dontwarrior Публикувано Октомври 10, 2014 Публикувано Октомври 10, 2014 Здравейте, ето нови работи от нашия електронен проект: https://soundcloud.com/yardkeys/love-sex-on-the-beach Въпроси и коментари са добре дошли 1 Цитирай
musicman Отговорено Октомври 10, 2014 Отговорено Октомври 10, 2014 Щом може въпроси, споделете с какво работите? Много добре се справяте според мен. 1 Цитирай
dontwarrior Отговорено Октомври 11, 2014 Автор Отговорено Октомври 11, 2014 Благодаря. Сета е хибриден (хардуер и ПЦ). Главен сикуенсър е Akai MPC1000 където се записват миди партии (малко или много докато се джеми) за свързани към него EMU Proteus 2000 и Novation Bassstation II. От мпц-то излиза и миди кабел със миди клок синхронизация към MPC2500 за което са свързани Jomox999 дръм-машина и Korgmicrokorg XL. Звуците са главно от хардуера (аналогов кик и бас от Jomox и Novation) семпли с барабанчета и фусове от мпц-та, падове, струни и други звуци от протеуса и корга, но понякога миди партиите се записват постфактум в cubase за да се експериментира със скали и VST инструменти. Тъй като мпц-тата имат отделни аудио изходи (т.е. не само стерео), записваме мултитрак от 16 канала в Cubase 5 през Tascam FW1884+MOTU 2408 свързан с ADAT връзка. Реално в Cubase влизат 2 каси (jomox + mpc), 2 барабанчета (jomox + mpc ), бас от протеуса (от индивидуален изход), моно вход от novation, 2 канал за фусове от мпц и протеус, стерео канал от дръм машината с още фусове и други перкусии, стерео вход от мпц2500 за семпли + стерео вход от lexicon MPX500 (return) и стерео вход от аналогов филтър на Jomox- moonwind. За да пращаме сигнал към ефект процесора и филтъра ползвахме аукс изходите на миксер Alesis Studio 32, но преди месец нещо му стана с захранването и сега сумираме и слушаме през cubase. като изходите на tascam са конфигурирани като аукс изходи или микс групи. Има известна латенция, но не е драстична. Понякога ретърн сигнала от филтъра и ревърба се записва докато се записва мултитрака, понякога след това. На всички входове в cubase има софтуерен лимитер, за всеки случай защото понякога сигнала е too hot. Записваме 24 бита, просто заради лимита на саундкартата. Първото парче (love sex on the beach), кик и бас от мпцто (баса всъщност е звук от протеус, който впоследствие семплирах), саксофона е свирен от Кирил Македонски, запiсан на Neumann U47 (mothafucker), и след това експортнат на 3 фрази семпли които се свирят от мпц2500. Синт lead партията е novation, фендер пиано фразата е от протеуса, а вокала се записа на см58 бета в контролната стаичка докато джемихме (чува се малко шум, но чара е повече изпълнението, така че решихме да не го презаписваме). Второто парче е изцяло миди-електронно с барабани от МПЦ и дръм-машината, звънчетата в началото са от корга, арпеджиото по-късно е протеус, както и струните в средата. "Сицилианското" арпеджио в часта без барабани беше записано миди от novation в cubase, впоследствие експериментирах с различни скали докато не ми хареса как звучи (и всъщност вдъхнови струнната партия). В повечето случаи след като аудиото е в компютъра се филтрират честотите които се "бият", което естествено понякога е безуспешно и тогава се мисли за аранжимент, тъй като правим парчета малко или много от джем. Компютъра работи като мултитрак рекордър без да дава миди синхронизация на мпцтата (нещо гадно се получава с груува), след като имаме да речем 15-20 минути материал (разделен възможно най-много на отделни инстументи), тогава се прави аранжимент и мултитрака се разпарчетосва докато имаме приемлива дължина. Прави се груб микс с евентуално презаписване на ефект процесора и филтъра и парчето отлежава за ден, седмица или по-дълъг период. Това са напоследък методите ни, доста по-различно (или не съвсем) е от нормалния songwriter метод, но това работи при нас. Като имаме хубава идея, тогава евентуално се говори и с музиканти които биха могли да поръсят изпълнителска магия и да вдигнат нивото, емоционално и технически. Ето и друго такова парче с Киро Македонски: https://soundcloud.com/yardkeys/chicago Надявам се да съм бил изчерпателен 2 Цитирай
мегатон Отговорено Октомври 22, 2014 Отговорено Октомври 22, 2014 ....Въпроси и коментари са добре дошли.... Здр,Всичко ми звучи в средата,/ако това е замисъла/ Като честотна резолюция: повече блясък,презенс Цитирай
dontwarrior Отговорено Октомври 23, 2014 Автор Отговорено Октомври 23, 2014 (Редактирано) Здравей, благодаря за коментара. За честотното "избистряне", имаш предвид микса или специфична партия? Всъщност за кое парче става дума че постнах няколко. Относно средите, ми се върти един цитат от Боб Катс: ако загубиш средите, губиш всичко, over the top ли звучат при теб? Редактирано Октомври 23, 2014 от dontwarrior Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.