Angel Nikolov Отговорено Ноември 23, 2014 Автор Share Отговорено Ноември 23, 2014 По добрия вариант явно е да не се използват дискретни елементи. Цяло стъпало да се изгражда елемент по елемент без интегрални схеми. На мен ли липсва търпение и явно затова използвам интегрални схеми. Вчера поставих радиатор на двете схеми. Със захранване от 9V и товар 8 ома се държи прилично и свири добре. Като поработя още малко и завърша и кутията ще кача и снимки От темата може да се научи много благодарение на колегата Evtim Djerekarov! Четох постовете с голям интерес . 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Nikolov Отговорено Ноември 23, 2014 Автор Share Отговорено Ноември 23, 2014 Момчета, нямам много опит. Каква е идеята на двата светодиода? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Ноември 23, 2014 Share Отговорено Ноември 23, 2014 (Редактирано) R7 и D1,D2 са ограничител на сигнала. За крънч/драйв при по-силен сигнал от праговото напрежение на диодите. За червените то типично е 1.8 волта. За променливо напрежение, каквото се подава на R7, в изхода след D1, D2 ше има максимално +/- 1.8 волта. Понеже ограничението започва по-отрано, както се вижда на фигурата, крайният резултат е що годе заоблен правоъгълен сигнал. Редактирано Ноември 23, 2014 от Parni_Valjak 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Ноември 23, 2014 Share Отговорено Ноември 23, 2014 Можеш да пробваш с различни диоди различни комбинации Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Ноември 23, 2014 Share Отговорено Ноември 23, 2014 Червен -1,9V Зелен -1,8V 1N4148 - 0,6V 1N4001 - 0,58V На мен най-ми допада 1N4148 вързан "asymmetrical (double-sided)" Пробвай различни комбинации и можеш да го изнесеш с копче м/у две от които ти допадат Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Ноември 23, 2014 Share Отговорено Ноември 23, 2014 Aкo целта е получаване на по-висока мощност и запазване на типичния за LM386 звук може да се сложи едно LM-че със стабилизирано захранване 7-8-9V (опитно), активен товар 10-15 ома и след това някое от популярните car amplifier чипове, който да работи в по-щадящ режим. Съответно трябва да се ограничи входното ниво и усилването, за да се запази линейната работа на крайното стъпало. Малко самоцелни ми се виждат тези занимания. По-продуктивно е усилията да се хвърлят в изработване на настъпи-кутийки или прост лампов китарен усилвател. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 24, 2014 Share Отговорено Ноември 24, 2014 Ако някой реши да си прави дискретен вариант, да внимава със стойността на R6(на моята схема от първа страница). При ток на генератора 10мА, се получава много голям ток на покой на крайните транзистори. Най-добре е, да се сложи един тример 1К, който шунтира едно съпротивление, да кажем 680 ома, и да се върти, до получаване (и стабилизиране - токът плава нагоре при загряване на крайните транзистори), на ток на покой на крайните транзистори (или консумация на схемата, което в случая е почти същото) в границите 40-150мА (на вкус, това все пак е китарджийска схема). При работа на батерии, естествено, трябва да се направи компромис с тока на покой, за сметка на по-ниската консумация. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 24, 2014 Share Отговорено Ноември 24, 2014 Малко самоцелни ми се виждат тези занимания. По-продуктивно е усилията да се хвърлят в изработване на настъпи-кутийки или прост лампов китарен усилвател. Зависи от целите, които се гонят. Транзисторният(дискретен) вариант, може да се направи така, че да отдава и по-значителна мощност. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Nikolov Отговорено Ноември 24, 2014 Автор Share Отговорено Ноември 24, 2014 Сега като видях примерите на колегата lyu_records схванах. Извинявам се на колегата Parni_Valjak малко по назад съм с материала. Получава се до колкото схващам като вграден ефект с възможност ако се доразвие с различни комбинации. С цк ключе или с галетен превключвател може да се изнесе на предния панел. Аз съм го направил както е в описанието с рейка с два извода. Слагам му мостче за теста, но може да се изведе с жак и да стане с активиране в определен момент от педал или от панела с ключе. Съгласен съм с мнението на Evtim Djerekarov от последния му пост. Зависи от целите. При мен е с учебна цел, а и малко да си изчеша крастата. За лампови усилвателя имам мераци, но нямам опит и все още ми е много рано. Иначе благодаря за идеята. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Ноември 24, 2014 Share Отговорено Ноември 24, 2014 Разлика определено има но е минимална и по-скоро ще се изразява в нивото! Със същата учебна цел можеше да разцъкаш някое TDA в последствие щеше да е използваемо за разлика от LM386 от който става чудесен усилвател за слушалки. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Angel Nikolov Отговорено Ноември 25, 2014 Автор Share Отговорено Ноември 25, 2014 За LM386 като слушалков амп вече съм съгласен. Има ли някой проект във форума с TDA схема дето да се пробвам като завърша този проект. Тия дни ме сърбят ръцете! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 25, 2014 Share Отговорено Ноември 25, 2014 386 се ползва в много популярни схеми на мини усилвателчета, не защото никой не се е сетил, че може да ползва TDA. 386 просто изкривява по-малко дразнещо, заради относително малкия си вътрешен коефициент на усилване и специфичната, относително минималистична вътрешна схема. Разбира се, може да се направи и с TDA, но за постигане на аналогичен ефект, трябва да се предвиди съответното оформяне/ограничаване на сигнала преди това. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Ноември 25, 2014 Share Отговорено Ноември 25, 2014 (Редактирано) ... Слагам му мостче за теста, но може да се изведе с жак и да стане с активиране в определен момент от педал или от панела с ключе.... Така може само да се вкарат смущения, брум и други от сорта. Освен, ако... Не се изолира комутацията от външния свят! Т.е. следва усложнение, което ще изисква малко повече знания, касаещи консумация, управлление, времеконстанти и други дреболии. Споменавам, поради декларацията за не-разбирането на материала. Затова и не навлизам в подробности. Редактирано Ноември 25, 2014 от Parni_Valjak Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Ноември 25, 2014 Share Отговорено Ноември 25, 2014 http://www.modkitsdiy.com/kit/mod_102_guitar_amp_kit Разгледай PDF файловете в дясно малко по-скъпички чаркове но има за какво. Това е доста лесна схема а трафовете се намират из "Европа" можеш да видиш ревюта в тубата на MOD 102 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyu_records Отговорено Ноември 28, 2014 Share Отговорено Ноември 28, 2014 За LM386 като слушалков амп вече съм съгласен. Има ли някой проект във форума с TDA схема дето да се пробвам като завърша този проект. Тия дни ме сърбят ръцете! http://www.generalguitargadgets.com/effects-projects/amps/tda2030-amp/ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.