Overdrive Отговорено Януари 23, 2008 Отговорено Януари 23, 2008 след като Евтим не може да издаде някой може ли да каже лесен начин за стесняване на прорезите - имам един гриф който ще рефретвам нататък - в момента съм смъкнал старите прагчета но каналите са много широки също според пишещите в темата - как е по-добре - прагчето предварително да се изреже и изпили грубо колкото голямо трябва да бъде - някой даже махат от долната част, която се набива в двата края на прагчето и после попълват отстрани с нещо каналите или е по-добре да се наблъска и на място да се реже и оформя?? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 23, 2008 Отговорено Януари 23, 2008 Зависи дали искаш металните краища да се виждат. Ако не-можеш да ги изпилиш внимателно, и да запълниш отстрани с лепило, смесено със стърготини, примерно. За запълването на каналите - помисли, и сам ще откриеш начини. То начина не е един... Цитирай
vlex Отговорено Януари 23, 2008 Отговорено Януари 23, 2008 Бе, понякога не е до желание само - когато има байндинг лайсна е логично да се режат краищата на монтажния кант на фрет телта, за да може да не пречат след слагането на байндинга. Иначе методи за стесняване - много, че дори и слагане на 2 броя лайсни от тънък фурнир, което аз лично не бих препоръчал, защото ще бъде с жилки напречно на фборда и няма да хване добре пва/епокси или каквото друго лепило се ползва. А са две, за да не се измести центъра на коронката на прагчето и съответно да зафалшивее на конкретната позиция... Има и други начини, но кой е най-оптимален и добър е добър въпрос Поздрави, Влад Цитирай
ruidolff Отговорено Януари 23, 2008 Отговорено Януари 23, 2008 Боги, 1. Почисти грифа. 2.Изравни го, ако трябва, и пак го почисти с четка и силно продухване. 3.ИЗМЕРИ С ШУБЛЕР широчината на крачето на прагчето с точност поне 0,025 мм. 4.ИЗМЕРИ С ЛУФТОМЕР широчината на старите прорези и чак тогава ПРЕЦЕНИ дали каналите са широки. 5.Когато използваш същия тип прагчета и прорезите са леко разширени измести новото прагче в прореза така, че контраръбовете на крачето да са на ново място. 6.Ако прорезите са още по-широки тогава обърни прагчето върху заоблена повърхност, покрита с парче плат, и с почукване с тежък нож НАЗЪБИ ОТДОЛУ КРАЧЕТО на прагчето - колкото повече го назъбваш, толкова повече крачето на прагчето се разширява. 7. Ако прорезите са още по-широки НАМОКРИ ГИ С ТОПЛА ВОДА или с воден разтвор на туткал - дървото набъбва и прореза се стеснява, а туткалът го слепва и го заздравява 8. Ако прорезите са още по-широки ще трябва да ги шпакловаш с кит от дървесен прах и лепило - най-добре туткал, защото лесно се измива и не оставя никакви следи. 9.Сега ще трябва да нарежеш нови прорези с ПОДХОДЯЩ пасвател . Пробвай на твърди парчета дърво пасвателя и прагчетата - те трябва да се забиват добре в прореза. 10.Обикновено прагчетата се коват и после се обрязват със секачки отстрани. Изпиляват се наравно с бордовете на фборда - Евтим писа за това. Аз правя така: От левия край оформям прагчето на малък гумен диск с шкурка и го заковавам отляво надясно. После отрязвам стърчащия десен край и пиля само него. 11. За коването на прагчета - вземи един гумен чук от ТВЪРДА гума и добре ИЗРАВНИ челото му със шлайфане. Пробий в главата на чука внимателно няколко отвора с Ф10-14 и набий в тях оловни парчета, докато стане към 300-400 грама. Гледай страната с която чукаш да е по-тежката, а не обратно. Предната страна на чука си остава гумена, зад нея се пробиват отворите за оловото. Аз ползвам меден чук към 5-600гр., но той е излишен лукс за теб. Тренирай върху едно твърдо парче и кови старите извадени позиции, докато станат добре, тогава новите.Рудолф Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 24, 2008 Отговорено Януари 24, 2008 Важно е също така, каналите да не са твърде тесни, тъй като това ще огъне грифа наопаки след оставянето на позициите. Ако изравнявате грифа, май е най-правилно да го изравните в такова положение на тръсрода, в което той седи сравнително прав. Всякакво прекомерно отнемане от фингърборда е нежелателно. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.