Black*Sabbath Отговорено Януари 13, 2007 Автор Отговорено Януари 13, 2007 Имам 2 вапроса...акордите много ли се употребяват или пове4е се набляга на последователно свирене на тонове?И какво е то4но това хамър он?В4ера писах но ми изтриха поста.Въпросите ми сигурно ви се струват тъпи оба4е от скоро свиря.Един приятел които свири от 2 години и ве4е има група ми каза 4е няма акорди в бас-а а тук 4увам друго...поръ4ах си една книга за музиката,но ще е при мен след около 1 месец и за това се обръщам. Цитирай
Zlatyio Отговорено Януари 14, 2007 Отговорено Януари 14, 2007 Има акорди, но зависи какво свириш склонен съм да кажа че не са много разпространени из "популярните" стилове.Хамър он е техника за постигане на легато при която с лявата ръка натискаш прагчето на което е тона ,който трябва да изсвириш и по този начин възпроизвеждаш звука.Пимер:3h4 - изсвирваш тона на 3-то прагче по нормален начин и преди да е отзвучал или да вдигнеш пръста си от прагчето или да го заглушиш по какъвто и да е начин,само използвайки лявата си ръка натискаш 4-то прагче достатъчно силно за да произведеш отчетлив звук. Цитирай
разбойник Отговорено Януари 14, 2007 Отговорено Януари 14, 2007 Акордите имат хармоничен и мелодичен вид т.е. тоновете могат да бъдат изсвирени едновременно или последователно. Първият вид се употребява сравнително рядко от басисти (има и изключения - соло бас пиеси, басисти използващи 6,7 и повече струнни басове и т.н.), за разлика от втория, които е основен похват при изграждането на много бас линии. Интервали (двузвучия) в хармоничен вид се използват сравнително често - октави, квинти, децими. Намери си "Елементарна теория на музиката" или някакъв достъпен аналог. Ще ти е полезно. Цитирай
Black*Sabbath Отговорено Януари 14, 2007 Автор Отговорено Януари 14, 2007 Мерси много за инфото.Поръ4ах си книгата.Като си купих бас-а ми подариха и метроном и сега свиря с метронома на наи-бавно темпо някакви рок песни.Това мисля 4е ще ми помогне за ритъма.Мерси много пак за инфото. Цитирай
Black*Sabbath Отговорено Февруари 12, 2007 Автор Отговорено Февруари 12, 2007 Имам въпрос относно ефектите.Говоря за пуул ъп,хамър он и тези работи.Ще може ли да ми кажете за някои други ефекти,как да се у4ат и какво представляват.Тук е единственото място на български което мога да полу4а инфо.Прегледах другите теми и не видях нещо подобно и се извинявам ако повтарям нещо.И имам едно въпрос4е-според вас какви ка4ества трябва да има добрия басист ? Цитирай
Jason Отговорено Февруари 12, 2007 Отговорено Февруари 12, 2007 Според моето скромно мнение "добрия" басист е човек който усеща баса не просто като инструмент, а като част от начина си на мислене и живот. Звучи малко изтрито ама до някъде си е така! Или иначе казано, човек който свири не за да му се кефят мадамите или за да става звезда защото имам познати, които го правят точно поради тази причина! Просто свириш за усещането, което ти носи! Склонен съм дори да кажа, че добър басист е този който си обича инструмента и има подобаващо отношение към него (аз понякога си говоря на баса като няма никой наоколо ). Много е важно също да си знаеш мястото в музиката, тоест да свириш точно това което трябва и когато трябва, пък било то и наи-елементарната бас партия. Да звучиш на място, а не да се мъчиш да си постоянно "отпред" ! Това е от мен! Малко се поовлякъх Цитирай
Vlad Отговорено Февруари 13, 2007 Отговорено Февруари 13, 2007 (Редактирано) Защо трябва някой да го "светва" - прочита елементарната теория на музиката и се запознава с началаната азбука . Какъв е смисъла да дава пари на някой да му я разказва Ужас! Как може да казваш подобно нещо??! Това не е приказка, а процес на упражнения и осмисляне на музикалната тъкан! Ако смяташ, че това пада от небето - продължавай в същия дух! Влад Редактирано Февруари 13, 2007 от Vlad Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 13, 2007 Отговорено Февруари 13, 2007 1. Добро чувство за ритъм. Свикни да свириш с метроном - не само технически упражнения, но и бас партии, които си вадил от парчета. Като свикнеш и ги свириш лесно и без грешка нагласи метронома да ти брои на слабо време (т.е. ако приемем че си тактуваш да отброява когато кракът ти е "горе"). Изсвири същото във възможно най-бавното темпо в което метронома позволява. После увеличавай постепенно докато можеш (свири чисто и без напрежение в ръцете!!!). Сложи си някаква елементарна програма, която позволява да редиш барабани и след като извадиш даден риф или парче пробвай да направиш и барабаните и да свириш върху тях. След това промени партията - някоя каса, барабанче - както ти е кеф. Пробвай да свириш върху новия ритъм. Въобще - намирай си предизвикателства и гледай да ти е интересно. Някои неща няма да са хич лесни, но с упоритост и постоянство ще станат. 2. Познания по теория. Колкото повече - толкова по-добре. Минимумът е познаване на всички тонове по грифа, интервали и акорди до четиризвучие - обръщения, построяване и т.н., нотни трайности до шестнайсетини вкл. с паузи и акценти. 3. Добър вкус Все едно дали ще свириш "съпорт" както предлага Jason по-горе или ще си соло басист с три 12 струнни баса и два рака с ефекти това ще ти е полезно. Цитирай
7thString Отговорено Февруари 13, 2007 Отговорено Февруари 13, 2007 И аз съм на мнение, че за теорията е абсурд да ходи при даскал- в крайна сметка в теорията на музиката няма нищо невъобразимо сложно и всеки с ниво на интелигентност над това на издънена табуретка може да разбере и осмисли гореспоменатата книжка. Единствената полза от даскала е да не се заучат грешни практики, но ако се чете добре и се внимава и се търси информация няма такава голяма опасност. И не на последно място- трябва ИНАТ и дисциплина, особено ако не ходиш на уроци и няма кой да ти стяга каишката. Инат се изисква както за упражненията, така и за намирането на информация. Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 13, 2007 Отговорено Февруари 13, 2007 Не съм съгласен. Теорията може да бъде разбрана, но каква полза ако не те научат как да я ползваш в практиката? Добър учител винаги е нужен! Цитирай
7thString Отговорено Февруари 13, 2007 Отговорено Февруари 13, 2007 Ми идеята е сам да се научиш. И има достатъчно успешни примери за това. Но както си казах, требе си инат Както и да е, да не отклоняваме темата в спор Цитирай
Black*Sabbath Отговорено Февруари 19, 2007 Автор Отговорено Февруари 19, 2007 Здравеите пак.В4ера ве4ерта се захванах да свиря песента Суиит Дримс.Като за на4ало видях бас табовете(като преди това съм слушал достатъ4но песента).Малко ми стана ску4но,защото не се полу4аваше мелодията и реших да видя табовете за китара и да ги изсвиря с бас-а и се полу4и,но не зву4еше то4но както трябва...та имам следния въпрос:В кои слу4аи е добре бас-а да се води след китарата ? И още един въпрос.На показалеца на лявата ръка ми е излязло нещо като мехур ама не е подуто...само при мен ли е ставало това в на4алото и лошо ли е ? Цитирай
NIKOCHIM Отговорено Февруари 20, 2007 Отговорено Февруари 20, 2007 Пич, ти ме кефиш. Трябва да знаеш, че още доста време ще ти излизат мехури и мазоли, но после кожата на ръчичките ти ще загрубее и няма да имаш проблеми. Споко! Имай впредвид, че все пак басът е донякъде силов инструмент. Особенно при "слап" техники. Ето и един съвсем прост съвет от мен. Когато свириш трябва да знаеш, че барабаните са това, по което трябва да се водиш/разбира се без да забравяме хармонията/. Когато удря каса свири ниски тонове, съответно соло барабан - високи тонове. Това в "елементарна теория на музиката" няма къде да го прочетеш. Естествено вариантите са милиони, но това е един сравнително добър ориентир. Когато басът е добре "слепен" за барабаните направо къртят мивки!!! Вервай ми!!! Ае успех. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.