vovcho Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 Вратата, момче, вратата. Винаги е ставало във вратите. Иначе и според мен дръфцето е най-важно. Следователно изработака. Цитирай
Fenix Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 На моята кремонка, електрическата, като я допра до нещо кухо, но дървено (гардероба примерно) и получавам е*ахти усилвателя ! Тъй че и не само с ънплъгд китара става Цитирай
Sturmfuhrer Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 Ами може би зависи и от дървото не знам. Аз като я допра до бюрото и вибрациите му се предават и започва да се чува звук и от него. Добре аз стигнах до следния момент: (ама не твърдя да съм прав...) Удрям струна. Тя започва да вибрира. Китарата също започва да вибрира и в зависимост от дървото, конструкцията тя вибрира различно и от това и струните вибрират различно и щастливите малки адаптери хващат различни трептения Това ли е идеята? Цитирай
Nikifena Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 вибратор трябва да има ! даа... Цитирай
Steff Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 Пръстенца, пръстенца... и малко мозък и душа.Иначе материално-всичко има значение, дори твърдостта на метала, от който са изработени прагчетата, дебелината им, дървото, фингърборда, разположението на адаптера, на магарето и т.н. и т.н. ... Цитирай
MDFk Отговорено Февруари 20, 2005 Отговорено Февруари 20, 2005 За звука най-важно е да ти харесва. И после на другите.И накрая железарията и дървенията. Цитирай
разбойник Отговорено Февруари 21, 2005 Отговорено Февруари 21, 2005 (Редактирано) Според мен: В най-голяма степен влияят адаптерите - като вид и като разположение. Това важи особено ако става дума за класически тип звук - било Джаз бас, било Пресижън, Мюзикмен и пр. Последните години някои производители на адаптери за бас се опитват да правят и модели, които да предават максимално вярно звука на дървенията. Там вече случаят е друг. Освен това даден адаптер може да ти хареса много на един бас, а на друг - не. Да не говорим за влиянието на усилвателя. След това идва дървенията, след това струнник и позиции. Това което казвам е много обобщено и, к-хм, почти не е вярно, но не мисля че може да се даде по-точно степенуване. Нещата са страшно шантави. При промяна на един компонент се променя начина по който "работят" останалите. Пример от личен опит - на един бас имах масивни и твърди (като материал) позиции . Тонът не ми харесваше съвсем, но смятах че с подходящ усилвател ще бъде ОК. Смениха ми позициите с по-малки и по-меки и басът зазвуча, ами, съвсем различно - промениха се комбинациите от адаптери, които ползвам за дадени песни, промениха се и настройките на усилвателя. В този случай промяната беше за добро, но с една друга тояга стана провал - басчето не беше лакирано, а на мен ми омръзна да му се притеснявам и да го мажа с разни масла и го дадох за лакиране. Лакираха го супер, ама високите му нещо понамаляха При един добър инструмент има баланс - използвана е подходяща електроника в/у подходяща комбинация от дървета и конструкция в търсене на определен тип звук. Не е въпроса да наплескаш пет кила фирмени части върху някаква дъска с трудно за произнасяне име, да му пръснеш два пръста гланцов лак за да лъщи и готово - custom, hand made, one of a kind и прочие глупости. Айде стига, че цял offtopic-роман написах. Със здраве! Редактирано Февруари 21, 2005 от разбойник Цитирай
TONY Отговорено Февруари 21, 2005 Отговорено Февруари 21, 2005 За звука обаче като че ли адаптерите имат най голямо значение + ефектите след това. абсолютно НЕ съм съгласен с теб!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! имах бас с талашитено тяло беше много гъзърски - със седефени инкуструкции(не съм сигърен дали така се пише)точно като баса на Мотли Крю и червен сън-бърст - излеждаше манияшки и имаше страшно удобен гриф но тялото - уви от пресована стърготина - звука - лош сложих Сеймър Дънкан - точно на Стив Харис модела - звука си остана скапан тогава Бисер - нашия басист от разпадналата грапа Аквилон,който е доста на възраст и с 15 години свирене в Италия и Фендер Прецизън и Фендер Джаз собственик - ме светна - На това пресовано тяло каквито и адаптери да сложиш - все тая :read: сега съм с Овърленд -полски прецижън бас - и със Стив Харис адаптера - направо откъртва (сравнявайки го с 1600 левовия Фендер Хайуей на мой приятел е съвсем малко по зле) е аз съм само любител басист-свиря предимно на китара :evil: Цитирай
rudibass Отговорено Февруари 23, 2005 Отговорено Февруари 23, 2005 според мен мн важно за саунда на един увайаващ себе си басист е да не е пиян на у4астие..какво ще каже6 прав ли сам...баса е мн вайен ама наи вайното е пръстите ти да не са купени от илианци Цитирай
Steff Отговорено Февруари 24, 2005 Отговорено Февруари 24, 2005 Пръсти в Илинеци нема... а и да има, кой знае к'во ще можеш да изсвириш с тях А за алкохола-няма лошо, всеки си знае кога и колко му влияе-аз например удрям от време на време до 3-4 малки по време на свиренето-не ми пречи Цитирай
rudibass Отговорено Март 1, 2005 Отговорено Март 1, 2005 както казва бате steff вайното е кунките да не са ти от илиенци 6тото тогава ще стане страшно.за хубав саунд требе вси4ко дайе и да си се наял преди да свирне6.малко апаратурка малко по-добро бас4е и си хиена отвсякаде... Цитирай
bassman Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 Вземи един Орфей и му сложи нови струни.После го включи във Фендер басман 400. После вземи един як бас например Фендер джас бас и го включи в някое гадно българско ампче Мисля че първата комбинация ще звучи по-добре :green: Цитирай
Burton Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 Вземи един Орфей и му сложи нови струни.После го включи във Фендер басман 400.После вземи един як бас например Фендер джас бас и го включи в някое гадно българско ампче Мисля че първата комбинация ще звучи по-добре :green: Много ясно! А като му смениш адапторите с някакви по-прилични, разликата ще е осезаема...само да не е направен от пресован картон Цитирай
Steff Отговорено Март 2, 2005 Отговорено Март 2, 2005 (Редактирано) БасМен, в голяма заблуда си, брат ми.Ама много голяма.Кажи ми къде искаш да включа моя бас, да видим дали няма да звучи, може и във ВеФ даже.Ела после да те заведа прия няколко приятели с репетиционни, добре оборудвани, да ти поговорят малко за полу-качествени басове като Squier например(не Орфей), и как звучат те в апаратури като Ампег и Трейс Елиът.На теб ако ти е било по-лесно да дадеш 500лв за кубе, отколкото 5000 за бас-нормално е да мислиш по тоя начин-наистина е много по-лесно Редактирано Март 2, 2005 от Steff Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.