Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Топси, сори човек, много уважавам трудът който си положил, но мисля че информацията трябва се поднася според аудиторията (може би темата трябваше да си остане в "Китара", там никой не се пъне над тетрахорди).

 

Съгласен съм че е като висшата математика, но в нашият случай няма никакъв смисъл от цитиране на Математически анализ I-ва част.

Отговорено (Редактирано)

много силно се изказах, но сега осъзнавам, че това е непосилен труд. темата за импровизацията ще включва в себе си : слух, анализ, ритъм, памет, фраза, арпежи, гами, секвенции, модална и тонална импровизация, стандартни акордни прогресии, квартови прогресии, и още много. ако има и други желаещи да пишат за това, да си разделим темите щото иначе ако го напиша всичко това ще ми трябват поне 5-6 дена пред пц-то....

 

а илийка аз нали ти ги бях обяснявал нещата веднъж, научи ли ги онези работи ?

Редактирано от kitaratapesho
Отговорено

pо-добре ми помогни за ТМЕ че е по-важна и след това ще пишем за импровизацията:D!

Отговорено

ама ако ще е copy&paste от Парашкев-Хаджиев какъв е смисъла. плюс това аз си мисля, че теория се учи с учител - да ти прави слухови задачи, да те кара да пишеш ноти и т.н.

Отговорено

Aбе, сетиь се, имам една мноо блага книжка у назе на един поне на мен ми беше неизвестен саксофонист на име Ангел Везнев (Ачо). Topsun, Kitaratapesho, виждали ли сте, я ползвате ли я?

 

Тя е за уеко напреднали с материала, ама много яки неща има вътре, пък и се казва "Начини на импровизиране в съвременната музика". Та тука има доста и за слух и за ин-янг и за връзка между акорди и скали и за Колтрейн и секви изродщини. Аве, мноо яка!

 

Аз от нея доста научих! Едно време я продаваха в магазина на Русинов до Фактора в София. Ся не занам!

 

Поздрави!

Отговорено

виждал съм я при Русинов(известен още като Русинов-измамата и Русинов-лъжата), преглеждал съм я, книгата е много добра. така и не си я преснимах тогава, а пък сега нямам време да почвам още един учебник :D

Отговорено
Aбе, сетиь се, имам една мноо блага книжка у назе на един поне на мен ми беше неизвестен саксофонист на име Ангел Везнев (Ачо). Topsun, Kitaratapesho, виждали ли сте, я ползвате ли я?

 

Тя е за уеко напреднали с материала, ама много яки неща има вътре, пък и се казва "Начини на импровизиране в съвременната музика". Та тука има доста и за слух и за ин-янг и за връзка между акорди и скали и за Колтрейн и секви изродщини. Аве, мноо яка!

 

Аз от нея доста научих! Едно време я продаваха в магазина на Русинов до Фактора в София. Ся не занам!

 

Поздрави!

приятелю,не само познавам книгата,но познавам лично и автора и:D

Отговорено

Topsun Ю рул май уърлд ! ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))

\m/@(*_*)@\m/ :killyou: :D

Отговорено

@DaftFunk:

 

Пич, сички пръстовки стават много лесно, ако ги построиш с по 3 тона на струна, на всички струни. И самите ладове споделят една 'голяма' пръстовка, която започва просто от различни места. Пробва и ще видиш.

  • 2 months later...
Отговорено
Моля Ви дайте някаква разбираема и лесно смилаема теория за пустите ладове онлайн, че най накрая да ги науча.

Предварително благодаря за помоща !

Здравей!

 

Ако ти е интересно и наистина искаш да научиш повече за ладовете, мисля че няма да ти е излишна следната информация.

В моя уеб сайт съм направил интеркативен курс джаз-фюжън китара по ДВД-то на Клей Мур, който познавам лично и имам личното му благоволение за поместването на тези материали в собствения си сайт.

Влез в My Webpage и там виж линка за ИНТЕРАКТИНИЯ КУРС.

Там има почти всички ладове и хармониите в които се аплай-ват. Ще ти е интересно и полезно със сигурност!!

Отговорено

Това май си пада малко off-topic, но ми се струва интересно като информация:

Преди 2 години, мисля, официално име на "Елементарна теория на музиката" го промениха на "Теория на музикалните елементи". А повечето професори се мръщят на "стари ладове". Правилният термин е "старинни ладове".

 

На мен, честно казано, не ми пречат нито "Елементарната теория", нито "старите ладове". Просто го споделям като информация. :)

Отговорено (Редактирано)

най-важното е да се научиш да ги различаваш един от друг, защото всеки един от тях си има специфично звучене... а това "стари" ладове са некви комунистически измислици...

 

добре ще е да се постват различни интерпретации на ладовете - всеки кой както може - това ще полезно за всички

Редактирано от Putniq Bega4
Отговорено

kitaratapesho - то няма такова понятие "дорийски мажор" или "фригийски минор" :cheers:

Да кажем ,че има мажорни и минорни тоналности.

А старинните ладове са дорийски, фригийски, лидийски, миксолидийски.

 

'Айде - пресъхна ми устата от мнгоо приказване.

 

200$- един час музикална теория, ако има желаещи да се обаждат :unsure:

 

модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила!

Отговорено
kitaratapesho - то няма такова понятие "дорийски мажор" или "фригийски минор" :lol:

Да кажем ,че има мажорни и минорни тоналности.

А старинните ладове са дорийски, фригийски, лидийски, миксолидийски.

 

'Айде - пресъхна ми устата от мнгоо приказване.

 

200$- един час музикална теория, ако има желаещи да се обаждат :unsure:

 

модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила!

Естествено е че няма такова понятие - дорийски мажор, тъй като лада е минорен.

Старите ладове също се делят на мажор и минор.

дорийски, фригийски и еолийски са минорни, а йонийски, лидийски и миксолидийски са мажорни.

 

А междувременно благодаря на пътния бегач дето ме светна, че древна Елада била комунистическа държава.

:cheers:

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.