Icarus Отговорено Юли 5, 2007 Отговорено Юли 5, 2007 Мога хвърля един съвет за ваденето на песни, доколкото го мога. Когато вадя някоя песен, първо я слушам много пъти, и през някой от пътите когато я слушам, просто си хващам китарката и започвам да нацелвам ноти от тоналността - когато човек хване 3-4 ноти вече практически е готов да определи тоналността на песента. Щом знам тоналността, преди да започне самото вадене изсвирвам бавно гамата няколко пъти, за да си 'пригодя' ухото към интервалите и звученето на гамата. Това ми дава някои полезни основи - знам откъде започва парчето и с помощта на тоналността възможните акордни прогресии са по-лесно предвидими. Това, разбира се, го прилагам на парчета, които не са нищо революционно в музиката - например нормален класически рок, пънк, алтърнатив, гръндж. Не съм си и помислял все още да вадя нещо джазово, или прогресив хави, или нещо от сорта на Steve Vai, Joe Satriani (само лесните и прости работи съм посвирвал). Все от някъде някак си трябва да се започне. Моите пет стотинки. Цитирай
john_steel Отговорено Юли 5, 2007 Отговорено Юли 5, 2007 добре съгласен съм за слуха, но като казвате че добрите китаристи вадят по слух много много не съм сугласен.Има страшни музиканти,които нямат добре развит слух но за сметка на това са големи нотисти...какво ще ми кажете за това,нали не значи че щтом не могат да "слухтят" не са много добри. А за китарата и за който и да е инструмент има освен вадене по слух и разучаване на партии и рифове и сола, има и техника на свирене за която не трябва слух, а чисто и просто много много упражнения и то целенасочени към развиване на съответната техника! Цитирай
Gogo-Krossfire Отговорено Юли 5, 2007 Отговорено Юли 5, 2007 ^Аз не се сещам за СТРАШНИ МУЗИКАНТИ, които нямат развит слух Може пък разбиранията ни за страшни музиканти се разминават :Р Незнам това си е мое мнение не искам да звучи като заяждане или нещо от сорта Мир Цитирай
kazimbutt Отговорено Юли 6, 2007 Отговорено Юли 6, 2007 ^^В днешно време наистина има много "страшни музиканти", които си настройват китарата с тунерче... Големият нотист не е по никакъв начин голям музикант, а е просто добър изпълнител. Голям музикант е този, който може да свири по слух и да импровизира добре (с това изказване сигурно разбивам мечтите на някои хора, но какво да се прави - не може да се отрича очевидното). Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юли 6, 2007 Отговорено Юли 6, 2007 ^Аз не се сещам за СТРАШНИ МУЗИКАНТИ, които нямат развит слух ... +1 Цитирай
Icarus Отговорено Юли 6, 2007 Отговорено Юли 6, 2007 Колкото повече си мисля по темата, толкова повече стигам до извода, че големите музиканти слушат доста повече, отколкото свирят. А те свирят Много! Извода не е труден Цитирай
BlueZone Отговорено Юли 6, 2007 Отговорено Юли 6, 2007 Само ще кажа, че в джаз колежа в Грьонинген наблягат много повече на ваденето по слух, отколкото на свиренето по ноти... Иначе случаи на страхотни музиканти, които са нотно неграмотни - колкото искаш, ама нотист без слух аз лично не мога да нарека "страшен музикант"... Цитирай
NitroBGA Отговорено Юли 11, 2007 Отговорено Юли 11, 2007 Аз си вадя по слух, но после проверявам по таблатура. Някои неща не мога да ги извадя - гледам в нотичките, други мога - пак гледам в нотите. Ако нещо е откровено грешно разписано - ще го уловя, но ако аз греша - по-добре да се коригирам. Цитирай
jFog Отговорено Юли 11, 2007 Отговорено Юли 11, 2007 (Редактирано) не казвам че не съм съгласен с изписаното по горе но.... защо се прокрадва някъкси твърдението,че китарист който си настройва китарата с тунер ше извади по керпичен риф от тоя дету си настройва китарата по слух? Не мисля че креативноста има и най малка връзка със слухарството. Това за слушането на музика е на 100% вярно,слушайки и асимилирайки това което слушаш може да си извадиш много изводи. за динамики,емоции,пинизи за аранжименти и прочие. Редактирано Юли 11, 2007 от jFog Цитирай
Stone Free Отговорено Юли 11, 2007 Отговорено Юли 11, 2007 Адам Джоунс от Туул, съм чел по интервюта, че нещата които свири си ги представя изключително визуално и че даже му е трудно да обясни някакъв риф с тананикане, примерно когато няма китара под ръка. Това е доста добър контрапример на споменатите по горе теории. Tool според мене са доста ключова банда за развитието на съвременната музика. Всеки си намира това, което бачка за него...много мъдро, нали ама е по добре от това да правиме генерализации от тоя сорт. В крайна сметка за изкуство си говориме и всичко е възможно. Иначе и аз съм фен на слухарстването (ебаси думата ) , че така много неща може човек да научи и да почне наистина да усмисля музиката. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.