Fenix Отговорено Декември 24, 2004 Отговорено Декември 24, 2004 Гледам, че всички нещо за компа говорят. Какво стана със нотното записване в тетрадката или таблатура но пак на лист аз така правя. Като свирна нещо добро-записвам го. Имам цяла тетрадка изписана със табчета или нотички. После на 2-3 месеца пресвирвам всичко и което ми харесагледам да го запомня ако съм го забравил а което не става задрасквам. Така си припомням някои доста добри рифчета за които съвсем съм забравил. Обаче проблема с забравянето си го имам и е сериозен. Обикновенно като съм в автобуса и си мисля песни и естествено докато сляза вече ги няма трябва да си взимам диктофона с мен! И аз имам такава тетрадка човече, ама си забравям тиръма (коя нота по колко е). Само когато съм сигурен пиша нотички отгоре за да имам идея поне за дължината ама иначе не мога да кажа нито в кво темпо съм нито ква им е дължината на нотите. Цитирай
sw1tched Отговорено Декември 24, 2004 Отговорено Декември 24, 2004 И аз имам такава тетрадка човече, ама си забравям тиръма (коя нота по колко е). Само когато съм сигурен пиша нотички отгоре за да имам идея поне за дължината ама иначе не мога да кажа нито в кво темпо съм нито ква им е дължината на нотите. Мдам аз затова постоянно си записвам на комп-а а през времето в което не съм си вкъщи си имам друга работа и рядко измислям идейки. Цитирай
circles Отговорено Декември 24, 2004 Отговорено Декември 24, 2004 Повечето парчета, които правя ги сглобявам от вече измислени преди рифове и акорди по стария, добре изпитан метод с нагаждането на една час към друга, ама най-яко се получава, като с дръмъра зациклим някой риф, и вляза директно в първото нещо, с което ми се струва че трябва да изляза от първата тема, говоря за смяна на настроението в цялостното звучене в бандата... много сложно...нищо "Добавям отговор" Цитирай
vanboy Отговорено Декември 26, 2004 Отговорено Декември 26, 2004 Хммм,интересна тема-доста по-трудно е да се твори,отколкото да изсвириш нещо направено(поне така мисля аз),затова обожавам творците-те ускоряват прогреса! Лично аз създавам песен по различни начини-и аз сънувам често песни,но са толкова наситени с музика,че даже и да си я спомня на сутринта отчасти,рядко успявам да филтрирам отделните инструменти(ако въобще те са реални)-просто звучи нещо величествено,сложно и некомерсиално!Иначе с акустичната китара често наведнъж с малко изглаждания нахвърлям мелодията,а успоредно с това и пеенето(на англосаксонски естествено )Добре е,когато (ако сме група)всички в репетиционната мислим песен заедно(някои е предложил основа,която ще се развие),защото на момента се прилагат по-подходящите елементи за песента!Та наи-вече с китарата ги мисля песните-едновременно с това и пеенето!По текст,да си призная ми е доста трудно...не знам защо?! Цитирай
Shakesbeer Отговорено Януари 27, 2005 Отговорено Януари 27, 2005 С китариста на RedHate заедно написахме около 2 песни (около 2, щото на едната трябва да се пипат основно някои моменти) Стана така: В училището (НФСГ), където учехме имаше отделена една стая в мазето за репетиции. Там има барабани и усилвател. Наследихме я от предишната група. Та там основно се учехме да свирим. Срещу подпис взехме от склада йоника Цасио. Та песента, която написах аз се роди постепенно: В началото нямах никакво понятие от клавишни. след 2-3 дена мъдруване си направих някои изводи и започнах да свиря началните тактове на Child In Time, докато китариста се правеше на ударник. Избихме го в един момент, 2-3 седмици по-късно на импровизации. Хареса ми една идея в Ла Минор и случайно измислих и овертюра към нея. Постепенно се развиха и няколко други пасажа, обвързани с темата, но в един момент училищното ръководство установи, че не само се свири в мазето, но се и пие, та ни взеха ключа. Другата песен я измисли китариста пак там. Аз свирех на барабани. Правехме си просто тресня и за около 3-4 такива тресни усетихме че свириме едно и също нещо. Цитирай
Atari Отговорено Февруари 21, 2005 Отговорено Февруари 21, 2005 Хм интересно - аз пък първо измислям баса и ударните на песните, а пък после китарата си идва естествено... Но пък повечето тук творят във метал попрището, а при метъла може да е друго :think: И никога не си записвам... свиря постоянно и естествено много идеи ми идват, но песните, които съм правил всичките до една са дошли целите на веднъж... при това с активната помощ на вокала и другите. Но без основа бас и дръм - трудно мога да измисля нещо, което да ми хареса. Цитирай
Topsun Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 с молив и листили пък на компаабе получаваш факс от марс и пишеш.то не е задължително да я пишеш,а просто да обясниш идеята на колегите ти в групата и се получава.вече ако решиш да правиш аранжимент е друга работа Цитирай
Martinez Отговорено Март 10, 2005 Отговорено Март 10, 2005 Аз си композирам на бас-а и почти винаги запомням това което ми е дошло на върха на пръстите Най-големия проблем обаче са ми вокалните линии - просто ми е....т м....а Не мога да ги направя и това си е Цитирай
Topsun Отговорено Март 10, 2005 Отговорено Март 10, 2005 като се замисля,трябва да се получават факсове яко... Цитирай
IvanDTr Отговорено Март 11, 2005 Отговорено Март 11, 2005 (Редактирано) Една песен я правя за два, три часа и мноОого дни! Всичко зависи от ...оная яка пичка... музата де. Кога ще дойде и колко време ще се задържи Редактирано Март 11, 2005 от IvanDTr Цитирай
AXE Отговорено Март 11, 2005 Автор Отговорено Март 11, 2005 Една песен я правя за два, три часа и мноОого дни! :green: Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Март 11, 2005 Отговорено Март 11, 2005 Една песен я правя за два, три часа и мноОого дни! :green: Даваш страхотен пример. Цитирай
SomeoneBg Отговорено Март 12, 2005 Отговорено Март 12, 2005 Музиката не ти ли дойде отведнъж,като например при Snowwhite,то вече не е музика,а математика.А при математиката няма никакви чувства-резултатът предварително се знае или най-малкото се допуска,а в музиката може да си допускаш всичко,накрая пак ще излезе съвсем различна работа.И без да искам да засегна когото и да било,цялата тая работа със сглобяване и нагаждане на рифове за да се получи ненадейно някой шедйовър е доста НЕмузикално и парчето си губи индивидуалната стойност,колкото и "подредено" да звучи! Цитирай
AXE Отговорено Март 12, 2005 Автор Отговорено Март 12, 2005 Музиката не ти ли дойде отведнъж,като например при Snowwhite,то вече не е музика,а математика.А при математиката няма никакви чувства-резултатът предварително се знае или най-малкото се допуска,а в музиката може да си допускаш всичко,накрая пак ще излезе съвсем различна работа.И без да искам да засегна когото и да било,цялата тая работа със сглобяване и нагаждане на рифове за да се получи ненадейно някой шедйовър е доста НЕмузикално и парчето си губи индивидуалната стойност,колкото и "подредено" да звучи! За сметка на това пък страшно много известни групи пишат песнни именно по този начин Цитирай
SomeoneBg Отговорено Март 12, 2005 Отговорено Март 12, 2005 Да де,но то си е за тяхна сметка.Те такива не дават на музиката,а само взимат от нея! :twisted: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.