Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Настана един спор,и реших да го споделя .Какъв е редът,според вас на подреждане на ефектите от инструмента към усилвателя?Става въпрос за аналогови(педалчета)ефекти.

Давам примерен сет-уа уа,оувърдрайв,хорус,фленджър,реверб,дилей,октавер.

Трябва ли да се ползва сенд-ритърн-а на комбото,или инструмента трябва да се включва директно към ефектите?

Отговорено

Аз лично ползвам като ефекти chorus и limiter/enhancer - изведени през луупа(send/return),като първо е лимитера,после - хоруса.Баса влиза директно в ампа,а нивото на сигнала,обогатен с ефектите спрямо чистия сигнал дозирам чрез опцията Efx Blend на усилвателя ми.Смятам,че колкото повече неща има на пътя между баса и ампа - толкова повече се скапва сигнала.Виж,обаче за Уа-то(аз не ползвам,не ме кефи) съм съгласен - там му е мястото. :D

Отговорено

Благодаря!Въпреки всичко,аз си мисля,че когато използваш"камиончета"инструмента трябва да минава през тях,и и най-накрая в усилвателя.Сенд-ритърна,според мен е за мултиефект процесори(тип "рак"),защото там омажа,и чувствителността е малко по-различна от на педалчетата,които според мен са направени за директно свирене през тях(не случайно правят бордове да си ги наредиш и навържеш едно след друго).За скапването на зука,не знам.Почти никога не се случва да ги ползваш едновременно,а дори и да са вързани на сенд-ритърн,сигналът пак минава през тях.За мен беше по-интересно кой,как си подрежда ефектите.

Моята подредба е такава:бас,уа уа,хорус,драйв,ривърб,максимайзър.Компресор/лимитер и eq ползвам от преампа или комбото.

Отговорено

^ Елементарната логика казва следното (ако бъркам, поправете ме):

1 - сигнала от баса излиза доста слаб -> податлив на смущения и шумове (т.е. съизмерим с нивото на смущенията). Предполагаме, че страничните "шумове" са с относително постоянно ниво.

- Ако го пуснеш веднага през ефекти, създаваш още предпоставки за омазване на звука (дълги кабели, жакове, спойки, индукции от захранванията на ефектите) -> получаваш един оефектен и ошумен звук.

2 - Ако сигнала след баса влезе в някакъв предусилвател (или в кубето), той се усилва до някакво по- високо ниво, става доста над околните влияния и може да мине през ефектите относително чист.

Така че за мене чейна е: бас - предусилвател - ефекти !!!

Отговорено

Ами не знам :think: .Преампът ми на баса е доста добър(4 band,18v),и до сега не съм изпитвал нужда да включвам друг преамп преди ефектите и след това в кубето.Ще пробвам и така,както и през сенд-ритърна,като използвам преампа само на кубето.Явно трябва да се експерементира.

Благодаря!

Отговорено

Не бях изцяло изчерпателен в изказването си по-горе - ползвам и допълнителен преамп преди основния усилвател - преампа е Trace Elliot GP 11 Mk V Bass Preamp;много ме кефи как "оцветява" звука,а също така доста ме радва една от опциите,които има - наречена е "Middle Cut/PreShaping" - разбира се,без да забравяме единадесетстепенния equalizer.Причината,поради която не ползвам неговия Send/Return,а този на ампа след него,е вече гореспоменатата опция "Efx Blend".

Отговорено

Ще пробвам и аз с преамп,които ползвах само за записи(Аguilar DR 680).Kомбото ми също има FX blend(Fender Bassman).Още сега започвам да пренареждам :D

Отговорено

Логиката на Demiurg е валидна за пасивни инструменти. Твоя явно не е такъв, така че можеш спокойно да свириш и директно в ефектите.

 

Явно трябва да се експерементира

 

Тъй вярно :pray: Повечето музиканти ползващи над 2-3 ефекта намират собствено оптимално подреждане - според предпочитания, ниво на шума и т.н.

 

П.П . Казваш 4 лентов еквилайзер на активната електроника. Явно свириш с Бонго или си скочил някъде в дълбоките води на "къстъм" производството?

Отговорено
1 - сигнала от баса излиза доста слаб -> податлив на смущения и шумове (т.е. съизмерим с нивото на смущенията). Предполагаме, че страничните "шумове" са с относително постоянно ниво.

- Ако го пуснеш веднага през ефекти, създаваш още предпоставки за омазване на звука (дълги кабели, жакове, спойки, индукции от захранванията на ефектите) -> получаваш един оефектен и ошумен звук.

2 - Ако сигнала след баса влезе в някакъв предусилвател (или в кубето), той се усилва до някакво по- високо ниво, става доста над околните влияния и може да мине през ефектите относително чист.

По, скоро бих казал, че логиката на Demiurg е валидна не за пасивни инструменти а по-точно за пасивни ефекти :pray:

 

Всеки един ефект (разбирайте камионче) процесор или преамп усилва сигнала.

 

По тази логика няма правило, че ако ползваш преамп след китарата ще имаш по-ниски шумове или пък ще си губиш високите заради папацитета на кабела. Естествено всичко зависи от качеството на ефектите.

 

И сега по темата. аз след като имах процесор минах на пенсионерският чейн: бас - усилвател - колона :D

 

Блазнят ме разни ауто уа-та или уа педали само...:D

Отговорено

В момента педалчетата са ми на BOSS,DUNLOP,BBE,които за мен са с добро качество.До скоро ползвах педали на EBS,ASHDOWN,TC ELECTRONIC,но си забравих чантата с педалите пред входа на блока ,и нали се сещате... :pray: (ако някой я е намерил да се обади! :D )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.