Jump to content
Българският форум за музиканти

Клубовете за авторска музика в БГ


Recommended Posts

На 1во място - сорка за дългия пост.

2-ро - на 28 години съм и свиря в една не толкова известна БГ метал банда.

Повода да се стигне до този пост е унизителното поведение на охраната и порядките на управителя в клуб "3 уши" в София на концерта на Корози и Хетред Дивайн на 27.03. За повече инфо по инцидента, може да хвърлите едно око тук http://theotherside.host.bg/forum/viewtopic.php?p=6304#6304 А причината са неблагоприятните условия за групите из клубувете в София и страната.

 

На4и нещата могат да се решат по доста лесен начин, без интриги.

Ние искаме нещо, съответно трябва да си го поискаме. Тва, което предлагам, е да се съберем няколко човека (а може и пове4е) на една бирена оперативка, да помислим какво и как да поискаме, така че да го получим. А след това представители да отидат и да говорят със собствениците на клубовете, към които предявяваме претенции. Нещата тръгнаха от криворазбраната циливилизация в "3 уши". Но има доста аспекти, които фенове, групи и собственици на клубове трябва да уточним, за да вървят нещата. Ето някои теми за обсъждане:

1. Групата е равноправна страна в договорките с клуба.

2. Групата привлича свои почитатели и съответно клиетни на клуба. От тази гледна точка тя може да се разглежда като работодател на собственика, охраната и служителите, взимащи у4астие в мероприятието.

3. Всяка група има право и е препоръчително да договаря със собствениците изгодни за нея финансови условия.

4. Ако се договори делене на приходите от входа в случаите, когато клуба не предоставя апаратура, барабани и транспорт, тогава разходите на групата за тези неща да се приспадат от общата сума на приходите, след което останалата сума се дели между клуба и групата. Естествено сумата на разходите трябва да е разумна и да подлежи на договаряне с управтеля.

5. Всеки член на група има право на един безплатен пропуск за близки.

6. Групата има право да внася и консумира каквото пожелае, без наркотици и вещества, застрашаващи здравето на околните.

7. Задължително срещу заплатения вход се издава билет, който да служи като застраховка при инциденти.

8. При желание от страна на групата, тя има право да постави свой представител на входа, който да контролира продажбата на билети, допускането на лица без такива, както и да не допуска лица, застрашаващи реда в клуба и спокойствието на групата (пияни, дрогирани, неадекватни или агресивни фенове).

9. Охраната пази реда в клуба, спокойствието и сигурността на групата и на феновете. Трябва да има охрана и до сцената.

10. Служителите на клуба в никакъв случай не трябва да създават конфиктни ситуации чрез изразяване на пристрастие към музикален стил, професионализъм, сценично поведение и визия, пол, раса и етническа принадлежност на музикантите и феновете.

11. Групата има право да изразява по всякакъв начин изкуството си, мирогледа си, пристрастията си, без това обаче да застрашава сигурността в клуба (шефа на 3 уши се ядоса на Гани, че скандира "само Левски", и според мен с основание).

12. Клуба е длъжен да предостави за ползване на музикантите подсигурено (с ограничен достъп) помещение за отдих, настройване и грим в рамките на концерта, а в рамките поне на 24 4аса - за складиране на инструментите, катко и свободния достъп до тях за членове на групите или за техни представители.

13. Клуба трябва да осигури възможност концерта да започне в уречения час.

14. Рекламата за концерта подлежи на договаряне между групата и клуба (съобразно популярност на групата, броя групи, типа на концерта - дебют, промоция, пърформанс, "рутинен концерт").

 

Засега и по това време на деноношието - толкова :)

Звучи доста императивно и "договорно", но тона винаги може да се промени. Ако се предоставят изискванията към клуба, след това пък ще разберем какви са техните. Надявам се, че ще се постигне компромис, може би не точно договор, а рамка, към която да се придържаме. Тъй като със всеки клуб ще е различно, ще е добре да се знае точно какви са специфичните правила, и с тях да бъдат запознати групите на локално и национално ниво. Няма да е хубаво, ако някои групи смъкват критериите само и само за да могат да свирят, защото така всички ще свирим за без пари (5лв/човек), ще си плащаме от джоба такситата за прибиране и пиенето на концерта, и ще ни смятат за "ония балъци - металите", ще ни се хилят в лицето и ще си тъпчат джобовете за наша сметка.

Редактирано от minddwell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Напълно съм съгласен с теб!!!

:)

Надали обаче нещо може да се промени...

:)

Все пак навит съм да участвам във всякакви инициативи от този сорт!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твърдо заставам зад това.

добави и още една точка - за несъстоял се ангажимент , отложен по вина на клуба. да има неустойка за музикантите (ако са на твърди пари - някакъв процент).

 

 

трябва да се направи синдикат на музикантите и да е както по цял свят - вдигат се музикантите и казват "няма да свирим за по-малко от 50лв на човек" и се оправя работата, щото без музика на живо няма как да стане

обаче това тук е неизпълнимо. аз ти и той ще кажем твърдо, че няма да свирим под 50лв и автоматично ще се появят поне 10 групи, които ще кажат, че са навити да свирят и за по 40лв. и за това сме на това дередже. в пиано барове, клубове, ресторанти - плаща се по 20/25лв на човек на вечер за свирене. и висиш за тия пари там от 21 до 02-02/03 часа посред нощ. и таксито ти е 5лв разход. а бирата в тези заведения е по 5лв. евала. ми аз предпочитам вместо това да си остана вкъщи, да си посвиря и да се наспя и да отида утре на работа свеж. да си гледат работата, всички са @*($^)@^()#Т^&@!!@І(&!#*$)^!@#@!*%#!$&@$%!#)*&+І!@#

но споко, и по-зле ще става :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

4. Ако се договори делене на приходите от входа в случаите, когато клуба не предоставя апаратура, барабани и транспорт, тогава разходите на групата за тези неща да се приспадат от общата сума на приходите, след което останалата сума се дели между клуба и групата. Естествено сумата на разходите трябва да е разумна и да подлежи на договаряне с управтеля.

...

12. Клуба е длъжен да предостави за ползване на музикантите подсигурено (с ограничен достъп) помещение за отдих, настройване и грим в рамките на концерта, а в рамките поне на 24 4аса - за складиране на инструментите, катко и свободния достъп до тях за членове на групите или за техни представители.

...

14. Рекламата за концерта подлежи на договаряне между групата и клуба (съобразно популярност на групата, броя групи, типа на концерта - дебют, промоция, пърформанс, "рутинен концерт").

Ето тези 3 точки от предложението май ще са най-спорни :)

А точно те се отнасят до уважаването на групата. Лошо, братя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя страна имаш безусловна подкрепа - дори вече ми се въртят варианти в главата вече... :think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това всичко е прекрасно! :)

Но... На запад заведението или клубът, на който синдикатът наложи наказание, общината му взима лиценза.

Как ще се постигне това у нас?

Освен това, музиканти, които не са членове на синдиката не може да си намерят работа в клубове! Пак общината се намесва. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ви подкрепям пичове! Никакво навеждане пред капиталистическата ламя!

 

Освен това в кръчмите където свирим и проповядваме т.нар. изкуство - музиката, трябва да бъде отпускано прилично количество алкохол и др. производни за пичовете от бандите, за да могат да се чувстват ОК и да свирят с необходимият хъс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И викаш, по никакъв начин новосъздаденият синдик(т)ат в един момент няма да почне да отказва членство, или незнайно защо някоя група изведнъж ще се окаже първенец по ангажименти. Сори, че съм контра, но не искам да се връща времето на категориите. На който му липсва комунизма, да иде да свири в Китай.

 

Още повече, че клубовете за авторска музика често съществуват въпреки групите. Сещам се как миналото лято Боби Бончев направи чудеса, за да запази сцената в О!Шипка, и настоящия вход от 3 лв. беше компромиса, заради който още я има тая сцена. Клубът изкарва много повече от дъвчещите пица на горния етаж. Долу в дупката кво става - само като няма вход се пълни. Същото е и с 3 уши - много по-лесно им е с диджеи, но въпреки това ес блъскат с банди и със съответните вечни неуредици. Заеха се сериозно - само преди няколко месеца за клуба изобщо не се чуваше, а сега започва да става сцена и какво - веднага се нададе рев. Ми да го затворят, да видим тогава къде ще се свири. Евала правя и на Жоро от ФЕНС, дето се разправя със съседи редовно, заради високата музика - и затова там обикновено живото свирене свършва сравнително рано - и въпреки това, и той не се отказва. Можеше да си остане в мазето на Шишман - з кво му е да се занимаваа с музикИнти.

 

Това не значи, че не одобрявам идеята, че трябва да се плаща нормално. За целта трябва да има развита сцена, каквато в БГ просто липсва. 90% от бандите нямат поне 1 известно парче/сингъл - съответно публиката им е изключително съставена от приятели и гаджета, които - нормално - не изгарят от желание да платят вход, или да консумират някакви напитки - което като цяло е основната цел на всяко едно заведение изобщо да се занимава с жива музика. Какъв работодател си на клуба и на охраната в такава ситуация? Дайте да пуснем обява: Група дава работа на клубове, за справки - пратете СиВи и мотивационно писмо на сульоипульо@абв.бг. Освен развеселяващо, подобно твърдение не действа.

 

Когато си банда с хитове и гарантирано ще напълниш клуба с фенове, има за какво да се пазариш. Когато си известен на малка група руски учени, трябва да имаш малко уважение към труда на хора, които се опитват да направят каквото и да е за тази сцена. Когато почнах да свиря, изобщо нямаше такива опции - или свириш само кавъри и то добре, или си бичиш авторската музика по читалища, училища и селски фестове.

 

Ако се вдигне входа - както е реално за истински концерт - и входа примерно е 5, или 7 лева - тогава ще има пари и за групата, и за клуба. Само дето цените се държат ниски умишлено, за да дойде изобщо публика.

 

Отделно можем да отворим тема за това кой български фен ще даде тия пари за клуб, при положение, че вместо това може да се надумка с 5 бири в кварталната кръчма и да му останат и за една бомба за из път. Смятам, че много от хората, които се мъчат да осъществяват някаква промотърска дейност, ще ме подкрепят, особено ако говорим за това как на концерт повече от половината "посетители" предпочитат да седят отвънка на ливадата и да думкат водки, а от концерта - квото се чуе. Когато се променят навиците на бирфест-поколението, тогава ще може да се търсят и права за бандите.

 

И не - не работя в клуб. Музикант съм и също имам неизвестна банда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, за съжаление, единственото, което ще постигнете, е да си отрежете всякакви участия за доста време напред... Собствениците на клубове като цяло си държат монопол-групи има много, все ще се намери някой умник, който да свири за 5лв... Не си мислете, че това не е правено и че въпроса не е обсъждан вече... за съжаление, резултата никога не е бил различен.Наистина докато не се появи синдикат, или някаква нормална организация на музикантите, няма да бъде по-добре.Само че като се сетя... ако синдикат направят хора, които държат сегашните музикални и мениджърски компании... май ще се окаже, че има още едно грабителско звено по пътя :) Освен това-като няма закони в тая държава, ако ще 5 синдиката да има, все тая...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Освен да сформираме ценова листа с минимални заплащания, както е в повечето страни, също и наказателен отряд към организацията, и който свири под тия цени-бой и чупене на инструменти, може и в главата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по цял свят - или си член на синдиката, те ти намират бачкане и взимат процент , или си свириш вкъщи. в крайна сметка така е най-добре - има си групи във всички стилове, на различно ниво и всеки собственик на заведение си преценява какво му трябва. а има и друг момент - там не можеш да отидеш на крак в клуба и да говориш да те вземат - или синдиката звънка или те пренебрегват директно. но това тук едва ли ще стане в близките 10 години. все пак момента с категориите не е само комунистически приом. поне така си мисля, а може и да греша. то и тук в момента е такова положението, само че що се отнася до пиано баровете - има двама-трима мениджъри и те уреждат всички, които свирят там.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.