Jump to content
Българският форум за музиканти

Какъв глас имате  

232 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Отговорено

Ами ти си се определил като Баритон .... Определя се по това от къде до къде може да пееш без напрежение и излишна " акробатика " на гласовите връзки..... Сиреч от кой до кой тон пееш с глас без да ползваш фалсет .... А също така и плътността на гласа има роля в определянето на това какъв вид е но главно значение има диапазонът ти ....

  • 3 weeks later...
Отговорено

Мега странен тенор... :D

Слизал съм до сол на голяма в ниския регистър. Но със спорни качества на тембъра, ако тряа да сме честни.. :D

 

Високо - до ла бемол на първа на чист глас без проблеми.. С малко натисканЙЕ се стига си бемол..Може би си с мъки превелики (евентуално до на втора, с молитви към всички богове.. :D).. Но избягвам да пея повече от сол бемол, сол, ла бемол.. Не ми тряа, после като някой известни вокали да се чуда на живо как да си изпея песните.. Ла-то също го избягвам. Неудобен тон. Трудно се мисли, аз затова и свиря в ми бемол строй..И ги мисля тоновете като бемоли - много по-отпускащо и лесно е (от тромпета го научих това.. :D ) .

 

С дране мога и ре - ми бемол на втора да хвана, но това го правя много, много рядко.. Предпочитам да си пазя гласа.

 

На фалцет иначе спокойно пея до сол-ла бемол на втора, ла-си бемол също стигам, но избягвам - да не си изгуба гласа накрая ПАК като някой известни вокали, които обичат да набиват. (sweet child in time, you've..да, уатевър..) :D

 

И така, тенор + 1

Отговорено

Ами ти си се определил като Баритон .... Определя се по това от къде до къде може да пееш без напрежение и излишна " акробатика " на гласовите връзки..... Сиреч от кой до кой тон пееш с глас без да ползваш фалсет .... А също така и плътността на гласа има роля в определянето на това какъв вид е но главно значение има диапазонът ти ....

 

 

Хм...

Тук не мога да се съглася с теб! Определянето на гласа зависи от много неща, но диапазонът е може би, последното нещо, което помага за целта! Диапазонът определя най- вече какво ще можеш да покриеш с гласовите си данни, било то в хор, оперета и така нататък, т.е. определя се ролята ти, която да можеш да изпееш(или дето се вика.. пееш песен в диапазона който имаш).

Тембровите качества на един глас са далеч по- важни при определянето вида на един глас. Дебелината на гласа и количеството обертонове, които се "крадат" било то при двата прехода или при гръдния резонатор, който обуславя преминаването през регистрите ни, спрямо резониращите кутийки.

Аз, например, съм тенор, темброво съм тенор, като диапазон обаче отдолу пея ЛА-ЛА ДИЕЗ-СИ.. (все още не е никак качествен Ла-то), но отгоре пея Ре след високото До (след High C). Това е доста индивидуално спрямо всеки глас. Моята плътност на гласа не се губи нито в низините, нито при височините, успявам да държа тембъра еднакъв с подобен интензитет на звукоизвличане.Това не прави гласа ми баритонален или какъвто и да е. Аз съм си тенор, заради лекотата и преходния регистър, който ми е дала природата. Преходът ми идва на фа диез- сол. В операта ролята ми най- вече би била тази, подходяща за Драматичен тенор.

Отговорено

Мега странен тенор... :D

Слизал съм до сол на голяма в ниския регистър. Но със спорни качества на тембъра, ако тряа да сме честни.. :D

 

Високо - до ла бемол на първа на чист глас без проблеми.. С малко натисканЙЕ се стига си бемол..Може би си с мъки превелики (евентуално до на втора, с молитви към всички богове.. :D).. Но избягвам да пея повече от сол бемол, сол, ла бемол.. Не ми тряа, после като някой известни вокали да се чуда на живо как да си изпея песните.. Ла-то също го избягвам. Неудобен тон. Трудно се мисли, аз затова и свиря в ми бемол строй..И ги мисля тоновете като бемоли - много по-отпускащо и лесно е (от тромпета го научих това.. :D ) .

 

С дране мога и ре - ми бемол на втора да хвана, но това го правя много, много рядко.. Предпочитам да си пазя гласа.

 

На фалцет иначе спокойно пея до сол-ла бемол на втора, ла-си бемол също стигам, но избягвам - да не си изгуба гласа накрая ПАК като някой известни вокали, които обичат да набиват. (sweet child in time, you've..да, уатевър..) :D

 

И така, тенор + 1

 

 

Не си тенор.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Добре съгласен съм с теб :) Но ако за първи път работиш с даден глас първото нещо, което правиш е да видиш диапазонът на певеца.( естествено не да го караш да се " кози" на екстремни височини, ако си добър педагок ще усетиш това и без да тормозиш ученика.) Точно това, за което говорих за да може да разбереш с какъв тип глас си имаш работа. А след това в процеса на работата ти го определяш към каква разновидност на " рамката " спада певецът. От първият път може да си направиш някаква бегла преценка за тембъра и обертоновете, но след време тя се променя. На един Лирико- колоратурен сопран и един Лиричен сопран, ако им слушаш само обертоновете или гръдния регистър или преходните тонове, защото това са едни изключително близки като лекота и подвижност гласове и единственият начин да ги различиш е като провериш диапазона им. Така поне мисля, аз и на базата от това което съм прочел и изучил по постановка на глас. Мисля , че не говоря глупости.

Отговорено

@ Coloratura,

Да, съгласен съм с повечето неща, които каза, но просто диапазонът е много сложен стадий за всеки певец,който излиза след определено време работа и така нататък. Един непял досега глас като дойде на урок не може да покаже диапазон, камо ли някакви по- особени поведения покрай преходите. :)

 

Впрочем, напоследък се замислям ,че е прекрасно нещо да си Лиричен Баритон или Драматичен тенор.. това може би са ми любими гласове, колкото и да съм огромен фен на вокали подобни на Адам Ламбърт.

Отговорено

Аз обожавам колоратурните сопрани и тенор алтино това са ми любимите гласове. А относно диапазона не мисля, че е най сложният стадий при пеенето всеки си има работен диапазон, който с практиката се разширява в най - честите случаи не минава две октави. За преходните тонове мисля че това е еднин от най - трудно овладяващите се етапи при пеенето заради преминаването от гръден към миксов ( главов) регистър това са ми го казвали оперни певци. Аз се занимавам главно с фолклор, а там по статистика преходи няма освен ако певецът не е със природно смесена постановка като мен, и аз лично срещам проблем в долният преход от ре и ми на първа октава там получавам лек "срив"

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.