zwero Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 Упс, грешката е моя на пета са четири ноти... Таблатурата която си написал е вярна.. честно казано за мен не е грешка да се започва с удар на долу или удар на горе понеже в началото имаш издърпване на втория тон и имаш време да преместиш перцето без да се губи време... трябва му малко практика, но е по лесно от шкуренето на Петручи и ми звучи по приятно, стегнато... и не толкова омазано. Аз го започвам с удар нагоре (има малко по различен цвят тона по този начин) E||--нагоре- почукване-издърпване---------------------------------------------|B||-----------нагоре-надолу-нагоре------------------------------------|G||--------------------нагоре-издърпване------------------------------|D||--------------------------нагоре-надолу-нагоре---------------------|A||-----------------------------------нагоре-надолу-нагоре-издърпване~--------|E||-------------------------------------------------------| Малко левашки го написах, ама се разбира. Аз го свиря на нек адаптера, ако го изсвиря на бриджа няма да звучи добре. На бриджа свиря само ритъм и мога да имитирам леко Сатриани 1 Цитирай
bluelemon Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 Ето уроче за Швецките църковни ладове https://www.youtube.com/watch?v=Y_Hz_tn-TNk 3 Цитирай
zwero Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 (Редактирано) Да, тоя е голям... мисля, че Стив Вай му беше фен. еxxct, възможно е последния тон да съм го пернал с перцето надолу... аз малко не се замислям като ги свиря тия неща. E||--нагоре- почукване-издърпване---------------------------------------------|B||-----------нагоре-надолу-нагоре------------------------------------|G||--------------------нагоре-издърпване------------------------------|D||--------------------------нагоре-надолу-нагоре---------------------|A||-----------------------------------нагоре-издърпване-издърпване-долу~--------|E||-------------------------------------------------------| Понякога упражнявам и това и вече взех да се бъркам. Редактирано Януари 14, 2015 от zwero Цитирай
zwero Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 (Редактирано) Не всичко може да се свири икономично затова на помощ идва и легатото. Записах един пример и повече няма да ви досаждам. https://soundcloud.com/zweril/proba-sample-02 E--13-12-10-легато-------------------------------------------- B-----------13-12-10------------------------------------------ G--------------------12-10-9---------------------------------- D----------------------------12-10-9-легато------------------- A------------------------------------------------------------- E------------------------------------------------------------- E------------------------------------------------------------- B------------------------------------------------------------- G--10-9-7-легато---------------------------------------------- D---------10-9-7------------------------------2---------------- A----------------10-8-7---------7--7--7--2--0------------------ E-----------------------10-8-7--5--4--5--0-------------------- Редактирано Януари 14, 2015 от zwero 1 Цитирай
ultramega Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 Ето един , който според мен прави шред без да звучи "unmusical": 5 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 14, 2015 Отговорено Януари 14, 2015 (Редактирано) ^Много е гот. Само името е малко подвеждащо.... Свири много интересно. Със свой стил и явно, специфични за него техники. Неговият шред не е типичният шред с много пикинг. Ползва особени "полу-дабълхенд" техники и наистина звучи много различно от приетото. Според мен е важно, всеки да се стреми да има уникални неща в свиренето си, за да е интересен. Така или иначе, големите шредъри, рядко могат да си свирят един на друг нещата. Редактирано Януари 14, 2015 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Януари 14, 2015 Автор Отговорено Януари 14, 2015 (Редактирано) kolio_k, хареса ми и уважавам мнението ти . Съгласен съм с това, което написа. Three Note Per String е просто способ и един от начините, разбира се. Идеята е да визуализираме. Знаем, че китрата е една голяма схема, като шахматна дъска и се гради на "шейпове" и тръгвайки от свободните струни или първо прагче, знаейки интервалната структура на да кажем Мажорната Гама до 12-то прагче имаш 7 шейпа тръгвайки от 6-та струна и след 12-то всичко се повтаря. Също и на една струна да се съединява също е полезно. Това, което написа за модалното ме отваря да пиша и да давам примери, но може би няма да се хареса на повечето потребители и вместо да си обременяват главата с букви и език, по-добре, като че ли да има материал веднага да се свири, защото примерно за един начинаещ най-добрия вариант е да се държи заинтересован към инструмента. Колега по-горе беше написал, че му е трудно да си обяснява кое защо се свири, защо еди си кое е еди си как. Давам пример със себе си - 2г ми отне, за да се чувствам сега комфортно с грифа - знам си гамите, акордите, арпежите, интервалите и примерно решавам, че ми се свири в любимата ми тоналност Ре Минор и цикля. Айде и Ми като "входяща", ако мога да я нарека и Ла Минор, и До Лидийски(C Lydian). Сърби ме много да пиша за Ладовете, примерно върху какво трябва да се свири До Лидийски, но за сега се въздържам. Ако решите да пишеме и теория макар и малко, смятам, че заедно с видеата и опита и мненията на напредналите съфорумци, ще може да помогнем на по-широк кръг от читатели п.с.Допълвам Евтим , ако няма проблем, разбира се. Така е да, чистият Шред или на английски coherent shredding(давам и на английски, защото повечето материал в нета е такъв и да има и двете), се свири основно, да не кажа само с Alternate Picking и за арпежи Sweep Picking(въпреки че аз предпочитам String Skipping основно и чат-пат Tapping). Andy James също споделя това схващане в двд-то си Speed Soloing. Aсолютно и аз така разсъждавам като теб за разнородността на стила и различните техники. Ето аз например като си импровизирам, знам какво е Sweep Picking, Tapping и String SKIPPING( и мое любимо, не само на Анди ), и може да се измислят много интересни пасажи и всяка една техника допълва другата и така си изграждаш стила. Знаем, че ставаш такъв, както тренираш ръцете и мозъка си. Та примерно хващаш една тоналност, да кажем айде Ми Минор или релативната Сол Мажор - знаешн диатоничните арпежи, знаеш акордите, знаеш шейповете по целия гриф и си готов за импровизация и здрави шред ликове Разбира се, знаем, че не е толкова лесно, колкото да се каже : )) Редактирано Януари 14, 2015 от JacksonSoloist 2 Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Януари 14, 2015 Автор Отговорено Януари 14, 2015 (Редактирано) Тайминга също е много важен - започва се с основата - 4/4; whole tone, half tone, quarter tone, почивки, преходи(ties, rests). Триоли-triplest, подразделенията им. И сега много важно нещо да кажа за триплетите - това са три равни тона за един бийт. Слеърските( пример Reign In Blood) и Lamb Of God-те 000 000 000 - down up down - не е триола, а Reverse Gallop. Tака написано не знам дали се разбира, трябва да се покаже с видео и със съответно ритмуване, къде е изчакването и как се пада между бийта. Gallop, което е "кончето" - там-та-та-там -> 0.000 - down- down-up-down. И стигаме до вратичката към шреда - 16th note(down-up-down-up). Повечето ликове и неща на Пол Гилбърт са 16-ни и подразделения, както и sextuplets - 6 тона за бийт(тук скоростта се покачва, пример Metallica Оne - по средата, на концерти обикновено има прежектори и мига като картечница, тъпо го обясних, ма са досещате, дето са преди последното соло - та-да-та-да-та-да - down-up-down-up-down-up). И стигаме до 32-вторини, запазена марка за почитателите на Малмстийн - 8 тона за 1 бийт, обикновено е здраво пилене от рода на - "Dude, he is doing the fast thing" Varbanov, пусни на Анди някое от двд-та от Metal Rhythm Guitar in 6 Weeks, или, ако си спомняш от гледаното, където, където свири и обяснява това - 000, казва triplet, а то не е triplet : ), a Reverse Gallop. Та една "критика" към Анди . Редактирано Януари 15, 2015 от JacksonSoloist Цитирай
peter maksimov Отговорено Януари 15, 2015 Отговорено Януари 15, 2015 Честно казано лично на мен най-много са ми помогнали уроците на Michael Angelo Batio. Откакто си купих DVD-тата му, за 4 месеца напреднах повече, отколкото за година и половина с разни други видеа в ютуба. Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Януари 15, 2015 Автор Отговорено Януари 15, 2015 (Редактирано) Това е добре, че си напреднал. Запознат съм с Батио, основно Speed Kills 1-3. Не съм му фен. Упражненията не са лоши, но са "стандартните', ако така мога да се изразя. Още средата, края на 80-те Пол Гилбърт с Intense Rock и Troy Stetina със Speed Mechanics for Lead Guitar, ги въвеждат. За тези, които започват със Sweep Picking: Редактирано Януари 15, 2015 от JacksonSoloist Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Януари 15, 2015 Автор Отговорено Януари 15, 2015 Много добро видео за пикинг и анализ на механиката. Много говори Андрю, но си струва. В началото като гледах първите видеа, трудничко ми беше, после свикваш. И пак, трябва английски. Цитирай
peter maksimov Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 Е да, така е, стандартни са, но са добре систематизирани и особено откъм изчистване на техниката, свеждане на движенията до минимум беше доста полезно, за начинаещ като мен не бяха и много натоварващи, за разлика от тези на Петручи премерно където след 10 мин свирене после 1 седмица бях в реанимация Цитирай
bluelemon Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 И каква стана тя! От "Любими шредъри, вдъхновители, учители", линкове към видео от ю туб се получи. Както със всяка подобна тема, накрая "Щрак и мрак" Тука и иконка с домати трябва да има, ама не я намирам. 1 Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Януари 16, 2015 Автор Отговорено Януари 16, 2015 Честно казано, като се замисля, заглавието на темата обуславя доста широко интерпретиране. Ако за теб е - влизаш, даваш мнение "този ми е любим защото еди си какво и т,н", ок, супер, правиш го, влизаш, пишеш и излизаш. Но понеже така тръгнаха нещата, а и започнахме да обсъждаме пикинг и т,н, защо да не дадем и добри упражнения, мнения и обсъждане кое, защо и как за други, които пък може да се интересуват от това. Примерите от ютууб са добри, стига да се седне и да се свири и да се разберат. И пак реално темата може всякаква да е. Това не е анкета. Аз лично предпочитам да обсъждаме всичко в детайли, с всякакви примери, анализи, теория, стига да им се пише на хората и да искат. Така обменяме опит и сме полезни освен един на друг и на хора, които сега започват било с или без учител и търсят откъде, за да се пести време в систематизиране на материал. Та дали ще дискутираме различните техники, теми и т,н тук или в други теми за конкретно нещо, няма значение. Така тръгна темата и видеата, които съм дал акомпанират контекста за пикинга. 1 Цитирай
рахата Отговорено Януари 16, 2015 Отговорено Януари 16, 2015 (Редактирано) Моите са много.Вече не се ограничавам с един или двама,а според настроението си избирам стила и изпълнителите.Започнах първо с Ингви,Сатриани и Вини Муур.След това Гери Муур,триото Меола,Пако и Маклафлин.Джейсън Бекер и Марти ме разбиха и продължавам да съм им много голям фен.Стив Вай,Тони Макалпайн и Джо Тафола бяха следващата стъпка.Рейсър Екс и Екстрийм с Нуно дойдоха по-късно до съзнанието ми,а тогава чух и знаковия "Имиджис анд Уърдс" на Дрийм Тиътър...Горе изброените дълго време "диктуваха модата" при мен.След това чух Чик Кърия с Франк Гамбале и това беше повратната точка,когато започнах да слушам джаз-фюжън.По-късно започнах да слушам Джанго Райнхард,Джо Пас,Жобим,Лий Ритенауър,Бела Флек,Джеф Бек,Би Би Кинг,Джордж Бенсън и Джон Лий Хукър.Там някъде чух и Тото с Лукетъ` (Тони ) и Грег Хоу.В по-ново време чух Холдсуърт,Скот Хендерсън,Скоти Ендърсън,Скофийлд,Гътри Гован,Дерек Тейлър,Скот Стайн,Марко Сфогли,Фабрицио Бичо Лео,Шоун Лейн,Салваторе Русо и Уилям Стравато,Дерил Гейбъл,Ти Джей Хелмерич и Бред Гарсд,Джеф Луумис,Рик Греъм,Тод Дуейн,Рон Джарзомбек,Пол Уордингам,Джанлука Феро,Фьодор Досумов,Сергей Головин,Маршъл Харисън,Анди Ууд,Ричи Котцен,Алекс Хътчинс,Том Куейл,Скот Мишо,Майкъл Долче,Ричи Алън,Алесандро Бенвенути,Конрад Шренк,Матиас Я Еклундх,Пер Нилсън,Тосин Абаси,Макъл Лий Фъркинс,Рон Тал,Ръсти Куули,Милан Полак,Дейв Мартоне,давам ухо и на Сам Бел,Рийс Фулууд,Анди Джеймс,Джейк Гай,Мартин Милър,Камерън Алън,Тимон,Леонардо Гузман,Том Гардинър,Юуп Уолтърс и още много по-рядко слушани от мен дзвЕрове.Митака Налбантов,Ангел Демирев,Андриано Ангелов,Наско Шишков,Иван Манолофф,КольоК,Боян от "Змей",Дари и Васко - братята "Вай",Иван Лечев,Румен Антов-Ричи и Васко Нешев са родните ми вдъхновители Стана дълъг ретроспективен пост,но това са музикантите,които слушам. Някои са шредъри,други не са,някои слушам по-често,други не толкова,но всеки има нещо интересно-мелодии,хармонии и похвати,които ме впечатляват и ми дават импулс и вдъхновение да свиря. Редактирано Януари 16, 2015 от рахата 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.