Jump to content
Българският форум за музиканти

Jason

Members
  • Мнения

    63
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

Jason last won the day on Август 25 2014

Jason had the most liked content!

Относно Jason

  • Рожден ден 04/11/1984

Previous Fields

  • Инструмент
    Bass

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Сливен, София

Jason's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

19

Обществена Репутация

  1. Предварително се извинявам на автора на темата за разводняването, но тъй като и той е коментрал в същата връзка си позволявам да постна следното мнение. Подфорум "бас" върви с широки крачки към своята смърт, според мен благодарение на избрана компания от ултра музиканти и мега специалисти! Само погледнете първата страница с теми и вижте от коя дата са последните мнения - тъжно е! От това само можем да съдим, че стотици потребители са спрели да го посещават редовно - един от които съм аз. Не че на някой му пука или трябва да му пука, че точно аз видиш ли съм спрял да го посещавам, но очевидно същото са сторили още няколко стотин души. Самите теми замряха доста отдавна, като единствената що годе активна беше "фукня". Сега се вижда, че и тя замира, тъй като няма кой да ви каже "браво", "супер" или "честито" в нея просто защото хората ги няма. Модераторите трябва да се замислят доста сериозно според мен, но такъв признак няма. Тъпо е, че едно от малкото места, на които можем (можехме) да си говорим на тема бас е почти безвъзвратно изгубено, благодарение на стегната компания от мегакорифеи от живота. Форумът е за разговор, споделяне на опит, обмяна на съвети, а не за мерене на пи*ки, ко е по по най, кой бил повече наясно с нещата, как апаратурата ти трябвало да струва 50 000 евро инак не стават нещата! Отбелязвам, че в "бас" все още се навъртат и здраво мислещи хора, които могат да помогнат със смислен съвет, така че не слагам всички под общ знаменател. Но е твърде често срещан случай някой да пусне определена тема и отгоре му тутакси се стоварва голямата балтия! Ами така не става и няма и да стане за напред! Нищо не ни коства да си говорим с един по-умерен тон и с малко повече разбиране! Пожелавам успех на автора с неговото питане. Аз не мога да бъда полезен по темата и отново му с извинявам за разводняването! Лек ден и със здраве!
  2. Така както е формулирал темата автора е малко трудоемка задача за изпълнение, да не кажем почти невъзможна. Ако съберем всечки басове използвани от четиримата басисти най-вероятно ще задминем стотака. С инструментите на Рон и Робърт не съм добре запознат, но все пак ето опит за що годе приличен опис: Ron Mcgovney 1.Washburn B-20 2.Ibanez Roadstar 1981? Попадал съм на няколко снимки, на които е с бас напомнящ ми най-много на дадения, но не е никък сигурно. Cliff Burton 1.Rickenbacker 4001: използва го преди и след издаването на Kill'em all. Твърди, че го сменя, защото се е нуждаел от сериозни ремонтни работи. 2.Alembic Spoiler: С него заменя Рика и свири за кратко преди да бъде откраднат. 3.Aria Pro ІІ: Започва да свири с него след открадването на Алембика и преди започване на записите на втория албум - до края на дните си... Jason Newsted Тук няма да описвам под формата на списък, защото са твърде много и ще откарам цял ден, ако искам списъка да бъде пълен Когато се присъединява към Металика основният му бас е ESP (има около 3 броя - един четириструнен и два петструнни, на всеки от които заменя електрониката с EMG). По това време използва също няколко WAL баса - 4 и 5 струнни. Използва и един 4 струнен Р-бас с неясна марка (този бас мисля, че наследява от Клиф, тъй като и двамата съм ги виждал на снимки с него, но не съм сигурен). Между другото от Клиф наследява и Morley Power Wah-то, което пази и използва и до ден днешен След издаването на And Justice For All на жово започва да свири почти изключително само с Alembic до около 1994г. Има поне 3бр. Alembic Spoiler 4 струнни, които преминават през ъпгрейди през годините. Също поне 3бр. Alembic Europa, от които 2бр. 5 струнни и един 6 струнен (най-често го използва за Sad But True на живо по време на турнето към Черния албум). Има също един Alembic Elan 5 струнен, който използва основно за турнето на Justice. Замена Alembic със Sadowsky около 1995г. преди записите на Load. По негови думи причините са няколко - голямо тегло на Alembic-а; търси по-изразени ниски в инструмента, докато Alembic-а според него е по-подходящ за leadsound (не се сетих за подходяща дума на български ). Sadowsky са и първите басове, които използва както на живо, така и за запис. Отделните бройки Sadowsky няма да се опитвам да ги изброявам, тъй като аз поне съм го виждал да използва над 20бр. 4 и 5 струнни с различни конфигурации на електроника и адаптри (предимно 2 джаза, но има 2 или 3 баса с PJ конфигурация и няколко с хъмбъкери). До ден днешен продължава да свири със Sadowsky. Между другото понеже колега беше споменал по-горе, Джейсън не е бил ендорсър на нито една от марките, с които свири. По негови думи, това не го кефи особено. Басовете, които е използвал за записи на по-старите албуми (Черния и назад) нямам никакъв шанс да ги изброя, защото са десетки знайни и незнайни Само мога да вметна, че черния е записан в основата си с един 4 струнен Spector с PJ адаптри, който е бил притежание на Bob Daisley и използван в Blizzard of Ozz и Diary of a madman. В общи линии така, със забележка, че има още много информация по темата. Robert Trujillo Не съм добре запознат с оборудването на Роб, за това ще вметна само впечатления по общо наблюдение, тъй да го кажем Към момента свири основно с Warwick 5 струнни и мисля един 4 струнен, всеки от които е с J-set електроника и адаптри на EMG. Освен това има няколко ESP-та, няколко Zon-а, няколко Tobias-а. Често го виждам да използва един Fender Precision на концерти за по-стари парчета Може да се напише още доста по темата, но трябват поне 2-3 почивни дни, за да се направи като хората, а и няма нужда да се задълбаваме дет се вика Поздрави и със здраве!
  3. Jason

    Wireless wanted

    Темата може да бъде изтрита. Благодаря.
  4. Jason

    Wireless wanted

    Колеги, тъй като утре ми (ни) предстои участие на сравнително голяма сцена, у мен се зароди желание най-после да изпитам удоволствието от концерт с wireless, без да се озъртам какво ми се мота из краката или на кой съм хвърлил ласо. Както често се случва обаче в момента нямам финансова възможност да си напазаря някое що годе прилично безжично устройство, та за това пускам тази тема. Ако има някоя благородна душа, която е готова да сподели един изпитан на сцена wireless за утре, нека драсне едно ЛС, ще бъда повече от благодарен. Предполагам е излишно да споменавам, че нося пълна отговорност за опазване на джаджата. Черпнята е ясна. Та така, благодаря много предварително! (става въпрос за София) Поздрави и със здраве! Добромир
  5. Jason

    Elixir

    Темата е доста старичка, но реших и аз да споделя скорошните си премеждия. Доста години (до преди около две години) свирих постоянно с Ърни Бол никел и бях доволен. Преди около две години реших малко да разнообразя и да пробвам други марки. Взех си Ротосаунд стоманени, доста ми харесаха като звукови характеристики, но го имаше лекия първоначален шок от смяната на никел със стомана и чувството за шкурка на стоманените струни, с което се свиква бързо де Първа и втора струна си заминаха млади и зелени след една две седмици свирене. Реших, че може и да е бил кофти комплект, но повече не си взех такива. Минах на Дънлоп никел, тъй като не намерих стоманени такива (стоманата доста повече ми допада и като звук и с по-високата им твърдост, тъй като налагам с повечко сила). Смених два три комплекта Дънлоп за десетина месеца, но забелязах, че около втория месец почват да изфалшивяват и то сериозно, проблем който не съществуваше при Ърни бола. Но пък Дънлопа са си около 15-20 лева под Бола, та за това известно време карах с тях. Разликата в живота им, като запазване на тона е сравнително малка. Така до преди около месец. Тъй като правя записи в момента, напазарявам си нов Дънлоп никел - 43лв. (отново не успях да си открия подходящи като размер стоманени), монтирам и залющвам една песен, по средата на която (около 2 часа) Дънлопа казва довиждане драги зрители! Стъписах се, но реших че е бил кофти комплект и не обърнах особено внимание. След няколко дни си напазарявам Ърни Бол, отново никел 50лв. уж за по-сигурно, да не се повтори същата история. Но историята се повтаря едно към едно, за час-два и до там. Дали съм попаднал на гадни комплекти или поради жегите и повечето пот - не знам. Но факт, че съм стотина кинта назад, а не мога да си свърша работата (не че ми е професионална работа, но така му е думата ) Тогава реших да пробвам Еликсира като крайна мярка (крайна заради цената). Имат покритие, следователно би трябвало да няма проблем, ако причината е потта. Имах щастието и късмета да си открия перфектния комплект (според моите предпочитания) в тяхно лице. Размер 45-65-85-105-130, стомана, хексагонална сърцевина - повече твърдост, покритие - против пот, явно в моя случай . Усещането на покритието ми допада доста, както беше споменал колега по-горе. Вярно 113лв., но и преди това дадох почти толкова и си заминаха безславно. За сега съм с тях само от около 2 седмици, но до тук съм пре доволен, за сега не са мръднали. Вярно са малко по-топли, но на фона на всичко останало, ми допадат страшно много. Та така де, бая нещо изписах, ако съм бил поне малко полезен на някой ще се радвам. Поздрави и със здраве!
  6. Jason

    Photos

    Няколко кадъра от участия, in action дет се вика
  7. Неделно, следобедно цапнах на бърже една от леко откачените песни на Джеф Уотърс, а именно:
  8. Jason

    Отзиви за Stagg Bc300/5-bk

    Че има недостатъци Стага, има и то много Мисълта ми беше, че трябва да наблягаме повече на свиренето, отколкото на всичко останало, разбира се в разумни граници Верно не съм се изразил като хората в предните постове, попревъзбудил съм се и човек би казал, че за мен Стага е №1, е не е За не малкото време от което свиря трябва да съм мега дебил за да не мога да сметна 2+2 и да твърдя такова нещо. Имал съм възможност да хвана дори и за малко басове от Кремона до Алембик, тогава се стига бързо до извода кое те кефи и кое не, проба му е майката като пазариш. А на автора, ако все още не си е напазарил бас човека докато изписахме тук 1000 глупости, успех Поздрави и със здраве!
  9. Не са точно кавъри, а по-скоро пресвирване на любими парчета с цел каф и забава Приятно слушане/гледане. Поздрави и със здраве!
  10. Jason

    Отзиви за Stagg Bc300/5-bk

    Не искам да заформям спорове в темата на автора и това ще е последния ми отговор тук, но мисля, че си твърде краен в преценката си IgniteAll. Съгласен съм, че може яко да си се напарил от тоя бас и да не искаш да видиш такъв до края на живота си, все пак всеки си има мнение и своя истина която няма смисъл да бъде оспорвана. Човек би казал, че от Стаг ми плащат да ги защитавам ревностно Както и да е, продължавам да твърдя, че трябва да се свири с инструмент който ти носи удовлетворение и необходимия комфорт, а не задължително с такъв за няколко стотин или хиляди от дадена валута. За красноречив пример бих дал първите три албума на Annihilator (ако сте ги прослушвали, знаете за какво иде реч) - записани са с китара за около $200. Е питам аз китарата ли има решаващото значение или човека зад нея, в случая Джеф Уотърс. Поздрави и със здраве! Успех на автора!
  11. Jason

    Отзиви за Stagg Bc300/5-bk

    Свиря на същия бас в момента и отговорно заявявам, че за тия 200 камъка, които му търсят е перфектната сделка. Разбира се, че си има недостатъци, но като цяло смятам, че Стаг-овете са сериозно подценявани (или аз все съм попадал на читави). Преди време свирих на същия, но четири струнния вариянт, за около 3 - 4 години в които съм го ползвал съм нямал грам грижи с него. Ключовета бяха повече от стабилни, за разстройване не ставаше и дума, дървенията и останалия хардуеър не са давали дефекти, единствено единия потенциометър се разхлабваше периодично и си искаше натягане на гайката, който проблем можех да реша с капка две безцветен лак, но така и не го направих Замасяването му не беше читаво, това е известен проблем при Стаг-овете, който смятам не е чак толкова съществен за начинаещ. За звукови качества е пределно ясно, че нещата няма да бъдат от най-розовите, но не и от най-отчайващите. Като цяло ми беше доста удобен, за това и се задържах толкова дълго на него. Дойде ден, в който реших, че ще продавам всичко (бас, кубе, акустична китара...) за да си напазаря качествен и съответно скъп инструмент. След продажбата ми трябваха да си досъбера още пари за постигане на поставената цел, добре ама както често се случва в живота точно тогава това се счупи, онова се счупи и парите заминаха по ремонти на техника и автомобили. Прекарах около година без бас (не ме питайте как!) и през това време от части от немотия , от части от разсъждения стигнах до извода, че най-важното е инструмента да ти е удобен и да звучи така както искаш. За това си напазарих този пет струнен Стаг, който ти си дал с линка. Знаех че ще ми е удобен, а и за 200лв. е престъпление (поне за мен) да го подмина Впечатленията ми до момента от него са същите както и от стария Стаг. В момента съм му поръчал активни адаптери в комплект с пасивна електроника или иначе казано EMG J Set (доста по-скъпи от самия бас), за което някои от колегите тук биха ме убили с камъни Но в крайна сметка това е моето решение, баса ми е удобен и с едни прилични адаптери нещата заспиват. Разбира се ако имах възможността веднага си напазарявам един Sadowsky или Alembic, но нямам поне за момента и за мен вариянта на който съм се спрял вкарва баса ми в клас над 700-800лв. (мой си еквивалент, знам че ще има доста несъгласни и усмихнати хора заради това ми изказване ). Та така, успех ти пожелавам с избора, дано съм помогнал поне малко! Поздрави и със здраве!
  12. Jason

    Да хвана ли баса?

    Според мен няма такъв филм - не съм музикален, нямам слух, не съм ритмичен... значи по-добре да спирам да свиря от рано. Практика и упоритост му е майката и всичко си идва на мястото рано или късно, освен ако не си ултра абсолютно дърво Смятам, че са малък процент музикантите, които наистина са родени за това и си го имат заложено, съответно се развиват много по-бързо и стигат много по-далеч, всички останали са постигнали своя успех с много свирене и слушане на музика. И слуха и ритмичността се развиват с времето, затова смятам, че не е болка за умиране ако ти убягват в началото. Моето мнение по въпроса е захващай се и свири това, което ти носи най-голям кеф на инструмента, който ти носи най-голям кеф. Има ли кеф ще има и развитие. Не се затормозявай с други излишни размисли и страсти Поздрави и със здраве!
  13. Да се разпиша и аз в тази тема Една бърза Фантасмагориа от Анихилейтър...
  14. Jason

    Нека си спомним ...

    И групата и басиста са готини, но с изказвания от типа "най-великия басист на света" само можеш да си навлечеш беля на главата, ако някой друг съфорумник те подхване... За теб един велик, за другиго - друг Поздрави и със здраве!
  15. Jason

    Милена - Истина

    Рядко ми се сличва да ми хареса толкова много кавър, честен кръст Мадамите са железни... пък може и за това да ми е харесало толкова много, знам ли... Едно време и на концерт съм я свирил даже сега като се замисля тая песен В заключение - Бравос! Поздрави и със здраве!!!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.