Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги . От доста време с мои аверчета периодично подновяваме споровете около писаните и неписаните правила за звукозапис и начина по който те би трябвало да повлияват на работата в студиото тип - домашно . Споровете на моменти са епични и понеже литературата по въпроса е кът а и хора учили по чужбина също не познаваме та затова реших да пренеса нашите спорове в форума с ясната цел всеки да сподели своя опит по различните аспекти на проблематиката да се обменят мнения да се поспори ако трябва като в резултат на всичко това тези които чатат или участват в темата да са малко поне по наясно с явлението звукозапис - в нашия случай в домашни условия . . Мисля че разбрахте за какво става дума . Ще съм доволен ако се включите активно защото това е единствения начин за пълноцена обмяна на информация тъй като съм сигурен че много от нас знаят по нещо но едва ли някой знае всичко и чрез обмяна на инфо може да се съдаде нещо като виртуален наръчник за вашето домашно студио при това съдържащ в себе си проверена в практиката информация . И за да има начало всичко това ви питам - КАК според вас трябва да се записват китарите в едно парче - стерео ли моно ли или ритъма моно а солото стерео - дали трябва да се дублират моно китарите - какъв да е процента на разделяне на две моно китари звучащи еднакво в двата канала - дали е по добре да се вкарва моно сигнал в компа ако ше записваме моно китари или обратно . Какви са плюсовете и минусите от това да се записват китари от процесора директно в компа и обратно ако се записва от узвучено кубе ...въобще неща от този род - едва ли бих могъл да изброя всички въпросчета които излизат по време на работа и които имат повече от един отговор . А да не говорим че същото се отнася и за баса и т.н. Това е засега . Искам още веднъж да кажа че според мен темата дрябва да е максимално отворена т.е. всеки да може да пита каквото се сети - за китари басове ударни ВСТ синтита и бог знае още какво . Сигурен съм че все някой ще се сети нещо да му отговори и да му е от полза . Цеко :):-(:):)

Отговорено (Редактирано)

значи аз записвам така: (става въпрос за ритъм китари)

китара > процесор > усилвател

пред усилвателя слагам два микрофона - единия точно пред високоговорителя, другия малко назад и встрани от него.

на нуендото единия мик (този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 mono.

това е да речем за десните китари.

 

после запис и save:)

 

след това записвам същата партия на audio 03 mono (този дето е точно пред високоговорителя) и audio 04 mono (по-страничния) за левия канал китари ...

 

в крайна сметка имам 4 трака китари и панорамите ги правя в зависимост от парчето и настоението:greenball:

(например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75)

но никога не ги слагам плътно в ляво и плътно в дясно

 

преди записвах и една трета китара дето да е в средата ама става голямо мазало и се отказах

 

тва е само пример

по-преди записвах само една китара с панорама леко встарни и пак ставаше добре

не е необходимо и двете китари да свирят еднаква партия

абе зависи много от стила ...

 

 

за соло китари не знам много -

имаме едно парче с три различни сола по едно и също време - едно в дясно, второто в центъра и третото в ляво, и звучи интересно ...

 

 

p.s. а още по-преди не записвах изобщо китари, но това е тема на отделна дискусия :cheers::ph34r::happy:

Редактирано от antonium
Отговорено

Браво пич - ти ме изкефи . Точно такъв тип мнения се надявах да се изказват - личи си че се занимаваш сериозно което е съпроводено и с вървене по неутъпкани пътеки както доста често става в БГ но пък и в това има чар - сам да стигнеш до истината макар и за повече време . Но не се коси - всички сме така . между другото аудио картата ти каква е в смисъл двуканална или от типа евтин Креатив . Пък и ако поснеш нещичко за цвят няма да е зле - не е задължително да е цяло парче може и едно рифче записано по начина който описа вече . Цеко :greenball::cheers::happy:

Отговорено

утре мога да ти пратя нещо да чуеш ...

картата е creative audigy platinum 2 - нищо особено не е, ама знаеш как е :greenball:

но не е многоканална или може и аз да не знам как де оправя с нея , но тва не е важното

 

значи микрофоните влизат в един пулт на канал 1 и 2

канал 1 е крайно ляво, а канал 2 крайно дясно

 

и вече в нуендо "казвам" на audio 01 mono да записва left in и на aidio 02 mono

da записва right in

и това ми дава възможност да записвам два микрофона едновременно

тва е в общи линии:cheers:

Отговорено

абе кой колко сериозно се занимава не личи от обема приказки, а от резултатите

 

zanev 70 - няма да е лошо да кажеш за какъв стил става въпрос, ако е нещо в моята компетентност ще те светна, всеки случай звукозаписа не е дисциплина "всичкология" - отделни хора и студиа си специализират в различни стилове музика

Отговорено

Аз хич не съм спец, но почти по същия начин записвам като antonium. Само дето не ползвам процесор. А вариантите при миксирането са супер много и зависят от какво ли не. Едва ли може без конкретен пример да се дадат добри предложения... :greenball:

Отговорено

Знам как е за жалост и аз съм с креатив даже по стар от твоя но душа да е щирока . В последно време правя експерименти с Amplitube 2 и като изключа факта че заради закъснението на сигнала се налага да записвам чиста китара която после процесирам с драйф да речем а е доста странно да свириш уж твърди нещта с чиста китара - та мисълта ми беше че резултата е доста приятен . Amplitube 1 е доста по слаб от новата версия . имаш възможност да разделяш китара на два канала и разни други екстри плюс много забавна визия - абе с други думи ако не може да си позволите качествено кубе процесор и т.н. софт процесорите са добра алтернатива . И GUITAR RIG 2 също е на добро ниво но според мен Amplitube 2 е ефекта с главно Е - поне засега . А за бас ефект пакета на Virtual Basist е много харен - имам предвид само ефектите . Иначе аз свиря с бас процесор на Беринджър BASS-VAmp който не е лош но се нуждае от помпене за жалост . Цеко :greenball::cheers::happy:

Отговорено
Аз хич не съм спец, но почти по същия начин записвам като antonium. Само дето не ползвам процесор. А вариантите при миксирането са супер много и зависят от какво ли не. Едва ли може без конкретен пример да се дадат добри предложения... :greenball:

и това ли

например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75

лично аз не съм сигурен че резултата от това би бил добър

 

да не говорим че тая техника:

този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 mono

е доста рискована в домашни условия, при неизолирани стени, в които звука се отразява, връща се към микрофона с изместена фаза и е губи част от полезния сигнал

 

 

zanev 70 - може да свириш с тия ефекти които си изредил в реално време, трябва ти само асио драйвер

Отговорено

В отговор на LOE - Ами приятелю мисля че в този форум преобладаващата част от хората са рокаджии и верно че нещата са доста разтегливи и относителни мисля че има и доста обшо в звукозаписа на рок - бил той хард хеви или бог знае какъв още идеята ми всеки да сподели опита си за да може да се учим един от друг защото - в това съм съгласен - всеки се специализира в дадена насока въпреки че съм наясно че който е достигнал осезаемо високо ниво най вероятно няма да сподели всички детайлчета от работата си - за НОУ-ХАУ в света а и в БГ се плаща - но и малкото повдигане на завесата е за предпочитане пред нищото . Така че ако ти си постигнал нещо в твоята работа тук е мястото да споделиш опита си - сигурно ще има хора на които да е полезен . А и пак напомням - не е лошо като давате някакъв пример да поствате по нещичко и аудио дори и кратко да е - нали знаете око да види ухо да чуе .... Цеко :greenball::cheers::happy:

Отговорено

Абе аз имам АСИО драйвери ама имат 46 милисекунди минимално закъснение на входа и 460 милисекунди на изхода което няма как да игнорирам а не съм сигурен дали за моя Креатив има нови варианти за драйвери . Иначе виждам че по новите и съответно по скъпи аудио карти имат до 2 милисекунди закъснение на входа и изхода което е на практика никакво но все още събирам кинти за нещо подобно . Цеко :greenball::cheers::happy:

Отговорено
например audio 01 i audio 03 са +30 -30, a audio 02 и audio 04 са +75 и -75
лично аз не съм сигурен че резултата от това би бил добър

 

това са само примерни цифри , всичко зависи от това дали звучи добре за парчето ..ако не звучи добре - отпада:greenball:

обяснявам принципа на работа ...

 

да не говорим че тая техника:
този дето е точно пред високоговорителя) влиза в audio 01 mono, а другия (по-страничния) в audio 02 mono

е доста рискована в домашни условия, при неизолирани стени, в които звука се отразява, връща се към микрофона с изместена фаза и е губи част от полезния сигнал

 

тук си прав, но никой не е казал, че не използвам неизолирани стени.

а "полезния сигнал" доста зависи от стила на музиката

:cheers:

Отговорено

да, голям шит си е дефазацията на сигнала

обикновено пред усилвателя, който е насочен към стена, трябва ВЪРХУ стената да сложите дифузиращ звуковите вълни материал, а целя усилвател да оградите произволно с акустични завеси, драперии и прочие, за да остане звука "вътре" и да не се връща нежелан отразен сигнал в микрофона.

 

Макар че съм чувал секс-пистълс да са правили експерименти имено с дефазацията на сигналите и оттам търсене на точно определено "глухо" или "тъпо" звучене, каквото и да значи това.

Чувал съм че така се процедира и с чинелите на барабаните и изобщо при барабани, където имам много микрофони и няма как всеки барабан да бъде изолиран акустично и да му се сложи микрофон, че и да се свири на него все пак, заедно с останалите в комплекта от барабанист!

 

Антониум, каква точно атмосфера улавяш с тези микрофони назад и встрани от усилвателя. Толкова добро домашно студио ли имаш, за да си позволяваш различни геометрични форми на помещението!? :cheers:

 

ЛОЕ, цепиш мрака с тия китари, еб... жицата!!! :greenball:

Отговорено (Редактирано)
Антониум, каква точно атмосфера улавяш с тези микрофони назад и встрани от усилвателя. Толкова добро домашно студио ли имаш, за да си позволяваш различни геометрични форми на помещението!?  :greenball:

експериметирам

 

назад не e толкова назад все пак :cheers:

става въпрос за 6-7см назад и лееко встрани

 

пък и така съм чувал че се прави

Редактирано от antonium
Отговорено

LOE чух нещата и мога да кажа че звучат досто сносно . и китарите и вокала . Баса ми се губи малко но пък може такава да е идеята . по барабаните аз лично бих барнал тук там особенно в моментите на брейкове - мисля че с малко побутване може да стане по риъл но това си е мое виждане и не искам да го налагам . не знам дали ползваш някакъв краен мастеринг ефект или процесор но мисля че ако не си слагал няма да навреди да опиташ нещо да отвори малко целия саунд . Имам предвид ефекти от типа Final mastering на ямаха - май така се казваше Zootope 3 на Ozone на DSP има плъгини в пакета им - но и тук това пак е само мое виждане и не искам да го налагам в никакъв случай защото нещата като за демо звучат доста на ниво - слущал съм официални албуми звучащи по подобен начин . Добре си се справил . Аз не съм най големия фен на тази стилистика но вокала кърти ... Цеко :metalist::metalist::metalist:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.