Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Въпросът ми е следния (не знам дали е за тук, но...):

Един приятел ми каза, че е пял с ефект за глас, ама такъв в репетиционна, смисъл, процесор. Чудех се дали има такива и като програми за комп, софтуерни демек. Ако някой знае някоя такава, моля да даде линк, щото съм и бек вокал аз и... Май ще ми потрябва...

Благодаря прадварително!

Отговорено

Мисля че вече има тема по въпроса, но все пак ще ти кажа набързо.

 

1 - най важния ефект за 1 вокал е компресора, комбинирам с разбиране на звука прави чудеса

 

2 - модулатори - те... модулират :) в момента не ми се обяснява, а и ти може да си запознат

 

3 - дилей/ехо и ревърб

 

4 - процесори които комбинират първите 3 в едно

 

5 - а - ефекти за линейна корекция на тона - ако пееш леко фалшиво ти изравнява тона с най близкия точен

б - ефекти за линейна коренция които четат от миди - пееш просто перфектно

в - евекти за нелинейна корекция - първо четат после поправяш

 

6 - софтуер за моделиране на акустичните свойства на гърлото

 

Тия неща ги има за ПЦ всичките, и лично аз за други не се сещам в момента...

Отговорено
2 - модулатори - те... модулират :greenball: в момента не ми се обяснява, а и ти може да си запознат

ДАй го подробно, други (като мен) може да не са наясно:)

Отговорено (Редактирано)

хорус, флендж, фейзер, ринг модулатор, тремоло (амплитудна или честотна модулация), лесли, уа ефект и всичките му разновидности

 

пич шифтърите не знам дали спадат към модулаторите, но все пак се струва да се споменат

 

голяма част от тия ефекти ако не всичките ги имя обяснени тук в речника с терминология

 

ако съм пропуснал нещо добавяйте, ефектите са много, че и постоянно измислят нови

 

 

едит... какъв голем пропуск от моя страна, забравих най важния ефект, и по точно дефекта - драйв, дист или както там щете - ползва се и от вокали

Редактирано от LOE
Отговорено (Редактирано)

Човека остана с впечатление, че всичките са риъл тайм за компа...

 

а най.... ама най-познатия и ползван ефект създаден ама ееей тъййй почти и само да не кажа единствено за глас (щотото другите може да се ползват както си изберете и не са специално за глас даже ама хич щото АКО ИМАШ ГЛАС никога няма да ти трябва воис морфер или както е прието да се казват формантни синтезатори за да "пееш просто перфектно") се казва ВОКОДЕР

 

що се отнася до "чудесата" тях не ги прави компресора, а мозъка намиращ се малко над гласните струни издаващи звука в комбинация с хиляди часове при педагог и внимателно отношение към храната, съня и солфежа.

 

Те Том Джоунс, Джо Кокър и Павароти все с линейни коректори са пяли...

(трибют към хилядите други)

 

спирам щото припалих и не знам дали няма да напиша някоя ненужност

Редактирано от jabatajabata
Отговорено (Редактирано)
(...)

що се отнася до "чудесата" тях не ги прави компресора, а мозъка намиращ се малко над гласните струни издаващи звука в комбинация с хиляди часове при педагог и внимателно отношение към храната, съня и солфежа.

Никой не говори за чудеса, а само за това, че ако можеш по някакъв начин да си помогнеш да звучиш по-добре, няма нищо лошо да го направиш. А що се отнася до хилядите часове и т.н., мисля, че е малко прекалено. Чак толкова параноично ако го даваш, няма да стигнеш далеч.

Том Джоунс и Джо Кокър не знам с какво са пяли, но не мисля, че са чак такъв еталон. По твоята логика трябва да пишем с перодръжка, защото в 19ти век "все с химикалки са писали". Е да, ама не. Науката и техниката се развиват, дават ни нови възможности, защо да не ги използваме? Да не помислиш, че се заяждам - нямам такова намерение, само изказвам лично мнение. ;)

Редактирано от CorvusCorax
Отговорено

Така е и в подкрепа ще кажа, че и с перото и с писалката все с ръка пишеш.

Не казвам че тези двамата са еталони просто пеят нормално добре - със и без ефекти...откакто се помнят...а за хилядите часове не си прав. Знаем, че всички прекрасно пеещи негърки извират от някой църковен хор където - се пее,пее, пее......пее...безкрай. Тя и Валя Балканска по седянки и други от малка пее пее пее...и затова гласът и е в космоса на златна плоча...

а сега какво - цигари алкохоли...в седмицата един два дни....и после ..абе шо не мисе получава ту и там...миии сори бате ....

А от темата по принцип ме притеснява това че младите тръгват с "ефекта напред" а трябва с гласа напред. Ама няма лошо да се пробва де....

Отговорено

абе за вас не знам, но на мен не ми се случва повече от веднъж да хвана химикал

 

да не говорим че вече може и да диктуваш на ПЦ-то какво да пише вместо тебе (все още само на английски)

 

но и аз съм на същото мнение за хилядите часове - когато човек зацикли на едно нещо много скоро почва да не го прави добре, изродено и изцъклено

 

примерно упражненията за слух които правя - преди се занимавах по 2 часа нон стоп, скоро чух че не трябва да се занимавам повече от 20-30 мин, след което задължително 4-5 часа почивка и пак - сега напредвам много по добре

 

цигари и алкохол... какво лошо има, мисля че точно ти спомена джо кокър, той освен да пие и да пуши друго надали прави, даже сам признава че "благия" му но все пак известен и уникален глас се дължи точно на това

Отговорено (Редактирано)

Ефекта за гласа е задължителен и за живо пеене и за запис. Аз използвам и звучи добре.Не искам да влизам в пререкание с никого, но повечето от вас които пишат по темата като гледам май не са певци.Тези които ходят на концери сами могат да чуят за какжо става въпрос.Само не ми казвайте че Анди Дерис ,Халфорд, Ди Снайдър,Дио,Ковърдеил и др. които видяхме пеят еи така без нищо с микрофона направо в пулта.

Редактирано от Mark Avrelii
Отговорено (Редактирано)

Цялото е ''' цигари алкохоли...в седмицата един два дни....''' пропуснал съм '''пеене''' а има и по страшен случай - СЕРЖ ГЕНСБУРГ - тоя не вади цигарата дори докато пее ... Р.И.П. в крайна сметка ... а и не ме кефеше...

А 1000 часа не едно и също разбира се ние да не сме роботи, а теория, практика, история, анализ....не е като да няма...младите напред ...

стана доста офтопик май вече...

ЕФЕКТИТЕ КЪДЕ СА за тях да пишеееем

Редактирано от jabatajabata
  • 1 month later...
Отговорено
Мисля че вече има тема по въпроса, но все пак ще ти кажа набързо.

 

1 - най важния ефект за 1 вокал е компресора, комбинирам с разбиране на звука прави чудеса

 

2 - модулатори - те... модулират :) в момента не ми се обяснява, а и ти може да си запознат

 

3 - дилей/ехо и ревърб

 

4 - процесори които комбинират първите 3 в едно

 

5 - а - ефекти за линейна корекция на тона - ако пееш леко фалшиво ти изравнява тона с най близкия точен

    б - ефекти за линейна коренция които четат от миди - пееш просто перфектно

    в - евекти за нелинейна корекция - първо четат после поправяш

 

6 - софтуер за моделиране на акустичните свойства на гърлото

 

Тия неща ги има за ПЦ всичките, и лично аз за други не се сещам в момента...

Абе търсих като луда, ама не мога да открия обяснение за тези ефекти. Имам Cool Edit Pro 2, ама идея нямам кое за какво е. Може ли някой да обясни малко по-подробно за това моделиране или поне да каже за всеки ефект как се казва на английски (най-вече 4, 5 и 6), за да знам как да ги намирам из програмата.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.