Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Може би въпроса в заглавието звучи малко неясно... Става дума за следното: Всички маси са свързани веднъж с другите (за да няма теоретична възможност за ground loop), но в оригиналната схема масата на адаптерите например е свързана към масата на volume pot-а, а пък масата на жака е свързана към tone pot-a, а аз съм ги свързал различно - жака към volume pot-a, а адаптерите към един пин на switch-a, който с отделна жичка е свързан към корпуса на същия switch. Тоест за адаптера връзката с маса става така:

адаптер -> пин на ключа за адаптерите -> корпус на ключа за адаптерите -> корпус на volume pot-a -> жак (маса), като на всяка стрелка "->" съответства спойка и кабелите са еднакво тънки;

Въпроса не е дали ще работи (това е ясно), въпроса е към по-опитните електротехници и той е дали всъщност това оказва някакво влияние на електрическия сигнал? Чел съм за това, че е най-добре всички маси да са в една точка (примерно на volume pot-a), но дори и в оригиналната схема не е така, затова не го приемам за нещо съвсем задължително. Чудя се обаче дали масата на адаптерите не е добре да е директно свързана на нещо по-масивно (в оригиналната схема е на volume pot корпуса, където е запоена и масата от бриджа).

На теоретичния контравъпрос "Ами защо го свърза така като те притеснява?", отговарям предварително: Така го изпълних от естетическа и функционална гледна точка (или казано по друг начин, най-перфектен cable management се получава в кухината по начина, по който го свързах), а и разсъждението ми беше, че така пътя на масата следва пътя на сигнала, защото в схемата адаптерите са свързани към ключа, след това към volume, откъдето има "разклонение" за тон, а и жака е на volume (схема 1 volume, 1 tone).

Не знам дали успях да обясня правилно какво точно питам, но предварително благодаря на всички, които ще се опитат да разберат въпроса и да му отговорят по някакъв начин... :)

Редактирано от therealbadmadafaka
Отговорено (Редактирано)

Няма значение къде се свързват.Влиянието е малко.Най -добре е да са на едно място разбира се (т.нар. Star ground) ,но не винаги има място за още един проводник който да се запои към капачката на потенциометъра.Получава се една голяма плюнка припой която трудно се нагрява и стопява.А когато това стане потенциометъра вече е прегрял и станал на каша.Аз например в този случай използвам кабелна обувка със отвор пасващ на диаметъра при резбата на потенциометъра.Поставям термошлаух на целия сноп и се събира заедно снопа(може и със свинска опашка).Споявам ги за накрайника на кабелната обувка ,а нея поставям на потенциометъра преди да го хвана към китарата.

Редактирано от jorog
Отговорено

Точно! :) А идеята с кабелната обувка е супер - даже ако е от типа "вилица" ще може да се вади без да се налага да се развие съвсем и извади потенциометъра (действие много често водещо до прекалено натягане и късане на тънките проводници към него точно при спойката им).

Отговорено

Има известно значение, в такъв смисъл, че трябва да има "дебели" проводници с ниско съпротивление, които звързват различните "земи". Също е желателно, сигналната земя да е свързана с "екраниращата" чак на изходния жак.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.