Jump to content
Българският форум за музиканти

Какво мислите за свиренето на вход


Recommended Posts

Това със синдикатите каквото и да си говорим си е голямо изхвърляне.То ако ставаше така .. За Stringer - аз лично не съм останал с впечатлението,че в темата има хора,които искат да се изхранват от музика.Ако има такива - това не е начинът.Темата е пусната поради простата причина,че някои хора искат да се чувстват оценявани не само от публиката.От там нещата малко се завъртяха и тогава се промъкнаха разни политически и според мен напълно необмислени и наизустени мисли /без някой да се обижда,но си е така/.Ние не можем веднъж да се съберем да си видим очите,тръгнахме синдикати чак да правим. :) Аз съм против такива радикални предложения,защото те няма да доведат до абсолютно нищо.За да се промени общото трябва да се започне от частното.Първо си поставете цена и изисквания за собствените си групи,за себе си,променете статуквото в частен план,тогава се обърнете към общата картинка.Аз мисля,че това съм го направил за себе си,същото може да се каже и за групата,в която свиря като цяло.Колко от вас са казвали в прав текст на собственик на клуб 'аз/ние за по-малко от Хлв. няма да свиря/им'?Разбира се Х сумата трябва да е адекватна на това какво предлага групата.Това беше и първоначалната идея на темата.Направете това,пък после ако нещата не са се променили правете синдикати.Така виждам нещата аз.И моля не ми излизайте с това 'тея свирят само кавъри,от къде на къде ше зимат колкото мен,дето иамм 5 авторски песни'.50% от представянето ти в клуба е сценично поведение и контакт с публиката.Не знам защо някои хора си мислят,че това е по-лесно от направята на 2 авторски парчета.Свирил съм пред 10,свирил съм пред 10 000 човека,свирил съм кавъри,свирил съм авторкса музика.Ако не сте го разбрали - един добре изсвирен кавър с едно перфектно сценично поведение и контакт с публиката може да въздейства много по-силно от една перфектно изсвирена авторска песен представена по посредствен начин откъм сценично поведение.До тук по темата кавъри-авторско.Докато се свири по клубове всички са равни.На това най-ниско ниво не може да се прави такава диференциация,или поне не в тази степен,в която някои се опитват.Извинявам се ако съм засегнал някой,но това освен в прав текст,няма как да се каже.

Ок,ти ще си поискаш цената,а като дойде сулю и каже,е,аз ще свиря без пари?Какво тогава,а за манталитета на българина,не съм ли прав?Какво значи политически изказвания,ти не живееш ли тук,не те ли интересува,че те тъпчат?Ние музикантите не сме частен случай,а сме част от този народ и трябва да си търсим правата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Кой и как ще реши, че групата на Чочо или групата на Стефчо Ниския няма да свирят? Синдиката ли? Или шефа на клуба? Защото ако му кажеш, че за групата на Чочо хонорара е 300лв, а за групата на Теди Кацарова е 1200лв (напълно резонна сума), ти как мислиш - той какво ще избере? И това какво променя от сегашното положение?

 

 

Петър

Вече ти отговорих-естествения подбор,а ако Т.Кацарова иска 1200 и това много , ще вземе по-малко,нима младите,добри банди са по-некадърни от нея?А ако тя си ги заслужава ще й ги платят,повярвай ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Кой и как ще реши, че групата на Чочо или групата на Стефчо Ниския няма да свирят? Синдиката ли? Или шефа на клуба? Защото ако му кажеш, че за групата на Чочо хонорара е 300лв, а за групата на Теди Кацарова е 1200лв (напълно резонна сума), ти как мислиш - той какво ще избере? И това какво променя от сегашното положение?

 

 

Петър

 

Аз ако правилно съм разбрал идеята на Джони - ако шефа на клуба каже "тези не ми харесаха следващия път дайте други за същите пари" то тогава групата сама си е виновна ,че не е успяла да впечатли.

Нарича се естествен подбор.Това имах пред вид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, каквото и да си дробите тук, истината е една и е горчива: място и път ще имат само тези, които искат с музика да живеят. Хората с хобитата ще отпаднат. Колкото и да са добри. Щото ги знаем тези, които са зверски талантливи, обаче поради странични ангажименти са се дръпнали. Когато работиш, зарязваш и деца, и жена и прочее. А не - абе ще дода в осем за саундчека, щото съм на бачкане. Да, ела, но така ще е два-три пъти.

 

Но като се има предвид смахнатата ситуация рокът и качественият поп да са в ъгъла, кой знае дали и тази резонно-хладна моя прогноза няма да се окаже неточна...

 

Но ако останат профита, те да си правят синдикати и да си уреждат отношенията. Дотогава всички СА АМАТЬОРИ, независимо какво образование, ценз и претенции имат пред колко хиляди гърнета са свирили на женския пазар в Чипровци.

Дами и господа, металисти и леки бамбини: няма бизнес, няма търсене, няма адекватност и пазар, макар и рехав.

 

Самиздатът не го броя за пазар.

Като се дигне вълната с интерес към нашата музика, тогава вадете калемите.

Иначе - "Възрожденство и възторг".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво направихте по въпроса ,вие "артистите"? Нищо!Българина не си защитава интересите.Вдигат тока-нищо,вдигат парното нищо,затварят АЕЦ-нищо!И защо така.А от години работя на запад и знаете ли какво ме впечатли най-много? Там хората "плачат " за всичко, така и трябва да бъде.Иначе шепа търгаши ще живечт вечно на наш гръб.

 

 

Кво ли?Подкрепихме учителите(медийте нарочно ни пропуснаха).За тока и парното сме си офанзива.Не им даваме нищо.Ако почнем тук да плачем за всичко, няма да спрем.

Но по темата, защо да не свирим на вход.Хем е показателно, хем е честно.Ако докарате повече хора - по-добре.Говоря за целия вход, а не за процентите които се дават в момента.Ако може поне това да се оправи, би било много добре.Ако има "синдикат" или както го наричате, ще е добре да се преборим(слагам и себе си в това число) първо за това.А останалото ....когато стане.Още повече, че няма критерии за заплащане на отделните изпълнители.

Говорех за манталитета ни като цяло,радвам се,че сте подкрепили учителите.А клубовете трябва да си плащат,как в провинцията поемат и хотел и пътни,това е повече от парите в София? А , критериите ги остави на естествения подбор,номера е да няма дъмпинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, каквото и да си дробите тук, истината е една и е горчива: място и път ще имат само тези, които искат с музика да живеят. Хората с хобитата ще отпаднат. Колкото и да са добри. Щото ги знаем тези, които са зверски талантливи, обаче поради странични ангажименти са се дръпнали. Когато работиш, зарязваш и деца, и жена и прочее. А не - абе ще дода в осем за саундчека, щото съм на бачкане. Да, ела, но така ще е два-три пъти.

 

Но като се има предвид смахнатата ситуация рокът и качественият поп да са в ъгъла, кой знае дали и тази резонно-хладна моя прогноза няма да се окаже неточна...

 

Но ако останат профита, те да си правят синдикати и да си уреждат отношенията. Дотогава всички СА АМАТЬОРИ, независимо какво образование, ценз и претенции имат пред колко хиляди гърнета са свирили на женския пазар в Чипровци.

Дами и господа, металисти и леки бамбини: няма бизнес, няма търсене, няма адекватност и пазар, макар и рехав.

 

Самиздатът не го броя за пазар.

Като се дигне вълната с интерес към нашата музика, тогава вадете калемите.

Иначе - "Възрожденство и възторг".

Да,пазар няма и аз го знам по-добре от повечето тук,но има ниша ,наречена клубове,която пчели на наш гръб.Нека си плащат , иначе хората ще отиват в по-евтините заведения,без жива музика,нали знаете цените в лайвмюзик пъбовете,колко струва 1 бира???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sa6tiat - Мони, Мони, човек от народа! Евала ти правя за тези думи! Не знаеш колко си прав, па макар и седнал (предполагам, че всъщност знаеш, щом си ги писал тези неща:) )!

 

И така. Тъй като така и няма нито един смислен, обоснован и ясно представен отговор по въпроса за синдиката, ще представя моето виждане, което се базира на това, което виждам в държава с музикален бизнес от около век (тоест от първите такива държави със законен и ясно формулиран музикален бизнес).

 

Музикален синдикат трябва да има. В него трябва да членуват всички хора, които искат да са професионални музиканти. В него ще може да членува всеки, който има завършено музикално висше образование. Отделно се правят периодични прослушвания за музиканти без образование, като те трябва да преминат през няколко различни "изпита" - теория, прима виста, стилистика, техническо ниво на владеене на инструмента и т.н. Говорим за единчни музиканти. Правят се прослушвания за формации (дуети, триа, квартети и т.н. до биг бенд), като тези от тях, които се одобрят също могат да членуват в синдиката. Формациите се прослушват в различни стилове, като репертоарът е работен. В крайна сметка синдикатът има един голям каталог от наемни музиканти - отделни инструменталисти, както и формации, които всеки, който има нужда от музикант/и може да наема. Организаторите на частни партита, коктейли, собствениците на клубове, барове и заведения, музикални театри, звукозаписните студиа, както и групите, които търсят музиканти, за да попълнят състава си са улеснени, тъй като с един разговор може да намерят това, което търсят.

 

Това ще осмисли музикалното образование в България, което в момента е в трагично положение поради няколко причини. Една от главните е вечната максима "Аз ще си уча ядрена физика , пък ще свиря по клубовете с банди и ще изкарвам кинти като музикант". Ще се появи и по-голям наплив от кандидатстващи във висшите учебни музикални заведения, което ще вдигне нивото на обучение, съответно на музикантите генерално. И така нататък....

 

Както става ясно целите на музикалният синдикат са да улеснят хората, които искат да работят като музиканти, а не тези, които се кефят да свирят. Формации и банди, съставени от хобисти и всякакви други караокета и т.н. си остават на самоосигуряване. Групи и формации, които искат да свирят авторска музика, или пък са непрофесионалисти свирят на вход (или както се договорят) на местата, на които могат.

 

Целта на музикалният синдикат не е да защитава правата на самодейните групи. Целта е да предлага работа на хората с умения. И когато на някой му потрябва китарист за единичен концерт - звъни на синдиката и те му предлагат няколко варианта. Всеки от музикантите има свое резюме, биография, както и препоръки (положителни или отрицателни) след всяка работа. Така се улеснява всичко около изборът по наемането му.

 

 

Това е моето виждане по въпроса за синдиката. Не виждам това как ще промени нещата за хората, които мрънкат в темата обаче.

 

Поздрави,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо спорихме до сега.Само с едно не съм съгласен - за образованието , аз,Бийтълс,Марк Кнопфлер,Дейвид Гилмор,Ролингстоунс и много други сме професионални музиканти , но нямаме завършено музикално висше образование , не е лошо и ние да можем да членуваме в синдиката :-)

За осмислянето на муз.образование,не знам,мисля,че трябва да се сменят номенклатурчиците с кадърни музиканти-преподаватели,чувал съм,че в моя сектор (бас) положението е трагично , нима няма един читав басист,който да учи младите и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускаш факта, че когато всички изброени от теб музиканти са били по на 20 години (60те години), музикалното образование със специализация в "модерна музика" тепърва е започвало да навлиза, докато сега е факт от 50 години. И е вече задължително. Иначе - на прослушването за отделни музиканти - покриваш всички дисциплини и си готов :) А тези музиканти са станали известни и с авторската си музика все пак...

 

 

Поздрави,

 

Петър

 

П.П. Съгласен съм с теб за преподавателите, но това ще се оправи, когато има наплив от кандидатстващи и учащи. А не нулеви години по повечето инструменти, както е сега.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...имам един комшия, собственик на типичната Селска Кръчма в обикновеното БГ село.

Та човека, на циганите - селяните, редовно им пуска Поп-Фолк от Българския,от хубавия, от Пайнерския.

...та веднъж му разправям,след време собствениците на кръчми ще се наложи да плащате по десетина лева на вечер,затова че пускате музика в заведението си - и той като се облещи - заинати - "ама как така?!" "от къф зор?!"

...а аз продължавам и му разправям "Представи си иде Ивана с екипа си,с композиторите, с музикантите,с тези дето и правят клиповете и другите разни там неща...пълнят една вечер Кръчмата ти и ядат и пият и накрая НЕ ПЛАЩАТ ....

...викам му - кво праиш тогава???"

 

...той вика "ще платят - щом са яли и пили"

 

... а аз му викам "ами ти що не плащаш като им пускаш чалгите?"

...

 

 

 

...та мисълта ми е ,че не синдикати, ами квото и да правите - докато не минат десетки години,не се промени народопсихологията и не заработят институциите, колкото и да се напъвате ще изкарате някой лев - ама в Скандинавията или в Корея :)

Редактирано от BlackCorsair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ! Изгубих сигур три часа да ви чета, ся вии ш мъ читети !

 

Някои каза, че клубовте у нас се броят на една ръка. Май даже на полвин. Та в голямата си част тия клубове са собственост на ентусиасти-разбирай Ънпро. Не че ги защитавам(шо па не), ама и те като вас искат нещо по различно от повсемесната чалга да се случва.

Колко от вас се чудят каква нова глупост да измислят за следващия път на сцена, така че да задържат интереса към себе си (ако е имало такъв) независимо дали за музика говорим или за вицове, грим и хореография и колко от вас смятат че "публиката" е длъжна по условие да им пляска( аплодисмени имАх предвид). баси шес часа стана. Та да стигна до идеята - клубове реално НЯМА. Има остатъци ! Спомен в нечии мозък. Има напъни за клубове. има напъни за групи - Групи(в смисъла на тази дума)Няма или намаляват(МлЪк - глас да не съм чул ) .

 

Някой каза за реклама 200 лв. Ма ти даде ли ги или така теоретично ? И ако си ги дал, проучи ли преди това дали тая рекалама ще свърши работа или ще са пари на вятъра ?

 

Най-забавното в тази тема е как китаратанаПешо мине не мине пита: "Добре де, ама тоя синдикат кво, що ? Щото ако не знаете аз 6 ви кажа как...... " Да де! Ми дай напрао държавна регулация да направим като при цигарите. Как ще определим цената на "Мелник" и на "Боро" ? - Много просто ! Синдикатът ще се казва "Дирекция музика" и ще раздава категории : 1 2 3 4..... и така "...от векове за векове "

 

Ся внимавай: В тая страна има точно толкова клубове, колкото и групи !

Ако твоята банда е на ниво < (тълкувай както искаш) ще свири където иска, за колкото иска !

 

 

 

Който хванал, хванал. ПиснА ми да пиша.....

 

П.С. С някой говорих наскоро(не помня с кой) и се съгласих с него: "Глей го Пецко. Свири баш най изтърканите кръчмарии, ама го прави всеки път като за последно и на хората им е интересно или поне забавно"

 

...... а вие ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@BlackCorsair - Прав си, с единственото уточнение, че плащането на авторски права е доста по-евтино от 10лв на вечер. Различно е за всеки албум, песен, сингъл, но в общия случай варира между 50ст. и 2лв на месец за диск. Така, че бай Хлюку ще трябва да задели около 300лв за оригиналните дискове, и по около 30-40лв месечно за авторски права. При все, че ако има голяма кръчма това не е много. Проблема идва с малките заведения, и затова там се очаква, че или имат по-скромна фонотека, или музиката е от някоя радиостанция. В някои държави (разказвали са ми са цели райони в Испания например), в заведенията няма НИКАКВА музика, точно заради авторските права. За сметка на това постоянно циркулират музиканти, които свирят по една-две серии, минават с шапката и отиват в следващата кръчма и така нататък...Абе темата е ясна, няма кво да се пише много...Няма да открием топлата вода в бойлера в БГ :)

 

 

@Mozart - китаратаНАпешо даже не може да разбере за к'во се бориш. Ама нищо де - кажи си к'во ти е на д'шата, р'зииш'ли. Пък някой ден хвани и някоя книжка за музикален бизнес да попрочетеш и да разбереш как стават нещата по света и у нас. Има механизми, които работят успешно в цял свят от 100тина години. А ако не намираш никаква разлика (както е май), между това, което аз казвам и това, което е било "Дирекция Музика", толкова по-зле за теб. Но то пък не е казано, че всеки, който свири на нещо трябва да има понятие от музикален бизнес, в крайна сметка.

Успех, приятел (казвам го най-добронамерено)!

 

Поздрави,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mozart - китаратаНАпешо даже не може да разбере за к'во се бориш. .........

 

Чети пак ! И пак ! Първо по-бавно, после по-бързо ! Ще схванеш ! Някой се опита да ти каже, ама ти извади аргумента

(несъстоятелен помоему), че видиш ли от тогава са минали 50-ина години и музбиз-а като такъв прохождал (апропо след което говориш за 100 години). На прима виста мога да се сетя за дузина музиканти, които няма да се справят с прима вистата, слагайки нецеленасочено и скромно в малкото си джобче гледащите бавно, образовани музиканти. И за това според мен този формат издиша откъм ефективност и би поставил, иначе способни хора в неравностойно положение.

 

Колкото до книжките. Ако "10 начина да свалим 10 кг за 10 дни" работеха нямаше да има ... абе сеШШ се.

 

Иначе да: Но хард филингс :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, ти правиш ли разлика между МУЗИКАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ и МУЗИКАЛЕН БИЗНЕС? Когато става дума за БИЗНЕС се предлага качество! Което за твое най-голямо разочарование по света в ОБЩИЯ СЛУЧАЙ е пряко свързано с ОБУЧЕНИЕ! Когато наемаш студиен музикант искаш той да дойде и да изсвири максимално точно и бързо нотите, които ще му дадеш. Защото студийното време не навсякъде е по 5лв. на час (както е в "студиата" в БГ). Такъв е и случаят с музикалните театри, единичните гигове и т.н. Това е работата на музикалният СИНДИКАТ. Стефчо Ниския, който е нотно неграмотен, но свири много хубаво рок на китара да се оправя както сметне за добре! Може да е страхотен китарист и рокаджия, но му е трудно да върши РАБОТА. А БИЗНЕС се прави, когато има кой да върши качествено РАБОТА. А иначе е гот да си свирим за КЕФ. А да искаме КИНТИ. Защото е ЯКО.

 

Айде сега ми прочети отново постовете и виж кога съм писал за ОБРАЗОВАНИЕ и кога за БИЗНЕС. Музикалното ОБРАЗОВАНИЕ с насоченост "Модерна музика" - "Естрадния отдел" (както се казва в БГ) или "Jazz Studies" (както се казва по света) е започнало да навлиза в консерваториите ПРЕЗ 60ТЕ ГОДИНИ на миналия век. Музикалният БИЗНЕС като обособен такъв със собствени правила, синдикати и т.н. започва да се формира в САЩ през 20ТЕ ГОДИНИ на миналия век. ОБРАЗОВАНИЕ. БИЗНЕС. Не е едно и също. Въпреки, че са пряко свързани.

 

Писна ми! Аз съм аут от тук! Генерално.

 

Успех на всички!

 

Поздрави,

 

Петър

 

П.П. Колкото до книжките - това, че за теб книгите не носят знание, не значи, че е така за всички хора.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК Ясно! ноу мор :) разбрах те.

 

Това за което говриш ми прилича по-скоро на някакъв вид импресарска дейност, отколкото на синди-кална.

 

Цитат : "В крайна сметка синдикатът има един голям каталог от наемни музиканти - отделни инструменталисти, както и формации, които всеки, който има нужда от музикант/и може да наема. Организаторите на частни партита, коктейли, собствениците на клубове, барове и заведения, музикални театри, звукозаписните студиа, както и групите, които търсят музиканти, за да попълнят състава си са улеснени, тъй като с един разговор може да намерят това, което търсят. "

 

Как тази организация ще подсигури неподбиването на хонорарите за което всъщност я дъвчем тая тема ? Не знам какво пише в книжките, но според моето, скромно, непро мнение синдикатът или там профсъюз, трябва да лобира пред разните му институции за установяване за някакви правила за условия на труд и заплащане и пр. , а не да играе ролята на Booking Agency. Съвсеме друг е въпросът, че дори да се установят правила няма да има кой да ги спазва по две причини:

 

1: В България сме !

2: Някои каза, че клубовте у нас се броят на една ръка. Май даже на полвин...

 

И аз почнах да задавам въпроси и да им отгварям сам ! Лудница - пропилях си нощта баси !

 

 

 

 

Почваш да нервиш:

 

"Поздрави,

 

Петър

 

П.П. Колкото до книжките - това, че за теб книгите не носят знание, не значи, че е така за всички хора."

 

Как собствено стигнА до тоя извод ?!?

Редактирано от Mozart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.