bassiscotta Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Живи и здрави да сме, другото ще си дойде на мястото някой ден! Поздрави, Петър П.П. Ако не представлява проблем, бих се радвал всичките ми постове от тази тема да бъдат изтрити. ман, афекта не помага. имаш си определено виждане по въпроса и то си е твое. простио тука се дискутира кое какво, за да се намери правуилния път. ето си си склонен, дори ще бъдеш щастлив ако ти с еизтрият постовете от тази тема. което до някъде подсказва, че ти не си склонен на компромис. тва е хубаво, ноп защо си станал музикант? какво всъщност трябв ада бъде един музикант? да свири за пари, да твори, да продава, какво точно. щото според мен трябва да има баланс в всичко. ти хем искаш да твориш, хем искаш да лишиш хората от нещата, които правиш без да им даваш шанс да се запознаят с теб първо и после да кажеш ' тва съм аз' моя труд струва толкова. аз например няма да те наема да те пртедставям на моята пъблика, ако съм промотър. просто усещам, че винаги ще имам проблеми с теб. а когато не можеш да се разбереш нормално с даден човек, независимо какъв е и колко е надарен няма сми да се прави бизнес. има интернет сега. не ти е нужен нито издател, нито магазин, а и списания не са ти нужни да се рекламираш. за радио и телевизия д ане говорим- майспейс , ютюб и тн. но от тук нататак стигаме до един друг въпрос за нузикалния биз, как ще изпъкнеш след като в света има един милион китариста, които свирят не по-лошо от теб. нали става въпрос за авторска музика, не за кавъри. милси малко. даваш за да получаваш. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 (Редактирано) Единственото, което исках да кажа по тази тема е, че музикалният бизнес съществува от повече от век. И в някои държави са се утвърдили определени системи за заплащането на музикантите, според това, което предлагат. Това, което се дискутира в тази тема се е дискутирало в САЩ преди 100 години. С изключение на няколко неща, касаещи музикалното образование. Склонен съм на компромис, но аз тук не виждам ясно и точно изразено мнение! От 16 страници изписано по темата все още не мога да видя някой, който адекватно да изкаже мнението си за заплащането на музикантите, изпълняващи авторска музика! Виждам само мрънкане, недоволство, несъгласие, хващане за конкретна дума от 6 абзаца пост и т.н. Това е конкретната причина да искам да се откажа от тази дискусия. Защото такава реално не съществува! Аз казвам нещо ясно изразено и подплатено с достатъчно примери и информация за музикалният бизнес, и вместо да получа отговор, аргументиран и ясно формулиран, виждам само някакви цитати на една-две думи от моите постове и някакви лични нападки, от някои хора, на които света им е крив, че имат по 5 човека публика, а свирят на вход. Мисля, че всеки разумен човек може при разглеждането на темата да види кой е дал смислени мнения и кой само си чеше езика и заяжда. Държа да отбележа, че в комуникирането в писмен вид е напълно в рамките на нормалното да се поддържа добрият етикет, за да може да се проведе нормална дискусия, в която всеки уважава останалите. Винаги съм бил привърженик на това, и смятам, че то е израз на обща култура. А да се водим музиканти и да претендираме, че правим изкуство и да сме без обща култура, и още по-зле - без музикална обща култура...това говори лошо. Ще цитирам книгата на Ангел Везнев, а мисля, че и той самият беше цитирал някой: Няма нищо срамно да си некомпетентен в някоя област, но да си некомпетентен в областта, в която работиш - това говори лошо. И накрая да обобщя, тъй като това наистина ще бъде последният ми пост по тази тема: Аз не се боря за нищо. На мен положението в момента със заплащането на музикантите в БГ ми се струва адекватно. Аз получавам толкова, за колкото предлагам продукт. Който предлага нискокачествен продукт няма да получава добро заплащане. И въпреки това, съм твърдо ПРОТИВ каквито и да е напъни в посока "предоговаряне на отношенията група-клуб", чрез някакви неформални организации. Поради простата причина, че това ще доведе единствено до две неща: 1.Нищо или 2.Тотална липса на желание и на малкото места, които дават сцена за жива музика да продължават да го правят. Единствената причина, поради която съм на това мнение е, че е по-добре да не се прави нищо, отколкото да се действа НЕАДЕКВАТНО. А в последните 16 страници съвсем ясно се вижда, че никой не успя да представи адекватно мнение какво трябва да се направи. Споделих своето виждане, което е базирано на нещата, които съм учил и продължавам да уча в областа на музикалният бизнес, както и на нещата от личният ми опит като музикант. Искам отново да кажа, че вината за създалата се олелия е изцяло моя. Абсолютно неудачно представих как е положението на музикалният бизнес по света и как би трябвало да е в България. Повечето хора, които пишат в тази тема нямат изгода от това. Съотвено няма как и да приемат тези факти. Вината е изцяло моя, трябваше да съобразя това, преди да пиша! Извинявам се още веднъж и искам да се изтрие казаното от мен по темата, тъй като то няма как да отговаря на желанията на пишещите тук. Явно целта на тази тема е съвсем различна от това, което съм разбрал погрешно. Никога не съм изтъквал или казвал, че "изучилият" се музикант е по-добър от "неизучилият" се. Това е вашето тълкуване на думите ми. Имате право на него. Както и аз имам право да се оттегля от дискусията. Ще завърша поста си с една сентенция. Тя касае факта, че тук се опитвате да избистрите нещо, което в другите държави е измислено преди век. Глупавият човек се учи от грешките си, а умният - от грешките на другите. Успех на всички, Петър Редактирано Февруари 11, 2008 от kitaratapesho Цитирай
temerut Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Явно колегата не се е сблъсквал с проблемите в Българските клубове за това му е простено. Вече повече от 10 години се разправяме с разни кебапчии дето се опитват да въртят клубове те за това и фалираха по голямата част от 20-25 останаха 3-4 работещи незнайно до кога ще изкарат и те Истината е че на никой не му се свири на вход особено през седмицата когато всички са на работа и в клуба влизат 5-6 или 10 човека На собствениците не им се плаща на твърдо щото нямало хора А според вас едно заведение ако няма клиенти заради самото заведение гадно място лошо обслужване и ред други. Която група и да свири пак трудно ще накара някой да ходи там камо ли в куц ден . Чао и успех. Цитирай
Dikata Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 не мога и аз да не рекна едни хави....едно време ,средата на 90,когато отваряха така наречените клубове,аз се скьсвах от свирене в тях по 1-2-3 пьти на седмица,което за тогава беше много.та не е това важното,а това,4е нещата не се промениха много за 10 години.хавата в нашите клубове не опира до това дали си учил музика или не,а до това колко хора и за колко участиа ги сьбираш и задьржаш като клиенти.независимо дали групата е читава или не-ако сьбираш много хора си на твьрдо,ако сьбираш малко-на вход.и вьобще не става дума за качеството.които е обикалял,свирил и гледал знае,че хора като стьрн,холдсуьрт,хендерсьн и други велики китарджии брулят на вход!!!!!!!и то за много малко кинти.абе хора -БЬЛГАРИН В НОРВЕГИЯ ВАДИ ПОВЕЧЕ ОТ НЯКОИ ВЕЛИКИ в щатите.затова мисля,че скоро нищо няма да си доиде на мястото или поне докато сме по-млади и ни се свири. има една истина-познавам около 5-имата китаристи бьлгари(някои от тях са отдавна в чужбина),които НАИСТИНА могат да свирят на световно ниво- винаги си личеше таланта и преди и след муз.образование.те някои още го нямат.и не говоря за некви хора,които извадили 3 сола на някои си ....та за тия хора и в понеделник даже винаги се намираха хора да доидат в клуба и да слушат!!! евала на образовалите се музикално-това е супер,но мисля ,4е за сегашното положение,за сьжаление,това не им помага много за хонорарите по бг клубовете.пьк дано да греша нещо,дано се е пооправила малко хавата... Цитирай
Stringer Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Явно колегата не се е сблъсквал с проблемите в Българските клубове за това му е простено.Вече повече от 10 години се разправяме с разни кебапчии дето се опитват да въртят клубове те за това и фалираха по голямата част от 20-25 останаха 3-4 работещи незнайно до кога ще изкарат и те Истината е че на никой не му се свири на вход особено през седмицата когато всички са на работа и в клуба влизат 5-6 или 10 човека На собствениците не им се плаща на твърдо щото нямало хора А според вас едно заведение ако няма клиенти заради самото заведение гадно място лошо обслужване и ред други. Която група и да свири пак трудно ще накара някой да ходи там камо ли в куц ден . Чао и успех. Добре де дявол да го вземе... ти като си се сблъскал какво си направил!!! Това че толкова клубове са фалирали не е изобщо добре за групите (ЛОГИЧНО)... Айде сега ВСИЧКИ ... Нека прочетем няколко поста назад и да видим какво правим по въпроса. Защото Пешо е прав! Само се хващаме за думички... Въпроса (пак ще го кажа) не е ВХОД или ХОНОРАР ,а ХОРА или ДА!!! Без хора в клубовете няма никой да е доволен и никой няма да вземе пари. Айде сега за да не пиша пак погледнете предния ми пост и си кажете мненията по предложението и дали НИЕ музиканчичииии можем да го наложим. П.П. Ако тази тема продължава с пълна скорост към нищото то по-добре да се затвори ,че да не се ядосваме. Надявам се това да не се получи. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 (Редактирано) Връзката м/у свирене на вход и музикален бизнес - аз я виждам по този начин: Според мен проблема е, че говорите за музикален бизнес без да сте в него изобщо. Какво имам в предвид - ами аз никога не съм чувал за вашата банда... За да сте в музикалния бизнес, трябва да имате нещо на музикалния пазар. Най-добрият вариант е клип на песен, който да се върти по медиите. След като натрупате нужния интерес, тогава ще имате и публика. Ако си известна банда/изпълнител и в кръчмите ще изкарваш повече пари от останалите (неизвестни). Проблем е също така, че музиканти, които не се занимават професионално с музика, нямат ищаха да се занимават с тези неща - съдя по собствени наблюдения! Който каже: "да де, ама аз искам да свиря пънк"... и в това време няма ниша за пънк на музикалния пазар - то той няма място на него! Но това е друга тема. Всеки, тук в темата, съди по себе си без да вслуша в другите и да си вземе нужните поуки! Редактирано Февруари 11, 2008 от Ивелин Цитирай
temerut Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Какъв музикален бизнес бе хора ние живеем в България тука рок музиката е табу още от тошово време . Цитирай
Stringer Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Връзката м/у свирене на вход и музикален бизнес - аз я виждам по този начин: Според мен проблема е, че говорите за музикален бизнес без да сте в него изобщо. Какво имам в предвид - ами аз никога не съм чувал за вашата банда... За да сте в музикалния бизнес, трябва да имате нещо на музикалния пазар. Най-добрият вариант е клип на песен, който да се върти по медиите. След като натрупате нужния интерес, тогава ще имате и публика. Ако си известна банда/изпълнител и в кръчмите ще изкарваш повече пари от останалите (неизвестни). Проблем е също така, че музиканти, които не се занимават професионално с музика, нямат ищаха да се занимават с тези неща - съдя по собствени наблюдения! Който каже: "да де, ама аз искам да свиря пънк"... и в това време няма ниша за пънк на музикалния пазар - то той няма място на него! Но това е друга тема. Всеки, тук в темата, съди по себе си без да вслуша в другите и да си вземе нужните поуки! E, вече се отчаях ПОСЛЕДЕН ПОСТ обещавам!!! За това ще говоря конкретни неща... може би ще ме разберете тогава! Групата ми има клип!! Има по две свирения в месеца и то петък и събота. Нямаме проблеми с публиката и нейното количество. НО такива групи са много повече от петъците и съботите в 5-те клуба в София за един месец. Какво правим тогава... свирим през седмицата за да не ни забравят хората. Реклама в интернет до дупка и ако джоба позволява малко флайери. Обаче хората пак малко. На следващия ден по форуми и и-мейли - "Много ми се идваше ама сутринта на работа" или "Много ми се идваше ама Маската/Тукан чак в студентски ,а вие почвате в 00.00 и няма транспорт". И разбира се това са хората които са разбрали за свирнята ,но да си признаем не са много хората които се ровят из форуми и блогове само за да решат къде да се запият вечерта. Ами нали искаме случайни хора да ни чуят и да ни харесат. МУЗИКАЛЕН БИЗНЕС В БЪЛГАРИЯ НЯМА!!! Браво дайте си по една награда за откритието. Конкретни решения бе хора!!! И понеже не може всичко на веднъж(пък и музикален синдикат в България сигурно никога няма да има) нека почнем едно по едно. Аз за сега съм доволен... обаче купуваме нова техника ,репетираме яко ,снимаме клипове ,записваме песни ... Е много скоро аз ще искам да свиря за повече пари и по-често защото съм вдигнал качеството на звука и изпълнението(продукта) както много казаха ,ей тогава ще завалят парите- като си качествен ще стане... ГЛУПОСТИ! Това което ще стане е да си развявам Маршалите и Фендерите за същите пари и пак в същите дупки. Трябват ни хората ,а не клубовете! Клубовете са средство да стигнем до хората. ПРЕЗ СЕДМИЦАТА ДА СЕ ЗАПОЧВА В 20.00 НАЙ-КЪСНО!!! Това според мен е първата стъпка. Чакам мнения. Не заяждания и общи приказки. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 (Редактирано) Stringer, От 20:00 до 22:00 ще свириш на баби с деца! Флайери - това реклама въобще ли е? Не съм гледал клипа ви... Коя е бандата ти? Относно хубавите инструменти - това се прави от любов към музиката! А това къде се ровят хората - не са форуми, да... във всяко заведение (дори пицариите) има книжки с "Програмата"! МАСКАТА - държи я човек, на които кремвиршите са му реалния бизнес, а в МАСКАТА чака да вкара студенти-музиканти от 22-ри и 10-ти блок по "ДЖАПАНКИ" да свирят за по бира! Това са негови думи!!! Еми не става така!... Щом сте на ниво МАСКАТА, защо изобщо говорим за музикален бизнес?! Не чух да споменаваш, че свирите в клубове като Backstage или Swingin' Hall... И не разбрах - като свирите петък и събота вечерта, хората са на работа събота и неделя?! Хм... На бандата ти пожелавам Така или иначе - на този етап в БГ не може да се изкарат големите пари с група. Редактирано Февруари 11, 2008 от Ивелин Цитирай
Stringer Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Stringer,От 20:00 до 22:00 ще свириш на баби с деца! Флайери - това ли ви е рекламата? Не съм гледал клипа ви... Коя е бандата ти? Относно хубавите инструменти - това се прави от любов към музиката! МАСКАТА - държи я човек, на които кремвиршите са му реалния бизнес, а в МАСКАТА чака да вкара студенти-музиканти от 22-ри и 10-ти блок по "ДЖАПАНКИ" да свирят за по бира! Това са негови думи!!! Еми не става така!... Или си в музикалния бизнес, или в селскостопанския! Щом сте на ниво МАСКАТА, защо изобщо говорим за музикален бизнес?! Не чух да споменаваш, че свирите в Backstage или Swingin' Hall... И не разбрах - като свирите петък и събота вечерта, хората са на работа събота и неделя?! Хм... На бандата ти пожелавам - Маската и Тукан бяха примери. В Бекстейдж свирихме на 01.02.2008 последно ,а в Суинга имаме около 10 свирения за последната година. В Маската не свирим от доста време(няма да споменавам причини). Свирили сме в ФЕНС , ТУКАН ,8-бол , 3 проклети уши и всички бивши мазета и столове които се сетиш. Сега айде прочети пак последния ми пост и се върни с нормален отговор ,а не "дай да си мерим..." А в цял свят се свири рано ,НО НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ние тук ще сме накриво. "баби с деца" ... тези деца след година две ще станат на осемнайсет и тогава вече ще е късно. Те вече ще имат резервации в БИАД!!! Ако това което се опитваме да дискутираме тук не ти е интересно или не искаш да помогнеш , прескочи темата. Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 (Редактирано) Това ти казвам - ще имат резервации, защото тази музика (в БИАД) е спонсорирана с много пари. А ние с теб само можем да си пишем у форума! Докато нямаш пари - не можеш да дърпаш конците на музикалния пазар! Това си е от край време... имало го е още по естрадно време. Хората, които диктуват музиката на пазара не са музикантите, а продуцентите. Има една стара приказка - Парата ебе фукарата! Така или иначе винаги имаш право на избор - да свириш за кеф и да нямаш пари, или да свириш за пари и да нямаш кеф! Най-готиния вариант обаче е - да свириш за пари и да изпитваш известен кеф! Тогава е Двете заедно май ги няма често... Редактирано Февруари 11, 2008 от Ивелин Цитирай
Stringer Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Това ти казвам - ще имат резервации, защото тази музика (в БИАД) е спонсорирана с много пари.А ние с теб само можем да си пишем у форума! Докато нямаш пари - нищо не можеш да направиш! Има една стара приказка - Парата ебе фукарата! Е ,добре! Разбрах! Нищо няма да правим... Тогава аз давам едно друго предложение: Затворете темата ,че станахме за смях. Ще си караме кой както може или знае ще завиждаме на чалгата ,че си имат бизнес ,а ние не и така... Съжалявам за жалките си опити ,но може би съм твърде млад и ентусиазма ми е в повече. Извинявам се за безпокойството. Оставям ви в начертаните коловози. Аз ще си пикая срещу вятъра... Простите сме лесни ,умните да му мислят! П.П. Няма да се обяснявам повече. На който му е любопитно да прегледа постовете ми. Който иска да ми види профила... има линк към страница.... До после Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 (Редактирано) Аз на първо време ти предлагам да спреш да цитираш предходни коментари. Най-малкото, щото ги редактирам Виж, аз се кефя, че има хора, които искат да направят нещо по въпроса. Но нека не сме само мечтатели, а и малко реалисти. Като искаш да помогнеш - намери богат меценат, който да продуцира отлична музика от чалгата! Дерзай! от мен!!! Редактирано Февруари 11, 2008 от Ивелин Цитирай
Адам Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Хубаво е,че има смислени опити да се стигне до нещо конструктивно,но разберете,че с това започване от рано и т.н. ти се месиш в политиката на клуба.Вървиш срещу нея,а нашата практика показва,че това не е довело до нищо хубаво.Не искам да ме мислите за 'оня дето само ми противоречи'.В един от предните си постове съм дал пример и аргументация на твърдението си.Решението трябва да устройва и двете страни.Ако съм собственик на клуб къде ми е далаверата да пусна група от 8 часа,за да дойдат 50 ученика и да седят на една кола и сокче до 10:30? Вярно,че няма да са само ученици,но да не забравяме,че е голям процентът на хората,които свършват работа в 7-8.Въпросните дори и да отидат в този клуб едва ли ще изпият повече от 1-2 бири,защото са скапани и им се спи.Не че се заяжда,но през седмицата може да се свири единствено за кеф,с надеждата в крайна сметка няма да си назад. Трудно е да напълниш клуб в понеделник. Това с клипа беше добър пример.Такава реклама не може да ти направи нито 1 чувал флаери,нито 10 списания за музика.НО тук стигаме до един парадокс.От 3-4 години се занимавам с дизайн,а от малко повече от година сериозно и с телевизия.Работя е една от немалките български телевизии,харесва ми и искам да съчетая уменията и възможностите,които имам с музиката,демек да правя клипове.Реших да направя 1-2 клипа абсолютно безплатно.От групата се иска само да си плати мижавия наем на професионалната камера,която съм намерил за супер малко пари,в зависимост от мястото на снимане и осветлението.Не знам дали сте наясно,но един клип,който може да се върти по телевизията струва не по-малко от 4-5 хиляди лева.Така.Дадох си офертата на 3-4 групи.И какво стана ?? Едната не може да се организира да се събере на едно място за един ден,защото един от членовете не живее в София,другата уж се нави .. УЖ,с останалите 1-2 положението е почти същото.Как може такава група да има притенции ?!А това са едни от 'сериозните' клубни и не само клубни групи тук.Идеята ми е,че докато групите не погледнат сериозно на себе си ако ще и в 17:00 да зпаочва да се свири,все тя.Като не те пускат да свириш в силни дни просто няма да свириш,ще се замислиш защо това е така.Ще правиш най-добото за групата си в музикален и бизнес план. Твърдо съм убеден,че първата стъпка не трябва да е в промяна от страна на местата за жива музика,а от стрна на музикантите.Уважавайте себе си и труда си,НЕ СЕ ПОДЦЕНЯВАЙТЕ,но и в никакъв случай НЕ СЕ НАДЦЕНЯВАЙТЕ.Тогава евентуално нещата може да започват да си идват на място./май вече не се повтарям,а се потретвам,както и да е/ Цитирай
Hillbilly Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 Абе,само чешете езици/пръсти в случая,в подписа ми е тъжната истина-тук Рок не вирее. За тези от вас,които не помнят края на 80-те и "зората на демокрацията" - имаше непрекъснато рок концерти по зали,читалища,че и на стадион Академик фестивали се правеха(говоря само за Български групи),клуб 113+ в университета беше винаги пълен,всяка вечер-различен стил музика,и т.н.После излезна Радка-пиратка.. Какво е положението 20 год. по-късно- -Чалга и Поп,което е нормално на пазарния принцип,предвид че масата насеУение е с ориенталско съзнание. А малкото останали рокаджии могат единствено да се радват,че могат да видят поостарелите си идоли на живо.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.