Paldi Публикувано Февруари 16, 2007 Публикувано Февруари 16, 2007 (Редактирано) кво ще кажете за това ----> понеже нема интерес за всичко ,то поне китарите да овековечим П.С. пускам почти еднаква тема тук понеже ми се струва ,че не обръщат внимание в раздел предложения . Редактирано Февруари 16, 2007 от eitysix Цитирай
Свилен Бас Отговорено Февруари 16, 2007 Отговорено Февруари 16, 2007 Идеята е страхотна, просто аз вече модифицирах каквото имах и не е за снимки, но все пак, може би, една-две акустични бих могъл да предложа... ... та ако има и подраздел за преработени български китари, ще стане страшно! Давай, ще участвам с каквото мога! Цитирай
Black Bird Отговорено Февруари 16, 2007 Отговорено Февруари 16, 2007 България има талантливи и добре познати по целия свят музиканти. Но струнни инструменти се произвеждат само на едно място у нас – това е фабрика “Кремона-България” в град Казанлък. Тя е създадена през 1924 година като малко ателие от Димитър Георгиев, който поставя и началото на лютиерството у нас. През годините “Кремона” преминава през много трансформации, стига почти до фалит малко преди да бъде приватизирана. Собственик на фирмата в момента е българин, за когото се знае, че от дълги години живее в САЩ и се занимава с компютърни технологии. А изпълнителен директор на “Кремона-България” от две години е Елена Гамова, работила преди това като мениджър по продажбите. Най-интересно е самото начало на създаването на фирмата, посочва тя: “Човекът, който е открил “Кремона” най-напред като ателие, Димитър Георгиев, е участвал в Първата световна война, казваЕлена Гамова. - Там се запознава с немски войник, който изработвалструнни музикални инструменти. Въпреки че българинът по призвание бил оръжейник, връщайки се от войната, решава коренно да промени живота си. Димитър Георгиев най-напред учи в Германия за лютиер. Връща се и поставя началото на професията лютиер в България. Започва с двамата си братя, а по-късно цялото семейство се включва в това начинание. От малко ателие ”Кремона” прераства в по-голяма фирма, която започва да изработва различни музикални инструменти. Имало е периоди, в които се правели пиана, мебели и какво ли още не, докато преди 6 години фирмата беше приватизирана и в момента 80 на сто от производството й са китари, а 20 на сто - щрайхови инструменти.” Днес цялата продукция на “Кремона-България” се изнася основно за Германия, Холандия, САЩ, където фирмата има открит офис, както и за традиционните пазари - Япония и Русия. Чрез модерни и нетрадиционни маркетингови стратегии за продажба целта е да се предизвика още по-голям интерес към марката “Кремона”: “Масивните китари са новото ни производство, което налагаме от около година, както и така наречените “Катауей” или асиметрични китари с електроника. Най-новото е една китара, разработена като модел от един от най-известните лютиери в света – швейцарецът Клаудио Паджели. Той направи прототипа, който копираме. Интересното за нея е, че се изработва от екзотична дървесина и се озвучава с много добра електроника от Швейцария. Другото, с което можем да се похвалим е, че наше производство е контрабасът на един от басистите на група Джипси Кингс. Друг проект, който е още в началото, е за акустична китара с подпис на рок музиканта Ричи Коцен, която се продава чрез неговия сайт.” Разпознаваема ли е вече марката “Кремона” в чужбина? Ето какво отговори изпълнителната директорка на фирмата Елена Гамова: “Мисля, че да, защото сме традиционни изложители вече три-четири години в най-известните изложби на музикални инструменти. Това са Франкфурт Мюзик Месе, участвали сме и в Русия на няколко изложби, които са филиали на Франкфуртската. Сега ни предстои за първи път да участвамев изложба и в град Кремона, Италия, която е само за майсторски, по-висок клас инструменти.” За 82 години фирма “Кремона-България” успя да създаде свой облик и традиции както в страната, така и в чужбина. Днес традицията продължава благодарение на 110-те служители в компанията и на хилядите музиканти, които свирят на инструментите, произведени в Долината на розите. “Успех за фирмата е, че след като беше приватизирана, успя да преустрои изцяло производството си, да създаде нови модели и да продава на външния пазар – казва Елена Гамова. - Преди това бяхме изгубилиизцяло клиентите си, защото конкуренцията от азиатските страни се бе появила и китарите и цигулките на “Кремона” бяха поставени в по-нисък клас и бързо изместени от масовото производство, което идваше най-вече от Китай. Фактът, че произвеждаме за чужбина и присъстваме вече шеста година на пазара там, наистина е успех. А този успех ни мотивира да ставаме все по-добри.” Весела Кръстева Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 16, 2007 Отговорено Февруари 16, 2007 http://reviews.harmony-central.com/reviews...emona/F650/10/1 Цитирай
chris_barnes Отговорено Февруари 16, 2007 Отговорено Февруари 16, 2007 хехе Кремона Рулз!Вижте кво пишат хората в нет-а!!Аз като представител на Казанлък мога да потвърдя че акустичните китари са си яко на ниво!! Прауд ту би Бългериан!!! Цитирай
TONY Отговорено Февруари 16, 2007 Отговорено Февруари 16, 2007 а ето и коментарите за прочутата Kremona Elektik Mizeria Overall Rating : 1 Very poor sound and difikult to play Features : 2 made 198x(i dunno da exact year) in kazanlak 20 stupid brass frets solid body,strat style, but without pickguard. i think that da body's wood iz pine or somethin like that, when you drop it it caves in a bit, so it's stupid soft wood, alfthough it has good sustain, because its strings-thru body. Tuners are very crappy and are without covers on the back side - you can see the gears. Neck seems to be maple, the fret board too. it has 5 way pickup selector, 1 volume and 1 tone controls Sound : 1 the pickups are very noisy. the neck or neck+bridge combination sounds average clean or with overdrive, some kind of hollow, not very bright, but when you use distortion this sh*t hums so much, that you can hear almost nuttin - you hear some stupid squeal, microphonic noises and lots of HUM!!!! I don't wanna speak about the mid pickup, because its just one big sh*t. One cheap plywood guitar has better sound!!!!!!!! ЕХ КОЛКО ПОЗНАТО НЕ - НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ АЗ Цитирай
Paldi Отговорено Февруари 17, 2007 Автор Отговорено Февруари 17, 2007 (Редактирано) браво супер ама дайте някой да оформи темата да стане като каталог .......снимка и малко информация ( година на производство поне) .Аз мога да се заема ама немога да качвам снимки директно (така ,че да се виждат като кремоната горе без линк) пък и трябва да пращате снимки и информация за съответните .Ако искате се заемам само кажете как да качвам директно и давайте снимки на китарите.Айде живо Редактирано Февруари 17, 2007 от eitysix Цитирай
PlamenM Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 хм , за протокола ,интересно някой има ли впечатления от тези класически модели на кремона?аз такова нещо не съм пипал... Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 хм , за протокола ,интересно някой има ли впечатления от тези класически модели на кремона?аз такова нещо не съм пипал... Ако трябва да се отговори накратко: Класическите китари на завод "Кремона" са качествени и още по времето на комунизма са изнасяни в Западна Европа, което е един вид признание за качество. Същото важи и за цигулките - харчеха се добре по света. За тяхното качество не знам. Нямам впечатления от новите модлеи китари, но знам, че вече правят и от екзотична дървесина, а не само от смърч. Основно изнасят за САЩ и повечето струват много леффчета. Явно и тях ги бива. Електрическите им модели са абсолютна бутафория и пълен брак. Стават за експериментално дялкане, а също и за разпалки на камината по Коледа. Цитирай
biala Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 Аз имам ето такава CL620MC 7/8 изцяло е изработена от махагон и кедър - изключително вярна китара и има много приятен мек звук. Звука е и доста добре балансиран (това обаче не е така при 4/4 китарите. като я взимах от завода преди около 2 години 4/4 китарите от тази серия имаха прекалено силни басове и на места се получаваше леко кънтене). А за електрическите им събратя мога да кажа че не са пълен боклук както много хора твърдят. Единствено електрониката и ключовете им са си комунистическа скрап Имам една на която съм сменил ключовете и адаптерите със Сеймор Дънкан и почна да изкарва страхотен звук Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 А за електрическите им събратя мога да кажа че не са пълен боклук както много хора твърдят. Единствено електрониката и ключовете им са си комунистическа скрап Имам една на която съм сменил ключовете и адаптерите със Сеймор Дънкан и почна да изкарва страхотен звук По-страхотен ли е от на средностатистически Sqier? Ако да, то явно има някаква магия в чамовите дъски, от които са правени тези електрически Кремони. Или може би магията е в буковия фурнир и в супер тънките и некадърно подредени бронзови прагчета, при които човек се чуди дали имат радус или просто са криви... А може би тайната е в дерящите дланта болтчета, с които се регулира височината на струните - ми кво толкова, никой по онова време не е смятал, че може да се свири с палм мютинг, все пак се е наблягало на свирене на руски честушки. Цитирай
biala Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 По-страхотен ли е от на средностатистически Sqier? По добре звучи от средностатистически Sqier и от повечето (не мноо скъпи ) модели на Yamaha Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 По-страхотен ли е от на средностатистически Sqier? По добре звучи от средностатистически Sqier и от повечето (не мноо скъпи ) модели на Yamaha Знаех си - от чама е. Цитирай
kiki vai Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 кремона и хубави китари не ставйте смешни китайските са по добри макар че свиря с китара от кремона класическите китари се правят не от неуки хора а там........... нямям думи и дървотоне го сушат и китарите им бръждат цепят се ребра и прочие единственото за което съм ги признал е че почнаха да ги правят красиви но за мен са си БОКЛУЦИ Цитирай
PlamenM Отговорено Февруари 17, 2007 Отговорено Февруари 17, 2007 кремона и хубави китари не ставйте смешни китайските са по добри макар че свиря с китара от кремона класическите китари се правят не от неуки хора а там........... нямям думи и дървотоне го сушат и китарите им бръждат цепят се ребра и прочие единственото за което съм ги признал е че почнаха да ги правят красиви но за мен са си БОКЛУЦИ говориш да китарите от последните две три години , така ли? защото преди 15 и аз съм имал кремона, много и радвах, щото нямах друга, но си беше уникална пръчка, дори и след обработката на бай Спас ...дано пък поне последните години да са подобрили производстворо, поне за нискобюджетни класически..или не?> Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.