Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

От известно време слушам доста певци по нашите сцени, и забелязвам, че немалка част от тях доста усилено се опитват да имитират известни рок певци, но уви, без особени познания и опит в съвсем нормалното, подпряно пеене, и правилно резониране.

 

В резултат, се получава доста хилаво и глътнато пеене на ниско, и ужасно крещене във височините, все едно те са единственото място в диапазона, където човек трябва да пее.

Понякога на живо, разбира се, е ефектно да се викне малко(особено от тенора), но ако човек няма добре изработена среда и низини, то той използва едва малка част от гласовите си данни, и същевременно си съсипва гласа, както когато пее високо, така и когато пее не ниско, поради недобрата постановка, и произлизащото от това използване на прекомерно големи въздъшни струи, и много често използване на гърлено пеене, със стягане в ларинкса, което не е препоръчително да се практикува по много.

 

Според вас добре ли е човек да имитира певци, и до колко, и не съсипва ли поне малко гласа на певците врещенето с метъл-групите вкъщи, и после повтарянето на "наученото" в репетиционната.

 

Моето лично мнение, е че човек трябва да посещава добър вокален педагог периодично, без значение от колко време пее, на какво ниво е, и по колко пее, понеже е често е трудно да се чуеш сам дали пееш правилно, камо ли пък да слушаш как пее някой на запис, и да се опитваш да пееш като него.

  • Отговори 36
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Споделям мнението за постоянната нужда от вокален педагог независимо от самооценката. На последния ми урок запях песен, върху която според моята педагожка нямаше какво да доработваме, а аз си мислех, че изобщо не я пея правилно чисто технически, което се оказа точно обратното.... :) Същевременно като й запея някоя песен, която съм сигурна, че съм поизчистила - се оказва, че трябва да я работя отначало :greenball:

Отговорено

Дали е въпрос на техника?

 

Според мен маниернеченето се получава само когато не сме наясно какво изразяваме с пеенето си. Жалко е, че това явление го има.

 

А се иска само да бъдеш искрен. Дали педагогът помага в това - не съм човекът, който да коментира.

 

Когато си радостен, ти го изразяваш по своя си начин и гласът ти направо звъни. Всички го усещат. Ако си ядосан и не го криеш, много спонтанно ще повишиш тон, ще звучиш по-заплашително за околните и те отново ще знаят какво става.

 

Има още много други емоции, които виждаме как другите изразяват чрез пеенето си. Обаче ако за нас са напълно непознати, какво правим? Маниерничим само, мноо ясну :greenangel:

Отговорено

Да,слушал съм ги такива дето разправят:"Ти сега имитираш Халфорд!"- дори да е така, това лошо ли е?Да,обаче другите казват"Изпя го,ама не е като Дикинсън!!"Та сега аз имам въпрос към Евтим- кои са тези дето маниерничат?-Поименно, ще дам пример -Тони от "Ер Голям" имитира Анди Дерис,това правилно ли е? Аз редовно посещавам раздел авторска музика и слушам това,което са постнали колегите.Еми ако трябва да бъда искрен,все на нещо ще ми заприлича,винаги ще има следи от чуждо влияние и в това аз не виждам нищо лошо.Защото не може ей така да те озари музата и да напишеш трилогията.Всяко нещо има своето логическо начало и край.За да съм по ясен ще дам пример със сюреализма-като течение в изкуството той се оформя като протест срещу първата световна война.Та идеята ми е,че не бива да укоряваме някого,чийто стил на подобява или е инспириран от творчесвото на някой,защото самият той преди това е бил инспириран от някой друг,по-стар от него.До тук с имитаците,относно това"Дай да си налягаме парцалите и да ходим постоянно на педагог!"- това пък е зверска глупост! Еми като станеш на 37, пак ли ще ходиш при педагога който е на 83? Това помага само в началото,когато имате нужда от съвет подкрепа и т.н. след това си хващате пътеката и започвате борбата.Тогава това,което сте усвоили от вашите педагози, ще бъде вашата упора.Може би съм малко остър в изказванията си,за което се извинявам.

Отговорено (Редактирано)

Изобщо не става въпрос за стилови влияния, а за опити за дословно, механично копиране на пеенето на певеца, без да се взима предвид дали имитиращия има подходящия за това диапазон, или характер на гласа.

Това горното е масова практика за много хора, които никога не са ходили на вокален педагог, и не са се интересували от техника на пеене, и често води или до съсипване на гласа, или до почти неизкореними неправилни механични навици на пеене и фразиране, които често не пасват на конкретния глас.

 

Това е все едно аз(бас-баритон) да се опитвам да пея Joe Lynn Turner например, или пък някой лиричен тенор да се кефи на Джеймс Хетфийлд, и да се опитва да изкара неговия тембър, което е просто невъзможно(но за сметка на това,подобни опити са честа практика).

 

Относно споменаването на конкретни хора, ще се въздържа, за да избегна възможността да има обидени. Има много типове хора, някои обичат истината, питат за нея, и я приемат, когато тя не е розова, други са суетним и обичат да бъдат хвалени непрекъснато, и най-малката забележка ги кара да иззлобяват, и да се обиждат. Трети са самовлюбени.

Затова, за подобни неща говоря главно когато някой ме попита относно пеенето си(което, за съжаление е голяма рядкост, много горд народ сме).

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Има хора, които постоянно питат за истината чрез парчетата, които пускат в "авторска музика", обаче мнооого рядко някой вокал си прави труда да чуе и да каже нещо полезно.

Отговорено

До тук с имитаците,относно това"Дай да си налягаме парцалите и да ходим постоянно на педагог!"- това пък е зверска глупост!

 

Можем да поспорим много по въпроса..

Отговорено

...не е ли редно след определен период от време всеки да може да се самоконтролира,поне като цяло.Под маниерничене разбирам и гримасничене,актъорстване и близки,сродни,които са все огледалност,изразност на някаква вътрешна нагласа,това виждам аз като основно.

Отговорено

Ако копирането на друг певец прекалено личи, значи "парчето" не е за пред хора, не е за сцена понеже е още недорепетирано, сурово.

Понеже доколкото разбирам идеята да се изпее кавър - е да се вземе една оригинална музикална идея и да се украси. Украсявайки я вече става твоя. Елементарно, Уотсън. :greenangel:

  • 3 weeks later...
Отговорено

Аз пък мисля, че маниерниченето и копирането са 2 различни неща.

А и при двете няма лошо, ако са изпълнени със стил и собствен почерк. :blink:

Отговорено

Когато правихме записи преди известно време, след като си бях изпял нещата и - забележете - бях доволен от това което съм свършил, в студиото влетя едно човече, няма да кажа мъжко или женско, което биде представено като капацитет, глава и не знам си още какво, и по принцип се държеше дружелюбно...да ви кажа честно не си спомням точно как се завъртя разговора но се стигна дотам че свички млъкнахме и почнахме да слушаме какво СМЕ свършили досега....човечето естествено взе да лее мнение за вокала щото, естествено, там се чустваше в свои води....сега, нека да уточня, аз някои неща си ги знам че правя това или онова ама на МЕН ТАКА МИ ХАРЕСВА, а и момчетата от бандата нямаха нищо против щото и на тях им звучеше...резултата беше че накрая престанахме да го/я слушаме и малко неловко го/я изритахме от студиото....ама човечето си беше виновно....

Може да ви се струва че съм се отплеснал, ама това ми е мнението за коментирането кой на какво приличал, от где го бил взел, кой бил имитирал и прочие....ние тия работи си ги знаем, но когато нещата се изразят по начина примерно.."ееее, тва сега имитираш еди кой си и не знам какво си...", става малко обидно и като Ви се изрепчим и на свой ред ви кажем нещо неприятно да знаете че Вие сте си виновни....оффф ами това е:blink:

Отговорено (Редактирано)

Това, което пиша не се отнася непременно за теб, но е резултат от известния ми опит със работа около "банди".

 

То номера не е само ти да се харесваш, и хората от бандата да ти казват, че си супер, и после да си говорят други неща, например(често се случва). Важното е да се харесваш на публиката. А това става с много работа, изслушване на много мнения, едни от които - верни, други - не. Преценка, преоценка, пак работа, работа с учители, работа, и пак работа.

А чуждото мнение не може да бъде вредно, ако знаеш какво правиш.

Виж, ако е някакво умишлено злорадство - това вече е друго нещо.

 

Добре е и да се вслушва човек в съветите на хора, които имат някаква музикална култура(и да се стреми към контакти с такива), не в съветите на така или иначе нищо неразбиращите тийнейджърчета от квартала, за които всичко, което е безобразна тресня е много яко.

 

С мнението си не визирам теб, а общия случай. Факт е, че почти няма добри певци в родната клубна сцена, и често това се дължи на факта, че те са самовлюбени, и изобщо нямат никакво намерение да слушат съветите на никого, нито да харчат пари за развиване на хобито си.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.