривене с диоди е, че е по-добре да се ползават шотки диоди и то нечетен брой (за да се получат четни хармоници) отколкото добре познатите силициеви диоди ала 1n4148. Можеш да пробваш и със светодиоди или с германиеви диоди. Всички те звучат различно. Лично мнение (не искам да ангажирам никой с него) е, че пасивните тонкоректори ала маршал-фендер са малко калпави: много плитки корекции които са усещат само при усилен усилвател на макс. Аз лично харесвам много повече решението с baxandall тон коректор каквото е например при ламповите усилвателите Ampeg и при много други. ПС: за безплатно качване на картинки погледни в долния ляв ъгъл на този форум Редактирано Ноември 21, 2007 от Nikifena Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.