zanev 70 Публикувано Декември 12, 2006 Share Публикувано Декември 12, 2006 Здравейте колеги . От доста време с мои аверчета периодично подновяваме споровете около писаните и неписаните правила за звукозапис и начина по който те би трябвало да повлияват на работата в студиото тип - домашно . Споровете на моменти са епични и понеже литературата по въпроса е кът а и хора учили по чужбина също не познаваме та затова реших да пренеса нашите спорове в форума с ясната цел всеки да сподели своя опит по различните аспекти на проблематиката да се обменят мнения да се поспори ако трябва като в резултат на всичко това тези които чатат или участват в темата да са малко поне по наясно с явлението звукозапис - в нашия случай в домашни условия . . Мисля че разбрахте за какво става дума . Ще съм доволен ако се включите активно защото това е единствения начин за пълноцена обмяна на информация тъй като съм сигурен че много от нас знаят по нещо но едва ли някой знае всичко и чрез обмяна на инфо може да се съдаде нещо като виртуален наръчник за вашето домашно студио при това съдържащ в себе си проверена в практиката информация . И за да има начало всичко това ви питам - КАК според вас трябва да се записват китарите в едно парче - стерео ли моно ли или ритъма моно а солото стерео - дали трябва да се дублират моно китарите - какъв да е процента на разделяне на две моно китари звучащи еднакво в двата канала - дали е по добре да се вкарва моно сигнал в компа ако ше записваме моно китари или обратно . Какви са плюсовете и минусите от това да се записват китари от процесора директно в компа и обратно ако се записва от узвучено кубе ...въобще неща от този род - едва ли бих могъл да изброя всички въпросчета които излизат по време на работа и които имат повече от един отговор . А да не говорим че същото се отнася и за баса и т.н. Това е засега . Искам още веднъж да кажа че според мен темата дрябва да е максимално отворена т.е. всеки да може да пита каквото се сети - за китари басове ударни ВСТ синтита и бог знае още какво . Сигурен съм че все някой ще се сети нещо да му отговори и да му е от полза . Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 (Редактирано) значи аз записвам така: (става въпрос за ритъм китари) китара > процесор > усилвател пред усилвателя слагам два микрофона - единия точно пред високоговорителя, другия малко назад и встрани от него. на нуендото единия мик (този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 mono. това е да речем за десните китари. после запис и save:) след това записвам същата партия на audio 03 mono (този дето е точно пред високоговорителя) и audio 04 mono (по-страничния) за левия канал китари ... в крайна сметка имам 4 трака китари и панорамите ги правя в зависимост от парчето и настоението (например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75) но никога не ги слагам плътно в ляво и плътно в дясно преди записвах и една трета китара дето да е в средата ама става голямо мазало и се отказах тва е само пример по-преди записвах само една китара с панорама леко встарни и пак ставаше добре не е необходимо и двете китари да свирят еднаква партия абе зависи много от стила ... за соло китари не знам много - имаме едно парче с три различни сола по едно и също време - едно в дясно, второто в центъра и третото в ляво, и звучи интересно ... p.s. а още по-преди не записвах изобщо китари, но това е тема на отделна дискусия Редактирано Декември 14, 2006 от antonium Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Декември 14, 2006 Автор Share Отговорено Декември 14, 2006 Браво пич - ти ме изкефи . Точно такъв тип мнения се надявах да се изказват - личи си че се занимаваш сериозно което е съпроводено и с вървене по неутъпкани пътеки както доста често става в БГ но пък и в това има чар - сам да стигнеш до истината макар и за повече време . Но не се коси - всички сме така . между другото аудио картата ти каква е в смисъл двуканална или от типа евтин Креатив . Пък и ако поснеш нещичко за цвят няма да е зле - не е задължително да е цяло парче може и едно рифче записано по начина който описа вече . Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 утре мога да ти пратя нещо да чуеш ... картата е creative audigy platinum 2 - нищо особено не е, ама знаеш как е но не е многоканална или може и аз да не знам как де оправя с нея , но тва не е важното значи микрофоните влизат в един пулт на канал 1 и 2 канал 1 е крайно ляво, а канал 2 крайно дясно и вече в нуендо "казвам" на audio 01 mono да записва left in и на aidio 02 mono da записва right in и това ми дава възможност да записвам два микрофона едновременно тва е в общи линии Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 абе кой колко сериозно се занимава не личи от обема приказки, а от резултатите zanev 70 - няма да е лошо да кажеш за какъв стил става въпрос, ако е нещо в моята компетентност ще те светна, всеки случай звукозаписа не е дисциплина "всичкология" - отделни хора и студиа си специализират в различни стилове музика Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 Аз хич не съм спец, но почти по същия начин записвам като antonium. Само дето не ползвам процесор. А вариантите при миксирането са супер много и зависят от какво ли не. Едва ли може без конкретен пример да се дадат добри предложения... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Декември 14, 2006 Автор Share Отговорено Декември 14, 2006 Знам как е за жалост и аз съм с креатив даже по стар от твоя но душа да е щирока . В последно време правя експерименти с Amplitube 2 и като изключа факта че заради закъснението на сигнала се налага да записвам чиста китара която после процесирам с драйф да речем а е доста странно да свириш уж твърди нещта с чиста китара - та мисълта ми беше че резултата е доста приятен . Amplitube 1 е доста по слаб от новата версия . имаш възможност да разделяш китара на два канала и разни други екстри плюс много забавна визия - абе с други думи ако не може да си позволите качествено кубе процесор и т.н. софт процесорите са добра алтернатива . И GUITAR RIG 2 също е на добро ниво но според мен Amplitube 2 е ефекта с главно Е - поне засега . А за бас ефект пакета на Virtual Basist е много харен - имам предвид само ефектите . Иначе аз свиря с бас процесор на Беринджър BASS-VAmp който не е лош но се нуждае от помпене за жалост . Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 Аз хич не съм спец, но почти по същия начин записвам като antonium. Само дето не ползвам процесор. А вариантите при миксирането са супер много и зависят от какво ли не. Едва ли може без конкретен пример да се дадат добри предложения... и това ли например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75 лично аз не съм сигурен че резултата от това би бил добър да не говорим че тая техника: този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 mono е доста рискована в домашни условия, при неизолирани стени, в които звука се отразява, връща се към микрофона с изместена фаза и е губи част от полезния сигнал zanev 70 - може да свириш с тия ефекти които си изредил в реално време, трябва ти само асио драйвер Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Декември 14, 2006 Автор Share Отговорено Декември 14, 2006 В отговор на LOE - Ами приятелю мисля че в този форум преобладаващата част от хората са рокаджии и верно че нещата са доста разтегливи и относителни мисля че има и доста обшо в звукозаписа на рок - бил той хард хеви или бог знае какъв още идеята ми всеки да сподели опита си за да може да се учим един от друг защото - в това съм съгласен - всеки се специализира в дадена насока въпреки че съм наясно че който е достигнал осезаемо високо ниво най вероятно няма да сподели всички детайлчета от работата си - за НОУ-ХАУ в света а и в БГ се плаща - но и малкото повдигане на завесата е за предпочитане пред нищото . Така че ако ти си постигнал нещо в твоята работа тук е мястото да споделиш опита си - сигурно ще има хора на които да е полезен . А и пак напомням - не е лошо като давате някакъв пример да поствате по нещичко и аудио дори и кратко да е - нали знаете око да види ухо да чуе .... Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Декември 14, 2006 Автор Share Отговорено Декември 14, 2006 Абе аз имам АСИО драйвери ама имат 46 милисекунди минимално закъснение на входа и 460 милисекунди на изхода което няма как да игнорирам а не съм сигурен дали за моя Креатив има нови варианти за драйвери . Иначе виждам че по новите и съответно по скъпи аудио карти имат до 2 милисекунди закъснение на входа и изхода което е на практика никакво но все още събирам кинти за нещо подобно . Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 ем аз не се занимавам точно с рок, малко по тежко е ако искаш хвърли по едно ухо ТУК ТУК ТУК иТУК тва са по нови записи, правени в домашни условия Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75 лично аз не съм сигурен че резултата от това би бил добър това са само примерни цифри , всичко зависи от това дали звучи добре за парчето ..ако не звучи добре - отпада обяснявам принципа на работа ... да не говорим че тая техника: този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 monoе доста рискована в домашни условия, при неизолирани стени, в които звука се отразява, връща се към микрофона с изместена фаза и е губи част от полезния сигнал тук си прав, но никой не е казал, че не използвам неизолирани стени. а "полезния сигнал" доста зависи от стила на музиката Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PinTip Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 да, голям шит си е дефазацията на сигнала обикновено пред усилвателя, който е насочен към стена, трябва ВЪРХУ стената да сложите дифузиращ звуковите вълни материал, а целя усилвател да оградите произволно с акустични завеси, драперии и прочие, за да остане звука "вътре" и да не се връща нежелан отразен сигнал в микрофона. Макар че съм чувал секс-пистълс да са правили експерименти имено с дефазацията на сигналите и оттам търсене на точно определено "глухо" или "тъпо" звучене, каквото и да значи това. Чувал съм че така се процедира и с чинелите на барабаните и изобщо при барабани, където имам много микрофони и няма как всеки барабан да бъде изолиран акустично и да му се сложи микрофон, че и да се свири на него все пак, заедно с останалите в комплекта от барабанист! Антониум, каква точно атмосфера улавяш с тези микрофони назад и встрани от усилвателя. Толкова добро домашно студио ли имаш, за да си позволяваш различни геометрични форми на помещението!? ЛОЕ, цепиш мрака с тия китари, еб... жицата!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Декември 14, 2006 Share Отговорено Декември 14, 2006 (Редактирано) Антониум, каква точно атмосфера улавяш с тези микрофони назад и встрани от усилвателя. Толкова добро домашно студио ли имаш, за да си позволяваш различни геометрични форми на помещението!? експериметирам назад не e толкова назад все пак става въпрос за 6-7см назад и лееко встрани пък и така съм чувал че се прави Редактирано Декември 14, 2006 от antonium Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Декември 14, 2006 Автор Share Отговорено Декември 14, 2006 LOE чух нещата и мога да кажа че звучат досто сносно . и китарите и вокала . Баса ми се губи малко но пък може такава да е идеята . по барабаните аз лично бих барнал тук там особенно в моментите на брейкове - мисля че с малко побутване може да стане по риъл но това си е мое виждане и не искам да го налагам . не знам дали ползваш някакъв краен мастеринг ефект или процесор но мисля че ако не си слагал няма да навреди да опиташ нещо да отвори малко целия саунд . Имам предвид ефекти от типа Final mastering на ямаха - май така се казваше Zootope 3 на Ozone на DSP има плъгини в пакета им - но и тук това пак е само мое виждане и не искам да го налагам в никакъв случай защото нещата като за демо звучат доста на ниво - слущал съм официални албуми звучащи по подобен начин . Добре си се справил . Аз не съм най големия фен на тази стилистика но вокала кърти ... Цеко Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.