ecmjazz Публикувано Февруари 22, 2005 Публикувано Февруари 22, 2005 Някой има ли представа как чрез еквализация, компресия и т.н. - т.е. без да сменям инструмента , да мога да изкарам от моя фретлес звук поне малко по-близък до тоя, който изкарва Еберхард Вебер с неговия електрически контрабас. По принцип ако свиря без усилвател звука, който излиза е много близо до неговия но включа ли баса, отива много по-близо до фретлес-бас китарата. Предполагам, че може въпроса все пак да е и в дървото и адаптерите, така че предварително знам, че може и да няма отговор. В един форум някъде даваха предложение да се повдигнат малко средите, но опитах и не се получава.. Цитирай
Fortissimo Отговорено Февруари 22, 2005 Отговорено Февруари 22, 2005 Виж с какви адаптери е ,може би е тях е магията. Цитирай
alxlz Отговорено Февруари 22, 2005 Отговорено Февруари 22, 2005 Мисля че използва хорус и мъничко ревърб, но според мен основния характер на звука му идва от инструмента. Успях да постигна близък до неговия звук като си прекарах контрабаса с пиезо адаптер през хорус, пробвах и с фретлес но не е толкова добре. Все пак тои свири на upright bass, на който дължината на струните е като при контрабаса . P.S. Да те питам и аз нещо, как постигаш характерния по-сочен звук на фретлеса? Щтото моя си изкарва звук като обикновен бас с прагчета , само малко по мек. Е верно че ползвам евтина Yamaha 270F c flatwound струни. Цитирай
ecmjazz Отговорено Февруари 22, 2005 Автор Отговорено Февруари 22, 2005 (Редактирано) Ааа сигурен съм, че твойта Ямаха свири по-добре от моя бас - чак ме е срам да кажа какъв е ама хайде - свиря с Пълдин с активна електроника, на който му направих нов фингърборд без прагове. Та звука ми не е толкова фретлес - и при мен е малко по-мек от бас със прагове но е далече от оня Джако звук.. Едит: може би хватката донякъде е малко и в техниката и стила на свирене - малко слайдове като направиш (легато между тонове на по-големички интервали), да се усети че праговете ги няма.. Има един интересен М-ТВ ънплъгд вариант на Крейзи на Сийл - там много яко се включва фретлеса. Препоръчвам ти да го чуеш, ако не си вече. Редактирано Февруари 22, 2005 от ecmjazz Цитирай
ecmjazz Отговорено Февруари 22, 2005 Автор Отговорено Февруари 22, 2005 Ще продължа тук да не правя втори едит - та за ефектите - той Вебер бая ривърб използва в същност, а за хоруса - не съм сигурен - него май-повечко Бил Лазуел го ползва - та като искаш да постигнеш по-характерния фретлес звук може би пак трябва да поекспериментираш с хоруса... Съшо така ако свириш с пц - пробвай в Гуитар Риг имаше пресети за бас и май имаше нек'ви които го докарваха по-фретлес (доколкото мога да го чуя на скапаната ми саункарта и без ДИ Бокс) Цитирай
alxlz Отговорено Февруари 22, 2005 Отговорено Февруари 22, 2005 На Джако звука малко ми е тежък и по-остър (по-агресивен) той май ползва хорус понякога, а и фейзър. Мен ми се щеше да докарам характерния мек и сочен фретлес звук дето го има дори в General MIDI библиотеката. М/у др. съм чувал и бас с прагчета да изкарва такъв звук (на видео) и се чудя да не е някои готин стар лампов компресор който помага за това Иначе ако имаш мерак може някой път да пием по бира и да обменим идеи относно фретлеса и джаза, май не познавам други ентусиасти Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 22, 2005 Отговорено Февруари 22, 2005 До alxlz: С пипване на настройката на грифа и височината на струните може да се доближиш доста до желаното "сочно" звучене. Смъкни струните (така, че докато свириш да "закачат" фингърборда), грифа - прав, без много дъга. Идеята е звукът от допира на струната във фингърборда да е еднакво силен във всички позиции. Можеш да сложиш и по-тънки струни, те са по-меки (освен ако не сложиш гладки т.нар. тип "томастик", но с тях ще звучиш много ретро ) и ще засилиш ефекта. А ако искаш звук тип Джако - само заден адаптер. Най-полезната джаджа за фретлес според мен е параметричния еквилайзер - намираш нужната ти честота в средите, повдигаш колкото трябва и си в джаза Моя фретлес е гриф от Кримона+правено тяло, но с подходящо пипване звучи доста добре. Не съм слушал много Е. Вебер, но много от фретлес-басистите ползват delay, особено когато свирят в по-висок регистър. Ако Вебер ползва предимно ел. контрабас (какъвто май е случая :think: ) със сигурност адаптерите му са съвсем различни (може и да е с пиезо), да не говорим за разликата в мензурата. Все пак мисля, че с подходящ еквилайзер+ефекти би могло да се нагласи нещо подобно Цитирай
ecmjazz Отговорено Февруари 22, 2005 Автор Отговорено Февруари 22, 2005 Иначе ако имаш мерак може някой път да пием по бира и да обменим идеи относнофретлеса и джаза, май не познавам други ентусиасти Става! Благодаря на всички, които дадоха мнение - ще взема да поекспериментирам. Цитирай
ecmjazz Отговорено Февруари 22, 2005 Автор Отговорено Февруари 22, 2005 Реших понеже може би не всеки го е чувал Вебер, да сложа едно линкче към ЧАСТ от негова композиция с чисто учебна цел - надявам се модераторите да бъдат благосклонни - все пак е само част.. http://free.data.bg/ecmjazz/eberhard%20web...%20-%20part.mp3 Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 22, 2005 Отговорено Февруари 22, 2005 За съжаление не мога да отворя линка Аз пък намерих едно интервю с него в innerviews.org - Weber За бас китара не споменават, пише че ползва ел. контрабас. До alxlz: Не бях видял последното ти мнение когато писах моето . Ако искаш звук на фретлес подобен на G MIDI има логика да пробваш и с компресор. Цитирай
alxlz Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 (Редактирано) разбойник, можеш ли да ми кажеш нещо повече за мек оувърдрайв? (видях че си писал вече по темата) дали е добра идея да се ползва за фретлес бас? за Eberhardt Weber - със сигурност свири на ел. контрабас, мисля че не ползва бас китара Редактирано Февруари 28, 2005 от alxlz Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 28, 2005 Отговорено Февруари 28, 2005 (Редактирано) Аз ползвам Sans Amp Bass DI, който е мек, но "яде" доста среди и може и да не ти хареса за фретлес. За фретлес препоръчвам Acoustic DI на същата фирма, криви по-малко, но има параметрична среда. Ефектът не е като зверския фретлес драйв на Primus, по-скоро компресира леко и прави звученето по-low-fi, с малко "мръсотия" вътре, ако се сещаш какво имам предвид. Един "хамериканец" <_ the bottom line carvin> От това, което съм пробвал, Acoustic DI e оптималния вариант, но аз не съм пипвал доста неща напр. EBS Multidrive или Fulltone Bassdrive, а според повечето хора които свирят с тях звучат повече от добре. Редактирано Февруари 28, 2005 от разбойник Цитирай
Demiurg Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Темата леко зави от Weber към фретлеса по принцип, за което съм много доволен. Аз също имам фретлес, на който му е време за ремонт (дълго време не можех да намеря flatround струни и общо взето - `бах му мамата на венгето (fb-a)). Та да питам - някой има ли наблюдения за подходящи адаптери за махагонов фретлес, търси се тон с повече високи среди и повече "въздух" (мърсотийка, така да се каже). Засега гледам на Bartollini разни модели ама не ми се купува на сляпо (има кой да ми ги донесе от Щатско), та някой може ли да даде акъл ???? Цитирай
разбойник Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 Какъв формат ти трябва? Аз имам Бартолини тип джаз бас, ако си в София можем да се разберем да сваля един и да пробваш. Впрочем те имат бая модели, някои специално за фретлес (имах такъв преди години, звучеше с много богата и ясна среда), но с проба би могъл да придобиеш някаква представа дали е това което търсиш. Другия добър вариант за който аз бих мислил е МЕС - много Warwick, много фретлес , но в Щатите са скъпи и може и да не си струва. Цитирай
ecmjazz Отговорено Май 31, 2005 Автор Отговорено Май 31, 2005 Успях да постигна близък до неговия звук като си прекарах контрабасас пиезо адаптер през хорус, пробвах и с фретлес но не е толкова добре. Това значи ли, че си пробвал с пиезо адаптер на фретлес? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.