Jump to content
Българският форум за музиканти

Тонсекция на бас предусилвател


Recommended Posts

Обаче възниква един въпрос - като направя тонкоректорите в 3 отделни стъпала, и после сумирам 3-те изходни напрежения от тях, и няма ли да се получи така, че промяната в корекцията на даден коректор да намалее 3 пъти(като напрежение) в сравнение със случая, когато имаме само едно стъпало?

 

тоест, няма ли така да ми намалее максималната корекция с 9dB?

 

Другото решение, за което се сещам, е да навържа 3-те стъпала последователно, но така няма ли да има много шум?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изключим схемните решения по които не съм спец да попитам - не трябва ли един еквалайзер да е октавен т.е. примерно 30-60-120-240-480-...за да може да се регулират хармониците подобавашо при качествен фактор даващ линия в положение 0 дец и при корекция примерно на 120херца с -10 дец то 90 херца и 180 херца стават съответно -5 децибела.

И ако е параметричен да не е с прекалено много много честоти - т.е. как потребителя знае коя точно честота срязва и възможноста за омазване е огромна. Не е ли по правилно да се ползва параметричен еквалайзер с 3-4 честоти само когато имаш нужда от "режекторен" филтър ??? Колкото до степента на усилване и подтискане мисля, че +/12 е някакво хайфистко изпълнение, а за музикални уредби е поне +/- 18 щото 12 децибела не стигат...Обяснете...

Редактирано от jabatajabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последната схема корекцията е +-18Дб. Иначе не мисля, че би се получило омазване, когато човек знае какво прави с еквилайзера.

 

Parni_Valjak - нещо такова ли имаш предвид, като казваш, че еквилайзерите трябва да са в отделни стъпала?

http://djerekarov.muzikant.org/amp2.JPG

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така ме светнаха, че мога да накарам опамповете да работят в класА с резистор от изхода към Vcc+, та ако може малко съвети по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти едно според мен професионално решение

 

http://tinypic.com/2s7cj

 

Въпроса е, че за да променяш честотата трябва да сменяш по двойки кондензатори.

 

Аз ти казах, прави го класически: ниски, среди и високи.

Макар, че аз се кефя и на корекции ниски и високи само :lol:

 

а за параметрик виж как са го направили рене :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нещо такова. Резистора дали ще е към + или минус, зависи от усилвателя. Иначе просто използвай специфични аудио OPA.

:exclaim:Това дето го предлага Ники има общо с въпроса ти за шума...

:exclaim:Дълбочината на корекцията е пряко свързана с ширината на лентата, така че въпроса е комплексен - може и 30dB да я направиш, но ще има други артефакти...и не мисля, че за случая е ефективно.

Не ми се губи време да обяснявам неща от теорията, особено когато дори не се четат постовете. Ако се вникне в описанието, което съм дал преди (картинките за Acoustic 370), много от въпросите ще отпаднат, ама кой да чете... При това е написано за музиканти... :violin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да разръчкаме темата.

Ето схемно решение на базата на баксандал коректор за ниски и високи и параметрична среда.

http://img.photobucket.com/albums/v467/Mcg...icEqualizer.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих предусилвателя, по схемата, която бях измъдрил някъде по-напред в темата. Първо, по съвета на Parni_Valjak, направих тонкоректора на последователни стъпала, но така, белия шум на операционните усилватели(използвам TL074 все пак) доста се усилваше пт предпоследното, и особено от последното стъпало, затова реших в крайна сметка да вържа всички корекции на едно стъпало, така наистина се получава известна доза неутрализиране на съседни стъпала, когато честотите на корекция са им твърде близки, но това се случва само при екстремни настройки, а и е безмислено в случая да коригираш една честота с 2 коректора. Така схемата стана прилично тиха, и при разумни корекции, свирене на пълен гейн със съотнощение сигнал/шум от доста приличните 72dB e напълно реално.

 

Благодаря на всички за помощта.

Може би следващият път, когато правя някакви корекции, ще опитам схемата на Ники, или съвета на Parni_Valjak, но със значително по-малошумящи операционни усилватели.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето снимчица на новия преамп, който направих за assoass:

 

Снимка

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не е в мен, освен ако Илийката запише семпли.

Имам един-два семпъла, но са записвани с китара:

Семпълче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала Евтиме изглежда яко къстъм наистина :)

доре си ги и наредил потенциометрите..

 

като забележка ще кажа, че изходният жак се слага отзад а не отпред, но това бял кахър ;)

 

Супер е станало !!

:blink::blink::godbless::godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.